Call of Duty: Black Ops Cold War Recenze Call of Duty: Black Ops Cold War

Call of Duty: Black Ops Cold War

Martin Synek

Martin Synek

19. 11. 2020 14:25 1

Nejspíš nikoho z vás nepřekvapí, že je tady listopad a s ním i pravidelná dávka střílení v Call of Duty. Stejně jako v letech minulých k nám Activision spěchá s nejnovějším přírůstkem do letité série, který se letos bude točit kolem studené války. Ostatně, aktuální díl odnože Black Ops studia Treyarch ji má i v podtitulu. Treyarch však neměl na růžích ustláno, jelikož musel dotáhnout do zdárného konce projekt, původně vyvíjený vývojářským týmem Sledgehammer Games, který se nepohodl se studiem Raven Software. V této recenzi zjistíme, zda se to nějakým způsobem projevilo na kvalitě titulu samotného.

VŠICHNI PREZIDENTOVI MUŽI

Studená válka coby kulisa pro děj byla ideálním námětem pro rozehrání spletité cesty za tajemným Perseem. Tajným agentem, který se stává globální hrozbou a je nutné jej odstranit. V této záležitosti se dokonce naši hrdinové Frank Woods a Alex Mason setkávají tváří v tvář s americkým prezidentem Ronaldem Reaganem, který jejich přísně utajenou misi neoficiálně posvětí. Nicméně je potřeba si obstarat správný tým. Takže kromě ostřílených starých známých či agenta Adlera jde do akce i váš hrdina s přezdívkou Bell, kterému před startem hry musíte, pro sérii neobvykle, vyplnit životopis včetně povahových rysů.

Poté už se pomalu začne roztáčet koloběh událostí, které náš tým specialistů provede po mnoha velmi zajímavých destinacích. Od úvodní mise Nizozemsku se dostanete přes turecké letiště například zpět do Vietnamu, podíváte se na obě strany proslulé Berlínské zdi nebo se vkradete do ústředí samotné KGB. Kromě klasických akčních pasáží plných výbuchů a hollywoodské destrukce si hráči vyzkouší pilotování několika vozidel - zastřílíte si z bojové helikoptéry nebo se vtělí do role tajného agenta a několik misí splní pokud možno nenápadně. Mezi jednotlivými misemi se pak vracíte do předsunutého stanu jednotky, kde si lze pročítat důležité informace k plánovaným akcím a skládat dohromady jednotlivé důkazy.

Co se však délky kampaně týká, nečeká vás nic zásadního, na co byste u značky nebyli zvyklí.

Potěší, že průchod příběhovou kampaní není úplně lineární a existuje zde hned několik sekundárních aktivit nabízejících přidanou hodnotu (včetně hraní starých arkádovek od Activisionu). Ve vedlejších misích hledáte nové důkazy, které pomohou rozluštit šifry. Naučíte se otevírat zámky pomocí jednoduché minihry a také budete svědky možností vést jednotlivé rozhovory různými směry. Nejde o nic, co by narušilo klasickou akční jízdu, naopak drobnosti pomáhají v proniknutí do příběhu Cold War. Vaše snažení pak vyplyne v jeden ze dvou možných konců. Co se však délky kampaně týká, nečeká vás nic zásadního, na co byste u značky nebyli zvyklí. Dohrát příběhovou část opět zabere zhruba šest hodin, což opravdu není mnoho.

STŘELBA DO VLASTNÍCH ŘAD

Přítomnost příběhové kampaně jistě potěší, nicméně tou hlavní zbraní aktuálního pokračování má být opět bohatý multiplayer. Pravda je to tak napůl, protože kromě standardních klání více osob jako jsou Team Deathmatch, Domination, Kill Confirmed, Free for All či Control, se příliš nových možností neobjevilo. VIP Escort jsme měli možnost si osahat již v beta verzi, jde o souboj šestičlenných týmů, kde je jeden z hráčů coby VIP ozbrojen pouze ruční zbraní, kouřovým granátem a radarem. Spolubojovníci jej pak musí v pořádku dopravit do bodu extrakce, zatímco mu protivníci jdou po krku.

Další novinkou je režim Combined Arms až pro 24 hráčů, kde se na rozlehlých mapách týmy tahají o pět označených bodů, případně bojují o jeden hlavní bod za použití všech dostupných zbraní a dopravních prostředků. Občas to v tomto módu umí být nehezké peklo, a jde o ráj pro snipery a střelce, kteří mají radši delší vzdálenosti. Zřejmě nejoriginálnější novou možností jak si multiplayer užít je pak Fireteam s možností Dirty Bomb až pro čtyřicet hráčů. V něm se čtyřčlenné týmy perou o uran, kterými dopují nukleární hlavice a snaží se tu svou jako první odpálit. Děje se tak na rozlehlé mapě, kam po respawnu padáte opět padákem do zóny podobně, jako je tomu u Warzone.

Nad jednotlivými zbraněmi máte již od začátku větší kontrolu a statistiky zbraní je možné vylepšovat pomocí perků a attachmentů v kombinaci s divokými kartami.

Nutno podotknout, že je gunplay odlišný od toho, na jaký jste zvyklí z Modern Warfare nebo Warzone. Black Ops byli vždy tou arkádovější sérií. Zvuky zbraní jsou ostřejší a obecně všechny více řvou. Alespoň pocitově. Multiplayer celkově zrychlil, ovšem pouze natolik, aby se v něm hráči vyznávající Black Ops cítili jako doma. Nad jednotlivými zbraněmi máte již od začátku větší kontrolu a jejich statistiky je možné vylepšovat pomocí perků a attachmentů v kombinaci s divokými kartami, které na úkor jedné vlastnosti přidají vlastnost jinou. Například vám dovolí používat dvě primární zbraně nebo vícero perků najednou. Je také nutné nastavit si jednotlivé killstreaky, které opět dostáváte v průběhu multiplayerových her jako odměnu za dosažené skóre. Otevření všech možností úpravy přichází s dosažením maximálního levelu dané zbraně. Těch je v nabídce lehce přes dvacet, rozdělených do standardních kategorií jako jsou brokovnice, pistole či odstřelovací pušky. Progress u herní postavy a zbraní prostupuje celou hrou.

DIE MASCHINE

Jak už se stalo zvykem, je u Black Ops Cold War přítomen i zombie mód. Ten má své příběhové pozadí, zde nazvané Die Maschine. Klasicky jde především o to, abyste si při kosení vln nemrtvých odemykali nové schopnosti postav, vylepšovali zbraně a odhalili tajemné nacistické spiknutí. Koncepot zombies se tak nijak neliší od těch v minulých dílech Black Ops a je opět určen pro čtyři hráče. Bohužel ale ani tento režim není plnohodnotný, jelikož obsahuje pouhopouhou JEDNU mapu. Sice rozsáhlou, ale pouze jednu. Abyste snad neměli pocit, že je možností jak likvidovat nemrtvé málo, přichystali tvůrci pro hráče z hora viděnou arkádovou střílečku Dead Ops Arcade, kde za pomocí roztodivných zbraní a upgradů likvidujete zástupy krvelačných zombíků.

Call of Duty: Black Ops Cold War

Na chvilkové pobavení ideální, ovšem pro delší hraní to není úplně vhodný režim. Majitelé konzolí PlayStation dostali ještě exkluzivní zombie Onslaught. Ten spočívá v postupném plnění orbu, který otevírá cestu dál. Opět mluvíme o variantě hordy, kdy jdou hráči po krku stále silnější protivníci. Aktuálně je však režim otevřený jen dvěma hráčům. Právě zde se naplno projevil nedostatek času tvůrců, protože zombie varianta zatím zdaleka nedosahuje kvalit předchozích dílů. Vývojáři alespoň slibují, že se Cold War dočká dostatečné podpory v budoucnu.

VÁLEČNÁ ZÓNA

Free to play Warzone ve hře taktéž nechybí. Nicméně stále jde pouze o spouštěč aplikace, protože je Warzone postaven na jiné verzi enginu. Plnohodnotné integrace prvků z Cold War se dočkáme nejspíše až v budoucnu. Aktuálně je ve Warzone pouze dostupný operátor Frank Woods a do zbraňového arzenálu prozatím žádná Cold War zbraň nepronikla. Za specifických okolností můžete maximálně použít RC-XD, což je autíčko na dálkové ovládání opatřené bombou. Pokud jste učinili předobjednávku nebo si koupili jednu z ultimátních verzí hry, Woodse a blueprint na RC-XD dostáváte automaticky.

Barevná paleta je daleko pestřejší, než bývá zvykem a návyková atmosféra osmdesátek je z titulu cítit na každém kroku.

Velmi rozporuplnou záležitostí je grafické zpracování. To rozdělovalo fanoušky již od prvních momentů v alfa verzi hry. Osobně v grafice nevidím problém, protože v kampani dokáže hra vykouzlit doopravdy krásné okamžiky. Barevná paleta je daleko pestřejší, než bývá zvykem a návyková atmosféra osmdesátek je z titulu cítit na každém kroku. Objektivně je ale třeba přiznat, že Modern Warfare vypadalo o ten pomyslný chlup lépe. Na druhou stranu, hra více hráčů běží na PS4 Pro plynule v šedesáti snímcích za sekundu, bez viditelného kolísání.

Black Ops Cold War svým aktuálním dílem tak trochu přešlapuje na místě. Z titulu je cítit léty prověřený styl, který nabízí doopravdy zábavné střílení, výborný multiplayer i fanoušky oblíbený zombie režim. Největším problémem je nedostatek obsahu, jelikož osmička map v několika různých variantách doopravdy nestačí. Stejně, ne-li hůř je tomu i u zombíků a jen doufejme, že tvůrci svým slibům dostojí. Dodatečná péče totiž titulu nesmírně pomůže. Budeme doufat.

Call of Duty: Black Ops Cold War

Standardní kampaň, standardní multiplayer, standardní Call of Duty, které ale nestandardně trpí nedostatkem obsahu. Nákupem sice vyloženou chybu neuděláte, jen budete muset čekat na spoustu nového obsahu, což nebývá u značky zvykem.