inzerce

Fallout 4

Recenzovaná verze: PlayStation 4
16. listopad 2015 10:00 / Pavel Makal / Recenze / Diskuze (94)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20881574
dalimil.hlavaty napsal 5. 12. 2015 v 16.55

ahoj rozjedu to s intel core 5200U a geforce gtx 850 8gb ram

Nahlásit nevhodný obsah

20880697
marcel.zvon napsal 24. 11. 2015 v 13.10

NutellaOrDidntHappen: Ahoj Nuttelo, rád pomohu, ale co sháníš?! Mapu? no ozvi se mi na majla: marcel.zvonzavináčseznam.cz těší se nashle, Tulák Ogden, Marcel od Zvonu.

Editováno: 24. 11. 2015 v 13.20

Nahlásit nevhodný obsah

20860084
NutellaOrDidntHappen napsal 22. 11. 2015 v 21.54

marcel.zvon: kde se to dá sehnat?

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 21. 11. 2015 v 12.18

lador: Fallout Tactics určitě vyzkoušej, pokud máš rád taktické tahové hry typu Jagged Alliance či Silent Storm.

Nahlásit nevhodný obsah

20875854
lador napsal 21. 11. 2015 v 12.13

TomKQT: Tome, nečekal jsem stejný Fallout. Myslím, že fanoušek si ho užije stejně jako předchozí díly. Typickým prvkem je přeci svět, ve kterém se odehrává celá série. Úroveň přístupu ke hře má každý hráč jiný (hezký perk :D). BTW Teď jsem si vzpomněl, že jednu hru jsem nehrál - Fallout Tactics ;)

PS: Hru lze upravit dle návodů na Vaultu Šílené Brahmíny.

Editováno: 21. 11. 2015 v 12.16

Nahlásit nevhodný obsah

20880697
marcel.zvon napsal 21. 11. 2015 v 00.26

Ahoj Tuláci Plání Falloutu, díky Hrej si, určitě tento pokyn vždy poslechnu, doufám, že bude co, snad trend F3 v.s. F4, bude vyjímka!? Hraji od středy minulé, že a pařím jak zamlada na Atari, he teď v důchodu je čas. Můj stav 25 levl/90 hodin, jde to ztuha, když po návratu a prodeji kořisti vám nestačí zátky ani na doplnění střeliva a Flašek!? Smutné, že. Je to jak v Stalingradu, boj o každý dům, patro, sklep i celou lokaci. A přitom jak jsou takřka všechny dveře zabedněny,pěknej nesmysl! Je to ještě těžší, není se kam schovat, není palpost na střelbu proti přesile a ta je vždy velká k nevydejchání, a není , kde si něco odložit, aby se vůbec utíkat dalo, třeba¨před šílenýn Super Trotlem s Atomem v ruce, v lokacích pod správou Suprmutů, lítaj Atomy ze všech stran, nutné průběžně sejvy a na určitých místech permanentní, více než v jiných RPG! Jak je To s frakcemi, ukrutný guláš, kdo je kdo, určil jsem jen,,vokovaný,,zatím jsem u nich, prej neutrálové nemaj šanci projít nakonec?! Musy teda mít nemusím, hej. no něco v Bratrství a Beth, sm-rdí! Už dávaj Questy opakovaně 2x i 3x a bug to asi nebude, ať jdou k šípku! tohle jsem nikde nezažil, zatím maj u mne za různé prohřešky proti pravidlům a zásadám, s bídou 6/10, nebavím se o Grafice, jen o příběhu, Hratelnosti, Atmošce, přívětivosti ovládání, fujky, kde jsou rychlé klávesy, no v ovládání na Menu chyb i craftoví Klapky?! atd. No již jsem prskal pro dnešek dost, jdu hrát a pokračuji zítra, díky za pochopení na Fallouta 4, jsem se moc, moc těšil, a takového zklamání se dočkal, nejen nad prázdnou škatulí ale i ve hře, Rpg je až na posledním místě! Kde je manuál alá F3( a kde Mapa, aha na Netu a engliš manuál, na netu jsem ho nenašel...? Cítím se hodně podvedenej, při ceně 30 Euro a více. Bude nás asi víc, Šafle hore, Tulák Ogden z Plání, valout Zvon, Máca.

Editováno: 26. 11. 2015 v 13.45

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 19. 11. 2015 v 20.45

lador: Jaké prvky typické pro sérii tam tedy jsou a v jaké míře, když to podle Tebe pořád je Fallout?

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 19. 11. 2015 v 20.34

Mitsurugi: Máš pravdu,zrovna nedávno jsem odstřelil reflektor,který dopadl na zřejmě ocelovou hlavu jistého detektiva. :D S A.I. companionů je to podle mě stejně průměrné jako v Mass Effectu. :)
Ale i tak se mi společnost D-Dog....Dogmeata líbila. :D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 19. 11. 2015 v 20.26

Ocelotr2.0: K "inteligenci" pomocníků v hrách od Bethesdy, není náhoda, že k nejoblíbenějším módům pro Skyrim se řadil mód znemožňující pomocníkům aktivovat pasti a trefně nazvaný Move it, damn it!, který umožňoval do pomocníku nasprintovat a tím je odsunout z cesty :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875854
lador napsal 19. 11. 2015 v 19.48

Dobrý den,

chtěl bych se též vyjádřit z mého pohledu na nový Fallout 4. Považuji se za skalního fandu, protože jsem několikrát dohrál F1, F2 jsem za boha nemohl pokořit, protože byla ke konci příliš zabugovaná. F3 mě dostalo hned! Bylo to skvělý! F3NW byl také skvělý. Všechna DLC jsem dohrál. Nový F4 jsem si jako snad první hru v životě koupil v předprodeji. Chci mít doma prostě tu krabičku s diskem :)

Vůbec netuším, jak jsem daleko, ale mám level10. Dojmy? Stále to fallout je, nemyslím si, že mu něco chybí, je akčnější ale to mi v dnešní době vůbec nevadí. Myslím, že všechny nedostatky, které v ní můžete vidět dnes, hravě v budoucnu nahradí DLC, na která se velmi těším! Hry se vyvíjí a my stárneme, a o tom to je ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 19. 11. 2015 v 08.52

triple: Přesně tak bych to shrnul. S Falloutem už toho nemá moc společného, ale obecně/celkově je to solidní a pohlcující záležitost.

Nahlásit nevhodný obsah

20877004
triple napsal 18. 11. 2015 v 19.22

Takze je to dobra hra, ale neni to dobry Fallout :)
A kdyz chcete od studii neco lepsiho nez nabizeji tak jejich hry nekupujte a dejte jim najevo ze je to spatne.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 18. 11. 2015 v 18.32

Ocelotr2.0: Tak to by ještě bylo celkem fajn. Nevím jak Fallout 4, ale u her je docela trend, že když nový díl hry chcete rozchodit na starém PC (na kterém běhal starší díl na plné detaily), tak ten nový díl musíte tak graficky osekat, že vypadá hůře než ten starý.
Určitou logiku to ale má, i když na první pohled to vypadá nelogicky.

Editováno: 18. 11. 2015 v 18.32

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 18. 11. 2015 v 15.31

Jedna věc ... ještě. Ač je CREATION ENGINE zastaralý jednu věc mu nelze upřít. Hru MUSÍ rozchodit každej. Zkoušeno na ATHLON64x2 2,6GB RAM GeForce GT 630. Akorát to pak vypadá jako Fallout3 :-).

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 18. 11. 2015 v 13.11

Jsoucno: Dvojka FABLE je absolutně nejlepší ze série a směr, kterým se měla celá série vydat - skutečně skvělá hra, i když příliš jednoduchá - přimixovat do toho trochu Dark Souls, bylo by to jedinečné.

Editováno: 18. 11. 2015 v 13.11

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 18. 11. 2015 v 12.21

Ocelotr2.0: je pravda, že s tím "otcovstvím" si to myslím také delší dobu. Kde jsou doby, kdy byl třeba Peter Molineux ikonou LionHeads studia, které vždy přinášelo dosti inovativní a zábavné hry, které na tu dobu nikdo nevydal. Viz. rpg Fable, které, přesně jak píšeš, se změnilo. Jednička super, ale trojka (dvojku jsem nehrál, nevyšla na PC tuším) byla uplně mimo. Některé novinky na jedna, ale zjednodušení většiny hry mi přišly zbytečné, protože hra už tak jako tak byla easy. Kde jsou doby, kdy se vydávaly opravdu hry, které měly nápad? Kam se poděly úlety jako (od Lionheads) Black and White, Spore, Psychonauts...? Hry plné nápadů, zajímavým zpracováním...? Fallout 3 byl super aspoň kvůli tomu, že byla převedena komplet do 3D, fanoušci museli slintat...ale tahle změna už je dávno za námi...

Editováno: 18. 11. 2015 v 12.22

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 18. 11. 2015 v 11.12

Obávám se, že toto je osud všech západních špičkových sérií. Jejich autoři nedokáží bohužel vše převést na vyšší level. Buď jdou cestou repetivnosti (Assasin's Creed), nebo cestou tu méňe, tu více podařených "nástřelů" nápadů - zkrátka nápadů nedotažených do nějakého smysluplného konce. Většinou je jedna část hry dramaticky vylepšena, aby byla druhá potlačena - zjednodušena. S tím jak vývojáři z firem přicházejí a odcházejí a chybí nějaký "otec", kterému by na sérii záleželo a který by se nebál vydání posunout klidně o rok, jde série do kopru. Zase a opět musím vyzvihnout Metal Gear, kde byl každý díl něčím jiný a nikdy si nepřipadáte že hrajete to samé, přesto série nikdy neztratila své kořeny. Nebýt utnutého rozpočtu byl by (JE) MGSV totální ultimátní hrou, bez jakýchkoliv kompromisů.

F4 jako všechno měl nějaký rozpočet - tím jak se blížilo datum vydání, bylo nutno určitě spoustu věcí škrtat. Takže ačkoliv máme lepší střelbu (to muselo Bethesdu bolet) a úpravu Settlementu, asi zřejmě ze hry zmizely některé questy a hlavně jejich členění. Settlement bych vinil nejvíc, i když je to zábava, je to nedotažené, ale muselo dát spoustu práce aby to fungovalo, aby to mohli ovládat i lamy, a aby to už tak dolámanou hru nezlámalo ještě víc.

Za mne - já se zatím skvěle bavím, ale možná je to dáno tím, že jsem skoro vůbec nequestil. Abych pravdu řekl, questů jsem si zatím vůbec tak nějak nevšiml, pohltila mě stavba settlementu. A to možná moc Fallout není.

P.S. Ví se vůbec jak dlouho se FALLOUT4 dělal ?

P.S. Co čokl, ale ovládat Codswortha (tak nějak), to je radost. Tenhle číčus se zasekne absolutně o vše, dělá mu problém PŘELETĚT deseticentimetrovou cihlu (osobně si myslím, že ho hra registruje jako osobu s nohama, i když žádné nemá). Souboj v super-duper martu s ghúlama si budu kvůli tomuhle debilovi pamatovat hodně dlouho, měl vynikající talent mi při útěku zatarasit cestu, zatímco mi osm ghúlů požíralo lopatky. Ale co se divim COMPANIONS jsem nikdy v žádný hře od Bethesdy radši nepoužíval. Jejich ovládání mi nepřijde špatné, kdyby fungovalo - Jakmile ukážete někam jinam než na podlahu, nebo na určitou věc postava nedojde tam kam jste zamýšleli, což je při chůzi do kopce celkem problém - ukázat vyjdi na kopec je takřka nemožné.

P.S.S.AK-487 Companions se nejlépe ovládají, jste-li nad nimi - vidíte-li je shora. Jste-li na úrovni druhého patra a ovládáte je, když oni stojí na úrovni prvního patra/přízemí je to ok, jelikož podlahu/floor vidíte shora a není problém jim ukázat kam jít. Ve stejné výškové úrovni jako stojí oni je to peklo - jelikož prostě úhel pohledu vám nedovoluje vidět podlahu o 100metrů dál od vás.


P.S.S last P.S Tak mě tak napadá že by se vzhledem k MGS V a FALLOUTU 4 dala udělat rovnice. Více příběhu = méně hratelnosti, méně příběhu = více hratelnosti. Zkrátka prachy co vrazíte do motion capturingu a nahrávání voiceoverů vám budou chybět na odladění hratelnosti. je zkrátka určitej maximální limit peněz pro hru a jen ROCKSTAR si ho může dovolit překročit.

Editováno: 18. 11. 2015 v 13.48

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 17. 11. 2015 v 18.31

mav2red: Souhlasím s malinkou připomínkou - pozitiv v recenzi zas tak moc vypíchnutých není.

Nahlásit nevhodný obsah

20877020
Tvůj vlhký sen napsal 17. 11. 2015 v 16.03

3/5 je bohužel zcela adekvátní hodnocení a v recenzi jsou nedostatky moc pěkně popsány.
U hry se bavím, to ano, prozkoumávání mapy patří k tomu nejobsáhlejšímu, co jsem v posledku hrál, ale.. od něčeho s názvem Fallout jsem čekal prostě víc. Je to tak. Povedený bojový systém, funkční akčnější VATS, craftění VŠEHO i zjednodušení RPG systému Perků beru jako postupnou evoluci a líbí se mi. Stejně tak architektura a celková Falloutí stylizace, jako vždy.
Ovšem až zarážející primitivnost rozhovorů, plochost veškerých postav a černobílý (a Bethesdovsky nesmyslný) mustr celého světa je zklamáním. Osudovost, humor a radost z řešení problémů post-apo života mi tu prostě chybí. Žádný z úkolů, ani mikropříběhů v terminálech a rozhovorů se mě ničím nedotkl, natož jejich řešení.. a to je zásadní problém.
Chci hru prožívat a zde se mi to bohužel nedaří jako dřív.

Nahlásit nevhodný obsah

20866423
mav2red napsal 17. 11. 2015 v 14.32

Před cca týdnem zde zahořela vyčerpávající diskuze u jedné nejmenované recenze, jež stála a padala na termínech objektivita a subjektivita. Dotčení nebyli sto pochopit, jak by měla vypadat objektivní recenze. Tak tady jí máte. Perfektní práce :) .

Autor má očividně ke hře, k herní sérii, osobní vztah, ale tento není promítnut do výsledného oznámkování hry. Recenze jasně představuje negativa a pozitiva hry (jedná se o klasickou pětici aspektů - technická stránka, příběh, hratelnost, UI a vedlejší obsah). Ty jsou skutečně tak poměrově vyrovnané, že známka 3/5 je naprosto adekvátní.

Jen tak dál chlapi :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876436
Chidlink napsal 17. 11. 2015 v 12.13

Nejhorší je, že Bethesda pravděpodobně pracuje na další hře ze serie TES a hádejte jaký to bude mít engine ? :D
Proč by něco měnili když jsou lidi banda tupých ovcí, která se nechá velmi snadno ovlivnit reklamou.
Podle mě nejlépe v Bethesdě dělá svoji práci Todd, protože ten dokáže prodat snad úplně cokoliv :)

Nahlásit nevhodný obsah

20879073
tomylee007 napsal 17. 11. 2015 v 11.29

:( Tak jsem zklamaný...moc jsem se na tuhle hru těšil a dostane to jen, 3/5?....Já čekal že to dostane, 5/5.Kde se stala chyba?..Copak tu hru vývojáři nehráli? a nebo už ani nepoznají, co je dobré a co ne..Je to fakt škoda.

Nahlásit nevhodný obsah

20866862
saldy napsal 17. 11. 2015 v 10.39

Fallout 4 je jen smutný odraz dnešní herní doby, všelidový plnič břicha se bude prodávat dobře a tím je hlavní cíl splněn, to že hra rychle zapadne do propadliště dějin už nikoho nezajímá. Díky za střízlivou a objektivní recenzi, já bych tomu srazil ještě bod za to, že si dali do názvu Fallout.

Nahlásit nevhodný obsah

20880402
vanatomas91 napsal 17. 11. 2015 v 07.03

Ti, kteří se tu bouří proti Pavlově recenzi a srovnávají ji s renzemi jiných autorů, by si měli uvědomit že každá recenze vychází z nějakého kontextu a každý autor má trochu jiné preference.

Mě senový Fallout celkově líbí i když jsem měl trochu jiná očekávání. Zatím mám odehráno cca do 15h, takže hodnocení příběhu a rozmanitosti úkolů se vyhnu, ale co mě stihlo zklamat, je atmosféra, zkrátka z toho necítím Fallout.
První díl ze série, ke kterému jsem se dostal byl až 3. díl, který měl podle mého lepší atmosféru a rozmanitost prostředí. Úvod byl ve F3 o mnoho lepší, díky tomu, jsem se dokázal lépe vcítit do post-apokalipticke atmosféry. Úvod ve F4? To bylo pro mě velké zklamání a to nejen atmosférou, představením zápletky ale i technickým zpracováním ( když se spouští výtah do valutu, na horizontu vybuchuje atomová bomba a postavy, které stojí okolo výtahu, se ani nepohnou????).
Ani následné první pricuchnutí ke světu po jaderném holokaustu nemá ten správný WOW efekt.
Na druhou stranu se mi hodně líbí pokrok v soubojích, nepamatuji si, ve které hře, by mě přestřelky takhle bavily, kombinace systému VATS s velmi povedenými real time souboji funguje víc než slušně. Upgrade zbraní mě taky hodně potěšil, ospravedlňuje sbírání nejrůznějšího harampadi.
Grafické zpracování mi nevadí, grafika u her u mě celkově prioritní není. Co se týče novinky v podobě stavení osad a následného micromanagementu, obešel bych se bez něj. Kdyby ho autoři vypustili a soustředili se o to víc na technickou stránku hry, udělali by možná lépe.
S recenzi Pavla souhlasím.
Celkový dojem z hry hodně závisí na tom, zda daná osoba má zkušenosti s předchozími díly. Hodnocení hry, kdy by recenze nebral v potaz, že hra vychází z nějaké sérii, pro které jsou jisté prvky typické a nečekával, že tyto prvky náplní popř. dal rozvine, pak by hra mohla klidně atakovat hranici 4/5. Pokud ale hru hodnotíte v kontextu série Fallout, pak je hodnocení 3/5 dle mého adekvátní, v tomhle ohledu hra zklamala.

Nahlásit nevhodný obsah

20874332
RamiellDeAnn napsal 17. 11. 2015 v 04.09

honza9800: chlapče tak ty si jasný :D
Ja si myslím že autor bol na F4 ešte v recenzii príliž dobrý.
Neviem si predstaviť ktorej inej hre by v dnešnej dobe odpustili ksichty bez animacii, prkenny pohyb, nefunkčny ale naozaj NEFUNKČNÝ patchfinding, vlastne uplne nefunkčnu AI, grafiku z roku 2006 s požiadavkami na 2016, nezaživny umely príbeh a celkovu stupiditu všade okolo (domy po nuklearnej katastrofe stoja akurat treba pozametať prach). Schvalne som si nainštaloval Skyrim original a ta hra je ovela technologicky na tom lepšie a o atmosfere a funkčnosti hry ani nehovorim.
Jedine čo sa mi na tej hre lúbilo boli skrátené rozhovory, vážne ma nebaví u každého NPC počúvať hodinový výklad o vzniku vesmíru.
Ano chapem niekto povedal pravdu o hre na ktoru si nadržaný, ale to neznamena že ostatny ludia sa teraz kôli tvojej zálube pokakajú. Mínaj si peniašky na čo chceš si slobodny človek, kludne aj za budgetovku ako je F4, recenzent si tak isto napiše svoj vlastný názor lebo je takisto slobodný človek. A ten môj je že bol na F4 ešte príliš dobrý; tu hru zachránila reputacia Bethesdy a meno.

Editováno: 17. 11. 2015 v 04.13

Nahlásit nevhodný obsah

20860952
yedpodtrzitko napsal 16. 11. 2015 v 23.39

Shrnul bych to tak, ze Fallout 4 je sice (mozna) dobra hra, ale neni to dobry Fallout.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 16. 11. 2015 v 22.35

cx: Jak už tu někdo psal - přečti si znovu první dva odstavce recenze. Vypadá to jako hraní na povel?

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 16. 11. 2015 v 22.16

honza9800: Že by protože NV recenzoval úplně někdy jindy, úplně někde jinde, někdo úplně jiný?

Nahlásit nevhodný obsah

20875566
cx napsal 16. 11. 2015 v 21.55

honza9800: To je naprosto přesné. Do hry se člověk musí vžít, do některé to jde lépe do jiné hůře, ale rozhodně se hry nedají hrát na povel, tak jak k tomu musí docházet v herních redakcích.

Můj první průchod F3 jsem trpěl, NV mě vyloženě nebavilo a dohrál jsem ho z povinnosti, ale u obou her jsem věděl, že není možné, abych na ně psal nějaké hodnocení. Pak jsem se k F3 dostal po pár letech a byl to úplně jiný zážitek. Hru jsem si užíval, vnímal detaily, které v pustině vývojáři zanechali, prožíval jsem příběh společně s postavou a měl strach z každé díry do země a až po tomhle jsem mohl říct jop, takhle se to má hrát, teď můžu teprve hodnotit.

Hrát s termínem odevzdání recenze před nosem je s výše popsaným v rozporu a pokud to recenzent není schopen obejít, prolítne hru a pak ve spěchu sesmolí pár řádek na web, nemůže z toho vzniknout nic jiného než recenze průchodu stylem blind speedrun.

Nahlásit nevhodný obsah

20875604
Toxic_Tom napsal 16. 11. 2015 v 21.55

NutellaOrDidntHappen: pekne napisane, skoro ako recenzia :)

Nahlásit nevhodný obsah

Fallout 4

  • Výrobce: Bethesda Game Studios
  • Vydavatel: Bethesda Softworks
  • Žánr: Akční RPG
  • Datum vydání: 10. 11. 2015
  • Platformy: PC, PS4, XOne