11. říjen 2017 20:00 / Kateřina Stuchlíková / Recenze / Diskuze (10)

Související hra

20803914
Katka Stuchlíková napsal 13. 10. 2017 v 22.16

Ebu: Moc díky :-[ i když za tu nutnost přihlášení se samozřejmě co nejsrdečněji omlouvám ;-)

20850197
Ebu napsal 13. 10. 2017 v 17.54

Hanba, přehanba autorce. Po letech mě přinutila přihlásit se na účet Hrej, abych měl možnost ventilovat svůj názor o nevídané kvalitě jejího článku. Text je velice hravý a tematicky naladěný; jde přímo nasát atmosféru skrze čtivé zážitky s nefiltrovanými dojmy. Recenzi ani nechybí věcný popis vylepšení i nedostatků oproti prvnímu dílu, aniž by to převzalo techniku uspávačů hadů, a nové hráče uvede umně do obrazu.

Prostě a jednoduše - díky Katko za článek, byla to radost si ho přečíst :)

20803914
Katka Stuchlíková napsal 12. 10. 2017 v 21.33

Pethulla: Díky :-) Jo vylepšování fakt chybí, nejmarkantnější je to u té pizzy, různých sandwichů, polívek a jiných jídel s hodně variacemi a surovinami. Pro začátečníka to musí být asi fakt peklo, ale zase na druhou stranu opravdu je dodržovaná i mezijídlová stejnorost přiřazených tlačítek, takže cibule bývá N, olivy V a tak, takže těch věci k zapamatování, zase tolik nakonec není. Mě k dalšímu hraní motivuje to, že hraním se ti otevírají složitější kola i celé další restaurace pro kuchaře k pronajmutí. Docela mě motivujou i achievementy, to jinak ve hrách moc nemívám. Díky tomu kuchařovi k pronajmutí jsou ty menu opravdu různorodější, než v jedničce. A prý už s dalším patchem už snad přijde konečně ten příběhový režim.

Otvírání vína už je úplně zjednodušené - jedním tlačítkem vybereš víno a pak jen (U)nlock. Pohodička ;-)

Tak jak myslíš, že se učí psaní všemi deseti? jj ffj jff jjf jfj jfj fjj f fff ;-) Ale souhlasím, že CSD je primárně hra o zábavě, ovšem ten prstoklad a třeba zlozvyk koukat se při psaní na klávesnici určitě umí zlepšit.

Počkej na příběhový režim a jdi do toho :-)

20803914
Katka Stuchlíková napsal 12. 10. 2017 v 21.23

Tataboj: Upřímně, mě to trénování vůbec nechybí, jedu všechny restaurace "na ostro" a tím jak jsou ty jídla více méně na jedno brdo, tak se to dá naučit rovnou za běhu, což by v jedničce bylo absolutně nemyslitelné. Jediné, kvůli čemu jsem zatím musela jeden den vypnout a jít si to nejdříve natrénovat, bylo créme brulée. To vychytávání správného odstínu krustičky je srandovní :-) Více mi vadí nepřítomnost té příběhové kampaně a hlavně to šílené množství splachování, švábů, červů a myší. To se mi zdá otravné a přehnané, v jedničce se mi toho nezdálo tolik. Ovšem návykovost CSD by měla být vědecky prozkoumána, to je fakt :-)

20870143
Pethulla napsal 12. 10. 2017 v 20.38

Pěkná recenze. Taková správně nadšená. Ale i přesto, jakožto majitel jedničky, furt nevím jestli do toho jít nebo ne. To tam fakt chybí jakékoliv vylepšování jídel? To to jako dostanete rovnou komplet? To pak musí být peklo se z počátku ty kombinace naučit. A je tam něco co alespoň trochu motivuje k dalšímu hraní než jenom odemykání dekorací nebo snaha přežít "rush hour" s největšími blbostmi na jídeláku? A propos: vylepšil autor otevírání flašky vína? Protože v jedničce to bylo na zlikvidování klávesy, popřípadě ovládače.

Jinak k tomu zlepšení psaní. Na to jsou lepší věci než CSD. Tam se totiž tak akorát naučíš, že lasagne se píšou: PSCRPSCRPSCR Enter.

No a jestli chce autorka říct něco víc, tak šup sem s tím.

20863161
Tataboj napsal 12. 10. 2017 v 20.08

Abych řekl pravdu, ze začátku jsem byl po skončení každé směny tak unavený ze stresu, jako snad z žádné hry. Fakt, že bez procházení katalogu si nemůžete natrénovat jídla, která se v jednotlivých úrovních Chef for Hire objeví, tomu taky moc nepomáhalo. Ale jak jsem se postupně naučil, že ta pitomá medová omáčka je Y a broskový čaj E, začal jsem si každou úroveň užívat takovým zvláštním způsobem a teď už nějakou dobu každý den nedokážu odolat nutkání zapnout CSD "jenom na jeden level." :)

20803914
Katka Stuchlíková napsal 12. 10. 2017 v 17.06

Dr.One: To jsou ovšem vynikající otázky :-)
K tomu psaní - jako člověk, co se musel ve škole dva roky mučit u základů psaní na stroji ti můžu odpřísáhnout, že Cook, Serve, Delicious je mnohonásobně příjemnější způsob, jak se pořádně naučit psát. I když ten drill je v základě dost podobný, akorát obalený lahodnou slupkou. A samozřejmě je potřeba počítat s tím, že se nenaučíš českou diakritiku.

A smažáček s tatarkou je výborný nápad :-D Autor je hodně otevřený komunitě, takže si myslím, že by ho mohl časem přidat, jestliže se najde dost zájemců.

20876978
Dr.One napsal 12. 10. 2017 v 16.09