inzerce

Dragon's Dogma: Dark Arisen

Recenzovaná verze: PC
25. leden 2016 12:00 / Lukáš Kunce / Recenze / Diskuze (57)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20874536
Minstriel napsal 31. 1. 2016 v 22.46

Ocelotr2.0: Co si třeba ve skyrimu nabindovat spelly? Normálně si je dáš na 1-0 a na bindy, které si v nastavení zvolíš, jednoduché.
Za nekromancera mě to bavilo hodně, jen jsem potřeboval upravit obtížnost na hodně hard a mít vícero kostlivců a hra zábavná byla :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 30. 1. 2016 v 14.19

vojta123.navratil: Všichni víme, že zase nadáváš na Gabriela, tak proč na něj nenadáváš přímo, ale obviňuješ celou komunitu? :)

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 30. 1. 2016 v 14.05

zdeeneek: To bylo na člověka,co nadával recenzentovi a špinil jeho článek.A co ten podprahový hate a ta věc,že lidi na hrej,kdyby dostali jen combat systém a né hru,tak by byli šťastní?

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 30. 1. 2016 v 12.16

vojta123.navratil: Když sem lidi píšou, že hru hráli a líbila se jim, tak je to mrskání recenzenta ošklivou komunitou? Je tedy jediný správný názor ten recenzentův a ostatní se k němu nemůžou vyjádřit jinak než souhlasně? To zavání mrskáním komunity od recenzenta.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 30. 1. 2016 v 11.52

Aneb jak může být recenzent za svůj názor zmrskán touto komunitou,která svůj názor považuje za jediný správný a za nejdůležitější složku jakékoli hry považuje combat systém a jak se to může opět zvrhnout jako podprahový hate na jiné hry...

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 30. 1. 2016 v 11.06

Hodnocení na Metacritics - http://www.metacritic.com/game/pc/drago…

Metascore: 81
User Score: 8.6

Hrej.cz: 2/5

Proto tady lidi málo čtou vaše články a raději se podívají na nějaký video.

Nahlásit nevhodný obsah

20879656
Gabriel napsal 27. 1. 2016 v 22.25

Mantor: shodneme se v tom, že se neshodneme, což může být základ něčeho krásného.

Nahlásit nevhodný obsah

20877039
Mantor napsal 27. 1. 2016 v 21.29

Gabča IV. Láskyplná: Malokedy sa zhodneme..vlastne nikdy, ale v tomto ano. V mnohych smeroch je DD slabe ako caj, ale 2/5 je vyrazne podhodnotenie.

Nahlásit nevhodný obsah

20879656
Gabriel napsal 27. 1. 2016 v 15.39

Nathaniel123: co je bezchybné? Neznám takovou hru. Znám hry, které se k dokonalostí blíží(SotC, Dark Souls), ale bezchybnou ne. Jinak DD je v mnoha směrech výjimečná hra, aby dostávala známku 2/5.

Nahlásit nevhodný obsah

4276993
Widl_CZ napsal 27. 1. 2016 v 15.24

Gabča IV. Láskyplná: Jo, přesně toho jsem měl na mysli :)

Nahlásit nevhodný obsah

20844960
Nathaniel123 napsal 27. 1. 2016 v 14.59

Opet dokola... vetsinu tech chyb v tom videu ten clovek zmini, ale skvely combat u nej prevysuje nedokonalosti hry... to same jako u mnou postovaneho videa... Ty chyby tam proste jsou.. a pro nekoho jsou vetsi prekazkou ke hrani nez pro jineho.

Nahlásit nevhodný obsah

20879656
Gabriel napsal 27. 1. 2016 v 14.26

Nathaniel123: Angry Joe? Nenech se vysmát. Co třeba tohle video?

https://www.youtube.com/watch?v=o2UrLNP3ruw

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 27. 1. 2016 v 14.23

Nathaniel123: Nevím, psal si o PAWNech, tak jsem na to odpovídal. V další části jsem se upnul sice na souboje, to proto, že to považuju v RPG za to nejdůležitější. (Samozřejmě zbydou-li jen ty souboje už to asi není RPG) Jen jsem chtěl říct, že to co přijde důležitý ve hře nám, nemusí bejt důležitý na druhý polovině zeměkoule. Rozhodně nehodlám nějak zvrátit hodnocení recenze, inventář je debilní, ano, mapa je ještě debilnější. Fast travel je největší mor všech open RPG, protože ta místa mezi jednotlivými waypointy kam se dá travelnout většinou uvidí hráč jen jednou, a ke konci hry na vyšších levelech se z OPEN WORLDU stává teleport hra, kde OPEN WORLD už nemá vůbec žádný smysl (hry hlavně Fast travelem maskují jak jsou lokace se splněnými questy k uzoufání nudné, a stojí-li soubojový systém za prd, nelze v nich nic zábavného dělat). Nic neomlouvám, jen se snažím poskytnout druhý pohled, protože z recenze to vypadá, že nemá cenu s hrou ztrácet čas a všichni ti lidé ve světových herních médiích jsou totálně vedle se svým hodnocením 75-85%.

Editováno: 27. 01. 2016 v 14.57

Nahlásit nevhodný obsah

20844960
Nathaniel123 napsal 27. 1. 2016 v 14.10

Ocelotr2.0: Naprosto vse co jsem hre vcetl tam je... :D ach ty mi davas... napsal sem jednu konkretni vec, tak na tu ses upnul a ostatni veci v recenzi si nejak nezaregistroval... jako spatny inventar, debilni AI, temer neexistujici fast travel atd... Btw, podle toho co sem ja videl (jka rikam, hru sem nehral) tak sice jde tohle co rikas pawnovi nastavit, ale nasledujou te i dalsi postavy, kterym to prikazat nejde (dle videa, treba to neni pravda...)

A omlouvat hru tim, ze je v ni hlavni boj a ostatni je podruzny je proste smesne, je to RPGcko ne fantasy bojovka.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 27. 1. 2016 v 09.58

jakych 30 euro cenovka ? stoji v obchode normalne 5 stovek ...

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 27. 1. 2016 v 07.26

Nathaniel123: "A co je na tom nejhorsi, hra je 4 roky stara a nektere z tech veci by opravdu nebylo tezke zmenit (jak tezke by bylo upravit frekvenci keců spolubojovniku?!)"

Frekvence keců spolubojovníků se dá úplně vypnout, nebo se dá (!) (sorry teď ale nevím kde přesně jsem na to narazil) po rozhovoru s PAWNem, mu zadat jestli má být mlčenlivý, jestli vás má upozorňovat jen na důležité věci anebo jestli má být upovídaný. Takže ten tvůj příspěvek se moc nezakládá na realitě. V podstatě všechno co jsi hře vyčetl, tam je.

Zajímavé příspěvky - Widl_CZ: Djembefola:

Gabča IV. Láskyplná: Samozřejmě, že DARK SOULS. Beztak budou všechna RPG zapomenuta a opět vypadat jako papírové vystřihovánky až vyjdou DARK SOULS III :)

Ještě poslední P.S. k recenzi. Hra je japonská a to je ten hlavní problém, proč někomu nemusí sednout tak jako recenzentovi. Zatímco v RPG typu Skyrim nebo Witcher se jede na WOW momenty a Questy, popř. rozhovory, ale souboje jsou pořád tak nějak prkeňácký a bez hmotnosti nehledě na to kolik zbytečných otoček Geralt dělá, v japonských RPG jsou souboje alfou omegou všeho. Vše ostatní je podružné - navštěvování již navštívených lokací, pitomé questy, grind, pro japonce je zkrátka důležité, aby souboje byly znovuhratelné do skonání věků a netrpěli repetivností.
Třeba takový Skyrim by měl podle svých soubojů dostat 1/5 už jen za to, že jsou defacto stejné jako v prvním dílu ARENA, prostě přijď k nepříteli a třískej do tlačítka dokad nepadne, jsou totálně nevzhledné, nepřátelé neustále poletují několik centimetrů nad krajinou a 90% jich (soubojů) končí skrumáží, kde nikdo není sto říct, jak vlastně vyhrál. Rozhodne li se člověk hrát třeba za Necromancera jako já, protože odpornost zdejšího mečování nesnese, brzy narazí na nedostatek slotů pro kouzla a je i při souboji s jedním nepřítelem neustále vyrušován lezením do menu a měněním kouzel, což v OPEN WORLDU z vlastního pohledu já vidím jako obrovskej problém. Tim chci říct, vyjde-li případný remake Skyrimu, doufám že bude redakce stejně přísná a neodpustí mu souboje, které jsou skutečně špatné, tak jako DD neodpustila vše ostatní :).

Editováno: 27. 01. 2016 v 08.27

Nahlásit nevhodný obsah

20837979
danhar1 napsal 27. 1. 2016 v 06.48

tak na pc je to otřesná hra a srovnávat tuto hru se skyrimem a zaklínačem je scestné :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20844960
Nathaniel123 napsal 27. 1. 2016 v 02.19

https://www.youtube.com/watch?v=bGlgpncvNps

Hru jsem nehral, ale zaujala me, proto sem byl taky prekvapeny rozdilem v hodnoceni na zahranicnich webech a na hrej.. a pak jsem si pustil prilozene video... Z nej jsem docela jasne pochopil, ze autor clanku hre rozhodne v recenzi nekrivdi - zminuje velmi podobne problemy jako jsou ve videu. Narozdil od nej se ale postavil na stranu tech kteri si mysli, ze frustrace a chybne koncepty proste nejde zamest pod koberec jen diky fantastickemu bojovemu systemu (ten vypada fakt cool!)

A co je na tom nejhorsi, hra je 4 roky stara a nektere z tech veci by opravdu nebylo tezke zmenit (jak tezke by bylo upravit frekvenci keců spolubojovniku?!), ale stejne to nikdo neudelal - a to je rozhodne chyba - pokud vydavate hru po 4 letech, tak po te dobe uz snad vite co je na ni spatne a dat si trochu prace s tim tyto veci vyladit by mela byt naprosta samozrejmost, v opacnem pripade je to vysmech vsech kupujicim.

Nahlásit nevhodný obsah

20879656
Gabriel napsal 27. 1. 2016 v 00.39

Widl_CZ: myslel jsi Pavlovského, ne? Dobrovský je někdo jiný, ten MGS IV nerecenzoval. Jinak máš pravdu, je to podobný fail recenze, jako ta MGS IV.

Nahlásit nevhodný obsah

4276993
Widl_CZ napsal 26. 1. 2016 v 23.40

MyBullet: Tak problém s BG2:EE, a důvod proč dotávalo nízký hodnocení, byl úplně jednoduchý - ta hra byla zabugovaná až hamba.

A proč dávat podobné hry fanouškům žánru? To je jednoduchý, protože u tý hry umí vypíchnout mechaniky a záležitosti na kterých staví. Takhle se dozvíš, že ve hře jsou souboje, že v ní běháš a že nemá hezkou grafiku... nedá to nic ani fanouškům podobných her, ani náhodným kolemjdoucím. To že to takhle autor napsal mu samozřejmě neupírám, to je jeho věc. Jen je fajn, když se v diskuzi objeví i jiný názory.

Trochu mi to připomíná tehdejší recenzi Dobrovskýho na Metal Gear IV, ta byla taky z podobnýho ranku :)

Nahlásit nevhodný obsah

20843606
MyBullet napsal 26. 1. 2016 v 15.38

Gabča IV. Láskyplná: No ten tvůj list. Třeba FTL bych nečekal v první desítce apod. Witchera 3 jsem nehrál, tak netuším jestli je fakt tak dobrej. DS mi tak nepřijde.
Čeho jsem si ale všiml díky tvému listu - je tam například Baldour's Gate 2 a většinou starší hry. BG2 dostal, pokud se nemýlím, předělanou verzi s upravenou grafikou apod. A zde by mohla být určitá podobnost. Dogma na OK (osobní kalkulačky/počítače) taky přišlo s vylepšenou verzí, i když mírně. Ale přišlo také o několik let později, stejně jako BG2 EE. A stejně DD jako BG2 následně dostalo nějak horší známku.
Nějak moc podobností mne asi napadá. (upravenou verzi BG2 jsem nehrál, jen původní, stejně jako jsem nehrál DD či W3 /není tím myšlen warcraft/)
A co se týče RPG (bez omezení jen na fantasy, či jap), se mi zdá, že loni Indie scéna vyprodukovala teda lepší.

Co se týče počátku diskuze - proč Kunee? Třeba proto, že u fanouška žánru každý ví, jak dopadne hodnocení i jak bude vypadat text. To by byla nuda. Ale zkuste to dát někomu třetímu. Dostanete něco, co fakt nečekáte, ne? :-)

Editováno: 26. 01. 2016 v 15.40

Nahlásit nevhodný obsah

20879656
Gabriel napsal 26. 1. 2016 v 13.56

Marek_XX88: trollíš, protože všichni ví, že nejlepší RPG je Dark Souls :)

https://www.rockpapershotgun.com/2015/07/10/best-rpg/9/


Nahlásit nevhodný obsah

20877207
Djembefola napsal 26. 1. 2016 v 12.48

Recenzi jsem četl a světe div se, neodradila mě! Chápu, že je recenze subjektivní názor autora a plně jeho názor respektuji. Těším se, až si udělám názor vlastní. Cena je v pohodě, jen si asi počkám jestli časem nebude nějaká sleva. Miluju Dark Souls, mám rád olschool hratelnost, Zaklínače 3 jsem ještě nehrál, zato Skyrim mě nikdy moc nechytl(resp. vždycky mě bavil jen krátce zezačátku), ani jsem jej nebyl nikdy schopen dohrát Tak nějak usuzuji, že tohle bude můj šálek kávy. Když si navíc připočtu hraní z pohodlí gauče na velké televizi, tak se nemůžu dočkat. Jen mě mrzí že tam není co-op.

Editováno: 26. 01. 2016 v 12.49

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
marosho napsal 26. 1. 2016 v 12.46

Mitsurugi: Vy můžete a já ne? ;) (U článku na Witchera)..A vlastně ani netrolím, jen konstatuji..

Editováno: 26. 01. 2016 v 12.54

Nahlásit nevhodný obsah

8088
celoush napsal 26. 1. 2016 v 12.05

Evidentně tohle netradiční RPG má svou cílovku se kterou se ale míjím. Číslo vůbec neřeším.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 1. 2016 v 11.49

Marek_XX88: Netroll tady...

Nahlásit nevhodný obsah

20879656
Gabriel napsal 26. 1. 2016 v 11.23

Widl_CZ: hezky napsáno, jen nesouhlasím s těmi animacemi. Animace jsou pořád dobré a animace v combatu jsou skvělé a jsou jich mraky. Ostatní hry a hlavně jedna nejmenovaná, hypovaná, polská hra by se mohla učit, jak se dělají animace pro combat.

Editováno: 26. 01. 2016 v 11.24

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
marosho napsal 26. 1. 2016 v 11.21

:D Mě ty diskuze baví. Hra je maximálně na 3/5, takže zase tak vedle to hodnocení není. A ještě máte tu drzost si tu brát do pusinky nejlepší RPG historie Witchera 3 :-). Hoši... marne s váma. :D

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 26. 1. 2016 v 10.13

Renee: Mám dva gamepady k pc a to xbox originál (850,-Kč) a neoriginální pskovej s čísly (250,-Kč) a je vyřešeno investice 1.100,-Kč :).
Pokud chceš připojovat notebook k TV, když na to není dělaný (na hraní na TV), tak to není dobrý nápad a hlavně vezmu-li v potaz to, že se začne grafika noťasu hodně přehřívat a záseky zajisté přijdou.
Herní noťas má své plusy, ale pokud nechceš pidimonitor, tak místo televize bych doporučil projektor.

Nahlásit nevhodný obsah

20874995
salvator2.0 napsal 26. 1. 2016 v 08.24

h4nsasjks: Však ja vím, obecně mi přijde, že japonská RPG stojí hodně na soubojích a mimoto nic moc už většinou nenabízí, což prostě není můj styl. Co se RPG týče, tak preferuji evropskou produkci.

Nahlásit nevhodný obsah

Dragon's Dogma: Dark Arisen

  • Výrobce: Capcom
  • Vydavatel: Capcom
  • Žánr: RPG
  • Datum vydání: 15. 01. 2016
  • Platformy: Xbox 360, PS3, PC