Captain Toad: Treasure Tracker - Special Episode Recenze Captain Toad: Treasure Tracker - Special Episode

Captain Toad: Treasure Tracker - Special Episode

29. 3. 2019 13:00

Loňská hra houbového dobrodruha Captaina Toada nepatří mezi nejviditelnější 1st party tituly na Switchi, ale zřejmě si své hráče našla. Nejen jim zhruba po třičtvrtě roce Nintendo servíruje malý nášup v podobě DLC s novými úrovněmi. DLC však spíš působí jako připomínka hry, která jakoby náhodou ve stejnou dobu dostává aktualizaci zdarma, která zásadně vylepšuje dosavadní asymetrický multiplayer a dělá ze hry pořádnou hru pro dva. Dodá tahle kombinace Captainu Toadovi druhý dech?

HOUBOVÝ ZÁKUSEK

Za zhruba 150 Kč je nové DLC skutečně jednohubka, záležitost na jedno odpoledne před telkou. Celkem 18 úrovní obsahuje nejen několik skutečně nových levelů, ale hlavně remixované úrovně ze základní hry. Nové levely jsou klasicky bezvadné - projdete se tak čokoládovým světem nebo prozkoumáte polorozbořenou pirátskou loď. Asi nejlepší je záludná úroveň s bludištěm v kruhu, který se otáčí, jak po něm chodíte.

Nicméně placené DLC je spíše záminka pro to, aby se o hře opět mluvilo.

Ve zbylých remixovaných úrovních pak ve známých levelech děláte něco nového. Buď při cestě za korunkou likvidujete vlny Booů svojí lampičkou na hlavě, nebo se pokusíte v přísném časovém limitu sebrat pět korunek, které se postupně v úrovni objevují. Oba dva nové režimy jsou o něco více stresující než standardní průzkum podle vlastního tempa a daří se jim Captaina Toada pěkně prohnat po úrovních. Zvlášť nasvicování Booů vyžaduje přesnost a reflexy, když se stydliví duchové začnou objevovat všude kolem vás. Přesto se mi spíš líbily nové úrovně, které ukazují sílu hry - bezkonkurenční kompaktní level design.

GAUČOVÉ LABÚŽO

A to je z placeného obsahu vše. Není toho moc, ale s ohledem na cenu je to asi tak akorát. Nicméně placené DLC je spíše záminka pro to, aby se o hře opět mluvilo. Captain Toad: Treasure Tracker totiž dostal zásadní bezplatný update, který přidává co-op pro dva hráče. A to nejen do nových levelů, ale i do všech v základu.

Kdykoliv během hraní můžete přidat druhého hráče, který buď jako Toad nebo Toadette se s vámi pustí do průzkumu úrovně a vysbírávání mincí, drahokamů, zlatých hub a dalších collectiblů. Místo dosavadního asymetrického mulťáku, kdy jeden hráč chodil s Toadem a ten druhý mohl pomocí kurzoru tak trochu pomáhat, mohou nyní oba hráči mít rovnocennou roli.

Z Captain Toad: Treasure Tracker je tak nově další z her, které využívají možnosti Switche sdílet Joy-cony pro okamžitou hru dvou hráčů. Škoda, že s tím Captain Toad nevyrukoval i v loni, ale asi lepší pozdě než nikdy. Nyní se CTTT může postavit do početné řady first party titulů, které tuto výhodu Switche využívají na 100 %. A byť to na samotné hře tolik nemění, více plně co-op her na Switchi není na škodu, a možná se tak nově hra zalíbí někomu, kdo hledá tituly na gaučové hraní s druhými.

Drobný přídavek neurazí, ale funguje spíš jako marketingový nástroj pro znovuoživění Captain Toad: Treasure Tracker jako plně co-op hry pro dva hráče.