inzerce

Dragon's Dogma: Dark Arisen

Recenzovaná verze: PC
25. leden 2016 12:00 / Lukáš Kunce / Recenze / Diskuze (57)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20874536
Minstriel napsal 31. 1. 2016 v 22.46

Ocelotr2.0: Co si třeba ve skyrimu nabindovat spelly? Normálně si je dáš na 1-0 a na bindy, které si v nastavení zvolíš, jednoduché.
Za nekromancera mě to bavilo hodně, jen jsem potřeboval upravit obtížnost na hodně hard a mít vícero kostlivců a hra zábavná byla :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 30. 1. 2016 v 14.19

vojta123.navratil: Všichni víme, že zase nadáváš na Gabriela, tak proč na něj nenadáváš přímo, ale obviňuješ celou komunitu? :)

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 30. 1. 2016 v 14.05

zdeeneek: To bylo na člověka,co nadával recenzentovi a špinil jeho článek.A co ten podprahový hate a ta věc,že lidi na hrej,kdyby dostali jen combat systém a né hru,tak by byli šťastní?

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 30. 1. 2016 v 12.16

vojta123.navratil: Když sem lidi píšou, že hru hráli a líbila se jim, tak je to mrskání recenzenta ošklivou komunitou? Je tedy jediný správný názor ten recenzentův a ostatní se k němu nemůžou vyjádřit jinak než souhlasně? To zavání mrskáním komunity od recenzenta.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 30. 1. 2016 v 11.52

Aneb jak může být recenzent za svůj názor zmrskán touto komunitou,která svůj názor považuje za jediný správný a za nejdůležitější složku jakékoli hry považuje combat systém a jak se to může opět zvrhnout jako podprahový hate na jiné hry...

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 30. 1. 2016 v 11.06

Hodnocení na Metacritics - http://www.metacritic.com/game/pc/drago…

Metascore: 81
User Score: 8.6

Hrej.cz: 2/5

Proto tady lidi málo čtou vaše články a raději se podívají na nějaký video.

Nahlásit nevhodný obsah

20877039
Mantor napsal 27. 1. 2016 v 21.29

Gabča IV. Láskyplná: Malokedy sa zhodneme..vlastne nikdy, ale v tomto ano. V mnohych smeroch je DD slabe ako caj, ale 2/5 je vyrazne podhodnotenie.

Nahlásit nevhodný obsah

4276993
Widl_CZ napsal 27. 1. 2016 v 15.24

Gabča IV. Láskyplná: Jo, přesně toho jsem měl na mysli :)

Nahlásit nevhodný obsah

20844960
Nathaniel123 napsal 27. 1. 2016 v 14.59

Opet dokola... vetsinu tech chyb v tom videu ten clovek zmini, ale skvely combat u nej prevysuje nedokonalosti hry... to same jako u mnou postovaneho videa... Ty chyby tam proste jsou.. a pro nekoho jsou vetsi prekazkou ke hrani nez pro jineho.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 27. 1. 2016 v 14.23

Nathaniel123: Nevím, psal si o PAWNech, tak jsem na to odpovídal. V další části jsem se upnul sice na souboje, to proto, že to považuju v RPG za to nejdůležitější. (Samozřejmě zbydou-li jen ty souboje už to asi není RPG) Jen jsem chtěl říct, že to co přijde důležitý ve hře nám, nemusí bejt důležitý na druhý polovině zeměkoule. Rozhodně nehodlám nějak zvrátit hodnocení recenze, inventář je debilní, ano, mapa je ještě debilnější. Fast travel je největší mor všech open RPG, protože ta místa mezi jednotlivými waypointy kam se dá travelnout většinou uvidí hráč jen jednou, a ke konci hry na vyšších levelech se z OPEN WORLDU stává teleport hra, kde OPEN WORLD už nemá vůbec žádný smysl (hry hlavně Fast travelem maskují jak jsou lokace se splněnými questy k uzoufání nudné, a stojí-li soubojový systém za prd, nelze v nich nic zábavného dělat). Nic neomlouvám, jen se snažím poskytnout druhý pohled, protože z recenze to vypadá, že nemá cenu s hrou ztrácet čas a všichni ti lidé ve světových herních médiích jsou totálně vedle se svým hodnocením 75-85%.

Editováno: 27. 01. 2016 v 14.57

Nahlásit nevhodný obsah

20844960
Nathaniel123 napsal 27. 1. 2016 v 14.10

Ocelotr2.0: Naprosto vse co jsem hre vcetl tam je... :D ach ty mi davas... napsal sem jednu konkretni vec, tak na tu ses upnul a ostatni veci v recenzi si nejak nezaregistroval... jako spatny inventar, debilni AI, temer neexistujici fast travel atd... Btw, podle toho co sem ja videl (jka rikam, hru sem nehral) tak sice jde tohle co rikas pawnovi nastavit, ale nasledujou te i dalsi postavy, kterym to prikazat nejde (dle videa, treba to neni pravda...)

A omlouvat hru tim, ze je v ni hlavni boj a ostatni je podruzny je proste smesne, je to RPGcko ne fantasy bojovka.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 27. 1. 2016 v 09.58

jakych 30 euro cenovka ? stoji v obchode normalne 5 stovek ...

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 27. 1. 2016 v 07.26

Nathaniel123: "A co je na tom nejhorsi, hra je 4 roky stara a nektere z tech veci by opravdu nebylo tezke zmenit (jak tezke by bylo upravit frekvenci keců spolubojovniku?!)"

Frekvence keců spolubojovníků se dá úplně vypnout, nebo se dá (!) (sorry teď ale nevím kde přesně jsem na to narazil) po rozhovoru s PAWNem, mu zadat jestli má být mlčenlivý, jestli vás má upozorňovat jen na důležité věci anebo jestli má být upovídaný. Takže ten tvůj příspěvek se moc nezakládá na realitě. V podstatě všechno co jsi hře vyčetl, tam je.

Zajímavé příspěvky - Widl_CZ: Djembefola:

Gabča IV. Láskyplná: Samozřejmě, že DARK SOULS. Beztak budou všechna RPG zapomenuta a opět vypadat jako papírové vystřihovánky až vyjdou DARK SOULS III :)

Ještě poslední P.S. k recenzi. Hra je japonská a to je ten hlavní problém, proč někomu nemusí sednout tak jako recenzentovi. Zatímco v RPG typu Skyrim nebo Witcher se jede na WOW momenty a Questy, popř. rozhovory, ale souboje jsou pořád tak nějak prkeňácký a bez hmotnosti nehledě na to kolik zbytečných otoček Geralt dělá, v japonských RPG jsou souboje alfou omegou všeho. Vše ostatní je podružné - navštěvování již navštívených lokací, pitomé questy, grind, pro japonce je zkrátka důležité, aby souboje byly znovuhratelné do skonání věků a netrpěli repetivností.
Třeba takový Skyrim by měl podle svých soubojů dostat 1/5 už jen za to, že jsou defacto stejné jako v prvním dílu ARENA, prostě přijď k nepříteli a třískej do tlačítka dokad nepadne, jsou totálně nevzhledné, nepřátelé neustále poletují několik centimetrů nad krajinou a 90% jich (soubojů) končí skrumáží, kde nikdo není sto říct, jak vlastně vyhrál. Rozhodne li se člověk hrát třeba za Necromancera jako já, protože odpornost zdejšího mečování nesnese, brzy narazí na nedostatek slotů pro kouzla a je i při souboji s jedním nepřítelem neustále vyrušován lezením do menu a měněním kouzel, což v OPEN WORLDU z vlastního pohledu já vidím jako obrovskej problém. Tim chci říct, vyjde-li případný remake Skyrimu, doufám že bude redakce stejně přísná a neodpustí mu souboje, které jsou skutečně špatné, tak jako DD neodpustila vše ostatní :).

Editováno: 27. 01. 2016 v 08.27

Nahlásit nevhodný obsah

20837979
danhar1 napsal 27. 1. 2016 v 06.48

tak na pc je to otřesná hra a srovnávat tuto hru se skyrimem a zaklínačem je scestné :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20844960
Nathaniel123 napsal 27. 1. 2016 v 02.19

https://www.youtube.com/watch?v=bGlgpncvNps

Hru jsem nehral, ale zaujala me, proto sem byl taky prekvapeny rozdilem v hodnoceni na zahranicnich webech a na hrej.. a pak jsem si pustil prilozene video... Z nej jsem docela jasne pochopil, ze autor clanku hre rozhodne v recenzi nekrivdi - zminuje velmi podobne problemy jako jsou ve videu. Narozdil od nej se ale postavil na stranu tech kteri si mysli, ze frustrace a chybne koncepty proste nejde zamest pod koberec jen diky fantastickemu bojovemu systemu (ten vypada fakt cool!)

A co je na tom nejhorsi, hra je 4 roky stara a nektere z tech veci by opravdu nebylo tezke zmenit (jak tezke by bylo upravit frekvenci keců spolubojovniku?!), ale stejne to nikdo neudelal - a to je rozhodne chyba - pokud vydavate hru po 4 letech, tak po te dobe uz snad vite co je na ni spatne a dat si trochu prace s tim tyto veci vyladit by mela byt naprosta samozrejmost, v opacnem pripade je to vysmech vsech kupujicim.

Nahlásit nevhodný obsah

4276993
Widl_CZ napsal 26. 1. 2016 v 23.40

MyBullet: Tak problém s BG2:EE, a důvod proč dotávalo nízký hodnocení, byl úplně jednoduchý - ta hra byla zabugovaná až hamba.

A proč dávat podobné hry fanouškům žánru? To je jednoduchý, protože u tý hry umí vypíchnout mechaniky a záležitosti na kterých staví. Takhle se dozvíš, že ve hře jsou souboje, že v ní běháš a že nemá hezkou grafiku... nedá to nic ani fanouškům podobných her, ani náhodným kolemjdoucím. To že to takhle autor napsal mu samozřejmě neupírám, to je jeho věc. Jen je fajn, když se v diskuzi objeví i jiný názory.

Trochu mi to připomíná tehdejší recenzi Dobrovskýho na Metal Gear IV, ta byla taky z podobnýho ranku :)

Nahlásit nevhodný obsah

20843606
MyBullet napsal 26. 1. 2016 v 15.38

Gabča IV. Láskyplná: No ten tvůj list. Třeba FTL bych nečekal v první desítce apod. Witchera 3 jsem nehrál, tak netuším jestli je fakt tak dobrej. DS mi tak nepřijde.
Čeho jsem si ale všiml díky tvému listu - je tam například Baldour's Gate 2 a většinou starší hry. BG2 dostal, pokud se nemýlím, předělanou verzi s upravenou grafikou apod. A zde by mohla být určitá podobnost. Dogma na OK (osobní kalkulačky/počítače) taky přišlo s vylepšenou verzí, i když mírně. Ale přišlo také o několik let později, stejně jako BG2 EE. A stejně DD jako BG2 následně dostalo nějak horší známku.
Nějak moc podobností mne asi napadá. (upravenou verzi BG2 jsem nehrál, jen původní, stejně jako jsem nehrál DD či W3 /není tím myšlen warcraft/)
A co se týče RPG (bez omezení jen na fantasy, či jap), se mi zdá, že loni Indie scéna vyprodukovala teda lepší.

Co se týče počátku diskuze - proč Kunee? Třeba proto, že u fanouška žánru každý ví, jak dopadne hodnocení i jak bude vypadat text. To by byla nuda. Ale zkuste to dát někomu třetímu. Dostanete něco, co fakt nečekáte, ne? :-)

Editováno: 26. 01. 2016 v 15.40

Nahlásit nevhodný obsah

20877207
Djembefola napsal 26. 1. 2016 v 12.48

Recenzi jsem četl a světe div se, neodradila mě! Chápu, že je recenze subjektivní názor autora a plně jeho názor respektuji. Těším se, až si udělám názor vlastní. Cena je v pohodě, jen si asi počkám jestli časem nebude nějaká sleva. Miluju Dark Souls, mám rád olschool hratelnost, Zaklínače 3 jsem ještě nehrál, zato Skyrim mě nikdy moc nechytl(resp. vždycky mě bavil jen krátce zezačátku), ani jsem jej nebyl nikdy schopen dohrát Tak nějak usuzuji, že tohle bude můj šálek kávy. Když si navíc připočtu hraní z pohodlí gauče na velké televizi, tak se nemůžu dočkat. Jen mě mrzí že tam není co-op.

Editováno: 26. 01. 2016 v 12.49

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
marosho napsal 26. 1. 2016 v 12.46

Mitsurugi: Vy můžete a já ne? ;) (U článku na Witchera)..A vlastně ani netrolím, jen konstatuji..

Editováno: 26. 01. 2016 v 12.54

Nahlásit nevhodný obsah

8088
celoush napsal 26. 1. 2016 v 12.05

Evidentně tohle netradiční RPG má svou cílovku se kterou se ale míjím. Číslo vůbec neřeším.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 1. 2016 v 11.49

Marek_XX88: Netroll tady...

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
marosho napsal 26. 1. 2016 v 11.21

:D Mě ty diskuze baví. Hra je maximálně na 3/5, takže zase tak vedle to hodnocení není. A ještě máte tu drzost si tu brát do pusinky nejlepší RPG historie Witchera 3 :-). Hoši... marne s váma. :D

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 26. 1. 2016 v 10.13

Renee: Mám dva gamepady k pc a to xbox originál (850,-Kč) a neoriginální pskovej s čísly (250,-Kč) a je vyřešeno investice 1.100,-Kč :).
Pokud chceš připojovat notebook k TV, když na to není dělaný (na hraní na TV), tak to není dobrý nápad a hlavně vezmu-li v potaz to, že se začne grafika noťasu hodně přehřívat a záseky zajisté přijdou.
Herní noťas má své plusy, ale pokud nechceš pidimonitor, tak místo televize bych doporučil projektor.

Nahlásit nevhodný obsah

20874995
salvator2.0 napsal 26. 1. 2016 v 08.24

h4nsasjks: Však ja vím, obecně mi přijde, že japonská RPG stojí hodně na soubojích a mimoto nic moc už většinou nenabízí, což prostě není můj styl. Co se RPG týče, tak preferuji evropskou produkci.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 26. 1. 2016 v 08.21

Nevím, asi hraju jinou hru, ale já se toho nemůžu nabažit. Vyprdl jsem se na plnění questů, hraju to jako Dark Souls, prostě odhaluju mapu, hra mě sama upozorní když jsem vlez někam, kam nemám. Narozdíl od autora recenze mě se zdá prostředí zajímavé, není to placka, má spoustu zákoutí a celá hra se neodhrává "v přízemí", má nějakou vertikálnost. Města nemám v RPGčkách vůbec rád, kvůli přetlaku questů, lidí a aktivit, které nesouvisí s bojem, zde z nich ale necítím takovou frustraci jako ve Skyrimu, kdy jsem nebyl do konce hry schopen rozeznat jedno od druhého a pokaždé jsem bloudil.

Mapa je opravdu příšerná, inventář by snesl vylepšení, ale pořád mi nepřijde tak strašný jako ve Falloutu.

Pawns si musí člověk vychovat, na začátku jsou to pitomci, ale jak levelujou jsou lepší a lepší. Připadá mi že se učí podle hráče, na začátku třeba ani nerozbíjí bedny a nesbírají věci, ale když jim člověk párkrát ukáže jak správně sebrat kytičku, začnou to dělat sami :)

P.S. DD se mi líbí hlavně proto, že mi připomíná moji milovanou FFXII od grafiky, přes parádní souboje až po AI parťáky. + TANDEM MOVES

P.S. DD je opravdu spíš takový přeskinovaný Monster Hunter, se všemi jeho podivnými pravidly a komplexností, kterou odhaluje jen nerado a vyžaduje od hráče určitou časovou investici, než do sebe začne všechno zapadat.

P.S. Určitou vybledlost grafiky zmiňovanou v článku jsem vyřešil pomocí GeDoSaTo přidáním filtrů Lumasharpen, Vibrance a Tonemapping.

Editováno: 26. 01. 2016 v 10.07

Nahlásit nevhodný obsah

20874995
salvator2.0 napsal 26. 1. 2016 v 08.20

Widl_CZ: No vzhledem k tomu že Lukáš nedávno recenzoval Xenoblade a hodnotil ho pozitivné, tak to asi není tak, že japonská RPG nemá rád. Prostě mu DD nesedlo, což v kombinaci s úděsným UI a nevalným vizuálním dojmem (nemyslím ani tolik kvalitu textur, jako spíš jednolitost světa a zvolenou barevnou paletu) způsobilo nízké hodnocení.

Nahlásit nevhodný obsah

8405418
Renee napsal 26. 1. 2016 v 08.05

Tataboj: Snažil jsem se PC připíchnout k TV abych to nemusel sledovat na malém displeji. Mám to, čemu někteří říkají "herní notebook" a není to žádné echt dělo na nejnovější pařby. Když připojím Dualshock přes BT, mám naprosto katastrofální input lag, a navíc to ten komp na televizi plynule nerozjede. Nad normálním stolem jsem po hodince taky zlomil hůl. Takže jsem to hrál sedíc na gauči s notebookem na stoličce před sebou a Dualshockem připojeným přes kabel. Uznávám že nemám zrovna komfortní prostředí pro hraní na počítači a jsem si vědom že to je moje chyba. (sorry za offtopic)
Ke hře bych měl v tomhle jen připomínku že ovládání všech menu je na analogu strašlivě přecitlivělé a šipky nefungují. Tlačítka ovladače jsou tam taky značená jen čísly místo XBox/PS layoutu a tak jsem u toho kolikrát zmatkoval než jsem přišel na to "co je ffs tlačítko 11" :)
rappix: (spoiler) Jo jo, vím, protože nejsem nějak náchylnej na spoilery tak jsem si pěkně přečetl co mě ještě čeká a co se stane. Ale ten Everfall mi nepřišel jako taková porce obsahu, když se vlastně uzavře poté co odevzdám těch 20 šutrů, když jich po hodince co tam blbnu mám 12. :) Nebojím se ale že by už mi hra jako neměla co nabídnout, to vůbec ne, vždyť mám ještě ten ostrov, NG+, půlku světa nemám pořádně prolezlou. Podle mě dobrých 100 hodin celkově tam nechám. Časem.

Nahlásit nevhodný obsah

4276993
Widl_CZ napsal 26. 1. 2016 v 01.28

Ono je to strašně nevděčný, podobný žánrovky by měl hrát někdo, kdo je má rád a rozumí jim. Je to sice RPG, ale je to japonský RPG, takže je vystavěný úplně jinak něž je západní hráč zvyklý.

Já to dohrál dvakrát na PS3, jednou solo, podruhé s datadiskem a teď jsem si to s velkou chutí rozehrál znovu na PC.

O grafice a animacích, voice actingu, o tom se nemá cenu bavit, to je opravdu průměr. Ale kouzlo hry leží v úplně jiných rovinách.

ALE, hra je kromě soubojů především o exploraci světa, který opravdu není nudný, je plný skrytých truhel, podzemních zkratek, atd., vůbec celý gamedesign světa je výborný. Problémem pro některé hráče je, že na podobné věci už ve hrách zapomněli a jsou zvyklí chodit jen za šipkou po mapě. Tady je hezký závan takového "gothickovského" přístupu, kdy vás hra od ničeho neodrazuje. Zkusíš upižlat támhletu příšeru, která ti dá spoustu XP? Proč ne, jen do toho, ukaž se, bránit ti nebudeme.

Inteligence nebo debilita pawnů závisí hodně na tom, jak si je nastavil tvůrce a také na tom, jaké mají zkušenosti s kterou potvorou. Když ji neznají, jen ji oťukávají, naopak bojují efektivně. Někdy zazmatkují, ale tomu se v žádné hře asi vyhnout nejde. Když to srovnám třeba s posledním Falloutem, tak jsou to členové Mensy :)

Respawn funguje v různých skupinách, kdy se respawnují obyčejné příšery v několika herních dnech, bossové třeba za 14 dní a dungeony za měsíc...

Jak jsem psal na začátku, je to japonská hra, takže od hráče požaduje investici, (teď nemyslím peněžní, když se prodává za cenu budgetu) kdy je potřeba ji věnovat čas, je to hra jako stvořená pro dlouhodobé hraní, kdy dokáže hráče odměnit tím, že mu ukáže něco nového, že jeho progres je v rámci RPG systémů vidět, atd.. Kdo tohle nepochopí, nebo není ochotný na to přistoupit, hru si nikdy neužije.

Doporučuju mrknout na recenze na Steamu, dozvíte se tam o hře určitě víc :)

Nahlásit nevhodný obsah

20874167
fortrens napsal 25. 1. 2016 v 23.37

Ceto: Vidím, že pán je znalec. Běž si fapovat nad průměrným Zaklínačem :)

Nahlásit nevhodný obsah

9067823
Plaiman napsal 25. 1. 2016 v 23.27

Ceto: Pro tebe asi ne ale jinak je to skvělá hrá, a je tam mnohem víc dobrých věcí než jen soubojový systém.

Editováno: 25. 01. 2016 v 23.28

Nahlásit nevhodný obsah

Dragon's Dogma: Dark Arisen

  • Výrobce: Capcom
  • Vydavatel: Capcom
  • Žánr: RPG
  • Datum vydání: 15. 01. 2016
  • Platformy: Xbox 360, PS3, PC