Bomberman Land Recenze Bomberman Land Wii

Bomberman Land Wii

Martin Strnad

Martin Strnad

22. 4. 2008 22:00

Ačkoliv se může zdát, že přízvisko Land a celý koncept hry Bomberman Land je pouze novodobý pokus narouboval na osvědčeného Bombermana něco nového, co by ji prodávalo ještě lépe, má Bomberman Land svou vlastní tradici jako samostatná svérázná série. První díl totiž vyšel na přelomu tisíciletí, a to už je nějakých osm dlouhých let. Za tu dobu navštívil Bomberman Land hned několik platforem, nyní atakuje Wii. Je možné, aby se tak dlouho udržel na první pohled příživnický typ hry na trhu?

Ve víru událostí

Stará známá hratelnost Bombermana, která počítá s rychlými reakcemi a trochou toho filipa při sázení bomb tak, aby zničily rychlé oponenty pohybující se stejně jako hráč v bludišti pravoúhlých chodeb, zatímco se hráč se vyhýbá výbuchům nepřátelských bomb, byla zde odvedena na vedlejší kolej. Ano, pořád lze skrze výhybku jménem hlavní menu přejít na tuto kolej, ale celá souprava se řítí poněkud jiným směrem. Destinace rychlíku jménem Bomberman Land je totiž příběhem svázaná sbírka na Nintendu Wii momentálně extra (ne)populárních (alespoň u producentů) miniher. Ano, je to další sbírka snažící se nás nalákat na hromadu různých mikroherách zážitků a ano, opět na Nintendu Wii.

Tyto jednotlivé „zážitky“ jsou hozeny do pytle s nápisem „příběh“. Pytel je to veliký, hluboký a v podstatě nepěkný na to, abych se chtěl dostat až na jeho dno. První problém nastane hned zkraje, kdy si musíte protrpět asi půlhodinovou úvodní animaci přímo v enginu hry (nutno podotknout, že nikterak graficky oblažujícím, spíš naopak) bez jediné příležitosti ji jakkoliv obejít nebo přeskočit. Prostě to musíte prosedět. Bohužel ale nestačí spustit hru a odejít někam na kafe, občas totiž musíte některý obzvlášť výjimečný dialog odkliknout, takže žádné flákání! A protože my jsme poctivě celý příběh proseděli, můžeme vám dopředu a s klidnou duší prozradit, že nestojí za nic a jde jenom o další výmluvu (dalo by se v případě tak nezakotvené postavy jako je Bomberman říci dost zbytečnou), jak Bombermana a jeho kamarády dostat do dalšího (pro celou sérii dost typického) zábavního parku. Že se vše točí kolem snahy sesadit minulého šampiona podivné soutěže, nyní diktátora, který si diktuje pravidla nové soutěže, je už zhola zbytečné. Každý soudný člověk bude dialogy, které lze přeskočit přeskakovat a ty zbylé ignorovat. Bohužel jich moc přeskočit nejde, tak si připravte svou kost trpělivosti. Připočtěme k tomu fakt, že pro samotné hraní všech miniher v příběhu prostém Attraction režimu je třeba tímto navýsost otravným příběhem projít od začátku do konce a můžeme tuto složku hry označit jako opravdu zbytečný rakovinový výrůstek, který si mohli vývojáři opravdu odpustit, obzvlášť u tohoto žánru.

Mezi řetízkáčem a ruským kolem

Kromě výše zmíněného děje vycpává putování mezi jednotlivými atrakcemi samozřejmě chůze a taky trochu obchodování. Přesouvání funguje stejně jako u nedávné Touch! verze pro Nintendo DS, ovšem s tím rozdílem, že Bombermanovi ukazujete cestu pomocí Wiimote, nikoliv stylusem. Využití tlačítek by se zde určitě hodilo, alespoň jako alternativa k bolavé ruce neustále ukazující dopředu.

Pro samotné navštěvování jednotlivých zábavních „stánků“ je potřeba na začátku každého kola získat na informacích jakési žetony. Ty posléze musíte rozumě investovat, aby z toho vznikl dobrý poměr mezi cenou atrakce a body získané jejím pokořením. Body totiž ve výsledku určují, jestli postupujete do dalšího kola, zůstáváte v tom aktuálním, nebo jste posláni o kolo zpět. Zajímavý management zdrojů, který může zpestřit jednoduchou sbírku miniher, nicméně v tomto případě ho dost poškozuje neboť je důkladně propojen s v této recenzi již dostatečně pohaněným příběhem.

Na kolotoči, věci se (ne)točí

Samotné krátké hříčky jsou pak natolik pestré, jak si to jen lze představit. Samozřejmě je všechny spojuje přítomnost hlavní postavičky a vizuál celé hry, který sám o sobě za moc nestojí ani v kontextu platformy Nintenda Wii. Většina her je na postřeh, některé na rychlost a výjimečně i na přesnost. Hříček jsou naštěstí dost krátké na to, aby při svém vysokém počtu začaly nudit. Ovšem občas jste okolnostmi (a hledáním nejlepšího poměru ceny a vydělaných bodů) beztak donucení některou atrakci opakovat v rámci kola několikrát. I přesto jde v případě této části celého produktu o docela zábavnou a záležitost. Pak ale zjistíte, že dobré dvě třetiny her se ovládají tlačítky. Slyšíte dobře. Mačkáním tlačítek na gyroskopy napěchovaném Wiimote!

Marná snaha

Bomberman Land Wii se úporně snaží. Chce být vším najednou a využít všeho. Sbírkou miniher, které momentálně letí, klasickou Bomberman frenetickou arkádou jež se vždycky dobře prodává, a zároveň dílem, které se nejenom hraje, ale taky „kouká“. Ale ať už to zkouší, jak chce, všechny jeho aspekty mají daleko k dokonalosti. Minihry se až příliš často ovládají pouze tlačítky a působí tak na Nintendu Wii dost nepatřičně, pro otevření všech hříček musíte projít příběhem, který je nejenom dost otravný, ale taky nejde přeskočit. Nakonec se uchýlíte k soubojovému režimu, který je starým dobrým Bombermanem, jak ho známe. Ale ani ten není dokonalý. I přes hromadu nastavení zde chybí možnost vytvářet si vlastní levely a online multiplayer, kterým se DS verze hry úspěšně pyšní, z nějakého důvodu taktéž absentuje. Bomberman Land Wii na své platformě těžko obstojí, ať už jako party hra, single player zábava nebo obyčejná „výbušná“ rychlovka.

Bomberman Land

Bomberman Land Wii se úporně snaží. Chce být vším najednou a využít všeho. Sbírkou miniher, které momentálně letí, klasickou Bomberman frenetickou arkádou a zároveň dílem, které se nejenom hraje, ale taky „kouká“. Ale ať už to zkouší, jak chce, všechny jeho aspekty mají k dokonalosti hodně daleko a výsledek je nekvalitní hra pro manažery podceněné majitele Nintenda Wii.

Offline multiplayer v akčním režimu (pokud máte s kým hrát), některé minihry jsou vskutku zábavné
Grafické zpracování, vnucování neuvěřitelně otravného a zbytečného děje, až příliš moc miniher se ovládá tlačítky, v akčním režimu chybí online multiplayer a možnost tvorby levelů