inzerce

Dishonored

Recenzovaná verze: PC
11. říjen 2012 00:22 / Petr Strecker / Recenze / Diskuze (41)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20848962
InternetPolice napsal 1. 11. 2012 v 15.42

Silesian: na nejvyšší co tam je. Nevím jak se to přesně menuje ty skilly :D ale myslim že kdo to hrál tak ví co myslím...

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 1. 11. 2012 v 12.54

InternetPolice: A na jakou obtížnost to hraješ? Ono to asi bude jedno, když píšeš o krysách a shadow strike.

Nahlásit nevhodný obsah

20848962
InternetPolice napsal 1. 11. 2012 v 09.14

Super hra náramně se bavím, akorát prostě ty schopnosti sou strašne imba neměli tam dat tolik těch run a taky bych ocenil aby tam nebylo tolik peněz jako ja po 2 missích nemam pomalu co bych koupil a runy taky pomalu nepotrebuju protože teleport, krysy, shadow strike je tak imba že nevím co tam bude muset být aby ta hra byla aspoň trochu výzva. A nepřátelé jsou hrozně stupidní je to takový no zas to smrdí konzolema, hlavně to ovládání a všede přítomné low-res textury. Ale určitě kvaltní hra ikdyž 10/10 bych tomu rozhodně nedal...

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 27. 10. 2012 v 00.54

Ms.garrett (seznam.cz): K bodu 1 - to je realismus, dokud nepanuje absolutní tma, tak tě člověk prostě uvidí i ve stínu, pokud na tebe bude přímo čumět. V thiefu se dalo stát přímo metr před nepřítelem i na největší obtížnost, a pokud byl krystal temný, tak tě neviděl. Toto bych tedy nezazlíval.

Bod 2 - To mě taky štvalo, ta vertikální netečnost nepřátel. Blink jsem nevyužíval, tak nevím.

Bod 3 - Thief je prostě Thief :) A to přizpůsobení se široké veřejnosti, no nevím. Ale když to tady brali i jako střílečku, tak asi jo, veřejnost se přizpůsobí i sama :)

Bod 4 - A bude Dishonored 2?

Nahlásit nevhodný obsah

20855247
Ms.garrett napsal 26. 10. 2012 v 20.44

Nástupce Thiefa? To snad ne :) Hrál vůbec autor jedničku nebo dvojku na obtížnost expert?
V prvé řadě to není žádná stealth akce. Není zde žádné schovávání ve stínu a ani jiné stealth "fičurinky". Hned v první misi jsem se pěkně schoval do temného kouta a číhal na stráž. Jaké bylo mé převapení že mě hned spatřila z druhého konce místnosti... Po pěti quickloadech jsem prostě pochopil, že tady se nic takového prostě nekoná. Jediné kde se můžete schovat je za nějakou překážkou.

V druhé řadě, když jsem si zvyknul na absenci nutnosti chodit ve stínech a začal jsem si pomalu zvykat na (deus ex 3 styl) přišla další rána. Teleport. Tahle naprvní pohled skvělá věc, která oživuje hratelnost, hru naopak totálně ubila. Odpadla zde poslední stealth aktivita, protože se ve všech misích prakticky pohybujete po lustrech, potrubích a římsách neviděn a neslyšen. NPC mají dokonce výhled pouze v rovině svých očích, takže pokud ste cca 2m nad podlahou, tak vás nevídí. Není už potřeba tiše omráčit střáž a vklouznout do pokoje, protože se tam můžeme v klidu teleportovat přes ventilaci...

Zatřetí abych vše uvedl na pravou míru. Kritizuju hru jen ve srovnání s Thiefem. Jinak se jedná o kvalitní titul, s bohužel trestuhodně nevyužitým potenciálem. Když se podíváme na Arcane studio, zjistíme že stojí za skvělým Arx Fatalis. takže se naskýtá otázka, kte se stala chyba. Řekl bych že v tom má zase prsty Betheasda a její snaha dělat hry přístupné široké veřejnosti.

Ale těším se na další díl. Podle mě je Dishonored jako Fallout 3, kterej čeká na Fallout: New Vegas, aby plně využil jeho potencionál.

Nahlásit nevhodný obsah

12891377
Klucina napsal 17. 10. 2012 v 21.36

Nakonec se z té desítky klube pořádnej kapřík :D

Editováno: 17. 10. 2012 v 21.37

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 17. 10. 2012 v 20.11

Nelekejse: Tak já hrál Thiefa 2 i 3 na nejvyšší obtížnost a souboje se strážemi nebyly problém (hlavně u trojky, u dvojky stačila dostatečná zásoba ohnivých šípů :). Dishonored se mi zdá je na tom podobně (jenom má takové "fígle" jako blok>protiútok>smrt). Ono i na normální úroveň tě takový tallboy dá na tři čtyři rány, chumel nepřátel je na vyšší obtížnost smrtelný (a že mají stráže tendenci se sbíhat), to nemluvím o neblokovatelných útocích jako ohnivý dech apod. Takže co do přímého útoku (přímého aka FPS, tedy hrr na ně) jsou si jak Thief, tak Dishonored vyrovnané (Dishonored možná i krapítek těžší). To, že v některé misi z celku nesmíš psustil alarm, jinak je to konec, není známka "klasické stealth hry" (jak to nazval Bela, jestli taková na PC vůbec existuje), takové mise najdeš i v některých RPG apod. (o Assassin Creedu nemluvě :)

Nahlásit nevhodný obsah

20844088
Nelekejse napsal 17. 10. 2012 v 19.29

Já sem se třeba v Thiefovi nebyl schopen prosekat se přes stráže. Možná sem byl jen nešikovný. Pak ještě existovala hra Commandos: Behind the enemy lines, kde byly i mise kde prostě nebylo možno spustit alarm, protože to vedlo k opakování mise. Obě ty hry jsou na PC.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 17. 10. 2012 v 17.26

Mitsurugi: Tak já su výhradně PCčkář.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 17. 10. 2012 v 17.00

Silesian: Spíš příklad takové hry na jakoukoliv platformu.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 17. 10. 2012 v 16.41

Bela: A nějaký příklad takové stealth akce na PC by nebyl?

Nahlásit nevhodný obsah

20841880
Bela napsal 17. 10. 2012 v 15.45

@Silesian : Stealth má len dve možnosti, buď zostaneš nepozorovaný, alebo si dead. Ak hra pripúšťa alternatívu prechodu misiou formou prestrieľania sa - nie je to čistokrvný stealth postup.

Editováno: 17. 10. 2012 v 15.46

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 17. 10. 2012 v 12.39

Bela: Jaktože to není klasický stealth? To by mě zajímalo, já si pod slovním spojením klasický stealth vždycky představím Thiefa, a tohle je v podstatě Thief (i když Thief byl spíše středověký steampunk, tohle je industriální steampunk).

Editováno: 17. 10. 2012 v 12.41

Nahlásit nevhodný obsah

20835570
UnreAll napsal 17. 10. 2012 v 11.40

honza9800 (gmail.com): Aj Fiat, Renault ci Peugeot uvadzaju vo svojich manualoch,ze sa jedna o auta...a nejedna! :)

Nahlásit nevhodný obsah

20841880
Bela napsal 17. 10. 2012 v 11.37

Ale klasický stealth to tiež nie je. Čo takto žánrový mix ? Neriešim, ktorý žáner prevažuje.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 17. 10. 2012 v 10.12

honza9800 (gmail.com): Střílečka je specifickým subžánrem akční hry. Dishonored střílečka prostě není. Já vím, že některým jednoduším prostě stačí, že je to z pohledu vlastních očí, aby to označili za střílečku.

Nahlásit nevhodný obsah

20849963
honza9800 napsal 17. 10. 2012 v 07.35

Ve většině českých a slovenských a USA obcjodech je v popisu hry uváděno FPS. Samozřejmně v jádru to úplně FPS není. Každopádně i samotný ******** uvádí střílečka, akční... vím co je to za žánr... neřeště... je to dobrá STŘÍTEČKA ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 16. 10. 2012 v 21.40

HerrSpock: Ale to je jen reakce na tu Honzovu FPSku, kterou tady furt prosazuje :) A už víme, kde to i vzal.

Tedy zkráceně by se to dalo shrnout pod - Dishonored není FPS. (Jen jsem to chtěl podpořit oficiálními zdroji.)

Editováno: 16. 10. 2012 v 21.41

Nahlásit nevhodný obsah

20849887
HerrSpock napsal 16. 10. 2012 v 21.25

Silesian: Co si proboha tímto příspěvkem chtěl naznačit? :)

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 16. 10. 2012 v 19.41

honza9800 (gmail.com): A na Steamu anglicky:

Dishonored is an immersive first-person action game that casts you as a supernatural assassin driven by revenge.

Kapišto? To, že nějaký matlal přeloží do češtiny first-person action game jako FPS, je problém jenom toho matlala.

Wikipedie to definuje takto:

Dishonored is a 2012 first-person stealth action adventure video game developed by Arkane Studios and published by Bethesda Softworks. It was released worldwide in October 2012 for Microsoft Windows, PlayStation 3, and Xbox 360, beginning in North America on October 9.

Tedy "first-person stealth action adventure video game", žádná FPSka.

A do třetice samotná Bethesda:

"Dishonored is an immersive first-person action game set in Dunwall, a dark, oppressive city where strange technology and otherworldly mysticism coexist in the shadows. As a supernatural assassin driven by revenge, your story will unfold over a number of missions taking place in different areas of the city. You will choose whether to stalk your targets under the cover of darkness or ruthlessly attack them head on with weapons drawn."

Opět first-person action game.

Editováno: 16. 10. 2012 v 19.56

Nahlásit nevhodný obsah

20849963
honza9800 napsal 16. 10. 2012 v 18.41

Dishonored CZ

Pohlcující akční FPS Dishonored vás postaví do role zabijáka s nadpřirozenými schopnostmi, jehož pohání touha po pomstě. Pomocí flexibilního bojového systému, kterým se Dishonored vyznačuje, budete moci kreativně eliminovat své protivníky, zatímco budete kombinovat nadpřirozené schopnosti, zbraně a netradiční přístroje, které budete mít k dispozici. Sledujte své nepřátele pod rouškou tmy, nebo na ně rovnou bez milosti zaútočte s tasenými zbraněmi. Výsledek každé mise se bude odvíjet dle toho, jaká rozhodnutí v jejím průběhu učiníte.

Dishonored se odehrává v Dunwallu, ohromném industriálním městě, kde ve stínech koexistuje zvláštní, steampunkem inspirovaná technologie se silami z jiného světa. Jste bývalým bodyguardem milované Císařovny, o jehož důvěryhodnosti nemohlo být pochyb. Poté, co jste ale byl falešně obviněn z její vraždy, stáváte se neblaze proslulým zabijákem, známým jen podle své znepokojivé masky, jež se tak stává vaší vizitkou. V čase nejistoty, kdy město zasáhne mor a vlády nad ním se chopí zkorumpovaná vláda, vyzbrojená industriálními technologiemi, připravují temné síly konspiraci, během níž máte být obdařeni schopnostmi, které překonávají ty, jimiž disponuje jakýkoliv běžný člověk - ovšem za jakou cenu? Pravda za vaším zrazením je stejně kalná jako vody, které obklopují město, a váš někdejší život už je navždy pryč.

Nahlásit nevhodný obsah

20835570
UnreAll napsal 15. 10. 2012 v 20.07

honza9800 (gmail.com): A FPS a pohlad v vlastnych oci, nieje to iste, ani Skyrim neni FPS a ma pohlad z vlastnych oci.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 15. 10. 2012 v 18.35

honza9800 (gmail.com): Jenže Dishonored není střílečka, ale stealth akce.

Nahlásit nevhodný obsah

20849963
honza9800 napsal 15. 10. 2012 v 18.32

Všechny nadcházející FPS od roku 2004 jsou dost podobné. Jediná hra která změnila herní svět je z roku 2004 HL2 jestli někdy se dožiju HL3 tak opět bude super! Jinak dishonored je střílečka pro dospělé a je možné, že mladší deneraci nebude tak bavit. Můj názor

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 14. 10. 2012 v 18.53

UnreAll: Pro mě je hlavní aby mě hra bavila a nemusel se nutit do jejího hraní. A Dishonored mě bohužel prostě nebaví.

Nahlásit nevhodný obsah

20835570
UnreAll napsal 14. 10. 2012 v 18.45

Mitsurugi: Tak druhy Bioshock uz nebol taky dobry, pretoze bol proste druhy a uz tu predtym rovnaka hra bola, ale prvy Bioshock bola atmosfericky uzasna zalezitost a to je aj Dishonored.
Pre mna osobne je atmosfera v hrach dolezitejsia ako samotny pribeh ci nejaka hratelnost,alebo grafika. Odkryvat si postupom hrou ten samotny svet a ako v nom vsetko vobec funguje a fungovalo predtym je to, cim oboje hry u mna vynikali.

Nahlásit nevhodný obsah

20849887
HerrSpock napsal 14. 10. 2012 v 16.54

No já nějak zatím nevím. Taky mám nahráno málo cca. tři hoďky ale zatím mě to nepřesvědčilo. Asi mě ale spíš začínají nudit tyhle postupy. Opět klasický volby jako stealth, akce, "tisíc" možností jak zlikvidovat nepřítele atd. Přitom by to asi mělo být dobře že jo? ale jak zaznělo...ano, je to Deus Ex a Thief ale rozhodně mě to jako oni zatím nebaví. Ta atmosféra mě nechytla. Nebudu nijak hodnotit, budu pokračovat a pak uvidím jestli mě to nějak překvapí.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 14. 10. 2012 v 15.48

Já si to teda taky pořídil (Amalur musí asi počkat ;) a hodně mi to připomíná Deus Ex (Bioshock? Bioshock?! Nebyl Bioshock střílečka?) a částečně taky Thiefa. Zatím jsem po misi s mostem (třetí, pokud neberem jako misi útěk z vězení na začátku). Jsem spokojen, nejsem grafická kurva, takže grafika u mne nehraje žádnou roli. Herní zážitek fajn, procházím všechno bez zabití a snažím se projít celou lokaci a zlikvidovat všechny nepřátele (i když mám Dark Vision na 2, tak pořád nacházím cca 3/4 všech mincí...). Od DE: Human Revolution tu nebyla podobná hra, takže za mě 9/10.

red-icius: Když jsi za ním, tak tě nevidí, ale když jsi před ním, tak tě mnohdy vidí na velkou vzdálenost. Zboku to taky není žádná sláva.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 14. 10. 2012 v 13.57

UnreAll: Tak v tom případě se mi ta stylizace nelíbí. Bioshock mi to taky připomělo, bohužel, další hra co mě ani trochu nenadchla (ale hrál jsem jenom dvojku).

Editováno: 14. 10. 2012 v 13.58

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 14. 10. 2012 v 13.21

UnreAll: hral sem vcera jen hodku, takze nemuzu moc tvrdit, ale textury jsou hodne nizky rozliseni, zblizka u zdi je jasne videt, ze to bylo cileno na konzole.. a hratelnost, zatim divna, hraju na normal, vsichni padaji jak hrusky a kdyz klecim, tak mam pocit, ze me nevidi nikdo ani kdyz jsem za nim... tady DeusEx predvedl uplne jinou tridu ... jen doufam, ze se to teda rozjede az ziskam nejaky schopnosti, zatim zastavam neutralni postoj :)

Nahlásit nevhodný obsah

Dishonored

  • Výrobce: Arkane Studios
  • Vydavatel: Bethesda Softworks
  • Žánr: 1st person akce
  • Datum vydání: 12. 10. 2012
  • Platformy: PC, PS3, Xbox 360