Cyberpunk 2077

Recenzovaná verze: PlayStation 5
14. prosinec 2020 20:50 / David Plecháček / Recenze / Diskuze (87)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 21. 12. 2020 v 07.26

Zítra dovalim videa, abyste viděli, jak může vypadat CYBERPUNK na PS4. Celej víkend jsem nahrával.

Jsem úplně někde jinde než ukazují videa na internetu, vše je otexturované, rychlé, po ulici běhají mraky lidí, vozovky se lesknou a je to plynulé.

Hra pracuje nejen s dynamickým rozlišením, ale i s dynamickým level of detail, dynamickým zalidňováním a dopravou. Ve chvíli kdy je shader cache hotová, se v závislosti na situaci začne věnovat těmto věcem a CYBERPUNK vypadá nádherně. V interiérech (jako COYOTE BAR) je úroveň detailů a světel ohromující a rozlišení jde až do 1080p.

Stále se ovšem nedá jezdit naplno autem, vždy když hra ohlásí "vjíždíte do nové oblasti" musí člověk hru zapauzovat a chvíli počkat, což se musí dělat i příběhových sekvencí a on rail misí. Určitým ukazatelem "je-li vše okolo správně nahrané" se stalo právě pause menu, UI prvky doskakují jako poslední a dokud se v pause menu neobjeví žlutý nápis CYBERPUNK, hra stále dohrává lokaci. Pokud není okolí správně nahrané a vy chcete řekněme vyvolat přestřelku, hra začne glitchovat, jelikož chování NPC se nahrává až po vytvoření světa.

Čili nejdřív hra jede shader cache, pak vytvoří okolo hráče svět (na jeden load půlku jedné městské čtvrťi (příklad Malá Čína nebo Japonská Čtvrť), potom nahraje chování NPC a zbývá-li výkon začne okolí zalidňovat, přidá více dopravy, po ulicích lítaj papíry, přibude mlha a osvětlení. "Zbyde-li výkon" znamená, že nejede naplno shader cache (ona jede totiž neustále) a že jste nepřešli do části kde hra začíná hra vytvářet novou část města. Jasným ukazatelem, že se tak stalo je, že se hra na chvíli zastaví (cca. 1-2 sekundy). Pokud v této chvíli budete stále pokračovat vpřed začnou detaily mizet dle výše napsaného žebříčku od shora dolu čili nejdříve zmizí lidé a detaily, pak zmizí chování NPC, začne mizet svět, protože první v žebříčku shader cache se snaží nacachovat shadery rychle se měnícího okolí. Musíte dát PAUSE a počkat alespoň 5-10 sekund a dát hře náskok na load anebo zastavit vozidlo-chůzi. Nedejbůh aby se v té chvíli měnila denní doba/nová sada nočních shaderů a mám podezření že ta sada se mění víckrát než dvakrát za denní cyklus. Mezitím neustále mění dynamické rozlišení dle zatíženosti. I.E. Čím víc se pohybujete v jedné lokaci je vyšší.

Protože změníte-li takto v automobilové honičce dva/tři load úseky, hra se začne ve "vytváření žebříčku světatvorby" v jednolivých částech spožďovat a rozpadne se. Zůstat stát na místě nebo PAUSE nebo INVENTORY. V pause je "ukazatelem funkčnosti hry" nápis CYBERPUNK, V INVENTORY se musí objevit "tři karty". Když SAVUJETE nedělejte tak, dokud nemá SAVE menu všechny detaily, hra může spadnout.

Není to ideální hratelnost, ale v rámci jedné LOAD ZÓNY a interiérech je to ten CYBERPUNK z PS5 a PC.

Nakonec musím naprosto souhlasit s recenzí, člověk je ochoten udělat cokoliv a přijmout jakékoliv podmínky, když jednou viděl NIGHT CITY v celé jeho slávě.

Editováno: 21. 12. 2020 v 11.07

Nahlásit nevhodný obsah

20921761
Kudlan napsal 18. 12. 2020 v 23.50

Pěkná recenze plus palec nahoru za odvahu :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 18. 12. 2020 v 08.41

P.S Pro zajímavost jsem rozjel hru znovu zase za STREET KID a víte co. Nic se necuká ani nedoskakuje, prostě to běží normálně.

Editováno: 18. 12. 2020 v 08.42

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 18. 12. 2020 v 08.00

Smaug.: Ano přesně tak, mohli udělat DEVÍTIHODINOVOU instalaci a vytvořit SHADER CACHE pro celou hru. Jenže ona se tvoří průběžně, ničí ji updatování (resp. musí se tvořit od začátku) a většině lidí se nevytvoří nikdy, jelikož neustále do PS4 něco instalujou a SHADER CHACHE se neustále "restartuje a snaží se vytvořit znovu".

INSTALACE 46GB. S kompletní SHADER CACHE 77GB.

To co chce CYBERPUNK od PS4kařů je, aby na PS4 nedělali nic jinýho než CYBERPUNK. Mě to běhá jak víno verze 1.00.

Je jasné, že CD PROJEKT nemůže v dnešní době říct "NEPŘIPOJUJTE PS4 A NEUPDATUJTE A CYBERPUNK BUDE PO DVOU DNECH OK".

Editováno: 18. 12. 2020 v 08.14

Nahlásit nevhodný obsah

20848643
ramin3z napsal 18. 12. 2020 v 00.11

Klíčová informace pro diskutující: Recenzováno na PS5 (tedy téměř bez grafických glitchů)

Neobhajuji Davida, pouze připomínám klíčový údaj, který je vždy u recenze uveden! ;-)

Editováno: 18. 12. 2020 v 00.12

Nahlásit nevhodný obsah

20922459
Siebenburgen napsal 17. 12. 2020 v 23.05

Ocelotr NN: Na to jak tě nemám rád, poslední tvé příspěvky stály za to! Fakt, upřímně, teď tady pod recenzí ten tvůj rozpis a mnoho dalšího.
Já jsem třeba začal celou hru od znova, po té co mi nešla udělat jedna mise, což byl bug.
Ale také hraji diskovou verzi, sice na PS4Pro ale oproti základní PS4 není snad rozdíl.
Já si nechal hru updatovat, teď aktuálně patch 1.04 a řekl bych, že oproti začátku je znát rozdíl hlavně v plynulosti.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 17. 12. 2020 v 11.45

Ocelotr NN: Pěkný rozbor. Teoreticky by mohli vytvářet shader cache při instalaci, ale to by nejspíš trvalo hodiny. Nebo k tomu využít čas, kdy není potřeba tolik výkonu (tvorba postavy, hrabání se v inventáři) a postupně nacachovat celou hru dopředu. Pokud na to vůbec má konzole dost velký disk.

Nahlásit nevhodný obsah

20922308
zaty napsal 17. 12. 2020 v 11.26

Royal_Antagonist: Fakt?
Mě řekla to, že je to technicky totální shit, ale po herní stránce je to pecka.
Takže pro mě verdikt: Zahrejte si to, ale třeba za pár měsíců, až všechno opraví.

Editováno: 17. 12. 2020 v 11.32

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 17. 12. 2020 v 11.11

SHADER CACHE může pravděpodobně za to, že si CD PROJECT nevšiml, že je disková verze hry "rozbitá". Technicky vzato neni. BETATESTEŘI měli pravděpodobně k dispozici DEVELOPMENT MÓD, který umožňoval vyvolat nastavení jako na PC. Hru testovali měsíce na OFFLINE PS4kách a tím nechtěně vytvářeli SHADER CACHE. Jak hráli dlouho, měli SHADER CACHE kompletní, všechny shadery zkompilované a hra se na každém testovaném stroji jevila, že běží dobře. Na PC existuje proto, že existujou miliony kombinací komponentů, a shadery musí mít pro každou kombinaci komponentů vlastní kompilovaný kód. Proto nejsou SHADERY na začáku hry na PC kompilované. Toto development nastavení nějak proniklo do lisoven a jelikož PLAYSTATIONY jsou už malá PC a existuje jich víc verzí - různí výrobci komponentů - nemůže CD PROJECT shadery předkompilovat a dát stáhnout o což se pokusil s prvním 43GB opravným patchem. Díky různým komponentům a verzím PS4 někomu pomohlo někomu ne. Bude muset v dalších verzích opravných SHADER CACHE OFF a optimalizovat hru jiným způsobem, a více vytížit GPU. Jelikož cachování na HDD vyžaduje nic na stávajícím systému neměnit. Verzi ničeho.

Pokud ovšem přistoupíte na hru se SHADER CACHE, dostane se vám pravděpodobně nejlepší PS4 verze na dlouhou dobu ne-li vůbec.

SHADER CACHE je totiž PC LOW-SPEC gaming a umožňuje díky kompilování shaderů výrazně zrychlit hru poté, co vám shader jednou proleze skrze CPU a zkompiluje se. Jakmile jednou proleze skrze CPU přestává být starostí CPU uloží se na HDD pod hexadecimálním číslem typu 0f100e0511 a nadále se o něj stará nevytížený a silný GPU PS4 ve spolupráci s HDD.

Editováno: 17. 12. 2020 v 11.32

Nahlásit nevhodný obsah

20923037
Royal_Antagonist napsal 17. 12. 2020 v 10.11

Tak tahle recenze mi ve výsledku neřekla absolutně nic.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 17. 12. 2020 v 07.53

[PS4 TUTORIAL - JAK SI OPRAVIT CYBERPUNK pomocí SHADER CACHE]

[Jak funguje CyberPunk]
CyberPunk 2077 je původem PC hra a PS4 BLU-RAY verze 1.00 má jedinečnou vlastnost, která z ní činí buď tu nejhorší, ale zároveň tu nejlepší verzi CYBERPUNKU pro PS4 či PS4 PRO. Používá SHADER CHACHE.
To co chce po hráči, je vytvořit si vlastní SHADER CACHE-DATABÁZI MATERIÁLŮ. CPU zkompiluje každý materiál a vytvoří stravitelnou verzi pro GPU. Tato vlastnost je s určitostí odstraněna hned v prvním patchu jelikož vylučuje připojit PS4 ONLINE. Zároveň umožňuje po jisté době mít opravdu rychlý CYBERPUNK.

[JAK NA TO]
1. Musíte být od okamžiku kdy začnete INSTALOVAT OFFLINE. Hra nesmí patchovat, ani nic stahovat, jakýkoliv patch hry či firmware PS4 zničí vaši SHADER CACHE. Vůbec nikdy po dobu KDY BUDE CYBERPUNK NAINSTALOVÁN nesmíte PS4 připojit k internetu. SHADER CHACHE je jedinečná pro danný systém a je nepřenosná na jinou PS4.

2. Před instalací diskové verze uvolněte co nejvíce místa na HDD, já uvolnil 200 GB. Cílem je dostat INSTALACI HRY a SHADER CACHE na jedno místo na HDD. Jelikož není k dispozici defragmentace jako na PC, čím více místa uvolníte, tím je větší pravděpodobnost, že HRA a CACHE skončí na jednom místě.

3. Po instalaci spusťte hru. Musíte se prokousat začátkem přes všechy ON RAIL MISE k místu, kde můžete CHODIT LIBOVOLNĚ PO MĚSTĚ a NEMÁTE JACKIEHO.
Neberte žádné mise, pouze choďte po městě a koukejte na doskakující objekty, tak dlouho než se zdají být kompletní. Ideální je se zastavit se počkat až vše doskáče, potočit se počkat atd. atd. Gratuluji právě jste začli vytvářet SHADER CACHE. Takto ji vytváříte po dobu hraní. Vtip je v tom, že materiály na objektech se opakují a vám stačí materiál vidět jednou a viděli jste ho po celém městě. Čím více budete hrát verzi 1.00, tím více budete mít kompletní SHADER CACHE a tím méně bude cokoliv doskakovat.

Mě trvalo vytvořit obstojnou SHADER CACHE 2 dny a nyní verze 1.00 běhá zhruba jako GTA V, v autě pěšky Každá nová lokace, co navštívíte bude obsahovat nové materiály a bude se cukat díky vytváření CACHE.

Editováno: 17. 12. 2020 v 08.28

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 16. 12. 2020 v 20.30

LuboDante: Když ale pomineš ty bugy, tak je CB někde úplně jinde, než Spíďa.

Nahlásit nevhodný obsah

20840256
LuboDante napsal 16. 12. 2020 v 18.16

Tak hra z tolika chybami a nedostatku dostane 5/5, ale Spider-man Miles Morales dostane jen 4/5 a to je teda kvalitní a na ps5 úplně luxusní. No jo je to prostě hra na kterou se čekalo tak dlouho a i když je v totálním špatném stavu, prostě dostane plné hodnocení. Vortex dál jen 7/10 správě hodnocené

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 16. 12. 2020 v 18.00

Já teda nevím. Mám v tom moře hodin, verze na XOX jede docela dobře, je vidět že ta hra je hlavně normálně nedodělaná (hodně věcí neglitchuje, protože nemůže glitchovat něco, co tam ještě ani není to je fakt hodně věcí v týhle hře, včetně A.I. na mnoha místech).
Co je fakt, hra nic nového nepřináší, všechno vlastně lze najít jinde a je to tam udělaný lépe, ale zase se jim nějak povedlo to složit dohromady, že to nějak dobře funguje.

Kucí v hrej.cz by se ale měli domluvit, proč proboha Greedfall s nesrovnatelně nízkým rozpočtem, ale skutečnou duší (a nesrovnatelně hlubším příběhem) musel dostat takovou kritiku a CD Red se to promine? V tomhle mají kritici této recenze pravdu.

CP2077 je dobrá hra, ale jako celek je to "jen" slušný nadprůměr. 4/5 maximálně, spíš ekvivalent 7/10 by to zasloužilo. Je to navíc akční RPG, dobré akční RPG, ale je to hodně casual, aby si zahrál každý.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 12. 2020 v 11.54

Zarenix: Tak to pak nevím :D

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 16. 12. 2020 v 11.32

Mitsurugi: Já to zkoušel :D A jako nic pro mě, jen možná stabilnější FPS.

PS: Mám starý i5-3470, tak na staré procáky to taky asi nebude :D

Editováno: 16. 12. 2020 v 11.33

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 12. 2020 v 11.16

Zarenix: Jop, podle všeho to funguje pro starší procesory, u mě s R5 2600 to neudělalo nic, každopádně bych to byýt tebou zkusil, zazálohuj si ten konfigurák, kdyby náhodou a uvidíš jestli ti to pomůže nebo ne.

Editováno: 16. 12. 2020 v 11.17

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 16. 12. 2020 v 11.08

BTW zkoušel někdo tohle ? https://bit.ly/2Wh0WUm

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 16. 12. 2020 v 10.30

czmarty7: Nevím, na jakou speciální školu jsi chodil, ale my jsme samozřejmě i tenhle literární útvar probírali ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 12. 2020 v 09.26

czmarty7: Říká člověk, který si myslí, že recenze jsou objektivní :D :D

Nahlásit nevhodný obsah

20859361
czmarty7 napsal 16. 12. 2020 v 09.21

MaxLaMage: nevím jak ty, ale já ve škole za mejch časů téma recenze neprobiral.... Stejně jako tvůj kolega novinkář: vyjádřit se k tématu. Když někdo trhá hru na kusy a pak tomu dá plnej počet, je prostě úplně mimozni! To je to, oč tu běží

Nahlásit nevhodný obsah

20859361
czmarty7 napsal 16. 12. 2020 v 09.16

Mitsurugi: no, je pravda, že zrovna na tvůj názor sem úplně nečekal, pac je tradičně úplně zcestnej.... Ale bohužel

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 16. 12. 2020 v 08.54

Twice: Aby ses nepokakal čeče :) Já vím že ty seš mástermajnd a všechny problémy jsi vždycky vyřešil sám a nikdy sis nenechal poradit. Pokrytectví v praxi ;)
Ocelotr NN: Jsem rád že tomu přicházíš na chuť, ono to opravdu není špatný, pokud překousneš ty počáteční konzolový útrapy.

Editováno: 16. 12. 2020 v 09.00

Nahlásit nevhodný obsah

20880283
Twice napsal 16. 12. 2020 v 08.06

Aneb, když potřebuješ youtubera aby sis nastavil hru, dekadence v praxi. Převlečení konzolisti :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 16. 12. 2020 v 07.37

Tak ona tam vážně ta dobrá hra asi bude, včera jsem si na tom šmirgloval oči do tří do rána. (PS4disc) S každym spuštěnim to běží líp, "víckrát" navštívená místa už neobsahují tolik glitchů ani doskakujících textur, taky instalace postupně narůstá z původní 46GB na současných 60GB, takže hra pravděpodobně kompiluje shadery nebo instaluje textury, ve chvíli když už člověk hraje a to je možná zdrojem všech problémů. První návštěva jakéhokoliv místa je glitchfest, ale zlepšuje se to :)

Nahlásit nevhodný obsah

20921708
kralik.ing napsal 15. 12. 2020 v 21.36

Super recenze. Díky

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 15. 12. 2020 v 21.30

esmo: jo jo, říkal jsem si to samé a jede to jak po másle :)

Nahlásit nevhodný obsah

20919018
Themistokles napsal 15. 12. 2020 v 21.28

Miluji hry s dobrým příběhem a v tomhle CD projekt vyniká, podle mě jednoznačně hra roku a hodnocení 10/10.

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 15. 12. 2020 v 21.14

Minstriel: Díky, tento návod pomohl jak sviň. Shodil jsem grafiku dle návodu a paradoxně to vypadá líp než když jsem měl vše vymaxovaný na ultra :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875261
_d0p3 napsal 15. 12. 2020 v 19.28

Ta hra byla prezentovaná jako jasných 10/10 bez jakýkoliv diskuzí a subjektivního názoru. Nakonec jsme dostali hru, která není nijak inovativní, má neskutečně chyb, "revoluční" open world, který jaksi zapomněli přidat, několik mizerńych designových rozhodnutí a naprosto bezprecedentní katastrofální technický stav. Minecraft vypadá na ps4/xbox one líp než CP. Za mě propadák vzhledem k hypu a očekávání. Jinak je to dobrá hra, není to odpad, ale vzhledem k hypu a marketingu, je to propadák jako prase.

Nahlásit nevhodný obsah

Cyberpunk 2077

  • Výrobce: CD Projekt RED Studio
  • Vydavatel: CD Projekt
  • Žánr: Akční RPG
  • Datum vydání: 10. 12. 2020
  • Platformy: PC, XOne, PS4, Xbox Series X , PS5