Dragon's Crown Pro Recenze Dragon's Crown Pro

Dragon's Crown Pro

Martin Synek

Martin Synek

8. 5. 2018 15:00 8

Dvourozměrné rubačky jsou již dlouhou dobu mým oblíbeným žánrem. Ve svém dosavadním hráčském životě jsem jich prošel bezpočet a na některé doposud velmi rád vzpomínám. Nemusím chodit daleko, když zde napíšu, že jednou z prvních takových her pro mě byla Golden Axe, díky které jsem málem zničil svůj Mega Drive. Jenže ihned na začátek si musíme položit otázku, zda tento koncept má v dnešní době ještě co nabídnout? Odpověď na tuto otázku byste měli nalézt na následujících řádcích, kde se budeme věnovat hře Dragons Crown Pro.

Vězte, že jde primárně o 2,5D rubačku, která je říznutá dostatečnou porcí RPG prvků. Zároveň je Dragons Crown Pro prakticky remasterem zhruba pět let staré hry od Vanillaware, která vyšla již na PS3 a PS Vita. Nyní mají možnost ji zakusit i majitelé PS4. Ještě na chvilku se ovšem zastavme u samotných vývojářů. Přesněji u jednoho, jehož jméno zní George Kamitani. Jde o tvůrce, který je podepsán pod několika hrami, které jsem měl možnost si zahrát také. Předně musím zmínit perfektní Dungeons and Dragons: Tower of Doom a druhým dechem musím dodat, že se podepsal také pod špičkovou rubačku od Capcomu pro coin-op automaty, Aliens vs. Predator.

HRDINOVÉ DO NEPOHODY

Ale zpět do reality. První, co vás bude zajímat, je hlavní příběhový mód. Zde se prvně seznámíte se všemi hratelnými protagonisty, mezi kterými si vyberete právě toho svého. Tady se s originalitou bezpochyby zašetřilo, protože zde najdeme všechny klasické RPG archetypy. Pro nováčky vhodná postava trpaslíka máchající obřím kladivem či sekerou.  Je libo obrněného bojovníka se štítem a pořádným mečem? Tady jej máte a rozdá každému nepříteli přesně to, co od něj čekáte. Mužské trio uzavírá mág, který dokáže například vyvolat vražedná tornáda, která likvidují na potkání každého za každé situace.

O pořádný skok dál jde amazonka, která kromě nechuti k tomu si na sebe vzít cokoli jiného než síťku a titěrné bikiny, nabízí ničivá tornáda a vyniká stehny, ze které by se nemusel stydět ani sparťanský stoper.

Pro všechny zvědavce jsou zde zastoupeny i tři ženské postavy. Ony budily rozruch již dávno před vydáním hry. Ne díky svým schopnostem, ovšem kvůli tomu, jak jsou ve hře vyobrazeny. Taková čarodějka nejen, že spoléhá na svou magii vrhající hůl, ale zaujme především svými horními partiemi. Nemusím podotýkat, že značně předimenzovanými a obnaženými horními partiemi (ruce ani ramena to nejsou). Ještě o pořádný skok dál jde amazonka, která kromě nechuti k tomu si na sebe vzít cokoli jiného než síťku a titěrné bikiny nabízí rychlá, ničivá komba a vyniká stehny, ze které by se nemusel stydět ani sparťanský stoper. Třetí do party je pak lučištnice, ovšem ta je jediná kompletně zahalená. Její šípy jsou ovšem neomylné.

Při průzkumu zdejšího světa, nebo spíše království, nazvaného příznačně Hydeland, se rozehraje docela klasický a v podstatě jednoduchý příběh. Na jedné straně intriky krále a jednoho vychytralého, po moci toužícího premiéra, na straně druhé pak pátrání po ústředním artefaktu, jehož název si najdete každý v nadpise. Kdo jej ovládne, ovládne i svět samotný. Na to však po čase začnete rezignovat, protože to, po čem budete toužit nejvíce, je objevování nových lokací i nepřátel. To je oč tu běží.

Zhruba prvních šest hodin jde o docela pohodovou záležitost, která se pro ostřílené harcovníky žánru stane nenáročnou procházkou růžovým sadem. V klidu likvidujete jednoho nepřítele po druhém, plníte zadané úkoly a postupujete bez výrazných potíží kupředu. V době, kdy už budete mít docela dobrou výbavu, postavu na vyšším levelu, hra přitvrdí, a vy budete muset pomalinku přejít na jinou taktiku. Inu standartní RPG záležitost, kterou jsme opět všichni již mockrát vyzkoušeli. A zde se také pořádně začne projevovat další z vlastností hry, a tou jsou bezesporu parťáci.

VÍCE LIDÍ, LEPŠÍ PÁRTY

Ihned na začátku hry se k vám připojuje klíčník a šmelinář v jedné osobě. Tento pomocník má tu vlastnost, že pro vás bude otevírat zamčené truhly či dveře, a vždy po splněné misi budete mít možnost s ním směňovat nové předměty. Dále si do party budete moci naverbovat ještě další tři postavy. Ty získáváte sběrem jejich pozůstatků ve hře, které poté můžete vzkřísit u zdejšího kněze. Samozřejmostí pak je i online režim se třemi dalšími přáteli, ovšem v době recenze se mi nedařilo s žádnými spojit.

U kněze budete trávit čas modlením se za určité výhody ve hře a budete u něj křísit mrtvé či spalovat mrtvoly.

Ve městě také najdete mnoho rozličných postav. U kněze budete trávit čas modlením se za určité výhody ve hře. Jak jsem již napsal výše, budete u něj křísit mrtvé či spalovat mrtvoly. Místní kovářka vám dokáže opravit zbraně nebo je od vás koupit a sem tam vám nabídne i něco zajímavého. Kouzelník vás naučí používat například runová kouzla a u guildy budete plnit hlavní i vedlejší úkoly. Plněním úkolů se postupně otevře celá mapa, ve které budete cestovat mezi jednotlivými částmi zdejšího království, nebo světa, chcete-li.

Se vším výše napsaným se pojí i další stránka hry. Tou je grafické zpracování, které ve své době nadělalo opravdový rozruch. Nádherná ručně malovaná grafika, která v sobě kloubí japonské manga komiksy s gotickou architekturou. Veškeré postavy mají naddimenzovány zrovna ty proporce, které nejlépe vystihují jejích charakter. Tudíž je jasné, že takový barbar Roland bude opravdový hromotluk, ne nepodobný barbaru Conanovi. Budete se těšit na nové nepřátele, budete slintat nad každou novou lokací (jenom mrkněte do naší galerie). Ke všemu tomu mlácení a kouzlení vám bude hrát nádherný orchestrální soundtrack, který stojí za poslech i samostatně. Celé tohle vám vydrží nějakých čtrnáct hodin.

PRVNÍM PRŮCHODEM NIC NEKONČÍ

Tou dobou už budete mít prošlápnutý celý zdejší Hydeland a nejspíš budete na prahu prvního pokoření hry. Pokud hodláte plnit doopravdy všechno, co hra nabízí, vyčleňte si hodin nejméně dvojnásobek, obsahu je doopravdy dostatek. A tím vším to teprve začíná. Už na druhý pokus budete mít přístup k vyšší obtížnosti a zjistíte, že tahle hra vlastně není ani tak rubačka, jako velmi dobře promyšlené akční RPG. Najednou budete muset používat velmi přesné sety na ty které protivníky a první z bossů vám dá pořádně ochutnat, jak to ve zdejším světě doopravdy chodí. Ze hry se stane řádná výzva a o to víc vás bude i bavit. Těžko však říct, kolik procent hráčů dokáže překonat ten velmi pozvolný začátek.

Ve výsledku se mnohokrát přistihnete, že ve vypjatých momentech ani nevíte, kde se nachází vaše vlastní postava.

Vyšší obtížnost s sebou nese i jeden zásadní neduh. Čím dále se ve hře dostáváte, tím vyšší počet nepřátel se na vás vrhá. Kamera se sice vždy snaží o to, aby zabrala co největší scénu, jenže i tak si na obrazovce užijete parádního chaosu. Vaše postava, ke které musíte připočítat tři vaše věrné druhy a ještě klíčníka, do toho zástupy nepřátel, seslaná kouzla jednotlivými postavami. Ve výsledku se mnohokrát přistihnete, že ve vypjatých momentech ani nevíte, kde se nachází vaše vlastní postava. Což je doopravdy problém, protože chytáte damage jeden za druhým a pořádně ani nevíte odkud. Na všechno se však dá bez problémů zvyknout a nakonec to přestanete možná i vnímat. Další vady na kráse této hry je však těžké hledat.

Dragon's Crown Pro

Co tedy říct na závěr? Před námi je hra, která si na nic světoborného nehraje. Je velmi originální svým výtvarným stylem (který vypadá ve 4K opravdu dobře), má prvotřídní hratelnost, která vás pohltí a jen tak nepustí. Jejími největšími slabinami jsou velmi pomalý začátek a chaotický boj s více postavami na scéně. V jádru samotné hry se za ta léta nic nezměnilo a vše je v podstatě úplně to samé, jako před pěti lety.

Hru si můžete zakoupit na Xzone.cz.

Dragon's Crown Pro

Hráči přístupní podobným hrám, jako zde recenzovaná Dragons Crown Pro, by měli zbystřit a zapřemýšlet nad koupí. Rozhodně nebudou zklamáni, protože je remasterovaná novinka postaví před výzvu, se kterou se dá strávit pořádné množství hodin. A to se dnes taky počítá.