Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising Recenze Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising

Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising

Filip Sladký

Filip Sladký

5. 4. 2009 22:50 12
Reklama

Po relativně úspěšném průniku třetího dílu Command & Conquer: Red Alert na světový herní trh se vývojáři z losangelského studia Electronic Arts rozhodli pro zajímavý tah. Nutno podotknout, že samotný fakt o přípravě datadisku nebyl logicky zas až tak překvapivý, ale málokdo z příznivců této úspěšné herní série čekal od přídavku s podtitulem Uprising čistě singleplayerový hratelný obsah. Hra více hráčů vždy hrála, a troufnu si říci, že i nadále bude hrát, velice významnou roli napříč širokou škálou real-time strategií. Dokáže takto „ochuzený“ přídavek nalákat potenciální hráče?

Conscript reporting!

Jak jsem se již zmínil v úvodu, zbrusu nový datadisk k loňskému Red Alertu 3 putuje na naše harddisky s příslibem čistě singleplayerového herního zážitku. Ihned po naloadovaní křiklavě červeného úvodního menu je patrné, že se kromě chybějící záložky hry pro více hráčů žádných zásadních změn v herním konceptu nedočkáme. K mání jsou klasické módy jako Kampaň a Skirmish, přičemž nesmíme zapomenout na nadějný mód Challenge. Nejprve se však pojďme zaměřit na klasickou kampaň. Ta zpočátku nabízí pouze jednu jedinou hratelnou volbu, úvodní misi sovětského tažení příběhem.

S respektem jsem pro začátek zvolil obtížnost „easy“ a pustil se do hraní. Jak už je u titulů Command & Conquer dobrým zvykem, dostalo se mi uvítání v podobě velice kvalitně zpracovaného filmečku. Ehm, tedy aspoň po technické stránce. Když jsem během prvních deseti minut přibližně popáté restartoval misi, nemohl jsem se ubránit pocitu, že něco není v pořádku. Ač jsem své jednotky nutil k útoku jak nejrychleji to šlo, končilo moje snažení zpravidla neúspěchem. „Opravdu jsem zvolil tu nejlehčí obtížnost?“, říkal jsem si. Celý trik byl, je a bude v tom, že obtížnost se oproti předchozím dílům typu Generals rapidně zvedla. Pro příklad uvedu situaci hned z kraje hry, kdy se skupinka vašich vojáků ocitá v přístavu před rozsáhlou nepřátelskou základnou a má za úkol holýma rukama vysvobodit tři důležité vědce. Na první pohled jednoduše znějící úkol, problémem však je, že máte k dispozici přibližně tři vojáky a stojíte proti masivní nepřátelské ofenzívě podporované obrněnými vozidly s elektromagnetickými štíty a mimo jiné také proti nekončícímu přílivu dalších a dalších pozemních jednotek pomocí výsadků, které vám nedají oddechnout ani na minutu. Přímo ráj na zemi.

Co se rozsahu příběhu týče, připravili pro nás tvůrci hned čtyři samostatné celky. Sovětskou, spojeneckou, japonskou a jednu speciální kampaň. „Běžné“ kampaně dohromady skýtají přibližně 12 misí, což, upřímně řečeno, není zrovna příliš. Tento fakt však minimálně částečně napravuje zajímavě vyřešená japonská elitní bojovnice Yuriko, kterou pod vaším velením čeká čtveřice misí. Ty se odehrávají ve zvláštních podzemních bázích, přičemž úkoly obsažené v těchto misích plníte pomocí čtyř speciálních schopností, kterými Yuriko disponuje. Za zmínku rozhodně stojí pohybování s předměty z okolí, při kterém to vypadá, jako kdyby měla v paži zabudovaný half-lifovský gravity gun. Dále umí svou psychickou silou ošálit nic netušícího nepřátelského vojáka či skupinku vojáků a použít je na určitou dobu k uskutečnění svých vlastních triků a cílů.

Dalším již zmiňovaným prvkem hry pro jednoho hráče je takzvaná Výzva, v originále nazvaná Challenge. Inspiraci u svých herních sourozenců v tomto případě Red Alert 3: Uprising rozhodně nezapře. Čeká vás možnost utkat se až na 50-ti mapách se spoustou protivníků, z nichž každý využívá specifickou taktiku boje. Ať už je to pán, jehož defenzivní taktika připomíná herní projev některých nejmenovaných českých fotbalových klubů, či například milovník smrtících bojových psů, které na vaši základnu v průběhu hry vysílá po desítkách kusů. Čím víc úspěchů na bitevním poli zaznamenáte, tím lepší jednotky a silnější zbraně máte k dispozici. Abych pravdu řekl, tento systém je prakticky tím hráčsky nejzajímavějším prvkem celého obsahu. Oproti kraťoučkým kampaním slibuje tento mód hodiny a hodiny zábavy. Když navíc vezmeme v úvahu až přehnanou celkovou obtížnost, strategičtí gurmáni si, doufejme, přijdou na své.

Stáhnout či nikoliv?

Po technické stránce se Uprising výrazně neliší od původního Red Alertu 3, což slibuje obstojnou kvalitu zpracování. Získat ho je už v těchto dnech možné přes internetový portal EA Store, přičemž ostatní zájemci si mohou během měsíce dubna pořídit krabicovou verzi hry za celkem slušnou pořizovací cenu. Nejedná se však o běžnou krabicovou verzi hry, jako jsme ji znali doposud. Ti z vás, co nemají možnost platby přes internet či se jejich internetové připojení příliš nemazlí s několikagigovým mackem nutným k instalaci, nemají prakticky možnost si hru obstarat. V zakoupených krabicích budou totiž k nalezení pouze přístupové kódy ke stažení hry právě přes diskutované internetové rozhraní. Distribuce her se, jak vidno, pomalu začíná řídit moderními trendy.

Když bych měl shrnout přínos datadisku Red Alert 3: Uprising, vyvstává mi v mysli spousta rozporů. Do jaké míry budou fanoušci série Command & Conquer potěšeni hrou, která postrádá mód pro více hráčů? Jak se k obtížnosti samotné hry postaví příležitostní hráči? Objeví se do budoucna nějaká jiná varianta získání hry mimo internetu? Pro ostřílené příznivce strategií by se každopádně mělo jednat o spoustu hodin kvalitní zábavy. Na druhou stranu je však nutno říci, že se vzhledem k zmiňovaným vadám na kráse rozhodně nejedná o titul, který by vzbuzoval všeobecnou pozornost, a tudíž mám tak trochu obavy, aby Uprising pomyslně nezapadl mezi ostatní průměrné stand-alone strategie. Držíme vám palce, soudruzi z Los Angeles!

Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising
Windows PC

Verdikt

Multiplayer, nebo singleplayer? Lehká, nebo těžká obtížnost? A proč ta smetana tak ztuhla? Zeptejte se sami sebe. Pokud jste hráli původní hru a nevadí vám, že se při hraní čas od času trošku zapotíte, je Red Alert 3: Uprising tou pravou volbou pro vás. Ale pozor, nic pro slabé povahy!

Co se nám líbí a nelíbí?

Slušná porce nových jednotek a map, obtížnost (šitá na míru pouze těm nejostřílenějším vojenským velitelům), grafické zpracování, spousta technicky perfektních filmečků mezi jednotlivými misemi, cena.
Nepřitomnost módu hry pro více hráčů, pro příležitostné hráče až příliš obtížné, nepříliš přesvědčivá délka a kvalita hlavních kampaní, umělecká kvalita renderovaných filmečků.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama