Captain Toad: Treasure Tracker Recenze Captain Toad: Treasure Tracker

Captain Toad: Treasure Tracker

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

11. 7. 2018 14:02 5
Reklama

Ne každá hra z Houbového království musí mít v čele Maria. Mezi strašpytláckými a věčně bezradnými toady je jeden statečný dobrodruh. Jmenuje se Captain Toad a v plošinovce Super Mario 3D World figuroval v několika příjemných minihrách, kde v kompaktních a architektonicky vytříběných úrovničkách hledal hvězdičky. Tato minidobrodružství patřila mezi ty nejlepší části hry a Nintendo se rozhodlo zaexperimentovat a z jednoduchého konceptu připravilo samostatnou hru pro Wii U. Po čtyřech letech se Captain Toad: Treasure Tracker vrací. Ne však v pokračování a ne v remasteru. Pro Switch a 3DS vychází v podstatě port s nějakým bonusovým obsahem navíc, ale má cenu se ke hře vracet či se o rozšířenou minihru vůbec zajímat?

NA STEREOTYP NENÍ ČAS

Captain Toad: Treasure Tracker své kořeny v minihře nezapře a po celou zhruba šesti a vícehodinovou dobu hraní opakuje variace na to samé. Většina z 65+ úrovní představuje malý svět, téměř takové dioráma, ve kterém se Captain Toad nebo Toadette snaží dostat k hvězdičce, cestou posbírat penízky a tři drahokamy, vyhnout se nepřátelům a jiným nástrahám. Treasure Tracker je totiž puzzle plošinovka, takže většinou je třeba vymyslet, co kam posunout, kde co přehodit nebo otočit, abyste se dostali ke svému cíli. Ten si určuje hráč sám – stačí mu pouze sebrat hvězdičku, nebo bude v každém levelu hledat tři schované diamanty? Nebo splní i mnohdy záludný úkol, jako je zničit všechny nepřátele či posunout plošinky jen čtyřikrát a dokončí tak úroveň na 100 %?

Treasure Tracker by mohl dávat lekce v level designu.

Každá úroveň totiž přichází s něčím, co ústřední hratelnost ozvláštňuje. Proto někdy natáčíte obří skluzavky, jindy nezastavitelně běháte po úzkých mostečcích nad lávou, proplétáte se tmavou místností plnou duchů nebo z jedoucího vozíku střílíte tuříny po příšerách okolo. Miluju kompaktní design, a proto se mi ze všeho nejvíc líbily úrovně, které jsou propletené tunely, vysouvacími prvky a novými cestičkami, které se postupně objevují, jak level prozkoumáváte. Při načtení nové úrovně se designová krychlička objeví v celé své kráse a vy si ji můžete prohlédnout ze všech stran a zjistit, kde se jaký poklad nachází. Treasure Tracker by mohl dávat lekce v level designu, který spojuje zábavné nápady, hravou hratelnost, kondezovaný 3D prostor s líbivou prezentací. Často dokonce připomíná mobilní sérii Monument Valley, jen místo escherovské architektury nabízí víc zubatých kytek, jedovatých jezírek a uřvaných toadů, kteří se neustále pachtí za novým pokladem. A díky tomu, že Treasure Tracker využívá modelů ze Super Mario 3D World, střídá zasazení svých levelů mezi bezpočet různých prostředí od pouště, pláže, strašidelného domu po jeskyně, lesy a zříceniny.

KOCHÁNÍ V HD

Kdekoliv se dobrodružství Captaina Toada odehrává, je se čím kochat. Treasure Tracker má tu klasickou Nintendovskou líbivou grafiku, kterou Switch zvládá v pěkném kombu 1080p/60 FPS v docku a 720p v handheldovém režimu. Ostatně obrazovka mu ani víc neumožňuje. Při hraní se tak budete kochat, čemuž napomáhají i tři úrovně zoomu, abyste na Toada a jeho pěkňoučké okolí dobře viděli. Co se týká ovládání, tak původní Wii U hra využívala svého tabletu například při otáčení ozubených kol nebo posouvání plošinek. Takových věcí je ve hře docela dost a při hraní na Switchi v handheldovém režimu je nyní třeba přehmatávat a dotýkat se obrazovky. Není to superkomfortní, ale jde to. Když však hrajete s oddělenými Joy-Cony, buď v tabletopovém režimu nebo v docku, objevuje se po celou dobu na obrazovce modrý kurzor ovládaný gyroskopem, kterým můžete doteky nahrazovat. Ani to není úplně nejpříjemnější řešení, protože se kurzoru nezbavíte ani v úrovních, kde není potřeba a modrá tečka tak rušivě lítá po obrazovce, zatímco Toada provádíte úrovní.

A přestože nemohu nějak zevrubně hodnotit 3DS verzi, z dema je jasné, že tahle verze postrádá některé stíny a další grafické efekty, zato díky spodní dotykové obrazovce a stylusu přesně zvládá napodobit původní ovládání z Wii U. Obsahově by navíc měla být totožná se Switchovou verzí, takže to by mohlo představovat velké lákadlo pro hráče s dvouobrazovkovým systémem.

VE DVOU SE TO LÉPE TRACKUJE

Jeden rozdíl mezi platformami vlastně je. Jen Switch přichází s milou možností multiplayeru, který podobně jako v Super Mario Odyssey ze hry dělá super způsob, jak si zahrát s mladším sourozencem nebo vlastním dítětem. Takhle, Treasure Tracker není nějak extrémně náročná hra, ale občas se pomoc hodí. V multiplayeru si jeden hráč vezme jeden Joy-Con a standardně ovládá Toada, a druhý hráč má na starost onen modrý kurzor, s jehož pomocí může posouvat plošinky, odhalovat schované penízky a také házet po nepřátelích tuříny. Tedy ideální mix potřebných a nepotřebných, ale užitečných povinností, které druhý hráč ocení, i přestože tomu prvnímu hraje druhé housle.

Hravost, kterou Treasure Tracker servíruje i navzdory slabším částem, je návyková a těžko si dokážete při hraní říct dost.

Co se týče nového obsahu, tak ten se objevuje v podstatě až po dohrání hry. To se otevře krátká bonusová kapitola, která představuje endgame s náročnějšími verzemi úrovní, ve kterých vás třeba honí mumie a nesmíte se tak zastavit. Především zde se ale nachází úrovně inspirované Super Mario Odyssey, které jsou pro oba porty exkluzivní. Jsou však bohužel jen čtyři a vlastně nahrazují několik úrovní ze Super Mario 3D World, které přinesla původní hra. Jako takový bonus je to ale pěkné.

HRAVOST SBALENÁ NA CESTY

Pokud jste Captain Toad: Treasure Tracker již hráli, nemyslím, že nový obsah nebo multiplayer je dostatečným lákadlem, proč si hru pořídit znovu. V opačném případě však mají majitelé Switche ideálního kandidáta na letní hraní. Jasně, veselá rozjuchaná atmosféra titulu není pro každého a ne každá z celkem osmdesátky úrovní je perfektní. Ale hravost, kterou Treasure Tracker servíruje i navzdory slabším částem, je návyková a těžko si dokážete při hraní říct dost. Vždy je ještě jedna úroveň, ještě jeden schovaný drahokam, pro který se rádi do úrovně vrátíte.

Captain Toad: Treasure Tracker
i Zdroj: Hrej.cz

Treasure Tracker funguje především díky jasné centrální myšlence – průzkum malých světů. Jako rozšíření zábavné minihry je snad ideálním příkladem, jak to nepřehnat a zbytečně hru nenafukovat. Vyčerpání nápadů se ke konci projeví jen náznakem a například boss fighty s drakem se pořád točí kolem stejného systému jen v obtížnějších podmínkách. Naštěstí Treasure Tracker ví, kdy skončit a ačkoliv 6 hodin není zrovna moc, nižší cenovka kolem zhruba 900 Kč reflektuje, že v tomto případě jde spíš o experimentální spin-off.

Captain Toad: Treasure Tracker
Nintendo 3DS 3DS
Nintendo Switch Switch

Verdikt

Captain Toad: Treasure Tracker žánr puzzle plošinovek nikam neposouvá, ale daří se mu nabídnout zábavné dobrodružství s fantastickým level designem. Milovníci kompaktních světů a chytré herní architektury si tady přijdou na své.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama