F1 2019

Recenzovaná verze: PC
28. červen 2019 11:00 / Aleš Tihlařík / Recenze / Diskuze (25)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20925554
slafomir1986 napsal 14. 7. 2019 v 18.59

čaute hoššii :)
tak ako to vyzerá s novou F1?
oplatí sa to kúpiť? v porovnaní s minulým ročníkom je to o čo lepšie ? rozmýšľam o kúpe.
za všetky odpovede vopred ďakujem :)

Nahlásit nevhodný obsah

20871763
Victor the Cleaner napsal 1. 7. 2019 v 17.23

F1 hraji už od roku 2010 pravidelně. Ta série měla i své slabší období, ale momentálně to vypadá, že je v té nejlepší kondici a stále se zlepšuje.
Jinak těsně před vydáním jsem si dojížděl kariéru v předešlém díle, když najednou v polovině závodu v Brazílii přestala formule akcelerovat a pedál pro plyn byl uvolněný. Pedály jsem tedy rozebral a koukám, že došlo k únavě materiálu u kovové pružiny, která měla na starost odpor. Takže jsem jako velký kutil pružinu nahradil za jinou a když jsem to celé zpět smontoval a znovu zapojil, tak už pedály vůbec nereagovaly s volantem a počítačem. Nejspíše při mé odborné opravě jsem zavadil o nějaký ten drátek :D Kupodivu ty základní pedály od thrustmasteru vydržely 4 roky.
Takže F1 2019 se mě prodraží ještě o nějaké slušné pedály (asi t3pa).

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 1. 7. 2019 v 16.23

Raymy: Plně souhlasím. Nepenalizace tady a penalizace v Kanadě je obhajitelná, ale ta nekonzistence v rozhodování sportu neuvěřitelně ubližuje... Však už se mluvilo o tom, aby komisaři zůstávali stejní na všechny závody, a já jsem plně pro.

Nahlásit nevhodný obsah

20878626
Raymy napsal 1. 7. 2019 v 14.17

Drew7878: No mě nejde ani tak o to že ke kontaktu došlo, ale co tím vlastně FIA říká a to že je v pořádku schválně soupeře vystrčit z tratě. Stačí mi se vecpat na vnitřek, být min na úrovni soupeře, mít auto pod kontrolou a šup můžu legalně do soupeře drcnout... No a teď si představme že to tak tedy budou dělat všichni... To bude srandy kopec... Taky je docela zajímavé že Max po závodě říká jak to k tomu patří atp, přitom když mu to samé udělal před třema rokama Rosberg v Německu, tak kvičel jak nevím co :D :D :D Klasická ukázka pokrytectví - já to udělat smím, ale běda jak to udělá někdo mě :) Jinak bych včerejšek nesrovnával s Kanadou, kde to byla jiná situace, ale právě s Německem 2016. ;) Tady se FIA střelila do vlastní nohy, kde totožné situace posoudí dvakrát naprosto jinak.

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 30. 6. 2019 v 21.04

Aleš Tihlařík: Jako fanoušek Ferrari nezažívám v tomhle ohledu nejlepší období, bylo to tvrdý, ale je to prostě závod. Radši uvidím tohle než "souboj" Bottase, který Maxovi prostě uhnul a nic neřešil. Možná to mohl Leclerc zkusit chytřeji, víc před zatáčkou přibrzdit a pokusit se o lepší výjezd.

Vettel označil celý víkend asi nejpříznačněji slovem "almost." To tak nějak vystihuje Ferrari už pár let. Dneska se zase střelili do vlastní nohy tím pit-stopem Seba, kde ztratili přes 3 sekundy. Ten čas mu totiž chyběl na to, aby se dostal v závěru na podium. A taky je to čas, který byl mezi ním a Bottasem při souboji s Verstappenem. Možná se tam mohla 3 auta chvíli "mlátit," Leclerc by si najel větší náskok a už by to udržel. Samozřejmě jsou to všechno spekulace, tvrdá směs pneumatik jim moc nesedla.

Druhá věc je to, že se Ferrari může cítit ( a právem) ukřivděně. Po ukradeném vítězství v Kanadě je to teď zase jinak, byť to byla odlišná situace. Rozhodnutí komisařů jsou jako na houpačce a nikdo už pořádně neví, co si teda může dovolit a kdy si to může dovolit. Trochu se obávám, že to teď Charles bude chtít Maxovi oplatit a někde se do něj opře, nedejbože, aby z toho zase najednou byla penalizace ...

Ale co, je za námi parádní závod a zaplať pánbůh, že jsou tu emoce a je co řešit. Jen aby to zase nebylo na dlouho dobu naposledy ...

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 30. 6. 2019 v 20.07

Drew7878: Souhlasím, jsem rád že jsem to zakřikl a tenhle víkend opravdu stál za to :) A přesně jak říkáš, je to i tou konfigurací tratě, kéž by takových v kalendáři bylo více...

Verstappen penalizaci nedostal, ale myslím, že by se nemohl divit, kdyby to dopadlo naopak. Hlavně nechápu, proč Leclerca vyhnal až ven (ale okej, jsem jeho fanoušek, takže se na to nemůžu dívat až tak objektivně), když to vůbec nebylo potřeba a byl před ním tak i tak. Ale jinak jeli dneska oba výborně, stejně jako tovární McLareny, klobouk dolů...

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 30. 6. 2019 v 20.04

slafomir1986: To s těmi licencemi samozřejmě nemusí být pravda, to byl jen takový tip. Ale obecně tu hudbu samozřejmě musí někdo poskytnout/nahrát a to rozhodně zadarmo nebude.

U licencí se dle mého těžko zjišťuje, do jaké míry je to opravdu jenom neochota značek nebo výmluva vývojářů. Ačkoliv nešlo o komerční automobily, ale spíš závoďáky, v minulosti se objevilo několik her, které model poškození celkem propracovaný měly. Očividně to tedy nějak jít musí...

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 30. 6. 2019 v 17.17

Aleš Tihlařík: No, zrovna dneska to byla fakt zábava, obecně celý víkend. Nahrává tomu i výborná trať v Rakousku, ta je na závodění dělaná. Pokud teda ještě někomu nepřeskočí v hlavě a Verstappen nedostane penalizaci ...

Co se týká virtuálního závodění a často zmiňované AI, letos mi přijde fakt super. Nějaké chyby tam byly a jsou, ale když si to člověk rozebere, v 95% to je chyba samotného hráče, který se cpe někam, kde to prostě nemá smysl. Ten odhad se nabere jenom zkušenostma.

Nahlásit nevhodný obsah

20925554
slafomir1986 napsal 30. 6. 2019 v 13.47

Aleš Tihlařík: díky pekne za odpovede :) no styku gymnázium by to bolo oveľa viac super. a tie licencie na hymny ak to je tak ako vravíš tak sa čudujem že ešte nemáme licenciu na to že môžem dýchať vzduch :D nemali by toto brat hrám pôžitok z hrania nejaké licencie. tak isto ako tusi!m neexistuje fór spred nemá deštrukciu systém lebo na všetky tie auta čo by tam boli by potrebovali licenciu že sa vôbec v hre môžu rozbiť ... je to celé na hlavu postavené. to ako keby tam rozbijem Lamborghini a spoločnosť Lamborghini nechce vidieť svoje Lamborghini rozbité v nedeľu fór spred :D akože aký zmysel to má neviem... no nič každopádne asi kupujem lebo mám len 2017 ročníkov .minulý som vynechal lebo mi neprišlo vhodné to kupovať ...

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 30. 6. 2019 v 13.04

Mart9: Jasný, komentář v průběhu závodu bych taky nechtěl, to by nedávalo smysl. Jde mi spíš o to, že se autoři chlubí reálnými komentátory, ale reálně je uslyšíš fakt minimálně, nějakého prostřihu do studia se samozřejmě taky nedočkáš. A třeba prezentace výsledků kvalifikace mi přijde taková zvláštní - řeknou jméno každého reálného jezdce, ale jednak v tom přezdívka hráče působí jako pěst na oko a druhak drmolí nepatřičně rychle, jako by jim Codies ten dabing platili na základě nějaké minutové mzdy :)

I ty pokyny ve vysílačce jsou ostatně všelijaké, když jedu se slabším autem na prvním místě a z boxové zídky mi místo "Super, jsi první, udržuj tempo" zahlásí "Super, dostal ses do první desítky", je to trochu zvláštní. Ale to jsou spíše takové drobnosti...

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 30. 6. 2019 v 12.45

Aleš Tihlařík: Mám tuším ročník 2016 a komentář v průběhu závodu si neumím představit vzhledem k tomu, že byla naprosto skvělá ta vysílačka v ovladači. Té bych ocenil více a v kombinaci s tím by mi komentář spíš narušoval zážitek.

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 30. 6. 2019 v 12.32

slafomir1986: Ahoj, jak jsem psal v textu, agresivita AI je taková lehce nevyzpytatelná. Občas se mi stalo, že jsem zažil opravdu zábavné souboje na několik kol (tak mě potrápil třeba Albon :) ), někdy mě naopak jezdci naprosto na prasáka zavřeli, hlavně na vyšší obtížnosti se s hráčem "neserou". Ve zkratce mi přijde, že k nějakému pokroku od minulých ročníků rozhodně došlo.

Co se týče animací nebo zbytku herních prvků, které člověka víc uvádějí do děje, tak to určitě není ideální. Je to tak, že po závodu vidíš, jak na sebe první tři jezdci pár sekund stříkají šáňo, což teda úplně nevím, jak funguje dnes, ale když jsem ještě ceremoniál sledoval (tedy v dobách, kdy na prvních dvou stupíncích stával někdo jiný než oba jezdci Mercedesu), tak z toho piloti na druhé a třetí příčce takovou radost neměli :)

Žádné hymny ani nějakých dalších prvků se určitě nedočkáš - bylo by nutné nahrát do hry hymny všech národností, které si můžeš pro jezdce zvolit (takže vlastně skoro celý svět), navíc nevím, jak je to s licencemi, asi by se to úplně nevyplatilo.

Přidat vážení, tu místnost nebo třeba rozhovory přímo po závodě (s Coulthardem, Rosbergem nebo vlastně kýmkoliv reálným na místo smyšlené Claire) by bylo fajn, stejně tak jsou celkem nevyužití oficiální komentátoři - neočekávám samozřejmě komentář skrze celý závod jako ve Fifě, ale jdou slyšet vlastně jen na začátku a na konci, přičemž mi ta jejich porce práce nepřijde úplně dobře zvládnutá. V tomhle ohledu mají Codies ještě co dělat, takže snad příště...

Jinak jen tak mimochodem - všem, komu již dnešní F1 nevoní a přijde nudná, bych doporučil sledování F2. Dnes jsem náhodou viděl asi půlku závodu v Rakousku a takovou zábavu jsem u F1 za poslední rok rozhodně nezažil :)

Nahlásit nevhodný obsah

20925554
slafomir1986 napsal 29. 6. 2019 v 19.33

zdar hoši
F1 milujem. codemasterr odvádzajú skvelú prácu. praktický sa tejto F1 NEDA ANI MOC NIC VYTKNUT. MOZNO AI ale tak ťa v športových hrách ako aj napr FIFA NHL atď atď nieje tiež na super úrovni.novu F1 som nehral ešte ale vyzerá to dobre aj tá agresivita jazdcov vyzerá byť dobrá .( ak to už niekto hral ,skúste mi to popísať tu agresivitu jazdcov lebo zvažujem kúpu) či je to horšie alebo lepšie ako predchádzajúce ročníky dik :)
jediné čo by som asi tak vytkol sú animácie ...lebo v podstate aj tie dostávajú človeka do diania...alenhlavne záverečná ceremónia. to je myslím si dosť krátka . až po 1,5 h. závode a aj plus kvalifikácie a tréningy a človek horko ťažko vyberá ten závod a dostať 30sekundovu animáciu si myslím že je fakt žalostne malo :-(
to sa už fakt nedá pridať také že hráči by sa vážili po zavodee alebo že v tej miestnosti kecajuu medzi sebou ? alebo niečo iné..a že neznie hymna víťazovi tak to je dosť smutné . neviem kde má rozum v tomto codemasterr ale asi nikde. veď o to ide aby si zažil nejaký pocit z tej hry že áno odviedol si dobrý závod a pozerá s na animáciu a vidíš že to bolo kvôli niečomu. je to také že strohhe . môj názor. a otázka v tejto 19 keď som už pri tomto zaznie hymnaa či nie ? ďakujem za všetky odpovede a zdar zaavodeniuu :-)

Nahlásit nevhodný obsah

15916702
Merengues9 napsal 29. 6. 2019 v 13.25

Miami Vice: jo v te dobe jsem F1 taky mohl. Jen jsem teda nemohl vystat Schumiho jelikoz porad porazel Miku :-D Nicmene tohle nebude jen nostalgie, co jsem cetl nazory tak dnesni F1 je zrejme fakt nudna kde jde jen o techniku.

Nahlásit nevhodný obsah

20908924
Miami Vice napsal 29. 6. 2019 v 03.18

Tohle vypadá na super formulovou hru, ale stejnak jsem měl nejradši tu éru, když jezdil můj oblíbenec Giancarlo Fisichella za "mojí" stáj Benetton. Líbivá bledě modrá formule, japonský cíga Mild Seven...kde to teď vůbec je ty tabákový sponzoři? Camel, West, Lucky Strike, Máčka a taky John Player Special...chybí mi to a to ani nehulim.

A když odhlídnu od těch otřesnejch Minardi pravidelně končících poslední, či od Arrowsů "sbírajících data", tak ty závody byly fakt cool a plný napětí. Jako jo, Ferrari tenkrát vládlo a Schumi to taky celkem uměl, ale Mika Häkkinen a zbytek party tam rozhodně nebyli do počtu a bylo na co se dívat. Btw nerandí Mika už nějakej ten pátek s nějakou českou buchtou anebo tak něco?

Tohle je jak v Rally, tenkrát jsem si oblíbil Tommiho Mäkinena s jeho klasickým Ralliart Lancerem a dneska mě to už neoslovuje. Jiný jezdci, jiný auta...ono je těžký překonat mašinu jako bylo to jeho Mitsubishi, či Focuse Colina McRae s proužkama Martini a Subaru Impreza Richarda Burnse...jako málokterá kára dokáže nazout zlatý disky a nevypat u toho trapně.

Ayrton Senna, Damon Hill, Gerhard Berger, Jean Alesi, Jacque Villeneuve, Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya, David Coulthard, jo všechno je to pryč bohužel. Senna s Laudou dokonce už jezděj nebeskou ligu...a Schumi na tom taky neni zrovna nejlíp.

Je zvláštní, že bych raději sáhl po F1 z roku 1997 než po týhle novince, která ty devadesátsedmičky totálně kvalitou zadupavá do země? Nostalgie dělá hodně!!
To je jak ta novinka o Gran Turismo Sport dneska...hra je pomalu 2 roky venku, ale až dnes jsme se milostivě dočkali Chevy Camara 1. generace. A pak se člověk nemá vracet k Test Drive 5...

Každopádně je dobře, že tyhle nový formulky mají šanci zaujmout aspoň pravidelný diváky letošních velkejch cen. Snad si to vzrůšo vyjezděj aspoň takhle virtuálně.

tomas.hluchnik: Krátký tratě nemusej bejt vždy nudný. Vždy mě bavilo sledovat závody třeba na "A Eins" v Rakousku.
Jo a v Project Cars 2 je stará Belgie, nějakejch 14 kilaků dlouhej okruh vedoucí venkovem, kde na to můžeš fakt šlápnout. To seš pak pomalu jak v tranzu, když ten auťák dokážeš v takovejch rychlostech udržet na trati.

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 28. 6. 2019 v 21.44

tomas.hluchnik: S některými věcmi souhlasím, s jinými nikoliv - třeba taková unifikace vozů nedává v F1 smysl, přeci jenom jde nejen o jezdecký, ale také o konstruktérský šampionát. Právě proto se o F1 mluví jako o královně motorsportu, protože kromě špičkových jezdců je to doména i špičkových inženýrů, jejichž nápady se s několikaletým odstupem integrují i do konvenčních vozů.

Halo je pro bezpečnost přínosem, ale šlo to udělat i vkusněji. Pořád čekám na smilování boží v podobě pravidel na rok 2021, ale podle zákulisních informací jsou ta jednání spíš vtipem než posunem, což mě fakt mrzí...

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 28. 6. 2019 v 20.05

Zmenšit auta tak o 20-30%, ty současný jsou tak velký, že prostě na trati není místo na předjíždění s výjimkou dlouhejch rovinek. Omezit aerodynamické prvky na minimum. Vrátit tradiční "přírodní tratě", vrátit kačírek a mantinely okolo tratě. Vrátit dlouhé tratě jako Spa nebo původní Hockenheim (eventuálně vytvořit nové podobné) a nahradit ty, kde je 8 zatáček a jezdci kolo odjedou za minutu. To jsou základní věci, který by se měly změnit.

Pak je tu ještě pár dalších který jsou diskutabilnější - vrátit tankování v průběhu závodu, zvýšit počet dodavatelů pneumatik, úplně zakázat komunikaci s paddockem v průběhu závodu s výjimkou informací o nehodách a nebezpečích na trati...a pokud by měli majitelé F1 koule, tak by zavedli unifikaci vozů a motorů, kdy by zkrátka auta měli všichni stejný, akorát by si mohli upravovat nějaký konkrétní prvky na křídlech apod, dále by si upravovali podle svého uvážení nastavení na daný závod. Ale toto je utopie.

Nicméně i když budou všichni jezdit ve stejnejch autech, tak dokud se jezdcům neumožní předjíždět a bojovat, bude to vždycky nuda.

A ta dle některých "ohyzdnost" jménem halo je podle mne jediná konstruktivní změna za posledních asi 5 let, jelikož už zachránila život. I kdyby měl být poslední, tak to stálo za to.

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 28. 6. 2019 v 19.27

Aleš Tihlařík: Díky za doplnění.:-)

michalnezval: Já právě jezdím kameru z helmy a ten halo prvek tam zavazí. Jako celek se nedal vypnout už loni, ale co se dá dělat, život není dokonalej..

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 28. 6. 2019 v 18.03

michalnezval: Halo bohužel nejde odstranit úplně, lze se zbavit jen středového sloupku (který je ale na svatozáři dle mého nejotravnější). Osobně jsem si zvykl na defaultní pohled právě ze svatozáře, s kamerou na místě hlavy jezdce se mi nejezdilo úplně nejlépe. Problematiku hezky ilustruje tohle video, kde jde vidět pohled se sloupkem i bez https://youtu.be/tuQP6ka0bzc

Nahlásit nevhodný obsah

20878831
michalnezval napsal 28. 6. 2019 v 17.47

Prosím vás,dá se v nabídce hry nějak vypnout ten strtašidelný přední rám,kvůli kterému sem F1 přestal sledovat? Abych věděl,jestli investovat,díky;-)

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 28. 6. 2019 v 17.39

DeviR1: To už si bohužel budeš muset rozhodnout sám, jestli ti za to přítomná vylepšení stojí. Jak je uvedeno v textu a jak veselykralicek: správně poznamenává, hlavní novinkou je právě integrace F2 a na závodní hru celkově obrovská porce herního obsahu. Samozřejmě se také dočkáš aktuálního složení startovního roštu, jinak jde ale spíše o drobná vylepšení.

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 28. 6. 2019 v 17.30

veselykralicek: Ahoj, díky za chválu :)

Vývojový strom vypadá a funguje stejně. Co se rozhovorů týče, myslím že jsou taktéž 1:1. Claire díky nepříliš kvalitním animacím pořád vypadá trochu jako po lobotomii, otázky se víceméně točí pořád dokola (Měl jsi pár kontaktů se soupeři, čím to bylo způsobeno? Jel jsi opravdu rychle, jak ses cítil? Co říkáš na počínání svého rivala?).

I přes nevelké množství dialogů není pilot nadabovaný, což dojem z rozhovorů ještě více kazí, odpověď pak může přidat/ubrat morálku v odděleních týmu, nebo vylepšit/zhoršit reputaci u stáje.

Editováno: 28. 06. 2019 v 17.32

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 28. 6. 2019 v 15.52

DeviR1: Máš tam F2, další historický vozy,...

Nahlásit nevhodný obsah

20875788
DeviR1 napsal 28. 6. 2019 v 12.47

Já pořád váhám, mám F1 2018 v Game Passu a když se podívám na porovnání F1 2018 a F1 2019, jediný rozdíl vidím v realističtěji zpracovaných odlescích na pneumatikách. A ty noční závody, ty vypadají v novém ročníku fakt skvěle, to musím uznat. Ale stojí takové rozdíly za těch patnáct stovek? Asi ne, ale já blbec si to stejně beztak do týdne koupím...

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 28. 6. 2019 v 12.07

Díky za skvěou obsáhlou recenzi, Aleši.:-) Recenze plná informací, takový mám rád.:-)

Hru už mám objednanou, od ročníku 2016 jsem nevynechal a nelituju. Jen bych se zeptal na vývojový strom součástek a takové ty rozhovory mezi závody. Doznalo to proti loňsku nějakých změn? Jestli to je třeba větší a bohatější, nebo úplně stejné jako loni. Nebo jestli to tam pořád je (myslím ty loňské interview).

Díky

Nahlásit nevhodný obsah

F1 2019

  • Výrobce: Codemasters
  • Vydavatel: Codemasters
  • Žánr: Závody
  • Datum vydání: 28. 06. 2019
  • Platformy: PC, PS4, XOne