Clutch

Recenzovaná verze: PC
31. červenec 2009 00:38 / Filip Sladký / Recenze / Diskuze (14)

Související hra

1074576
Xspy napsal 3. 8. 2009 v 04.32

Carmageddon byl o tůrování motoru , o zvucích laděného výfuku, o světlech pohřebního vozu a samozřejmě o střevech na šachovnicovém praporku ... Bohužel tohle všechno sice Clutch alias Armageddon Drivers obsahují , ale pocit opíjení rohlíkem jsem ještě nevydýchal .

Prvním kamenem úrazu bylo , že jsem po přejetí zombíků nikde neviděl naskakovat čas . WTF ? ... Po elegantní projíždče z bodu A do bodu B kdy jsem stačil obdivovat krvavé efekty a nulový obsah tréninku jsem splnil svoji první misi ... Hurá ? Příběhové animace ? - Jeden obrázek a rolující text ! Dostal jsem sociální auto a mohl jsem konečně do města no a copak nám to tu neonově svítí za sloup ? ..... Mise , hmm demoliční derby na stadionu super .... připrav se hrajem ! Po tom co jsem si demolici dal třikrát jsem musel uznat , že variabilita protivníků se nekoná , navíc ničím nepřekvapí - jdou po vás jako sršni . Tak dále ..máme tu přece celé město ! ... Po chvilce zjišťuji že město tu je , ale spíš se jedná o pár ulic o nevelké rozloze , po kterých se pohybují , považte až čtyři auta , navíc přesně stejné sockamodely co jste dostali vy ! Sem tam uvidíte i auto s jinou texturou kapoty a s jinou barvou šipky v stále přítomné mapě . No bezva závody .... co to oni si mne nevšímají ? Zklamání narůstá . No a co ta zelená tyčka tady uprostřed ulice ? Brzda ENTER . Óoooo to má být garáž ! Jak důmyslné . Mohu si vybrat nitro v podobě několika tryskových rour co mi budou čouhat z kufru , můžu si na předek auta přidělat bodáky či masomlejnek (SUPER animace ), můžu si ke dveřím přidělat kosy (ACH ta animace) a můžu si změnit vzled vozu - pokud jsem už předtím zničil ve městě auto s jinou barvou šipky/textury kapoty) a dál ? tlumiče , motor , odpružení .... to zde prostě už není . No tak si za usmolených pár kreditků kupuji bodáky na nárazník . Auto vypadá hrozivě .... nacházím červený sloup enerfie ( jak jinak tu nepřehlédnutelnou hrůzu popsat ) ke kterému mne celou dobu naviguje šipka ve spodné části hudu . Hurá tak to jsou závody .... a zase se nehraje na zombíky ? Prostě projedˇ trat´ nejméně do třetího místa . Jak teen .... No tak to bychom měli závody . Po tom co jsem takhle projel několik úkolů mezi nimiž bylo i podivné sbírání artefaktů na čas , které sem vysloveně propadly ze Stalkera stejně jako další "gravitační a energetické anomálie" , po tom co jsem bez větší snahy úspěšně ochránil dalšího sběrače , po tom co jsem si dal několik celkem nudných variací na závody ve kterých se konečně mihlo i sbírání času ze !!!speciálních!!! zombíků .... se i v ději moje postava psychicky posunula k masově zaměřenému šílenci .... Dějový zvrat , odstranění několika bariér ve středu města a můžeme do doků ve kterých se odehrávala prvá mise ... a opět stejné martýrium . Vyšší obtížnost , stejné opakující se principy a naprosto nudné repetitivní závody ( ve kterých se ve městě najednou objeví i pár skokánků ...) Tak a jsme dle hry v druhé kapitole ze tří ..... Hmm Získali jsme nové auto , na které ale musíme vydělat hromadu chechtáků , a zase ježděním těch nudných závodů bez špetky adrenalinu :( . Zkouším několik destrukčních závoidů , beru potřebnou částku , kupuji nový vůz a jsem zase na začátku !!!! Konečně se mění model auta poletujícího ve městě ... a opět je to jen jeden a ten samý model auta jako mám já ! Ovšem upgrady stojí radikálně víc , přitom účinnost je +- stejná jako v minulé káře . A zase bych měl jezdit dokola ty závody s minimálníma obměnama .... To už nevydržím . Hra mne po první čtvrthodince začala nudit a bohužel dějové zvraty mi nestojí za projíždění desítek nudných minimem podmínek se lišících závodů . Jsem otrávený , vypínám hru a zapínám Word . Tuším že s tímhle programem bude větší zábava .

Takže po prvotním nadšení z toho , že někdo oprášil schéma Carmaggedonu přišlo rychlé vystřízlivění . Hrál jsem už hromadu budgetových her ,a dost her ve kterých jste jezdili po městě . Bohužel . Clutch se na slávě Carmageddonu jen přiživuje . Není ani tak zábavný , ani tak geniálně hratelný . (IA protivníků neohrožuje ani původní edici Carmageddonu ) Vlastně ani ty zombíky v téhle hře nikdo neměl zapotřebí , ale jak by se pak asi prodávala ?
Hra dobrá tak za 99Kč v levných hrách už jako novinka . Víc by za ni dal jen sadomasochistický fanda který o Carmageddonu doposud jen slyšel z vyprávění .

Editováno: 3. 08. 2009 v 04.37

16269024
Benyss napsal 1. 8. 2009 v 13.11

JA CHCI NOVEJ CARMAGEDDON !!! A BEZ ZOMBIKU !!!

20789705
ond.kuc napsal 1. 8. 2009 v 12.47

proč se přejíždění zombíku jmenuje zrovna "Spojka"? :D

1074576
Xspy napsal 3. 8. 2009 v 04.54

No když se může rally jmenovat "Dirt" a jiné automobilové arkády "Shift" a "Drift" .... Je to módní dávat na západním trhu podobným hrám jednoslabičné názvy . Kdysi jsem četl že pochopení takovým slovům souvisí i s vývojem mentálních schopností .

20833668
zealcore napsal 31. 7. 2009 v 02.18

Grafika vypadá jako v prvním Carmageddonovi. Možná ještě hůř. Alespoň soudě podle zdejších obrázků.

1074576
Xspy napsal 3. 8. 2009 v 04.43

Pokud jsi hrál první Carmageddon , tak bys takovou hloupost nevypustil z úst .Grafika Clutch je stále obstojná , efekty dokonce zvrhlíky potěší - nezapomeňte si v nastavení aktivovat efekt postříkaného displeje ;D ...

Editováno: 3. 08. 2009 v 04.55

20833668
zealcore napsal 3. 8. 2009 v 20.44

Ne ne, nebýt toho rozmazání, tak by grafika Clutch jen těžko dotahovala první Carmageddon a ten je z roku 1997! Dnes je, jestli sis nevšiml, už rok 2009.

20833668
zealcore napsal 3. 8. 2009 v 21.58

Ano, je to ode mě míněné s nadsázkou. Myslel jsem to spíš tak, že v roce 1997 na mě grafika Carmageddonu udělala větší dojem, než Clutch v roce 2009. To jsem to pěkně zamotal. Teď jsem koukal na obrázky prvního Carmageddonu a pamatuju si ho s lepší grafikou. :)

Editováno: 3. 08. 2009 v 22.00

4765240
Taan-Stari napsal 3. 8. 2009 v 21.32

Pokud nemáš rozlišení 320x200, tak bys ten rozdíl měl dost jasně vidět. Jestli ho nevidíš, tak není problém v těch hrách. Samozřejmě že hra z roku 2009 by měla vypadat jinak, ale ta grafika určitě není na úrovni z roku 1997.

20804185
montana. napsal 3. 8. 2009 v 21.26

Nedotahovala :)