Boom Blox Bash Party Recenze Boom Blox Bash Party

Boom Blox Bash Party

Marek Švrkala

Marek Švrkala

16. 7. 2009 22:36 1

Někteří z vás se s konceptem Boom Blox už asi setkali. Bash Party je totiž pokračování vydařeného prvního dílu, který si v loňském květnu vysloužil pochvalnou recenzi Tomáše Krajči a osm bodíků z deseti možných. Videohernímu molochu Electronics Arts se vyplatila spolupráce se slavným filmovým režisérem, který pomohl stvořit vynikající hru pro Nintendo Wii. Zábavný titul si přes pozvolnější start nakonec vydobyl slušná čísla prodejnosti. Druhý díl se tak pokouší na hráčovu nabitou portmonku zaútočit znovu. Ofenziva ale nevyústila v nějakou interaktivní adventuru se silným příběhem, jak by někteří mohli díky spolupráci se známým režisérem očekávat. Boom Blox Bash Party je maximálně hravým kouskem, který vše podřizuje zábavě a příběh a celkovou prezentaci posunuje na druhou kolej.

Hrej si, mámo

Základem celé hry jsou kostičky – různých barev, tvarů, velikostí a vlastností a obrazce nebo celé složité struktury vytvořené z nich. To je snad jediné, co přes čtyři stovky levelů v základním balíku spojuje. Hlavní devizou Boom Blox je totiž variabilnost. Každou chvíli se tak mění herní koncept, jednou po kostkách střílíte různé předměty (basebalový míček, bowlingovou kouli nebo bombu), aby padaly nebo vybuchovaly, podruhé je nabíráte a opatrně vyndaváte ze složených obrazců, potřetí měníte jejich barvy, aby spojením několika stejně barevných zmizely, počtvrté jednu kostku používáte jako puk, aby srazila ostatní... Jakýkoliv herní mechanismus by byl dobrým námětem třeba pro freewarovou hru. Každý si určitě najde ten svůj, který ho nejvíce zabaví. Dohromady dávají znamenitý a propracovaný soubor, u nějž se dá strávit mnoho hodin zábavy. Důležitý je správný odhad a fyzika. Mám strefit horní kostku nebo zkusit sestřelit tu spodní a využít řetězové reakce?

Každý puzzle je vždy uveden obrazovkou, která vysvětluje váš úkol a kritéria jeho splnění. Pro dokončení levelu musíte splnit určitý limit (např. shodit všechny kostky jedné barvy za několik hodů), který je dále rozdělen na tři různě přísná kritéria, za něž obdržíte medaile. Odehrát level na bronz se většinou podaří (většinou možná až příliš jednoduše), na zlatou ale musíte vytáhnout perfektní výkon, ke kterému je třeba i troška štěstí. EA dále použili oblíbený systém různých úspěchů, a tak vám hra stále servíruje nejrůznější ocenění. Třeba za získání několika zlatých medailí v řadě. Postupně taktéž odemykáte předměty použitelné v editoru úrovní. Výhodou je možnost se na některý z puzzlů, který vás buď nebaví, nebo je prostě nemůžete překonat, vykašlat a koupit si ho za nasbírané herní body. Některé pasáže, jež vám nesednou, tak můžete jednoduše přeskočit a udělat jim papá.

Hrej si, dítě

Hraní slouží bezproblémové ovládání, které je absolutně přirozené. Nunchakem ovládáte kameru, která přehledně zabírá herní pole. Občas se výhled na některé kostky překrývá, a tak je těžké je z vybraného místa zasáhnout. To byl ale jistě záměr autorů, jak některé puzzle ještě ztížit. Wiimote pak slouží k akčním úkonům, takže třeba pohybem cvrnknete kuličku proti kostkám nebo zmáčknutím tlačítka a tažením kostku zvednete a přesunete. Autoři skvěle zvládli také herní fyziku. Kostky padají směrem, kam reálně mají (alespoň, co jsem schopen se svými znalostmi odhadnout, některé obrazce jsou totiž dosti komplikované). Ani v tomto ohledu není žádný problém. Vše prostě šlape, jak má, a slouží hlavnímu účelu - pobavit.

Gamesa Boom Blox Bash Party je zasazena do veselého stylu, který by se dal přirovnat k zábavnímu parku. Levely jsou rozděleny do několika základních skupin a prostředí. Začnete tak na kolotoči, kde si osvojíte základní mechanismy. Pak se můžete přesunout do podvodního prostředí, k pirátům či do vesmíru. Taková nulová gravitace nebo voda vskutku dají zabrat a úplně mění herní zážitek! Každá skupina levelů je uvedena sérii efektních obrázků, které potěší hlavně mladší hráče. Celá vizuální stránka hry je taková Wiičková klasika se zaměřením na mladší ročníky, bohužel od prvního dílu nedoznala významného zlepšení. Znovu potěší spousta barviček, zajímavá prostředí kolem puzzlů a spousta nejrůznějších crazy příšerek pohybujících se poblíž kostek. Naopak rozmazlené uši příliš nenadchnou hudební melodie, jež se brzy oposlouchají a nikterak nezaujmou. Doprovod nakonec daleko více dělají všemožné zvuky kostek, které jsou výrazné podobně jako třeba ranní kokrhání sousedovic kohouta.

Hrej si táto

Dalším nesporným plusem je editor úrovní. Stačí projít krátký tutoriál, zapojit trochu kreativity a můžete jednoduše vytvořit vlastní level. Ty lze navíc rychle sdílet a stahovat z internetu. Potenciál lidské kreativity tak může hru dále rozvíjet. Stačí si najít oblíbenou skupinu puzzlů a systém vám na požádání nabídne další podobné kousky z internetu. Nové levely přidávají i designéři přímo z EA. Boom Blox Bash Party se dá hrát i v multiplayeru a to v kooperativním a versus módu. Kooperativní logicky vyžaduje spolupráci hráčů, versus naopak jejich vzájemné soupeření v různých misích. Najednou mohou hrát až čtyři hráči, už společná pařba s jedním nabízí příjemné rozptýlení. Multiplayer k celkovému dojmu přidává další plusové bodíky.

U mnoha puzzlů se tak může vyřádit celá rodina. Některé svojí jednoduchostí osloví maminku, která má s hraním minimální zkušenosti, protřelý otec se zapotí u náročných levelů a malé děcko si zase zamiluje příšerky a rádo si zahází s různými koulemi. Boom Blox Bash Party je příkladem kvalitní hry pro Wiičko.

Boom Blox Bash Party

Boom Blox Bash Party navazuje a důstojně rozšiřuje koncept prvního dílu. Neuvěřitelná variabilita, spousta puzzlů, slušná audiovizuální stránka. Tenhle kousek by ve vaší sbírce neměl chybět – užije si ho celá rodina.

Obrovská variabilita jednotlivých puzzlů, mnoho nápadů, editor úrovní, možnost sdílení online, bezproblémová technická stránka, multiplayer, veselé, hravé a prostě zábavné.
Zpočátku může být pro nováčka spousta herních způsobů matoucí, slabší hudba.