Bomberman Land Touch! Recenze Bomberman Land Touch!

Bomberman Land Touch!

Jan Horčík

Jan Horčík

7. 5. 2007 22:49 1

Počítejte se mnou. Od konce roku 2004, tj. dva a půl roku nazpět, se prodalo přes 40 milionů kusů handheldu Nintendo DS. To znamená průměrně přibližně 16 milionů kusů za rok. Když všechno půjde dobře, bude do roku 2010 na světě zhruba 100 milionů těchto herních konzolí. A vsadím boty na to, že minimálně na polovině z nich se bude pořád ještě mastit Bomberman!

Malá lekce bombosloví

Dynablaster si asi pamatujete, ne? Kdo nezná nebo nepamatuje, nechť pečlivě a poctivě nastuduje, protože jde o jednu ze zásadních lekcí herní historie. Důležitá je každopádně především ta skutečnost, že všechno to kdysi začala jedna jediná firma jménem Hudson Soft. Tahle firma existuje dodnes a dodnes statečně nese Bombermanův prapor na svých bedrech, vstříc zářivě třaskavé budoucnosti.

Princip Bombermana je jednoduchý. Máte postavičku, máte bludiště, máte protivníka. V bludišti může vaše postavička pokládat bomby, rozbíjet části bludiště a sbírat power-upy, stejně jako protivník. Cíl: zabít protivníka a získat trofej. Bonusová odměna: sladký pocit vítězství. Nikdo neříká, že Bomberman je nějak zvlášť intelektuálně náročná záležitost. Pche. Tohle není Riskuj. Stačí mít rychlé prsty... a být alespoň trochu mazaný! A co hlavně: nesmíte být zbrklí, jinak se pěkně spálíte. Doslova. A na popel.

Zatraceně třaskavá zábava

Zkrátka a dobře, Bomberman je zpátky. Kluci v redakci Levelu ještě pořádně nerozdýchali skutečnost, že nekonečné redakční zápasy v Atomic Bombermanovi jsou dávnou minulostí, a Japonci už jim cpou další bom-ba-sti-ckou pářku. Ještě že to DSko má jenom hrstka z nich, to byste se taky příštího čísla vašeho oblíbeného herního magazínu nemuseli nikdy dočkat!

Princip Bombermana byl váženému čtenářstvu vysvětlen, a tak se milé čtenářstvo nejspíš ptá: "A vo čem je teda sakra ten Bomberman pro to přenosný Nintendo?" A ptá se správně. Řeknu vám to asi takhle, kluci a holky. Je to vo bombách. Jo. Nic víc. Nic míň. Zvládnou to jenom vopravdový tvrďáci. Usmrkánkové, co se leknou při každym řachnutí rachejtle, tak ty tady sakra nemaj co dělat.

Single, multi, tuty-fruty

Bomberman Land Touch! obsahuje tři hlavní herní módy. Story mode, tedy příběhový mód, to je taková roztomilá malá akční záležitost, ve které se svým bombermanem pobíháte po pixelatém malém světě, plníte úkoly v zábavných minihrách, objevujete nové postavičky a jejich problémy, sbíráte všelijaká cinkrlátka, pomocí kterých otvíráte různá dvířka a branky, a vůbec je to takové příjemné oddechnutí si od multiplayeru. Trochu dětinské, ale některé minihry stojí za to.

Horní obrazovku vám zabírají mapky prozkoumaných oblastí. Navíc vidíte i do čeho je právě váš Bomberman oblečen - může totiž měnit kostýmy. Spodní obrazovka, to je herní svět, po kterém stylusem proháníte svého svěřence. Přijímáte emaily, používáte různé předměty, mluvíte s ostatními postavičkami. Protože by bylo dlouhé pobíhání mezi zónami, na které je herní svět rozdělen zbytečně únavné, můžete se mezi nimi snadno teleportovat pomocí jakýchsi informačních kiosků. Dělá to "vžžžžž", nebo tak nějak.

Pak je tu mód atrakcí. To jsou jednotlivé minihry poodemykané v příběhovém a multiplayerovém módu, které teď můžete hrát samostatně. Je to příjemné zpestření a někdy i docela zápřah na vaše poznávací i všelijaké jiné schopnosti.

Worms? Ale kdeže. Bomberman!

Nooo, a pak je tu Bomberman Battle Pack. Bombami, adrenalinem a bytostným, zvířecím vrčením nařachaný balíček akce s jeho nejsvětější svátostí Bombermanem v celé jeho parádě. Esence hratelnosti. Nevím, možná je chyba ve mně, ale přesně tohle je to, co jsem od hry čekal, když jsem ji poprvé uviděl ležet na stole v redakci. Jednoduchá, nelítostná zábava, při které budete skákat i se židlí na pokoji, obtěžovat spolucestující v tramvaji nebo autobuse a narážet do sloupů veřejného osvětlení. To vše v zápalu boje.

Nejen, že v Battle Packu můžete hrát klasického Bombermana v singleplayeru, tj. za protivníky vám budou počítačem řízení protihráči a vy si vyberete jednu ze dvou desítek herních arén. Navíc je možné hrát také multiplayer přes wi-fi přes lokální spojení, včetně DS Download Play. Ale co hlavně, hlavně jde hrát také Nintendo WFC, tedy prakticky s kýmkoliv na světě. Už v singlu je možné nastavit si až osm hráčů na jednu mapu a rozdělit Bombermany do týmů. Kromě toho si můžete také zvolit spoustu podmínek zápasu - jak dlouho má trvat, kdo zvítězí, zda se kromě power-upů budou objevovat i "ubírače". Nastavit můžete prakticky všechno. Arény se rozprostírají po dolní i horní obrazovce a lze mezi nimi přebíhat - právě počtem průchodů mezi horní a dolní částí mapy se levely liší a dávají každému odehranému zápasu zcela odlišný herní styl.

Hudson Soft a Nintendo společně hledali další platformu, kterou by si ještě Bomberman mohl zotročit. A našli ji.

Bomberman Land Touch!

Bombastické. Co víc dodat. Starý dobrý Bomberman prostě neomrzí na žádné platformě, ani v 21. století, ani nikdy jindy. Bomberman je věčný! Nic neobjevuje, nic nevylepšuje, je pořád stejný jako předtím. Stejně bombastický.

Singleplayer je zábavně roztomilý, plný zábavných a roztomilých miniher, postaviček a šudlátek. Nic to ale není proti totálně masakrálnímu multiplayeru, na který v rámci platformy NDS a vlastně i kterékoliv jiné dosahuje (vyjma Mario Smash Football) jen málokterá hra.
Nelze rychle přeskočit úvodní firemní loga a dostat se rovnou do hry! Škoda, že také multiplayer nevyužívá více stylusu, ale možná by to bylo jen na škodu.