Everybody's Golf VR Recenze Everybody's Golf VR

Everybody's Golf VR

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

18. 7. 2019 10:33 1

Série Everybody's Golf má na PlayStationu své místo už více než 20 let. Vývojáři z Clap Hanz zatím nevynechali jedinou konzoli od Sony, na kterou by nepřipravili alespoň jeden díl svého arkádového golfu a bylo tedy jen otázkou času, než vznikne i samostatný spin-off pro PlayStation VR. Od vydání posledního regulérního dílu neuplynuly ani dva roky a Everybody’s Golf VR je tady, připraven se ucházet o pozornost mezi nepříliš silnou konkurencí aktuálních her pro virtuální realitu.

GOLF PRO KAŽDÉHO

Jak už samotný název napovídá, Everybody's Golf se nesnaží být tím nejvěrnějším simulátorem pálkovacího sportu, jeho cílem je spíše oslovit co nejširší publikum, které by mohlo mít o golf byť jen sebemenší zájem. To platí obecně pro celou sérii a ani její VR odnož není výjimkou. Spíše naopak. Everybody’s Golf VR si zachovává jednoduchou hratelnost, oproti svým dospělejším sourozencům se ovšem zbavuje spousty balastu kolem a soustředí se převážně na hru. A to je jedině dobře.

Pohyb vašich virtuálních holí obstaráte pomocí jednoho ovladače Playstation Move, v nouzi lze použít dokonce i klasický Dualshock 4

Rozjezd by sice mohl být trochu svižnější, pokud se ale prokoušete zbytečně rozvleklým tutoriálem, hra už vás žádnou další výukou otravovat nebude. Pohyb vašich virtuálních holí obstaráte pomocí jednoho ovladače Playstation Move, v nouzi lze použít dokonce i klasický Dualshock 4. To ale není úplně ono. Hned zpočátku musím ještě zmínit, že se snímáním ovladače, kalibrací či nevolností ze zpracování virtuální reality jsem neměl nejmenší problém, což bohužel není u všech VR titulů samozřejmostí.

TRPĚLIVOST MOŽNOSTI PŘINÁŠÍ

Než se pustíte do samotného hraní, dostanete možnost upravit si několik parametrů vaší golfové partie. Hřiště jsou ve hře celkem tři, což je trochu škoda. Podíváte se do lesa, na pobřeží, a dokonce i na hřiště obklopené dinosaury, kde kolem vás místo vody poteče žhavá láva. Příjemné zpestření, přesto se nemohu ubránit pocitu, že jedna oblast navíc by hře ještě slušela. V závislosti na tom, kolik chcete u virtuálního golfu strávit času, se můžete pustit do hry se třemi náhodně vybranými jamkami, prvními či posledními devíti a samozřejmě i všemi osmnácti. Ne všechny možnosti jsou ale přístupné od začátku.

Začnete s kratšími partiemi na jednom hřišti a ty další si budete odemykat postupným hraním. Osobně mi tento přístup nevadí, jelikož nahrazuje jakýsi režim kariéry. Jednou si zahrajete, zpřístupní se vám nová sada holí, odehrajete s ní devět jamek a otevře se vám nové hřiště. Odměny získáváte docela často a měly by vám postupně představit veškerý obsah hry. Už po pár hodinách byste měli mít k dispozici naprostou většinu možností, takže se rozhodně nedá říct, že by vás postupné odemykání nějak výrazně omezovalo.

Celkově se na hřišti cítíte, jako byste tam opravdu byli

Konečně stojíme na prvním odpališti a nelze si nevšimnout, že hra vypadá na poměry VR titulů velice slušně. Prostředí je sice liduprázdné, to je ale asi to jediné, co mu lze vytknout. Příroda je zpracována skvěle a celkově se na hřišti cítíte, jako byste tam opravdu byli. Úplně sami tam ale přece jen nejste. Stejně jako klasická verze se ani Everybody's Golf VR nezbavil doprovodu úsměvných školaček v roztomilých oblečcích, které vás budou informovat o aktuálním počasí, vlivu větru na dráhu míčku či vzdálenosti od jamky a napomenou vás, pokud na ně budete příliš dlouho zírat. Nakolik tato část obsahu míří na vaši osobu nebo vás spíše odrazuje nechám na posouzení každému z vás. Za mě to hra nijak zvlášť nepřehání a obávat se například nevhodnosti pro mladší publikum není podle mého názoru na místě i vzhledem k tomu, že VR helma dětem stejně na hlavu nepatří. Tohle je do velké míry specifikum japonského trhu, které si neodpustí téměř v žádné hře a pravidelní hráči titulů ze země vycházejícího slunce jsou na podobné podivnosti jistě dobře zvyklí.

NICE SHOT! IT'S A BIRDIE

V tuto chvíli už jsme probrali snad všechno kromě toho, jak se Everybody's Golf VR vlastně hraje. To nejlepší je ale potřeba si nechat na konec. Radost ze hry se totiž autorům podařilo na hráče přenést na výbornou. V tuto chvíli je ovšem potřeba zmínit i fakt, že ačkoli se jedná o arkádu, míření pomocí analogové páčky a včasného stisknutí tlačítka je zkrátka jednodušší a hra s pohybovým ovladačem chce trochu cviku. Pořád platí, že virtuální golf je dobře dostupný i pro méně zkušené hráče, a to mimo jiné i díky možnosti aktivovat v jamce větrný vír, který k sobě vcucne míček pokaždé, když se přiblíží na dostatečnou vzdálenost. Zjednodušení je ve hře ale více.

Dostat se na jednotlivých jamkách pod par zase není tak nemožné, jak se zprvu mohlo zdát

Až se s vaší sadou holí trochu skamarádíte a pustíte se do hraní ve standartním režimu, zjistíte, že dostat se na jednotlivých jamkách pod par zase není tak nemožné, jak se zprvu mohlo zdát. Kombinace správné síly úderu a především úhlu dopadu hole na míček přesto není zcela jednoduchou záležitostí, i proto hra nabízí možnost si každý odpal vyzkoušet nanečisto. Několikrát zkusmo odpálíte a šipka za míčkem vám pokaždé ukáže dráhu jeho letu, přítomen je i ukazatel síly každé rány. Až si budete svým švihem dostatečně jistí, stiskem tlačítka se přepnete do režimu ostrého odpalu, a pak už je každá chyba drahá.

Everybody's Golf VR

Možnosti kam až se zlepšovat jsou opravdu velké, takže se mi díky tréninku pravidelně dařilo překonávat své předchozí skóre. Hratelnost zkrátka vyvažuje ne úplně velké množství obsahu, ale pokud je pro vás dostatečným zpestřením třeba zrcadlově obrácené hřiště, rozhodně se v Everybody's Golf VR dokážete zabavit. I po téměř patnácti odehraných hodinách mám stále chuť se ke hře dále vracet, což je i vzhledem k příznivé cenovce 25 eur nabídka, kterou byste neměli minout.

Everybody's Golf VR

Everybody's Golf VR se podařil přesun hráče na virtuální hřiště velice dobře. Hra sice mohla být obsahově bohatší, jádro hratelnosti ji však drží pevně nad vodou.