Donkey Kong Country Returns 3D Recenze Donkey Kong: Country Returns 3D

Donkey Kong: Country Returns 3D

Dan Kremser

Dan Kremser

1. 7. 2013 22:59

Říká se, že dvakrát do stejné řeky nevstoupíš, ale v případě Nintenda to rozhodně neplatí. Mario se svých předělávek a znovuvydání dočkal hned několikrát, poměrně nedávno potkal podobný osud třetího Monster Huntera a nově se naposled své další verze dočkal i Donkey Kong. V jeho případě už to však není podruhé, nýbrž rovnou potřetí. I původní Donkey Kong Country Returns na Wii totiž vycházel ze zcela klasických opičákových dobrodružství na Nintendu 64. Jelikož ale doba pokročila a vlajkovou lodí Nintenda už dávno není Wii, dočkali jsme se legendárního opičáka v kravatě i ve verzi pro 3DS.

Klasika nestárne

A naprosto překvapivě to není oproti poslednímu lovení monster zase takový propadák. Právě naopak se jedná o více než solidní port, který exceluje nejen svým audiovizuálním zpracováním, ale především nadčasovou hratelností, která za těch pár let neztratila nic ze svého kouzla. Aby také ne, když mluvíme o jedné z nejlepších plošinovek na Wii a pravděpodobně i o kousku, který právem patří do plošinovkové síně slávy. Zcela „nečekaně“ vám tedy Donkey Kong na 3DS přinese plnohodnotnou plošinovku s úchvatným světem plným překvapení a především nekonečné hodiny plné skákání a nadávání.

Rozhodně to však nebude kvůli tomu, že Donkey Kongovi ukradli magické potvůrky banány a vy mu je musíte pomoci sesbírat. Lítost sice dokáže divy, ale daleko pravděpodobnější je, že si budete trhat vlasy kvůli hodně, ale opravdu hodně vysoké obtížnosti. Jakožto plošinovka ze staré školy, kde překonáváte propasti, sbíráte banány nebo další věci a sem tam i něco zadupete do země, vám totiž dá Country Returns pořádně zabrat. Vývojáři šli ve své době dokonce tak daleko, že počet opakování některých úrovní jde do desítek. Zkrátka se jedná o pekelnou výzvu, do nejvyšších otáček vás ale hra na druhou stranu vytočí jen výjimečně. Chuť mrštit handheldem o stěnu jsme měli za celou dobu hraní jen několikrát.

Šaty dělaj opici

Mnohem lepší tedy je, nechat se unášet na vlně nádherné grafiky a výborného soundtracku. Vůbec nevadí, že se jedná o port tři roky staré hry, na malém displeji 3DS s poměrně nízkým rozlišením je náš opičák dokonalý elegán. Jednoduše standard od Nintenda, který hraje všemi barvami, umí si perfektně pohrát s roztomilými detaily a nechybí mu notná dávka nadhledu. Pořádně rozverná je ostatně i hudba.

Vedle grafiky exceluje také vylepšené ovládání, které bylo u Wii verze kontroverzním prvkem – ačkoli bylo zábavné, rozhodně jej nešlo označit za praktické. Nyní už je všechno v pořádku a především pohyb opičáka umístěný na d-padu hře neskutečně přidává na atraktivitě. Trochu těžkopádná opice se dá konečně ovládat s naprostou přesností a ani těch obtížných pasážích už ve hře najednou není tolik. Ocenit musíme i strohost ovládání, v rámci kterého se nepočítá s pohybovými senzory a dalšími blbůstkami. Donkey kongovi sluší klasika a v Nintendu si toho jsou vědomi!

Staronová zábava

Z toho, co už bylo napsáno, si můžete odvodit, že hra přichází jen s vylepšeným ovládáním, to bychom ale 3DS verzi Country Returns křivdili! Hráči původní hry jistě ocení jeden bonusový svět, který rozhodně není odbytý a co do kvality provedení a nápaditosti se může beze studu měřit s původními kousky. Druhým postřehnutelným vylepšením je pak možnost zahrát si na jednodušší obtížnost, která promíjí více chyb. Pokud se ale i přesto dostanete do úzkých, můžete vzít za vděk možnosti, kdy za vás danou úroveň proběhne hra sama. Nepočítejte pak ale s tím, že by opičák cokoliv bonusového sebral.

Ale to už je vážně všechno! Takhle na papíře se to může zdát málo a za plnou cenu byste si asi představovali trošku více nového obsahu. Pravdou ale ve skutečnosti je, že méně je někdy více a Donkey Kong Country Returns na 3DS je zcela opačným případem, než Lego City: Chase Begins. Vlastně téměř opačným. Zatímco obsah je tady rozhodně v naprostém pořádku, technická stránka je opět trošku upozaděná. Především propady framerate jsou až příliš časté a někdy se neubráníte ani pocitu, že na malé detaily a předměty nevidíte. Obzvláště na původním 3DS je to trošku problém. I tak je ale Donkey Kong pro ty, kteří ke hře ještě nepřičichli jinde, jasná koupě. Bez ohledu na tříleté stáří se totiž stále jedná o perfektní plošinovku s pořádnou obtížností a nádhernou grafikou, která se ještě navíc dočkala naprosto poctivého a plnohodnotného portu.

Donkey Kong Country Returns 3D
Nintendo 3DS 3DS

Kéž by bylo podobně dobře zvládnutých portů více. Ikonický opičák si vaši pomoc při hledání svých banánů rozhodně zaslouží a na cesty je jako stvořený.