Command & Conquer 3: Kane's Wrath Recenze Command & Conquer 3: Kane's Wrath

Command & Conquer 3: Kane's Wrath

taltos

taltos

3. 4. 2008 22:00 12

Před nedávnem se EA povedl bravurní kousek. Každý nejistě očekával, co vznikne z pokračování jedné z nejúspěšnějších RTS všech dob. C&C 3 ovšem ani v nejmenším nezklamal, přinesl ryzí a dlouhou zábavu. Lidé z EA nelenili ani chvíli a pustili se do práce na prvním datadisku. Nakonec z něj vznikl sedmi gigový macík, ke kterému navíc potřebujete základní hru. Díky jeho zaměření především na rudou stranu NOD se dá očekávat, že v nejbližších týdnech ohlásí EA práci na dalším, jinak specializovaném kousku. Pokud si však udrží kvalitu nasazenou Kane's Wrath, rozhodně se na ně za toto ždímání peněz nebudeme zlobit.

Kane by měl být mrtvý!

Tak toto tvrzení slyšíme v sérii už po několikáté a vždycky to nějak nevyjde. Tentokrát na obhajobu tvůrců musíme říci, že se nepokoušeli o žádné oživování vůdce NODu, ale jednoduše příběh přesunuli do jiné časové linie. Konkrétně je to doba těsně po druhé tiberiové válce, kdy GDI slaví vítězství a smrt Kanea. Ten se nicméně v ústraní zatavuje a střádá síly na nový protiútok. A jeho nástrojem zkázy budete právě vy!

Celá kampaň je opět rozdělena na akty a ty se pak dále škatulkují na mise. Těch je v jediné kampani za NOD celkem 13. Jednu misi přitom budete v průměru hrát (na střední obtížnost) zhruba půl hodiny, což lehkým výpočtem dává na datadisk slušnou herní dobu. Vašim prvotním zájmem v příběhu bude sjednocení rozpadlých částí NODu, přesvědčení velitelů dvou hlavních frakcí a následný protiútok na GDI a jejich základny. Postupem děje se dostanete i k invazi Scrinů, která však v datadisku nemá takovou váhu jako v původní hře. Příběh je, jak už to u EA bývá zvykem, opět špičkovou podívanou plnou zvratů a i když ho děj původních Command and Conquer 3 strčí do kapsy, i zde budete s vervou sledovat dění na bojišti i to, jak k vám horlivě Kane promlouvá před každou misí. Do známých video sekvencí přibyla sličná Natasha Henstridge, zajišťující stoprocentní pozornost mužské části herního publika.

Nic nového pod tiberiovým sluncem

Základní principy z třetího dílu zůstaly samozřejmě nezměněny, a tak vás opět čekají mise s budováním kompletní základny a následným útokem na nepřátelské cíle, ale i mise v utajení, kde se tiše plížíte s jednotkou za zády nepřátel. Mise jsou většinou vyrovnané, tu nasadíte kompletní ofenzívu, jindy musíte včas ustoupit, ubránit získanou budovu nebo přepadnout konvoj s velitelem jedné z frakcí. Tyto subfrakce jsou malou novinkou ve hře a každá ze tří hlavních stran (NOD, GDI, Scrini) má pod sebou v datadisku ještě detailnější rozdělení na dvě různé frakce. U NOD je to Černá ruka a Kaneovo znamení, u GDI zase Ocelové Drápy a ZOCOM a mimozemští Scrini mají k dispozici Žnec-17 a Poutník-59. S většinou frakcí se potkáte i přímo v příběhu a každá z nich má jednu novou speciální jednotku (Wolverine, Titán, Kyborg,..). Hru za jednotlivé frakce si pak můžete osobně vyzkoušet ve skirmish mapách, kam přibylo také několik nových kousků.

Ani hlavní strany nezůstaly ochuzeny a nyní disponují i novými unikátními jednotkami. Za NOD se předvede Spasitel, což je obrovitý robot, GDI nasadí ničivý tank Marv a Scrini mají v rukávu eso v podobě šestinohého Poutníka. Těmto obrům se žádná jiná jednotka na bojišti nevyrovná, přičemž tyto stroje navíc můžete „naplnit“ pěchotou zajišťující střelbu, rakety nebo i opravu za pochodu (při použití technika). Souboj titánů jak má být.

Dobývání světa

Velkým příslibem a jednou z hlavních novinek Kane's Wrath byl od začátku nový očekávaný mód Dobývání světa. Ten se drží, v poslední době, oblíbeného trendu tahového stylu hraní RTS na globální mapě, přičemž při střetu můžete využít real-time bojiště.

Na rozsáhlé globální mapě budete v první řadě stavět základny, posouvat se s vojenskou technikou po světě, vystavovat nové jednotky ve stanicích a snažit se utržit z rozsáhlých tiberiových polí co nejvíce. Vaše základny mají kolem sebe jisté pole působnosti (určující také populaci), ze kterého těžíte a získáváte každé kolo nové finance (stejně jako z bonusů za města). Pokud pak chcete založit novou základnu, stačí vyslat skupinu vojáků s pojízdnou základnou do určených míst a tam ji rozbalit. Na povrchu narazíte také na četná města, která můžete postavením základny v blízkosti přebrat za svá. Následně pak můžete vylepšovat vaše základny na vyšší úrovně, stavět obranné prvky, iontová děla a jinou techniku vylepšující vám schopnosti dané základny. Mezi nimi se pak můžete jednoduše s jednotkami teleportovat, případně se přesouvat přes oceán pomocí obsazení přímořských měst.

Jakmile se vaše jednotka setká s protivníkem, máte na výběr dvě možnosti. Buď můžete vsadit na to, že disponujete silnějšími vojáky a dát automatický boj (dost riskantní) a nebo si misi pustit real-time a odehrát vlastně jeden kratší skirmish boj. Ve hře nedočkáte žádných čtverců, po kterých byste se pohybovali jako při šachové partii a tak máte při pohybu zcela volnou ruku. Za jeden tah můžete provést jeden pohyb s vojáky a jednu akci na základně.

Nový mód rozhodně splnil, co se od něj čekalo – přinesl do hry něco nového a je přínosem minimálně na několik hodin hraní. Sice nám později přišlo dobývání trošku stereotypní, nicméně alespoň jednou si ho jistě zkuste s každou stranou konfliktu a jistě se budete bavit. Jednotlivé hlavní frakce mají navíc alternativní způsob vítězství. NOD musí rozsévat zmatek a pokud díky němu v 24 městech vzrostou nepokoje na plnou úroveň, vyhrává. Naopak GDI si své ovečky hlídá a měli byste pozorovat populaci v radiusu okolo vašich základen. Pokud GDI zabere třetinu (přesně 33%) celkové pevniny, stává se vítězem právě on. Scrinům pak k dobytí celého světa stačí postavit 9 prahových věží, což jsou ale velmi mohutné a především drahé stavby.

Kane je zpět a má sil na rozdávání

První datadisk přinesl dostatek novinek na to, aby si odnesl potlesk. V kampani se opět dočkáte prvotřídně vyprávěného příběhu s potřebnými zvraty a překvapeními. Do skirmishe přibylo několik nových map, stejně jako do multiplayerové části. Do té se bohužel nevlezly nové MP módy, které již fungují na Xbox. A nakonec posledním, nejdůležitějším přídavkem je samozřejmě nový mód Dobývání světa, který přináší dostatek zábavy minimálně na několik hodin. EA se tento nový tahový systém velmi povedl. Pro fanoušky netrpící závažnou alergií na stranu NOD je Kane's Wrath povinností.

Command & Conquer 3: Kane's Wrath

První datadisk se povedl na jedničku a i když je většina systémů ve stejné podobě, nová kampaň s chytlavým dějem, pár přidaných jednotek a především pak nový mód Dobývání světa vás zabaví na několik večerů. A to se počítá.

Dobré vyprávění příběhu, 13 misí v nové kampani, různorodost misí, mód Dobývání světa, zařazení hratelných subfrakcí, ultimátní jednotky s ohromnými schopnostmi, stále skvěle baví
Totožné herní mechanismy, pozdější mírná stereotyp především v módu Dobývání světa, kampaň pouze za jednu frakci, chybí nové módy do multiplayeru