Dreams

Recenzovaná verze: PlayStation 4
24. únor 2020 16:07 / Pavel Makal / Recenze / Diskuze (17)

Související hra

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 10. 3. 2020 v 14.02

Jinak o čem sníme ?

Většinou si představuji hraní nějaké hry, ale když ji pak hraji zdaleka nenaplňuje mé představy. Ve své době vyšel pouze na PC PRINCE OF PERSIA 2 (né ten 3d skutečnej PRINCE OF PERSIA 2) . Zdálo se mi oní snad dvanáct let, neměl jsem PC, ale budil jsem se ráno, vídaje ve snu prince v modrém turbanu jak proskakuje vytrážovým oknem. Bylo to plné nevídaných "2D pixel art efektů", do toho se promítaly obrázky z návodu na hru v EXCALIBURU. Když jsem pak hru po dvanácti letech konečně spustil, byla to podivná trial/error hratelnost, vůbec to nešlapalo a už vůbec to nepřipomnalo PRINCE OF PERSIA 2 v mojí hlavě.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 10. 3. 2020 v 13.46

Zupr hodnocení.
Zupr recenze.
Masarkavtrenyrkach: Někdo může tvořit, aniž by musel svůj produkt exhibovat ostatním. Je nás málo a většina lidí to nechápe.
Podle mne je DREAMS na takovém vhodném pomezí mezi hrou a nástrojem :D
Dělal jsem v UNITY i UNREALu, ale tam je učící se křivka hodně strmá a i se zkušenostmi, z CINEMY4D, 3D STUDIA MAX, PHOTOSHOP, AFTER EFFECTS, to není prácee pro jednoho člověka, což je největší problém těchto nástrojů. Máš li v hlavě i jiný věci než je výroba jednoho jedinýho projektu s jasným plánováním, neuděláš v UNREALU či UNITY nic. Jen pochopení základů (mimo modeling a grafiky samotných her) je na roky.

Editováno: 10. 03. 2020 v 13.51

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 26. 2. 2020 v 10.48

Je to hezká blbůstka. Oceňuju, že Sony něco takového zaplatila a nechala udělat. Dělalo se to minimálně sedm let.
Ale nevěřím v dlouhodobější úspěch. Podle mne je to na takovém nevhodném pomezí mezi hrou a nástrojem. Ani jedno z toho to není. Jako hra to není moc zábavné a je to příliš složité, a jako nástroj je to omezující prostředím a platformou. Kdo si chce blbnout, tak sáhne po Minecraftu, který je všude. Kdo chce víc tvořit, ten udělá lépe, když tomu věnuje o něco více času, stáhne si zdarma Unreal (nebo Unity) a pomocí vizuálního programování tam udělá, po čem touží. Trvá to déle, ale výsledek bude více odměňující.

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 25. 2. 2020 v 17.19

Gh61: Já si myslím, že to nejlepší vytváří samotní vývojáři hry... Prostě si v rámci podpory / testování si rozdělí úkoly / ´výzvy typu vytvoř pár úrovní Maria, Fallout apod...

Nahlásit nevhodný obsah

20909928
Gh61 napsal 25. 2. 2020 v 16.04

Gerri: Samozřejmě, že v tom nelze vytvořit AAA produkci. To si snad ani nikdo nemyslí. Vybalancovat gamedesign je samozřejmě další věc. Sám nevím, jak moc je možné ve Dreams "psát kód" - zda je tam něco typu Baltík, nebo je tam knihovna přednastavených modulů chování atd. Takže je asi zbytečné na toto téma spekulovat.

Každopádně je to něco velmi originálního a z vytvořených věcí usuzuji, že jsme ještě neviděli všechno, co se dá vytvořit. (s kreativitou některých lidí - např. vzpomínám na mapu do warcraft 3, která se hrála jako first person střílečka - teda spíš to byla zajímavost jako proof of concept, ale proč ne.)

Konec konců, i v mario makeru se dá udělat slušná minihra - zaměřit se na gamedesign a zkombinovat prvky, které svět maria nabízí - lze to vlastně pojmout jako velmi zjednodušený gameengine.

Osobně je mi spíš záhadou, kdo ty výtvory vytváří. (Myšleno hry, ne art záležitosti). Pro BFU nebo normální hráče je to příliš složitý nástroj (snad ani není možné, aby nebyl) a pro vývojáře není nic jednoduššího, než si to napsat v oblíbeném game enginu.

Možná pro vývojáře, kteří s hrami začínají? Ale proč by se namáhali s něčím, za co budou při nejlepším nějaké palce?

Nahlásit nevhodný obsah

20908987
Gerri napsal 25. 2. 2020 v 15.24

Gh61: Jsem spoluautorem jednoho českého RPG a je neuvěřitelně obtížný to vybalancovat v rámci soubojů, zbraní, kraftingu, levelingu aby to dávalo smysl a vše přišlo ve správnou dobu. A to k tomu jsou koupený nástroje, který se chovají vlastně jako takovej obtížnější editor. Nedovedu si vůbec představit tu práci bez toho.

Tady mi skoro všechny ty hry příjdou, že fakt jenom chodíš v kulisách, ale leveling, ui, proměnlivost prostředí to si neumim představit bez programování. To by muselo být tak komplexní jako 10 obřích programů na tvorbu her a ani tak přeci nejde udělat vše co si namyslíš. Asi tam fungují podmínky, ale to nestačí.

Editováno: 25. 02. 2020 v 15.27

Nahlásit nevhodný obsah

20909928
Gh61 napsal 25. 2. 2020 v 15.03

h4nsasjks: Mrkni na toto:
https://youtu.be/rTkKZLCL-vw?t=53
Opravdu to není jeden malý level...

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 25. 2. 2020 v 10.39

LastManCZE: Já zase předpokládám, že se jedná o jeden malý level, kde můžeš v kulisách Falloutu sejmout pár monster...

Jinak UI u střílečky je něco jiného než u sportovní hry... Ve střílečce ti UI vběhne do cesty a umře... Možná se snaží dostat do lepší pozice, krýt se, ale řekl bych, že je to podstatně jednoduší... Ve sportovní hře musí spolupracovat...

Editováno: 25. 02. 2020 v 10.41

Nahlásit nevhodný obsah

20845295
LastManCZE napsal 25. 2. 2020 v 10.34

h4nsasjks: Vzhledem k tomu že někdo přetvořil FallOut do Dreams i s funkčními questy. Tak předpokládám ze UI půjde vytvořit.

Odkaz: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j& ;url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3Dy6Sb41BijaA&ved=2 ahUKEwiqlMrls-znAhULyaQKHdgVB90QwqsBMAF6BAgEEAc&usg=AOvV aw3QEKytjO1VfS2Fq6Cr7cxG

Editováno: 25. 02. 2020 v 10.38

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 24. 2. 2020 v 22.53

Gerri: To určitě ano, ale i ti budou potřebovat nástroje, které jim práci usnadní... Vážně si neumím představit, že bych měl každý objekt kreslit pomocí gamepadu...

Rovněž by mě zajímalo, jak je to s UI...? Když bych si chtěl vytvořit nějakou sportovní hru, zda je reálné hráčů s UI nastavit nějaké vzorce chování...? Koukám na YT a zatím jsem to tam nenašel... Spíše je to o procházení se v určitých kulisách...

Nahlásit nevhodný obsah

20908987
Gerri napsal 24. 2. 2020 v 22.40

h4nsasjks: na vetsi hry by byla nutna kooperace vic lidi na jednom projektu, mozna to je. Recenze mi prijde moc strucna a kratka na takovou hru. Musim mrknout na gameplay.

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 24. 2. 2020 v 22.36

Gerri: Možná v tom půjdou vytvářet indie hříčky... Ale u těch velkých her si to neumím představit... Napadlo mě, že by bylo fajn si vytvořit závodní hru, ale vůbec si neumím představit, že bych měl nějakou reálnou trať překreslovat gamepadem... Tady bych očekával, že si nějakým způsobem vytvořím data a ty pak importuji do editoru... V editoru pak dodělám detaily...

Nahlásit nevhodný obsah

20908987
Gerri napsal 24. 2. 2020 v 22.20

Taky tomu moc nerozumim. Pokud nekdo bez programatorskyho skillu bude chtit delat hru, tak sahne po rpg makeru nebo game makeru nebo necem dalsim. Ale verim, ze se najde par lidi co tim budou travit hodne casu a udelaji neco zabavnyho. Treba vymysli nejakou novou mechaniku. Vr tomu podle me muze hodne otevrit dvere

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 24. 2. 2020 v 21.36

VenoM119: Hrál jsem ho dlouho po vydání, když ho dávali zdarma... No řekněme, že jsem chvíli hrál tu kampaň a pak toho nechal... Viděl jsem, četl jsem o nějakých výtvorech... Ale vzniklo něco, co stojí za zmínku ? Jakože to bylo více než polotovar a přečetl bych si o tom např. někde recenzi ?

Nahlásit nevhodný obsah

20827308
VenoM119 napsal 24. 2. 2020 v 21.29

h4nsasjks: Jestli jsi hrál Little Big Planet dejme tomu měsíc po vydání, tak by jsi měl vědět, jak silná komunita může být.

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 24. 2. 2020 v 21.18

Viděl jsem x nadšených recenzí... Ale moc nechápu proč... Ani na vteřinu nepochybuji o tom, že se jedná o naprosto precizní práci, ale pro koho ? Umím si představit, že člověk stráví pár hodin marnými pokusy něco vytvořit... Třeba jen jedny blbé dveře... Taky si umím představit, že pár hodin stráví procházením polotovarů od ostatních s tím, že jako wau... Co kdo dokázal vytvořit... Ale proč bych to měl vlastně dělat ? Můžu hrát hotové dobré hry... Dobré hry se vyvíjejí roky a stojí 100vky milionů korun... Na tom sebelepší editor nic nezmění, čímž chci říct, že na tom nikdy nic plnohodnotného nemůže vzniknout...

Tak mi tak trochu přijde, že se tu oceňuje něco co je bezesporu cool, ale vlastně k ničemu...

Nahlásit nevhodný obsah

20908987
Gerri napsal 24. 2. 2020 v 18.51

Nějak z recenze nechápu co je tím třetím modem myšleno. Příběh zapuštěnej do různorodejch výtvorů? A dá se tam vytvořit třeba 2d point and click adventura nebo tetris? Nebo jenom ty 3d výtvory? Jako chápu, že ta hra je tak obsáhlá a komplexní, že nelze popisovat co se v ní vytváří.

Nahlásit nevhodný obsah

Dreams

  • Výrobce: Media Molecule
  • Vydavatel: Sony
  • Žánr: Sandboxová hra
  • Platformy: PS4