Captain America: Super Soldier Recenze Captain America: Super Soldier

Captain America: Super Soldier

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

10. 8. 2011 22:00

Legenda mezi legendami, praotec všech superhrdinů a frajer s velkým F. Kapitána Ameriku bez problému poznává i starší generace – Marvelovské komiksy stojí za jeho slávou, a když už v poslední dekádě našemu superhrdinovi pomalu začínaly narůstat šediny, vrací se k nám znovu. V plné síle se představuje v novém filmu, ale jak už je u těchto značek zvykem, při této příležitosti nemůže chybět ani herní doprovod. Ten nelze označit za špatný, zároveň však ani za originální, neboť se jedná o slepenec všemožných herních značek.

Bojuje jako Batman

Kapitán Amerika vám padne do oka téměř ihned, univerzální všehoschopný bijec z masa a kostí s enormním množstvím svalové hmoty, který bojuje za dobro věci a s ničím se sakra moc nepáře. Zkrátka hrdina, jak se sluší a patří, a jak ho známe z komiksové předlohy. Po stránce herních mechanismů ale trochu drze vykradl nápady ostatních, nápadně dlouho pak špehoval u psychiatrické léčebny Arkham Asylum, kde si detailně vedl poznámky a nejzajímavější prvky na sebe neváhal aplikovat. V soubojích je proto k nerozeznání od ušatého Batmana, a že jich není zrovna málo. Hra totiž na akci míří především a hluchých míst bez nepřátel mnoho není.

Jediná věc, co kapitána Ameriku v soubojovém systému výrazně odlišuje, je tak unikátní štít, který se vyznačuje i brilantními ofenzivními vlastnostmi, kdy se jako bumerang dokáže proletět místností a pár nepřátel po cestě bacit po hlavě. Přijde vhod i proti sniperům, jejichž vypálené kulky se po odrazu obrátí proti nim…zbytek už si můžete domyslet. Pakliže však operují pěsti, spolehněte se na systém nenáročných navazujících komb, na nějž vám vystačí pouhá dvě tlačítka. A jak známo z Arkham Asylum, tato forma ovládání funguje opravdu dobře, svižně a na oko pohledně. Nacisté se proto i v úctyhodné přesile musí strachovat, ačkoli jsme toho názoru, že kdyby nebyli naprogramováni natolik staticky a byla v nich špetka instinktu, ani Kapitán Amerika se svými bojovými dovednostmi by neunikl porážce.

Skáče jako Princ z Persie

Vašim úhlavním nepřítelem se stane nacistický zločinec jménem Red Skull a jeho pravá ruka profesor Zola, který pro něj vynalézá technologii, za pomocí níž chce ovládnout svět. Říkají si Hydra a právě proti této armádě se postavíte tváří v tvář. Autoři se nesnaží o velkolepé bitvy a prezentaci obřího rozsahu, spíše dějství dávkují do malých balíčků, které postupně rozbalujete a až si trochu pohrajete s jejich obsahem, přesouváte se k balení dalšímu. Pasáže bez akce pak vyplňují akrobatické kousky jako vystřižené z Prince z Persie, avšak s tím rozdílem, že zde jsou zpracovány naprosto nenáročně a nijak vám nepodrazí nohy. Což dodává chvíli na oddech, ale především jakés takés osvěžení od neustálé akce.

Povětšinou se totiž odehrává typický scénář, kdy vrazíte do dveří a pakliže se místnost rozprostírá na dostatečném počtu metru čtverečných, mění se v arénu, do níž naběhne tlupa namyšlených nepřátel a vy máte zase co na práci. Po skromné bitvě máte za úkol v místnosti něco najít, popřípadě se k tomu ladně proskákat a posouváte se v příběhu dále. Hra naštěstí tento primitivní design skrývá za střídáním exteriérů s interiéry, občas vás posadí za nějakou tu střelnou zbraň nebo přichystá jinou sérii nepřátel, na něž platí jiné triky. Sem tam se dokonce potkáte s jednoduchými hádankami, ale ty nijak výrazně nepřekvapí a řeší se spíše z nutnosti, než aby přidaly na pomalu skomírající zábavě.

Je to starý dobrý Kapitán Amerika!

Jak už bylo řečeno, hra si nikterak cestu k hráči nekomplikuje inovativními nápady, pouze skládá již osvědčené prvky do úhledné formy, přičemž ze všeho nejvíce vykrádá Arkham Asylum. Tomu odpovídá i například možnost dokupování speciálních komb, jichž však není vůbec zapotřebí, protože obtížnost se neřadí mezi obtížné. Drží si svou nasazenou laťku bez větších odchylek až do konce, tudíž se nemusíte bát případných záseků. Ti, co trpí potřebou vlastnit všechny sběratelské předměty, si zde rozhodně přijdou na své, ale zároveň se dost zapotí. Na tyto předměty je totiž hra opravdu bohatá, až jsme si někdy připadali jako zloději na největším lupu.

V celkovém součtu je hra pravým opakem – chudá, sterilní a vyzáblá. Tím však nechceme říct, abyste se k ní obrátili zády a utíkali honem pryč - i přesto na vás totiž čeká vcelku pohodová nenáročná jízda s legendárním superhrdinou v hlavní roli, který nám předhazuje dobrodružství, z nějž sice nespadneme na zadek, ale pokud nehledáte vyloženě oslnivou a originální akci, i kapitán Amerika vás dokáže obsloužit dobrou akcí, byť s parametry ryze průměrnými.

Captain America: Super Soldier

Průměrná, ničím výjimečná akce se superhrdinou, která do sebe ale skládá prvky natolik rozumně, že dokáže pobavit. Musíte se však smířit s veskrze typickou nenáročnou rubačkou, od níž nelze čekat nic moc hlubšího.