Diddy Kong Racing Recenze Diddy Kong Racing

Diddy Kong Racing

Luke

Luke

6. 5. 2007 22:34 2

Zvířátka si žila spokojeně v místě plném zábavných atrakcí, jídla a pití, dokud nepřišla povodeň a nespláchla je po proudu Vltavy. Mnohá se utopila, lachtan Gaston, klasický příklad eskapisty, jel po proudu s vizí své rodiny kdesi v oceánu. Zbylá zvířátka začal tyranizovat utajovaný obyvatel pražské ZOO, kříženec prasete bradavičnatého a nosorožce. Wizpig se jmenoval. Zatímco Petr Fejk u Drážďan marně lovil Gastona, sepsala zvířata v ZOO zoufalý dopis a poslala ho bytosti, o které se vypráví mláďatům jako o spasiteli, když se drobotina zeptá, kdy se dostane na druhou stranu mříží. Diddy Kong. Ale Wizpig nebyl dnešní: pakliže chceš zachránit pražskou ZOO, Diddy, musíš vyhrát na všech závodních okruzích, které jsem udělal z asfaltových chodníků pro návštěvníky. A nebude to jen tak ježdění, ale i létání a vznášení – máš co dělat, opice!

Diddy kdysi slyšel o italském instalatérovi Mariovi, který rád závodí v motokárách a může přitom používat zbraně lokálního i hromadného ničení proti ostatním řidičům. Hned na prvním okruhu se potvrdilo, že to samé platí i zde, jen je možné dle barvy bonusů určit, co přesně sebere. Tam, kde Mariovi určovala obsah bonusu pozice v závodě, tam nyní máme větší možnost volby. Zrychlení? Různé střely? Ano, máme na skladě. Závodní okruhy nabízejí rozmanitost nejen počtem zatáček, ale také použitým dopravním prostředkem – kromě motokár je k dispozici vznášedlo a letadlo, každé má přitom rozdílný ovládací model, který během prvních závodů pěkně frustruje. Ovládání letadla počítá s klesáním a stoupáním pro vyhnutí výškovým překážkám, vznášedlo pak klouže a do zatáček je nutné najíždět stylem Ridge Racer. Jakmile Diddy zákonitosti ZOO rallye pochopil, byl připraven vyhrát – ale! Nebylo to tak jednoduché. Dostal se ještě k závodům s bossy, například lachtanem nebo chobotnicí, a došlo i na magického slona bydlícího v Alladinově lampě (přibližně tam, kde byli koně převalského), který vždy disponoval bonusovým závodem nebo radou. A pak se opičákovi začala točit hlava – jsou tu ještě závody na létajícím koberci, kdy sbíral balónky, sfoukával pochodně, hledal speciální artefakty, monstrózní závody, odemykatelné tratě a postavy a zachraňování zvířat uvězněných Wizpigem. Naštěstí si mohl volit jednotlivé závody a nikdy se nestalo, aby neměl volbu alespoň dvou nebo tří tratí.

Diddy je fér kluk. Když nějaké jiné zvířátko chtělo závodit místo něj, přenechal mu volant a šel shazovat kokosy z palmy a čekal, až se super zachránce Fejk vrátí. Fejk se vrátil, byl smutný, protože Gaston se utopil (taková smutná pohádka!), pak s hrůzou zkonstatoval, co se děje a osobně zašel vynadat recenzentovi, že se vysmívá jeho práci. Dobrá, tak to není ZOO, ale tropický ostrov. Dobře, Gastona litujeme. Ne, žádní mutanti v pražské ZOO nejsou. Ale Diddy je stejně fér kluk.

Vývojáři z Rare vždy patřili k druhu maximalistů. Již při premiéře hry na Nintendo 64 (1997) vzbudili titulem nadšení a to samé se aplikuje o deset let a platformu později. Vzhledem k tomu, že většina z nás zažije blízká setkání třetího druhu s Diddym až nyní, nebudeme se věnovat porovnávání s původní verzí. V současné edici jsou využity prakticky všechny možnosti DSka (dotýkat displeje se budete na začátku každého závodu pro získání úvodního turba) a v záchvatu nadšení, co všechno lze do závodní hry nacpat, autoři přehlédli zásadní chyby, které s hraní na DSku souvisí. Máte-li například v časovém limitu sfoukávat pochodně, tak musíte být blízko nad mikrofonem a tímpádem už nejde tak dobře ovládat směr pohybu. Multiplayer je výborně odladěný. Při hraní přes internet nepotřebujete čísla kamarádů a v případně hraní v místnosti s až osmi lidmi není patrné lagování nebo technické problémy. Bohužel při internetové hře nejde se spoluhráči chatovat a domluvit se třeba na závodní trati nebo použitých závodních vozech.

Diddy Kong Racing skoro až drze poráží Mario Kart skrz větší možnosti taktizování při závodech a většímu výběru závodů a dopravních prostředků při hře jednoho hráče. Nejen, že jde o zábavnou a vtipnou hru, ale samotné závodění nastavuje novou laťku pro závodní hry na DS. Připočtěte k tomu odladění chyb z Mario Kart a obsah zaujme prakticky každého. Doporučuje sedm Fejků z deseti.

Diddy Kong Racing

Závodní hra, která sice premiérovala před deseti lety na Nintendo 64, ale dnes ukazuje ve zlepšené DS verzi, co je to ryzí zvířecí zábava.

Zábavná závodní hra plná barviček, opiček, želviček, bonusů a možností volby tratě na jednom velkém tropickém ostrově.