Emergency Heroes Recenze Emergency Heroes

Emergency Heroes

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

18. 8. 2008 22:00 1

Skutečně jen málokterý příběh by se více hodil do béčkového amerického televizního filmu: Zachary Harper, vynikající policista, musí opustit sbor a práci, která dávala dlouhá léta jeho životu smysl. Způsobil totiž nehodu, při níž zahynul jeden jeho kolega. Ale ve chvíli, kdy se vlády nad městem ujímá zákeřný gang, který terorizuje lidi, jezdí na červenou, předjíždí na plné čáře a nebliká při změně jízdního pruhu, nezbývá šéfovi městských služeb v San Altu nic jiného, než Zacha povolat znovu do služby; v dokonale barvotiskové cut-scéně mu připomenout, co je jeho povinností ("Musíš hlavně chránit lidi, Zachu, jsi tady pro ně a pro jejich bezpečí. Musíš jim zajistit klidný spánek a bezpečnou jízdu v levém pruhu!") - a vyslat ho v malém policejním voze do ulic.

Na otevřenou akci otevřená reakce

Nápad na otevřenou městskou akci, v níž bude hráč "ten dobrý", ten, který věci napravuje, místo aby složitě hledal své místo ve válce gangů, bavil se přejížděním chodců a střelbou do prosklených výkladů na širokých bulvárech, má leccos do sebe. Barcelonské studio Ubisoftu si ale zadání na "hodnou" městskou akci vyložilo jinak, jako příkaz "vyhoďte ze hry všechnu zábavu". Na hráče čeká seriál zoufale stereotypních misí, v nichž bude zastávat roli hasiče (velmi občasnou), záchranáře a policisty. Obvykle to zahrnuje automobilovou honičku, což nezní jako uspávací záležitost. Na papíře úkoly typu "dojeď a vystrkej ze silnice auto gangsterů" nebo "odvez pacienta včas do nemocnice, aby mohl být ošetřen" docela napínavě. V reálu nezbývá, než si pro větší napětí položit na televizi vedle Sensor Baru krabičku s napínáčky.

Pravá strana, levá strana, která je ta pravá strana?

Během pěti hodin, což je zhruba doba trvání příběhové kampaně, jsou hráči přímo donuceni k nespočtu vulgarismů na adresu ovládání. Emergency Heroes využívají "naklápěcí" rozhraní (a teoreticky tedy podporují i Wii Wheel). Wii Wheel je nejméně vydařenou z dodatečných periferií a ovládání jakékoliv závodní hry formou otáčení Wii Remote jako volantu se ukázalo jako slepá ulička už v prvních pár týdnech po vydání prvních her – obstojně fungovalo snad jen v Excite Truck. V Emergency Heroes je extrémně necitlivé v prvních pár stupních, následně potom extrémně citlivé, takže se hráč zmítá někde mezi pozicemi "proč mi to, do pr**, nezatáčí," a "kam to, do pr**, zase jedu?" Alternativa v podobě řízení analogovou páčkou bohužel není dostupná.

Zachraňte mě! Další pravoúhlá křižovatka

Otevřená akce přímo vybízí k tomu, aby se hráč jen tak projížděl po městě a hledal, co je v něm za zajímavá místa. V Emergency Heroes může usednout do dvanácti různých vozidel (jejichž jízdní vlastnosti ale jedno jsou, malé policejní prdítko, sanitka i velký hasičský vůz úplně stejně "plavou" po vozovce) a projet se ulicemi San Alta, není ale žádný důvod to dělat. Až na jeden velký dálniční přejezd není ve městě vůbec nic zajímavého, pravoúhlá síť ulic nudí už po třech čtyřech křižovatkách, domy jsou svým designem blíže na bok postaveným krabicím od mléka než místům, kde by mohli bydlet lidé, a především: chodníky a přechody jsou prázdné, potkat chodce se podaří jednou za uherský rok. San Alto je mrtvé město, vyprázdněné od čekoholi, co by mohlo hráče zajímat a bavit.

Módní policie

Vlastní kategorii příšernosti potom vytváří celková prezentace. Že se z patetických vět v dlouhých a přitom naprosto statických cut-scénách chce soudnému člověku rovnou volat linku důvěry, je teprve začátek. Wiičkaři si museli zvyknout na často nevalnou úroveň grafiky, ale hranaté a mdle vybarvené město, prolínající se objekty, zmatená navigace a odrazy od ostatních aut jako na pouti si ani oni nezaslouží.

A na úplný závěr malý bonus: definice nezdolného optimismu. Kdo dočetl až sem a přesto stále doufá, že by se z Emergency Heroes mohla vyklubal aspoň v nějakém směru dobrá hra, může se právem považovat za nezdolného optimistu.

A ostatní, normální lidi ho právem můžou považovat za blbce.

Emergency Heroes

Horší městskou akci jste nejspíš ještě neviděli - a neodpustíme jí to jen proto, že se v ní koná dobro.