Destiny: House of Wolves Recenze Destiny: House of Wolves

Destiny: House of Wolves

25. 5. 2015 12:11 17

Několikaměsíční obsahové sucho v Destiny se projevilo poklesem počtu hráčů, kteří i s prvním DLC The Dark Below brzy vyčerpali nabízený obsah a odešli hrát něco jiného. Zimní hivské rozšíření zkrátka hru moc nerozšířilo, a tak byly na místě pochyby o skutečné obsahové náplni House of Wolves. Z podávaných informací jsem se obával, zda Bungie opět jen nepřidá vyšší level cap, nový endgame obsah a spoustu vaty mezi tím. Po týdnu hraní ale mohu s radostí potvrdit, že House of Wolves je skutečně to rozšíření, které Destiny potřebovalo.

NA VLKY S NOVOU VÝBAVOU

Nový maximální level 34 s sebou nutně přináší nový gear a možnost upgradovat vaši stávající výstroj. Výbava House of Wolves, včetně té, kterou koupíte u klasických obchodníků, začíná se svými statistikami na úrovni vylevelovaného vybavení z The Dark Below - pro zbraně to znamená damage 331, pro zbroj pak light level 36. Opět platí, že s novým gearem se bez problémů ocitnete na levelu 32, a pak už se stačí zabořit do nového endgame obsahu pro legendární a exotickou výzbroj s light 42, která vás už na level cap posune.

Pokud se ale nechcete svého dosavadního, těžce vydřeného vybavení vzdát (a upřímně, komu by se za ty hodiny v raidech chtělo?), House of Wolves přichází s mnohem přívětivější možností povýšit zbraně či zbroj na vyšší úroveň. Už žádné rušení dosavadního postupu jako The Dark Below. Exotický gear lze povýšit za Exotic Shard, starý legendární pak za Etheric Light, který vzácně padá v Nightfallech a nových endgame módech. Nový systém obchází všechny ty nesmysly s Xûrovou týdenní nabídkou upgradů a navíc vás nenutí k výměně oblíbené výstroje, což by samo o sobě nemělo být velkým pozitivem, ale v porovnání s ascendovací prudou, kterou přinesl The Dark Below, je to rozhodně krok k příjemnějšímu pocitu z postupu hrou.

POVSTÁNÍ POTLAČIT, POTRESTAT

ROZVEDENÉ STRIKY
Destiny: House of Wolves

S House of Wolves přichází rozdělení Weekly Heroic a Weekly Nightfall na dva odlišné striky.

Nightfall bude v týden vydání nového DLC stále věnován novému obsahu, zatímco hráči bez DLC si budou moci zahrát alespoň Weekly Heroic se strikem ze základní verze hry.

Nejedná se o velkou změnu. Do budoucnosti to znamená, že k získání maximální týdenní odměny alespoň nebudeme muset stejným strikem procházet dvakrát.

O Destiny se často říká, že nemá příběh a i tentokrát se tuto výtku snaží DLC vyřešit. House of Wolves vás blíže seznámí se sympatickou velvyslankyní královny Awokenů, Petrou Venj, a Variksem, jediným fallenským služebníkem, který po povstání rodu Vlků zůstal královně věrný. Oba vás svým hlasem doprovázejí na několik příběhových misí, během kterých se snažíte zhatit plány proradného fallenského vůdce Skolase, jenž se snaží sjednotit fallenské rody pod svoji nadvládu. Díky častému komentáři během mísí a novému systému questů máte pořád přehled o tom, co se vlastně děje, kam jdete, proč tam jdete a proti komu právě stojíte, aby vás sem tam Petřiny a Variksovy vtipné postřehy i rozesmály. A i přesto, že vás příběh provází většinou po starých známých lokacích, jen v opačném směru, Bungie přichystali několik bezvadných scén, díky kterým na repetici lokací zapomenete. Hned na začátku si to rozdáte s fallenským walkerem na minometném vozítku, později se budete proplétat mezi nastraženými laserovými pastmi v Kosmodromu a dokonce zavítáte i do Vault of Glass, kam se Falleni vydali ukrást vexské technologie. Velké finále pak strčí do kapsy jak události v Black Garden, tak při vyvolávání Croty pod měsíčním povrchem a bez spoilerů se jedná o důstojné zakončení krátkého příběhu a navázání na endgame.

Jasně, nové prvky, platforming a obměňování hratelnosti by byly pro každou jinou hru samozřejmostí, ale tady to působí, jako by si v Bungie konečně uvědomovali, co všechno si mohou v level designu standardních misí dovolit. Tak jako se pochválí miminko, když si poprvé sedne na nočník, i Bungie si zaslouží pochvalu s výhledem, že se máme do budoucnosti možná na co těšit.

Jedním takovým náznakem by mohla být Crucible mapa Widow‘s Court, která se odehrává ve fungl nové lokaci European Dead Zone. Zde v rozbořeném a zarostlém městě se střetávají hráči na několika otevřených prostranství, kterým vévodí gotický kostel a zhroucený fallenský walker. Mapa Thieves‘ Den je unikátní v tom, že se jedná o spletenec úzkých klikolatých chodbiček propojující dvě polootevřené arény. Není snadné se zde zorientovat, ale myslím, že zrovna této mapě brzy přijdu na chuť, protože její rozvržení nemá v Destiny obdoby a vybízí k intenzivním střetům na stísněných křižovatkách. Na druhou stranu mapa Black Shiled, posazená do cabalské základny na Marsu, není ničím výjimečná, leda snadno přístupným kontrolním bodem uprostřed, kam se dobře házejí granáty, ale to je asi tak všechno. Hráči s PlayStationem dostali přístup k jedné mapě navíc - The Timekeeper je pěkná, relativně malá aréna ve vexské konstrukci, kde se akce mají tendenci přesouvat z jedné lokace do druhé kvůli otevřeným přístupům ke kontrolním bodům.

AUDIENCE U KRÁLOVNY

Největším úspěchem House of Wolves je nicméně to, že se nejedná o prodloužení jedné herní linie, ale že nový obsah v mnoha podobách rozšiřuje celý herní svět. Nový sekundární hub Vestian Outpost v Reefu obsahuje vlastního cryptarcha, robota s denními bounty, a tři nové obchodníky, kteří se vážou k novým herním možnostem.

Petra Venj každý týden vypisuje několik odměn za eliminaci fallenských povstalců, kteří se schovávají na okolních planetách. Podobně jako public eventy, výpravy za povstalci dokáží sdružit náhodné hráče ve společný boj proti silným protivníkům a následovné hledání ukrytého pokladu, který se objeví v okolí, jakmile je padouch poražen. Plnění Petřiných úkolů vám přihraje reputaci Queen‘s Wrath, za kterou si můžete pořídit shadery, emblemy nebo nový typ zbraně - speciální příruční pistolku Vestian Dynasty s arc damage, která se rychle stane vaším oblíbencem díky přesné a rychlé střelbě a bonusu proti fallenům.

Destiny: House of Wolves

Brother Vance se pak stará o endgame PvP mód Trials of Osiris. Osobně jsem měl s Trials of Osiris problém, protože PvP mi v Destiny moc nejde a nový mód se soustředí na elitní hráče s pořádnou výbavou, kteří jsou zvyklí hrát v týmu. Trials of Osiris je víkendový turnaj, do kterého je třeba nejprve koupit vstupenku za speciální mince z Cruciblu. Turnaj se odehrává na jediné mapě - Shrine of Light - kde se dva tříčlenné týmy utkají v zápase o pět vítězství. V podstatě se jedná o glorifikovaný Skirmish se stejnými pravidly, jen se zde počítají celkové vyhrané a prohrané zápasy. Stačí třikrát prohrát a jste z turnaje vyřazeni; za výhry si lze naopak přijít na pěkné unikátní odměny v podobě gearu, shaderů a emblemů a ti nejlepší se dokonce dostanou i do tajné lokace na Merkuru. Díky tomu, že v Trials nedochází k balancování síly legendárních a exotických předmětů (jako v klasickém Crucible zápasu), hráči s sebou do turnaje přinášejí své nejlepší vybavení, což má na tempu zápasů rozhodující podíl. Ze zkušenosti se můžete těšit na hodně snipování přes centrální chodbu a boční schody, spoustu Thornů, a napjaté chvíle klidu předznamenávající brutální střety plné superútoků, granátů a raketometů.

ZA ODMĚNU DO VĚZENÍ

To nejlepší na konec. Prison of Elders je endgame PvE náhrada za raid, která předčila mé očekávání. Zde se tým tří hráčů zúčastní pěti kol v podstatě klasické hordy o třech vlnách, které bývají okořeněné dodatečnými úkoly a různými modifikátory. Základní obtížnost na levelu 28 ještě nabízí matchmaking, takže si můžete mód osahat s náhodnými hráči a prokousat se na konec během půl hodiny. Rozhodně ale u až tutoriálově snadného levelu 28 nezůstávejte, protože ta skutečná zábava se skrývá v obtížnostech 32, 34 a 35. Zde Prison of Elders nejen navýší úroveň nepřátel, ale především přimíchá k modifikátorům známé handicapy z Nightfallů jako Juggler, Lightswitch nebo různé burny a přidá náročné finální bossy, kteří mají ve svých rukávech nečekané trumfy v podobě unikátních schopností.

Rozdíl mezi tím, co vlastně Prison of Elders je na 28 a 32 úrovni je nečekaně zásadní a místo slabé půlhodinky se na vyšších levelech dá v Prison of Elders strávit celý večer zatraceně napínavými souboji vyžadující týmové taktizování a spolupráci. Přesto, že tento PvE mód nenabízí nějaký zajímavý level design jako oba raidy, je dobře, že se soustředí na to, co jde Destiny nejlépe - tedy variabilní souboje se zástupy nepřátel. Samozřejmě konečná odměna v podobě unikátního lootu celou záležitost jen osladí.

Vím, že se říká, že hlad je nejlepší kuchař, ale v tomto případě to neplatí. Bungie naservírovali hutný přídavek, který obohacuje celou hru a naplňuje její svět zábavným a zajímavým obsahem i přesto, že žádnou novou velkou lokaci nenabízí. S House of Wolves učinilo Destiny další krok k plnější podobě hry. Pokud jste po posledním DLC od Destiny odešli, nové rozšíření je rozhodně ten důvod, proč se ke hře vrátit.

Destiny: House of Wolves

Bungie nás překvapilo a tentokrát příjemně. House of Wolves je pořádné rozšíření, které do Destiny dodává spoustu nových možností, jak trávit čas s přáteli. Módy, příběh, systém upgradování i nový gear působí jako přímá reakce na minulé zmršené DLC a fanoušky určitě potěší.