Death Stranding

Recenzovaná verze: PlayStation 4
1. listopad 2019 08:01 / Pavel Makal / Recenze / Diskuze (210)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20922647
jirisvec77 napsal 19. 11. 2019 v 14.38

Khalashnikovf: jako by jsi mi mluvil z duše. Momentálně už se taky nějakou chvíli potloukám po horách a je to proste paráda. Příběh mě opravdu chytil od čtvrté kapitoly, která je proste zlomová (do te doby jsem si myslel, ze je to fajn ale pak pffffff). Od te doby se už víc soustředím na příběhové mise. Jasné dělám i vedlejší posilky protože jsou za to obcas fajn odměny, ale příběh to je teď tahoun. Hra Je pro mě i po 55 hodinách pořád stejně návyková jako na začátku. A to se mi nestalo už panečku pěkne dlouho!!! Jsem rád, ze jsem do toho šel.

Editováno: 19. 11. 2019 v 14.39

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 18. 11. 2019 v 10.30

Khalashnikovf: +1

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 18. 11. 2019 v 10.02

Takže, další aktualizace bez spoilerů :)

Mám za sebou přes 30 hodin a hra je stále lepší a lepší. Ve stylu klasické japonské hry se mi právě začínají odkrývat minulosti všemožných postav včetně hlavního hrdiny a hře to ohromně sluší (ty všechny postavy jsou ohromně zajímavý a chci o nich vědět víc!).
Co se hraní a obvyklého doručování balíčků týká, ano je to stále jádrem hry, ale jinak. Od té doby jsem vystřídal primární způsoby dopravy již několikrát a momentálně přeprava v horách je naprostý top.
Stěžovat si na nudné doručování může opravdu jen neuklidněný člověk, kterj prostě nevydrží 10 minut bez fragu. Mmj se hra v určitých momentech i dramaticky mění ve velmi, opravdu velmi akční záležitost a sem rád, že to je jen dycky jednou za pár hodin.

Obecně zhrnuto: Děkuju, Pavle, za super doporučení si nic nečíst a jen potvrzení, že je ta hra naprosto průlomová.
A taky jsem rád, že ta hra hned na začátku vysejtuje ty netrpělivý, protože to zároveň filtruje ty trupce, co by tam mohli potenciálně mapu zanášet neužitečným bordelem. Ať už maj ten kód udělanej jakkoliv, všude tam jsou opravdu jen užitečný stavby, ty palce asi fungujou jak maj, všechna čest Kodžima-san!

EDIT: Možná ještě... proč si sakra lidi stěžujete na to, že jde ve hře jen o doručování balíků, když jednak ani netušíte co je po těch prvních hodinách dál a druhak... a co děláte v jiných hrách? Tam nechodíte z místa A do místa B a něco nenesete? Tohle si můžete doslova aplikovat na prakticky jakoukoliv 3rd person, a nejen takovou, hru!

Editováno: 18. 11. 2019 v 10.04

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 13. 11. 2019 v 12.39

jirisvec77: Ještě jsem ho nevypínal protože mi pomáhají s materiálem do silnic, ale až je dostavím kompletně tak ho asi vypnu protože mě to začíná spíše vadit. Ono když převážíš materiíl a přes celou silnici ti někdo nechá náklaďák, tak je to otravné když se to děje neustále. A taky mi vadí ty značky které jsou uplně všude jen aby sbíraly lajky. Mám pocit, že už jsem v takové části hry, kdy už tolik nepomáhají, ale spíše je to otravné.

Nahlásit nevhodný obsah

20922647
jirisvec77 napsal 13. 11. 2019 v 07.34

Malekith: já mam taky už téměř 30hod. Ale jedu nějak pomalejší tempo jsem tak ve čtvrtině cca co se tyče kapitol. Říkám si pojedu hlavní dějovou linku, ale pak se někam dostanu vidím, ze ten potřebuje něco odnést tak si říkám sakra není to tak daleko cesta je v poho... no a za tri hodiny zjistím, ze jsem se v hlavním příběhu zase nehnul ani o krok. Co se tyče dějových linek tak jo to je vždycky výzva. Mas pořad zaply multak nebo jsi o vypnul a zkoušel jsi bez?

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 12. 11. 2019 v 12.43

jirisvec77: To je zajimavé.. :D Kolik máš za sebou hodin? Já jsem v polovině hry a už je tam 30 hodin. Nicméně já si užívám budování toho světa, takže..no já už jezdím fakt jen motorkou a jinými prostředky. Rád bych se více rozepsal, ale nevím kde seš a nerad bych ti prozradil více než je třeba. Ale zase, občas se taky projdu, hl. dějová linka mě vždy někam vyšle, kde nemám svou dokonalou infrastrukturu :D

Nahlásit nevhodný obsah

20922647
jirisvec77 napsal 12. 11. 2019 v 12.14

Khalashnikovf: prave jsem se snažil držet při zemi, ale asi se mi to nepovedlo.

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 12. 11. 2019 v 12.00

jirisvec77: To už tu možná spoiluješ zbytečně moc, já se taky držím neutrálních výrazů :P

Nahlásit nevhodný obsah

20922647
jirisvec77 napsal 12. 11. 2019 v 09.14

SPOILER ALERT:
Khalashnikovf: souhlas já jsem se taky zatím nepotkal s nějakou konstrukci co by byla postavena záměrně nahouby ba prave naopak - některé konstrukce mi pomohly a těm dávám laiků kolik stačim. Jedine naprd žebříky a lana jsem Stavěl ze začátku já. To jsem se styděl co jsem to vytvořil. Hned jsem je rozebíral. Víc staveb přibývá tím jak lip propojujes jednotlivé obydlí k síti. Mulťak je výborná záležitost. Čím víc času v tom světě trávím - čím víc si tam jsem jistější tím víc mě ta hra baví.

Malekith: Ty jo jako motorka je super, ale já stejně pořad raději cestuju po svých maximálně se vznašedlem. Rad si vybírám nové trasy - třebaže delší tak mi přijdou bezpečnější. Zrovna včera jsě si jednu takovou proslapal. Dneska tam asi šoupnu most ať je to totální komfort. Jinak Kdybych měl porovnat Death stranding s RDR2 a GoW. Jsou to jiné hry ale z toho jak moc času tam travim a jak mě to baví tak u mě by vyhrál Death Stranding. Je to zážitek.

Editováno: 12. 11. 2019 v 12.13

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 12. 11. 2019 v 06.31

Jsoucno: Ani ne, zatím všechno, co jsem tam objevil za stavby, tak byly naopak extrémně nápomocný. Asi to bude mít co dočinění se systémem palců nahoru. Možná tu budovu někomu ukážou jen tak když to má ještě nulu a teď tomu třeba nějakej palec dá, pak dalšímu atd. Nakonec tam jsou stavby, co mají třeba 30K palců a věřím, že to nebylo schopný nasázet jen hrstka lidí, takže to je obecně postavenej most pro nejspíš celou hru, jakmile si tu část světa "zpřístupníš"
Takhle to minimálně působí na mě...

Malekith: a určitě bych neřekl, že je svět zadělanej hromadou staveb, naopak mi přijdou všechny velmi účelové a já se tak nemusím zdržovat tím, že bych je chtěl taky postavit. Tu a tam si taky pomůžu, kort když má člověk nějaký to větší vozidlo, ale zase si z toho nechci dělat minecraft... #AmericaWillBeMadeWholeAgainBySomeoneElseNotMe :)

Editováno: 12. 11. 2019 v 06.33

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 11. 11. 2019 v 16.35

200!!!!

Malekith: to je presne to, co jsem si myslel, ze po nejake dobe se tam zakonite musi vysknout tech staveb moc a nektere budou i trollici, pokud to jde (treba nejake dvere z utesu apod.)

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 11. 11. 2019 v 16.04

jirisvec77: Já ve hře zjistil, že neexistuje problém který by nevyřešila motorka :D. Jak je nastaven ten multak, to by mě taky zajimalo. Bohužel zvažuji že online vypnu protože mi začínají hráči dělat ve hře bordel. Prvních cca 20 hodin to byly užitečne stavby, ale teď už moc nepřikladají ruku k dílu, zato mam svět zamořen vozidlama.

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 11. 11. 2019 v 13.57

Tak už jsem si přečetl i tu recenzi ...
V podstatě opravdu be spoilerů, jen sis Pavle mohl nechat to, co se tam dá všecko stavět ... tos už řekl moc :(

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 10. 11. 2019 v 13.42

OnlyCORE: Chvalozpevy na recenzi, par dojmu ze hry, pak tema PC vs konzole na 4 stranky. Pak stridani dojmu ze hry a PC vs konzole + tema koridoru a open worldu. Od data vydani hry se tady taky stupnuje nebezpeci spoileru, tak bacha.

Editováno: 10. 11. 2019 v 13.46

Nahlásit nevhodný obsah

20877968
OnlyCORE napsal 10. 11. 2019 v 13.35

195 příspěvků v diskuzi? :D Nějaký TL:DR?

Nahlásit nevhodný obsah

20922647
jirisvec77 napsal 10. 11. 2019 v 08.33

Malekith: no po sobotě už mam taky těch 15 hodin. Já tam Mam taky dost staveb, ale nikdy ne příliš navíc když se přesouvám k nové základně tak víš jak - doufám ze mam dost žebříku, kotev, nebude moc pršet a jdu tou správnou cestou. Jsem zvědav kolik staveb tam bude jak se dneska vrátím do hry. Zajímalo by mě jak hra vybírá od kolika lidi se ti stavby ukazu, jak je to omezeno - servery? Bylo by fajn propojit se třeba jenom s bandou českých hráčů. Objevuji se ti tam mochomurci lesíky jak mě? Tahle hra mě vrátila do dětských let, kdy jsem hrou žil i když jsem ji nehrál (Final fantasy IX a VIII). Well done Mr. Kodžima!

Nahlásit nevhodný obsah

20925923
John.h napsal 9. 11. 2019 v 10.24

Jinak koridor je treba CoD, v drivejsich dilech jsi dokonce musel dopredu, jinak se spawnovali nepratele donekonecna. Jak udelas prvni level, vratit se tam nemuzes. Vetsinu baraku v pozadi nemuzes navstivit atd.

To ze je nejakej open world postavenej z budov a chodeb z nej nedela koridor. Navic Dark Souls ma i spoustu lesnich lokaci, kde se lehce ztratis.

Pokud bys to bral optikou, ze hra plna budov, ulicek a chodeb je koridor, tak bys mohl oznacit koridor Baldurs Gate 2, coz bylo jedno velke mesto a par venkovnich lokaci.

Nahlásit nevhodný obsah

20925923
John.h napsal 9. 11. 2019 v 10.19

Mitsurugi: Dark Souls ma rozhodne svuj world a ten je open hned na zacatku, tudiz je to co? Open world. To, ze ty si pod tim predstavujes travnate kopce a lesy, to uz je tvuj problem :)

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 9. 11. 2019 v 09.20

Sneaky Bitch: Dyt to neni ani nutny. Definic je cela rada. Podle nekterych se to pocita podle jinych ne. To proc jsem tohle vsechno psal bylo, aby si mili hadaci pod nama vzali jednotnou definici a o ni se bavili. Prijde mi ze zase jeden mluvi o koze a druhy o voze.

Editováno: 9. 11. 2019 v 09.22

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 9. 11. 2019 v 06.47

Tak a ted uz i ja konecne k tematu, prvni cca 2,5 hodinky za sebou. Hned zfleku me odbourala grafika na pro. Uvodni animace si rikam hezky render a ono prd, ono proste hra! Smysl pro detail hodny japonskych her. Ovladani postavy prijemne intuitivni vcetne rovnovahy a vitality. Pohyb je misty kostrbaty, ale to chapu vzhledem kudyma sem zkousel chodit a cpat se. Zatim plne nadseni, uvidime co nam Kodžima-san upekl dalsiho :)

Nahlásit nevhodný obsah

20905464
Sneaky Bitch napsal 9. 11. 2019 v 01.08

JabJab21: Já se s tebou nechci hádat, ale prostě koridor není to, co ty popisuješ. Dohledej si definice tohoto slova ať už v našem jazyce nebo třeba ve slovníku Cambridge. Tohle označení má svojí jasnou definici a rozhodně to není ekvivalent k nějakému otevřenému prosotru, který je celý nějak ohraničen.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 9. 11. 2019 v 00.25

Sneaky Bitch: To ze je koridor velky 999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 99999999 kilometru nemeni nic na tom ze je to proste jenom koridor. Je to jen iluze otevrenyho sveta.

Ale jak jsem rek, definic otevrenyho sveta je cela rada. Obvykle pouzivana definice se stara o to co je uvnitr toho velkyho koridoru, ne jestli koridor existuje ci nikoliv, protoze zadna hra na svete zatim bez koridoru neni.

Vsuvka: odhalit, ze EDSM je vlastne koridor, cloveku zabere daleko min casu nez objevit celou galaxii. Staci letet porad jednim smerem, zatimco k objeveni cely galaxie musis vyplnit cely objem tvaru koridoru svym pohybem od hranice k hranici.

Editováno: 9. 11. 2019 v 00.33

Nahlásit nevhodný obsah

20905464
Sneaky Bitch napsal 8. 11. 2019 v 23.41

JabJab21: No svým způsobem by se na to dalo taky takhle pohlížet (i když dle mě je "koridor" jasná definice prostoru a není jedno jaký má tvar). Ale např. u Elite Dangerous bych o tom, že to je OW nepochyboval. Nějaké hranice asi taky má, ale pochybuji, že jich někdy někdo dosáhne.
Viz https://www.edsm.net/cs

0,011373% Galaxie bylo objeveno na EDSM, bude trvat ještě 38 516 let, 9 měsíců, 8 dní k jejímu celému objevení.

Editováno: 8. 11. 2019 v 23.44

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 8. 11. 2019 v 23.26

No koukam ze by se tu hodila definice open worldu, ale vzhledem k tomu ze to je spis filosoficka otazka tak to nebude tak jednoduchy. Ja osobne jsem jeste nehral open world, ktery by nebyl ve skutecnosti jenom jeden velky koridor. Je jedno jestli ma tvar krychle, koule nebo cehokoliv, ale nekde ma hranice a tedy neni otevreny.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 8. 11. 2019 v 22.14

John.h: Něco mezi koridorem a open worldem.

Jinak umíš číst? Dark Souls není open world, jsou to navzájem chytře pospojované lineární levely. Aneb Metroidvania, akorát ve 3D.

A dál se s tebou fakt o tom bavit nebudu, ty ani nevíš co je open world.

Nahlásit nevhodný obsah

20925923
John.h napsal 8. 11. 2019 v 21.58

Mitsurugi: Jinak GoW by se dal k Batmanovi prirovnat, ale spis k Arkham City. Prece jen GoW ma vic nez chodby a jednu malou venkovni lokaci. Dark Souls je zase open world krychle, kde muzes z nebes az do pekla doslova, coz nevim jestli naka hra ma podobne. Nier Automata ma podobne rozhlezly svet jako GoW bych rekl.

Nahlásit nevhodný obsah

20925923
John.h napsal 8. 11. 2019 v 21.54

Mitsurugi: Zopakuji otazku. A co je to?

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 8. 11. 2019 v 21.48

John.h: To, že má větší lokace a průzkum z toho nedělá open world. Dark Souls taky není OW, ale taková 3D Metroidvania, což podle toho co čtu by trochu sedělo i na GoW. Další příklad by byl třeba Arkham Asylum.

Editováno: 8. 11. 2019 v 21.52

Nahlásit nevhodný obsah

20925923
John.h napsal 8. 11. 2019 v 20.08

Mitsurugi: A co je to? Muzes tam jit prakticky kam chces, v centralnim hubu a jezere kolem na tebe cekaj tuny pruzkumu a v nekterych castech totalne volitelni bossove. Neni to tam velke jako worldy witchera nebo assassinu, ale pocit z pruzkumu jak v open worldu tam je. Pripodobnil bych to k dark souls jednicce. To byl taky "jinej" open world.

Jinak jo, hry na infinity engine jsou klasika a vetsinu jich mam na mobilu, ze ktereho prave pisu.

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 8. 11. 2019 v 19.13

Kdyby někdo nevěděl, tak hra už je na Steamu k předobjednání a bude i na Epicu, takže aspoň někdo dostal konečně rozum.

Nahlásit nevhodný obsah

Death Stranding

  • Výrobce: Kojima Productions
  • Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
  • Žánr: Akce
  • Datum vydání: 08. 11. 2019
  • Platformy: PC, PS4