Duke Nukem Forever

Recenzovaná verze: PC
15. červen 2011 00:18 / Vojtěch Bednář / Recenze / Diskuze (183)

Související hra

20818830
mess66 napsal 15. 2. 2016 v 00.05

Na tuhle recenzi a komentáře jsem narazil až teď. Skvěle jsem se u Duka bavil, koukám, že plno lidí tu nepochopilo, že DNF a Duke jako takovej se nikdy nebral vážně, spíš naopak- utahuje si skoro ze všeho. Jako pamětník jsem čekal přesně tohle a jsem rád, že hru vůbec vydali. Všem co hází špínu, ať si jdou zahrát původní DN3D (nebo původního Wolfensteina 3D - mimochodem obě hry skvělé i dnes, neztratily na zábavnosti) a nebo ještě lépe, ať naprogramují něco sami. Každý má právo na svůj názor, to jistě ano, ale proč sprostě útočit na ty co se jim hra líbila.
Hra mi "odsejpala" a nejdůležitější je pro mne jestli jsem se bavil (a ne nudil tak jako u jinych "modernich her"), a já se sakra bavil- a královsky, navíc za bezva cenu 199 Kč.
Run for president! :D

-1
spike napsal 28. 2. 2014 v 12.57

paradna hra pre tych co vyrastali na hrach z 90s je to take pripomenutie jak by sa to malo robit

2283051
Cerealkiller napsal 22. 6. 2011 v 23.04

Rádio Duke nyní zahraje píseň "Všechny Dukovy koule", s věnováním pro grafika, který psal na tabuli v bordelu kód k otevření dveří: "Nauč se psát sedmičku, ty prase!".

20842199
Deadmann napsal 22. 6. 2011 v 19.39

moudrost občas ano:)

Editováno: 22. 06. 2011 v 19.40

20841627
Silesian napsal 22. 6. 2011 v 19.08

Rozum nechodí s věkem....

20842199
Deadmann napsal 22. 6. 2011 v 18.55

nejlepší je nesrovnávat a hrát co člověka baví:) Ale to zatim ještě komunitě, jejíž průměrněj věk je +-16 let zatim nedojde:).. Občas ale koukám že už na netu bojujou v diskuzi i starší lidi a to si pak vždycky ťukám na čelo co je to zač:) By měli mít rozum už sakra: p

20841627
Silesian napsal 22. 6. 2011 v 18.36

Srovnávat se dají i nakládačky s Titanikem... Od toho je srovnávání.

20848962
InternetPolice napsal 22. 6. 2011 v 18.07

Portal neni FPS a pokud vím ani na těhle stránkách není zařazen do kategorie FPS. Jinak nevím proč by nemohl srovnávat Duka s Crysis 2 kde je v podstatě navíc jen ten oblek. Jako ten herní styl je jinej ale která hra krom DN3D ma herní systém jak DNF? Bulletstrom je mu podobnej v tom že není tak "seriozní" je to v podstatě hra na to jak zabít někoho na 100 způsobů.
Jste moc puntičkáři, FPS je prostě FPS, když nemá děj tak je její smůla ale podle mě to není důvod proto aby ji nešlo srovnávat s FPS který ho mají. Jako srovnávat např. stalkera a DNF asi nejde protože DNF je přeci jen lineární a není tam možnost nějakého vyběru "co budu dělat teď" ale to že nemá tak dobrej děj jako např Metro, nebo že má zastaralej bojovej systém je mínus na straně DNF, přeci nebudeme vymýšlet další žánr kvuli tomu že DNF není jako ostatní FPS...
Natar: Jn docela škoda Metro 2033 je podle mě docela pecka ale skoro nikdo tu hru nezná, nebo ji možná nerozjede nevím. Každopádně ale o ní v podstatě nebylo slyšet sem pořád čekal že během hry přijde něco co mě vysvětlí proč kolem ní nebyl větší humbuk a ono pořád nic, jediný co bych tam snesl tak víc přestřelek s vojákama ale jako nebylo to nic co by mě vadilo ono de o to že mutanti strašně vydrží a nábojů je ve hře docela málo, takže sem často měl docela namále abych se neocitl bez nábojů...

Editováno: 22. 06. 2011 v 18.16

20842199
Deadmann napsal 22. 6. 2011 v 17.52

Natar: lol tak to bude sociologická práce století.. A to má bejt jako nějaká nová post-strukturalistická myšlenka nebo co? To snad dá rozum že člověk na netu ztrácí schopnost dialogu když ho k tomu dialogu ani nikdo nevede.. Internet je otevřenej prostor par excellence, anonymita pak vede k tomu že každej jen bleje svý názory a neposlouchá ostatní, což děláš mimo jiné zrovna teď i ty.

20842214
LojZza napsal 22. 6. 2011 v 17.10

Natar: Samozrejme, ze tech kriterii je nekolik. Proto by se mely porovnavat hry, ktere maji nejaky spolecny faktor. V tomhle pripade ma DS2 vic spolecneho se serii Resident Evil nez z Dukem (ktery bych zase srovnaval s BulletStormem). Obcas je dobre jit do vice hloubky, protoze takhle by clovek mohl porovnavat uplne vsechno - vzdyt se to hraje s klavesnici a mysi. Vzdyt i Portal je technicky vzato FPS, ale hrac tam nevystreli jedinny naboj.

20794714
Lady Stardust napsal 22. 6. 2011 v 16.45

Natar: bioshock není založený na střílení

20849062
Natar napsal 22. 6. 2011 v 15.52

Lady Stardust: To je velmi zajímavý a milý komentář. Takže pro tebe je nejméně zábavný aspekt hry, na kterém je hra založená. Asi proto že jsi žena nebo muž s ženskou duší :) Ano, souhlasím. Bioshock není zcela bezduchá střílečka, ale nejméně tři čtvrtě hráčského času tě beztak nutí se prostřílet k dalšímu ději + originální prostředí + originální příběh + dobrá grafika + dobrá hratelnost samozřejmě. Ale to jsou jen přívlastky (byť určující pro celkovou kvalitu hry) k ústřední charakteristice a tou je: Střílečka z prvního pohledu neboli FPS. Ke srovnatelnosti her - viz odpověď LojZzovi :)

Editováno: 22. 06. 2011 v 16.02

20849062
Natar napsal 22. 6. 2011 v 15.30

LojZza: Přesně to netvrdím a neoznačil jsem hry za stejné. Pouze poukazuji na fakt, že existuje řada kritérií, podle kterých lze tyto hry srovnávat. A tyto kritéria běžně posuzují i recenzenti her a tvoří tu objektivnější část posudku o který by se recenze měla opírat – potom se může shodnout 8 recenzetů z 10 a recenze splní svůj základní účel – jinak jsou jen více méně bezúčelným subjektivním plkáním. Tady jde jen o nedůležitou pokleslou zábavu :) – ale na takových věcech se nejlépe studují celospolečenské trendy. Podotýkám, že recenzenti jsou za svou práci dnes již placení a to z byznysu, který stojí právě na nás hráčích. PS: Shodneme se alespoň na tom, že lze srovnávat hry jednoho žánru, třeba právě FPS?

Editováno: 22. 06. 2011 v 15.55

20849062
Natar napsal 22. 6. 2011 v 15.20

Deadmann: Pokud chceš znát můj důvody proč jsem se zapojil: Diskuze mi posloužila jako součást sociologické studiie Jedinci moderní společnosti sice vládnou mnoha informacemi ale ztrácejí schopnost vést konstruktivní dialog. Jinými slovy – reagujeme primárně na to, co nás popudí, nikoliv na argumenty, což vede k fatální všeobecné diskomunikaci a to je jeden z největších průšvihů dnešní společnosti – nejsme schopní minimálního konsenzu u sebe jednoduší a sebebanálnější věci. Mimochodem – každý kdo přispěje do takové diskuze, se chce nějakým způsobem zviditelnit – minimálně chce, aby byl slyšet jeho názor. Tři posty nad sebou jsem zaplnil z prostého důvodu – odpovídal jsem třem lidem, kteří reagovali na můj příspěvek :)Jinak s tím věkovým průměrem českých recenzentů je to zajímavý postřeh. Díky

Editováno: 22. 06. 2011 v 15.38

20841473
YcemaN napsal 22. 6. 2011 v 11.29

LojZza: A proč to tak dělat jen v případě her.Poďme srovnávat auta s letadly.V obou přece sedíme :)

20794714
Lady Stardust napsal 22. 6. 2011 v 10.23

Natar: úplně jednoduše odlišné, každá z těch her staví na jiném principu a na jiné zábavě, takže příběhový bioshock, parodický duke nukem a bezobsažné techdemo crysis prostě nejsou stejné hry.
I když ale pokud máš třeba bioshock za "chodíš, sbíráš náboje, střílíš" tak to nevím proč jsi to hrál jako, vzhledem k tomu, že to je na té hře to nejmíň podstatné a taky nejmíň zábavné :).

20842214
LojZza napsal 22. 6. 2011 v 10.12

Natar: To myslis vazne? Ty tvrdis, ze DS2 a DNF jsou stejne hry, protoze tam delas to same?? Tak v tom pripade muzeme treba srovnavat Diablo a Warcrafta - vsak na obe se divame z pohledu shoda, vid? Nebo treba Gran Turismo a Flatout...

20842199
Deadmann napsal 22. 6. 2011 v 09.30

to asi nikoho moc nebaví plácat prázdnou slámu no.. Vyšší hodnocení v ČR znamená, že průměrnej věk recenzujících je pravděpodobně vyšší než ve světě - tudíž se dostavila u Duka potřebná nostalgie a hra se i přes svojí zastaralost, špatnej game design a bůhví co všechno ty dnešní mladý hráči řešej jako by to byl seriózní byznys recenzentům líbí. Ale čučim jak se někdo občas dokáže projmout a nasázet třeba i 3 posty na sebe aby se jakoby zviditelnil nebo co..

Editováno: 22. 06. 2011 v 09.58

20849062
Natar napsal 22. 6. 2011 v 01.12

Deadmann: Jsem dalek toho, abych nenáviděl nějakou hru - nejsem šílenec (teda snad :). Pozastavil jsem se pouze nad vysokým hodnocením DNF v oficiálních českých recenzích, které je podle mě a podle mnoha zahraničních recenzí z nějakého záhadného důvodu poněkud nadsazené. Pokud tě o tom nebaví diskutovat – nemusíš

20849062
Natar napsal 22. 6. 2011 v 01.04

InternetPolice: Přesně tak - tlak společnosti, která vytvořila DNF je asi trošičku větší než té, která stojí za Metrem 2033 – což je nejen podle mého názoru jedna z nejlepších her svého žánru, která v posední době vyšla a její hlavní nedostatek je jen v malé komerční podpoře.

20849062
Natar napsal 22. 6. 2011 v 00.44

Lady Stardust: Proboha jak „úplně“ odlišné hry? Každá hra je potom úplně odlišná. Jsou to střílečky z prvního pohledu (teda kromě DS2, kde je ale ovládání postavy prvnímu pohledu hodně podobné), které mají svůj arzenál ručních zbraní, svůj příběh, své prostředí a své tempo, jako každá hra, že, ale hrají se v podstatě stejně – ve všech vodíš jednu hlavní postavu, střídáš různé palné zbraně, boj z blízka + jednu či více speciálních technologií, procházíš spíš více než méně vytyčenou trasou, mají dokonce stejný jednoduchý způsob krytí (opět kromě DS2, kde není krytí v podstatě žádné) plníš úkoly, sbíráš náboje a hlavně naprostou většinu času střílíš mutanty, emzáky nebo padouchy – které z her už by si mohli být stylem hraní a celkovou koncepcí podobnější? Navíc je tu mnoho kritérií, v rámci kterých lze srovnávat i skutečně odlišné hry (třeba Crysis 2, Il-2 Sturmovik CoD a Zaklínač 2) – minimálně z pohledu grafiky, grafiky v poměru k požadavkům na výkon PC, hratelnosti, originálních prvků, technického zpracování, možností nastavení, zvuku, délky hraní, různorodosti misí atd.

Editováno: 22. 06. 2011 v 01.15

20842199
Deadmann napsal 22. 6. 2011 v 00.00

já nechápu proč zrovna Duke vzbuzuje u tzv. pseudo intelektuálních hráčů (zbožný přání) výbuchy nenávisti či čeho to. Vždyť vám tu hru nikdo necpe. Nechcete ji? Nekupujte.. Koupí ji někdo jinej. Vy si můžete koupit ostatní srance z dnešní slaboučký AAA produkce

20849062
Natar napsal 21. 6. 2011 v 23.45

YcemaN: Napsal jsem maximálně objektivní, tzn., že subjektivita by v hodnocení měla tvořit jen malé procento. Navíc někteří recenzenti to přímo oddělují a napíší něco ve smyslu: „Grafika, hratelnost, originalita, příběh a další jednoznačně hodnotitelná kritéria, jsou v porovnání s ostatními hrami tohoto žánru na takové a takové úrovni. Příznivci této série, jako jsem já, si k hodnocení mohou přidat jeden bod navíc, protože je to srdeční záležitost.“ Apod.

20848962
InternetPolice napsal 21. 6. 2011 v 20.51

Natar: Hehe konečně spřízněná duše 4/10 to je přesně vončo :-D protože aby tohle mělo stejný hodnocení jak metro 2033 který je po všech stránkách lepší je prostě pro mě nepochopitelný a jak říkáš nad 6/10 bych ještě zavřel oči ale 7/10 to je prostě neskutečny, asi se na hrej.cz bojí že když dají hře malý hodnocení tak jim pak ta společnost nebude posílat hry na recenzovaní, nebo nevím. Toho se ale u 3D Realms nemusí bát oni na to určitě za těch cca 10 let zapomenou než vydají další propadák a to už možna dotyčnej recenzent ani nebude recenze psát :-)

Editováno: 21. 06. 2011 v 21.18

20841473
YcemaN napsal 21. 6. 2011 v 20.13

Natar: Objektivní recenze her ? Nikdy nebyly a ani nikdy nebudou.
Možná by byly vzdáleně "objektivní" ve chvíli kdy by recenze psal jeden autor a zároveň by nebyl fanoušek žádné konkretní FPS.

20794714
Lady Stardust napsal 21. 6. 2011 v 19.43

Natar: "Dead Space 2, Crysis 2, Bulletstorm nebo i BioShock 2" jsou úplně odlišné hry, takže jako copak bys nám chtěl říct? :)

20849062
Natar napsal 21. 6. 2011 v 18.42

Dobrá dobrá, ale recenze by měli být maximálně objektivní, protože jsou psané pro čtenáře, v tomto případě pro hráče, aby jim usnadnili orientaci. Pokud Dead Space 2, Crysis 2, Bulletstorm nebo i BioShock 2 dostanou 8, tak si řeknu: „Hm… Když DNF dostal 7, tak to bude po všech (nebo alespoň po většině) stránkách jen nepatrně horší respektive skoro stejně dobrá hra jako ty jmenované. A čím je proboha skoro tak dobrá? hratelností? grafikou? vymakaným bojovým systémem? příběhem? originalitou? Má to snad zachránit pár vtipů a nadsázek? Mám pocit, že hodnocení her se v Čechách dostává tam, kam před několika lety rozhodcování v krasobruslení (nejsem Gay – to má od manželky :) – tedy do tak subjektivního stádia, že se musel změnit bodovací systém. Nevím, co všechno zohledňuje metacritics, ale když do Google zadám Duke Nukem Forever review apod. a udělám si průměr s deseti prvních zahraničních recenzí tak mi rozhodně nevyjde skoro 60 natož 70%.

20841473
YcemaN napsal 21. 6. 2011 v 18.02

Natar: Průmeěrné hodnocení na metacritics je 57.Z toho se dá usoudit, že nekomu se hra líbila více, někomu méně.Autoři recenzí hodnotí hru podle sebe a svých měřítek nikoli tvých.
To, že někdo dal 40% ještě neznamená. že to budou dělat všichni ostatní.
A proč dostal DS2 jen o bod více než DNF ? Opravdu záludná otázka.Nebude to tím, že ji recenzoval někdo jiný ?

20849062
Natar napsal 21. 6. 2011 v 17.25

YcemaN: Ach jo - abychom zbytečně neslovíčkařili, tak raději stahuji výraz "hluboce" a omlouvám se za zavádějící vyjádření – nechávám pouze „podprůměrně“. Rozhlédl jsem se po zahraničních webech a hra sklízí průměrně mezi 3-4 body nebo cca 35 – 40%. Sám bych hru hodnotil tak 4, ale uznal bych v rámci subjektivity i 5 a nad 6 bych zavřel obě oči, ale 7? To by mnou jmenované hry museli dostat 14. Nejen grafika, ale celkové ovládání postavy a bojový systém by se mohl měřit s herním průměrem tak pět let zpátky. Pochopím nostalgii, sentiment a stesk po starých dobrých rubačkách – pro někoho to může mít subjektivně hodnotu několika bodů, ale objektivně zhodnotit DNF o bot méně než třeba Dead Space 2? To je fakt úchylný :)

Editováno: 21. 06. 2011 v 17.26

20841473
YcemaN napsal 21. 6. 2011 v 17.02