EA Sports UFC 3 Recenze EA Sports UFC 3

EA Sports UFC 3

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

9. 2. 2018 09:50 12
Reklama

Třetí díl UFC nás vrací zpátky do oktagonu, tentokrát však s přepracovaným soubojovým systémem, novým režimem kariéry a řadou dalších změn, díky nimž si novinka od studia EA zaslouží pozornost. Povedlo se udělat krok správným směrem, nebo se na UFC 3 snese kritika jako na Maria Yamasakiho po posledním zápase?

TREFA NA KOMORU

Vzhledem ke své podstatě, je tou nejzásadnější novinkou UFC 3 změna soubojového systému. Stále jde o velice komplexní záležitost, které začnete skutečně přicházet na kloub až po hodinách hraní. Hlava, tělo, nohy, blokování, submise, hromada úderů, kopů… I po desítkách hodin se však člověk zvládne zásadně zdokonalit v jednom přístupu k boji, opravdu univerzálním bojovníkem se stanete ještě o pořádný kus později. V soubojích hraje i nadále hlavní roli stamina, bez níž jste v oktagonu prakticky sparingovým partnerem. I když budete dávat jeden přesný uder za druhým, mít soupeře pod palbou háků a kopů, není problém v choulostivém okamžiku dostat jednu přesnou ránu ukončující zápas. Stejně tak je k ničemu jasná převaha během prvních dvou kol, když závěrečném třetím ani neudržíte ruce nahoře a soupeř vás pak pomalu rozloží jak Merkur. Nehledě na to, že při souboji na zemi pak prakticky nekladete odpor. Vývojáři s UFC 3 opustili systém vykrývání, kdy jste po stisknutí obrany ve správný čas mohli udělit velký úder, nahradili ho volným uhýbáním těla.

Naopak žádného vývoje se bohužel nedočkala hra na zemi. Jde o úplně stejnou pohádku, na jakou jsme si v minulých dílech zvykli. Větším problémem je, že občas není úplně čitelný. Ano, člověk se ho pochopitelně musí dobře naučit, aby v přímých soubojích s NPC a živými soupeři obstál, ale chyběla mi lepší indikace toho, proč třeba konkrétní blok přesunu nebo pokus o submisi nevyšel. Na druhou stranu je do velké míry psychologická minihra během submise stále dost napínavá a v online klání vám vyžene tep do pořádné výšky.

Grafika se drží stále stejné laťky, už vám nepadne čelist jako u prvního dílu, nadále však mluvíme o vysokém nadprůměru.

Čas od času má člověk problém rozeznat i to, proč po zvláštní kolizi ten a ten úder padl, když jiný velice podobný neměl žádný výsledek. Občas se objeví i „oblíbená“ chyba fyziky, kdy se při špatné animaci bojovníci promění v prapodivný chuchvalec rukou a nohou. Šlo ale o zcela ojedinělé situace, rozhodně se to nedá srovnávat s předchozími dvěma díly. Za více než třicet hodin hraní jsem na takovou situaci narazil dvakrát třikrát. Grafika se drží stále stejné laťky, už vám nepadne čelist jako u prvního dílu, nadále však mluvíme o vysokém nadprůměru. Pořád vás nebude nechávat v klidu přesně mířené koleno do obličeje nebo perfektně umístěná pata z otočky. Pocit realističnosti u dopadajících úderů je i tentokrát neskutečný. UFC 3 dělá velký ústupek i všem, kteří z nějakého důvodu nemají v oblibě souboj na zemi nebo vestoje. Při vytváření vlastního utkání si lze nastavit prakticky všechno, třeba i vypnout možnost souboje vleže, čímž se ze hry stane kickboxová bojovka. Na druhou stranu si můžete třeba pro trénink boje na zemi vypnout všechny údery a kopy.

GREATEST OF ALL TIME

Velkou proměnou si prošel i nejdůležitější singleplayerový režim, a to režim kariéry. I tentokrát pochopitelně začínáte s průměrným bojovníkem úplně od začátku, během průchodu kariérou už hrají roli nové věci. Ano, samotné souboje jsou nejdůležitější, nyní však musíte dávat pozor i na finance, fanouškovskou základu nebo podmínky ze strany UFC. Zpočátku vám budou největší problémy dělat právě peníze – jako méně zajímavý bojovník si za vítězství i prohry přijdete na drobné, ty však nutně potřebujete k odemknutí tréninkových center a následné přípravě. Tělocvičen je přitom v kariéře hned několik, každá z nich je zaměřena na jiný styl boje. Potřebujete zlepšit svůj boj rukama? Kupte si vstup do boxingového klubu a za pět týdnů tréninku náležitě zaplaťte. Dělá vám zásadní roli boj na zemi? Šup do wrestlingové tělocvičny a chechtáky pěkně na dlaň! Nemáte žádné peníze? Trénovat budete sami ve sklepě.

Nejenže ve specializovaných centrech zlepšujete jednotlivé atributy, můžete se zde učit i nové útoky. Pokud ale máte uspět, musíte splnit někdy lehčí, jindy náročnější úkoly. Kromě tréninku parametrů a učení se nových útoků je možné svůj čas investovat i do marketingu a do sparingového souboje. Marketingové aktivity se přitom v průběhu vaší kariéry značně rozšiřují – nejdříve můžete čas od času něco žbleptnout na sociální sítě nebo udělat vlastní videoherní kanál, časem chodíte na rozhovory do televize, natáčíte reklamy nebo chodíte na setkání s fanoušky. Čím slavnější, tím více podmínek i ze strany samotné organizace UFC. Během několikatýdenní přípravy po vás chtějí třeba autogramiádu a rozhovor v rádiu, pokud nesplníte, těšte se na pokutu.

Užil jsem si každé utkání, na rozdíl od online hraní se styly boje u soupeřů zásadně mění zápas od zápasu.

Jak asi chápete, nic není jen tak. Každý tréninkový týden máte jen omezený čas, jenž musíte správně rozložit mezi všechny části programu. Když nebudete trénovat, budete mít zaprvé špatnou fyzičku, zadruhé horší parametry a zatřetí méně speciálních útoků. Pokud ale nebudete trávit čas s fanoušky, nebudete pro UFC tak zajímaví, budete vydělávat méně peněz a v případě absence na povinné akci přijdou i zmíněné pokuty. Bez tréninkových utkání se pak jen stěží připravíte na slabiny nadcházejícího soupeře. Zcela zásadní je ale fakt, že je celý systém extrémně zábavný a návykový. Užil jsem si každé utkání, na rozdíl od online hraní se styly boje u soupeřů zásadně mění zápas od zápasu. Mnohokrát jsem zažil moment „ještě jeden zápas a půjdu spát“, nejsou zde žádná hluchá místa (jaká občas bývala třeba u režimu Cesta ve FIFA) a cesta za titulem nejlepšího bojovníka všech dob je jednoduše famózní.

CONOR MCGREGOR VS. CONOR MCGREGOR

UFC 3 má vedle rychlého zápasu dva hlavní multiplayerové režimy – ranked zápasy a obligátní Ultimate Team. Hodnocené zápasy nepřinášejí nic zajímavého, od minulého ročníku se prakticky nezměnily. Jednoduše si vyberete svého zápasníka v určité kategorii, soupeř si ve stejné kategorii vybere svého, vítěz v žebříčku stoupne, poražený naopak. Obrovským negativem je v tomto režimu věc, za kterou ale nemůže hra samotná – jelikož naprostá většina soupeřů přistupuje k UFC 3 spíš jako ke kickboxu, potkáváte v devíti z deseti případů stále ty samé bojovníky (ani tentokrát nepomáhá systém bonusů u dočasně vybraných zástupců). Chcete si zabojovat třeba v lehké váze? Čeká na vás Conor McGregor. Stále stejné údery, stále stejná komba, stále stejné všechno. Pokud tedy také vyznáváte spíš souboje vestoje, na zemi naopak budete mít proti většině soupeřů obrovskou výhodu, i když zvládnete jen základní obranu, útok a přechod do submise.

UFC Ultimate Team je pak tím režimem, který nabízí dostatečnou variabilitu, i kdybyste chtěli bojovat hlavně kickboxově. Jak známe třeba z FUT nebo HUT, i zde nakupujete balíčky a kartičky. Vytváříte si pomocí nich čtyřčlenný tým zápasníků v různých váhových kategoriích. Abyste si však hráče mohli zařadit, nejdříve potřebujete jeho kartu. Na neustálé opakování stejných soubojů zde tedy nenarazíte. I kdyby proti vám stál nakonec stále stejný bojovník (i když se to v tuto chvíli neděje), souboje proti nim by se lišily i tak. Kartičkami totiž nevybíráte jen jednotlivé zástupce, ale také jejich konkrétní útoky a bonusy. Rádi byste používali tzv. superman punch? Kartička, nebo prd. Všichni mají jen základní údery, pokročilejší útoky si musíte odemknout.

I když UFC Ultimate Team nemusí sednout úplně každému, pro mě se díky variabilitě stal hlavním režimem pro online hraní.

Není to přitom tak jednoduché – každý z úderů sice můžete rozdělit všem bojovníkům, pro optimální využití zde však hraje zásadní roli i ukazatel chemie. Jednou je posílený levý hák pro zástupce těžké váhy, jindy je kop z otočky pro střední váhovou kategorii. Ano, nasadíte takový kop i u ženské bantamové váhy, zdaleka však nebude dělat takové poškození jako při správném využití. Jednotliví bojovníci navíc mají rozdílné možnosti podle svého stylu. Někdo může mít třeba až šest speciálních kopů, ale jen jeden způsob submise, jiný pak úplně naopak. Pokud vezmeme všechny tyto informace, v UFC Ultimate Teamu si každý může vytvořit bojovníka přesně podle svých představ, a to úplně – při objevení správné kartičky si totiž do režimu můžete přivést i vlastního vytvořeného zápasníka.

SUMA SUMÁRUM

I když UFC Ultimate Team nemusí sednout úplně každému, pro mě se díky variabilitě stal hlavním režimem pro online hraní. Ano, jsou tu pro EA už klasické mikrotransakce, ale nejsem ani zdaleka zastáncem pranýřování možnosti urychlit si postup hrou. Osobně nenakupuji obsah za peníze a nepocítil jsem za celých několik desítek hodin, že by mě kvůli tomu hra jakkoliv tlačila do kouta.

UFC 3 je skvělým krokem kupředu. Už tak vysoce nadprůměrná série dokázala vylepšit několik slabších míst, největšího posunu jsme se dočkali v případě soubojového systému a režimu kariéry. Nebýt občasných problémů se systémem kolizí a horší indikace bojů na zemi, šlo by o bezchybné pokračování. Jestliže však máte rádi krev, pot, osmiúhelníky a kvalitní bojovky s komplexním soubojovým systémem, po UFC 3 musíte sáhnout.

EA Sports UFC 3
Xbox Xbox One
PlayStation PlayStation 4

Verdikt

Jen několik drobných chyb dělí třetí UFC od absolutního hodnocení. Kvalitní porce obsahu a zábavný kariérní režim spolu s UFC Ultimate Team je ale dostatečně pádným argumentem pro všechny fanoušky drsných zápasů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama