Diablo III Eternal Collection Switch
Diablo 3 Recenze Diablo III Eternal Collection Switch

Diablo III Eternal Collection Switch

Pavel Makal

Pavel Makal

6. 11. 2018 12:30 2

Za ten zhruba rok a půl, co mám Switch doma, mi pod rukama prošla celá řada portů pro tuhle platformu. Od nepříliš přesvědčivého Doomu a Wolfensteina II přes osekanou FIFU až k fantastickému Skyrimu, druhé Bayonettě, remasterovaným Dark Souls a nyní k Diablu III. A ačkoli rozumím a sám patřím k hráčům, kteří by na stále mladé platformě ocenili větší množství dedikovaných AAA her od vývojářů třetích stran, stejně tak mi Switch vyhovuje jako místo, kde si mohu připomenou a zopakovat hry, jež bych na domácí konzoli už jen stěží hrál.

HURÁ ZPÁTKY DO PEKLA

Přesně do tohoto ranku patří i Diablo III, hra, kterou jsem prvně okusil už před více než šesti lety, kdy se po přes dekádu dlouhém čekání objevila na PC. Následně jsem si ji snad ještě více užil na PlayStation 4, kam dorazila i s datadiskem Reaper of Souls. O tom, jak by bylo skvělé užívat si drvení pekelných hord na cestách, jsme zejména s Vojtou vedli vzrušené debaty a naše nadšení pro věc pravidelně oživovaly různé úniky informací a spekulace. Nakonec jsme se přeci jen dočkali a já jsem moc rád, že to celé dobře dopadlo.

Diablo III na Switch přichází v takzvané Eternal Collection, tedy v edici, která obsahuje veškerý dosud vydaný obsah. Kromě základní hry se tedy dočkáte i přídavku Reaper of Souls, který do hry přidal pátý akt a novou postavu Crusadera, a také loňského rozšíření Rise of the Necromancer, jež hráčům poskytlo návrat jednoho z nejoblíbenějších hrdinů druhého dílu. Kromě toho dostala verze pro platformu Nintenda do vínku několik specifických bonusů. Těšit se můžete na speciální možnost transmogrifikace zbroje tak, aby vypadala jako Ganondorfovo brnění ze série The Legend of Zelda, rámeček s motivem Tri-force, malé kuře, které s sebou můžete vláčet jako peta a působivá křídla Echoes of the Mask. Všechny tyto bonusy jsou ale čistě kosmetické. Mimo to se verze pro Switch pyšní i podporou vybraných amiibo postaviček. Díky nim si do hry můžete přivolat skupinku náhodných elitních nepřátel, bohužel se ale nestane, že by na bojišti najednou přistál Bowser nebo Yoshi, tak daleko podpora nesahá.

CO NAJDETE V KRABIČCE?

Co do obsahu si verze pro Switch v ničem nezadá s těmi na ostatních platformách. K dispozici je teda po dohrání příběhu i takzvaný Adventure mód, v němž můžete do nekonečna plnit zadané úkoly a získávat stále lepší vybavení, případně absolvovat průchody známými Rifty či se zúčastnit aktuálně probíhající sezóny a sbírat dedikované odměny. Přítomen je i multiplayer, a to jak lokální, tak i on-line, jak v dokovacím režimu, tak i za pomoci handheldu. Pro dostačující zážitek z hraní vám skutečně stačí jediný Joy-con, samozřejmě ale nečekejte komfort Pro Controlleru. Pro on-line prvky je třeba mít předplacenou službu Switch Online.

Soutěž o obal na Switch s motivem Diablo III

Jak z recenze vyplývá, Diablo III na Switchi nejvíce září v handheldovém režimu. A abyste si svou konzoli na cestách nepoškrábali, máme pro jednoho z vás originální obal na Switch s motivem hry. Stačí, abyste nám na adresu soutez@hrej.cz napsali, jak se jmenuje anděl, který se na počátku čtvrtého aktu Diabla III postaví u nebeských bran samotnému Diablovi. Výherci bude cena zaslána společností Conquest Entertainment, která ji pro soutěž věnovala.

Diablo III Eternal Collection Switch

Co se týče grafiky, samozřejmě se nemůže rovnat PC verzi ani té pro aktuální generaci konzolí. Musím přiznat, že když jsem hru poprvé spustil v dokovacím režimu na velké obrazovce, trochu jsem se polekal, vypadala o něco hůře, než jsem čekal. Na druhou stranu, stejně jako u drtivé většiny ostatních portů, tady síla Switche skutečně neleží. Mnohem zásadnějším a lákavějším prvkem je samozřejmě možnost hraní kdekoli a kdykoli v handheldovém režimu. A právě tady Diablo III vytahuje ty největší trumfy. Na obrazovce Switche v rozlišení 720p hra vůbec nevypadá zle, podstatné je ale hlavně to, že si i v nejlítější holomajzně dokáže udržet stabilních 60 snímků za vteřinu.

NESTÁRNOUCÍ HIT

Hratelnost je naprosto bez chybičky, od prvního spuštění hra znovu vytáhla své drápky a připomněla mi, jak neuvěřitelně návyková dokáže být, až do té míry, že jsem kvůli ní jednou málem přejel stanici metra. Osvědčený recept kosení hord nepřátel kvůli získání lepšího lootu, díky němuž budu následně moci kosit ještě větší a silnější hordy nepřátel, abych získal lepší loot, zkrátka pořád funguje a dělá na Switchi parádu. Problém není ani s ovládáním, které si port převzal od jiných konzolových verzí. Jediný problém, který ale sužuje spoustu portů, je skutečně titěrný text v handheldovém režimu. Pokud tedy nepatříte mezi bystrozraké a oči vám zdobí nějaká ta dioptrie, možná budete při luštění statistik předmětů trochu mžourat.

Diablo III Eternal Collection Switch

Diablo III i po šesti letech dokazuje, že v zásadě primitivní hratelnost dokáže neskutečně chytit za srdce. Kromě toho za své peníze dostanete potenciálně stovky hodin obsahu a zábavy, tedy pokud vám tento žánr sedí. Switchová verze se hraje zcela bez problémů a slabší grafiku plně vynahrazuje bezproblémový framerate a hlavně přenosnost. Nad tímhle návratem do světa Sanctuary není nutno váhat.

Hru si můžete zakoupit v e-shopu Xzone.cz.

Diablo 3

Diablo III dokazuje, že pořád umí chytnout za srdce a nabídnout mnoho desítek hodin návykové zábavy. Nově i na cestách. Vřele doporučuji!