Blitzkrieg 3

Recenzovaná verze: PC
24. červenec 2017 14:00 / Adam Zámečník / Recenze / Diskuze (15)

Související hra

20835570
UnreAll napsal 26. 7. 2017 v 17.12

Jsoucno: Keď prehráš, čiže nesplníš misiu, tak ju môžeš hrať znovu bez zmeny. Ty sám si vyberáš na mape konkretnu misiu z niekoľkých dostupných, do ktorej sa chceš pustit, ako prvej. Samozrejme s ohľadom na postup kampane a držanie sa reálií, ti nie sú ponúknuté všetky misie hneď. Proste misie musíš odohrať tak, ako sú napísané. Tie vedľajšie nie sú myslím povinne, ale nechcem trepať. Ja som hral všetky. Xcom by sem narubovať nešiel. Je to fiktívna hra, kdezto tuto Blitzkrieg je pevne zviazaný reálnymi udalostiami a tie sa už nejak odohrali. Takže nejde proste ignorovať ofenzívu v ardenskych lesoch tvojim prvotným neúspechom.

Editováno: 26. 07. 2017 v 17.13

20825828
OneShot napsal 26. 7. 2017 v 11.18

Jsoucno: Hru si můžeš kdykoli uložit, za předpokladu, že to zrovna tobě tedy bude fungovat. Pokud to neuděláš, tak předpokládám celá mise znovu, jako v předchozích dílech. S jistotou to říct nemůžu, procházel jsem kampaní nějak podezřele snadno, takže jsem nic neopakoval.

20878639
Jsoucno napsal 26. 7. 2017 v 11.00

Hele a jak je to s kampani, pokud clovek prohraje nejake mise? Neco jako "iron man" mod z xcomu, kdy prohrana mise zpusobi, ze se hraje dale ale treba se posune fronta kousek zpatky? Vite co tim myslim...nebo se prohrana mise hraje dokola, dokud ji neprojdu?

A co se tyce online, je tam nejaka moznost jakoze by hraci vedli bitvy mezi sebou a tim se treba posunovala hranice bojist apod nebo jen takova ta mobilni variace na tunu her v podobe Clash of clans, jak pisou.

20918479
MicroZ napsal 25. 7. 2017 v 18.26

Na Blitzkriegu 2ce jsem nahrál X hodin, ale po téhle recenzi nejspíš trojku radši ani zkoušet nebudu. Na steamu každý druhý píše, že se ani nedokáže dostat přes menu, jaké má hra technické problémy.

20876978
Dr.One napsal 25. 7. 2017 v 14.33

Achjo, tak zas nic.

20835570
UnreAll napsal 25. 7. 2017 v 14.21

OneShot: Tak to, že niekomu nejde niečo spustí ani neberiem do úvahy. Hráči sú väčšinou neskutočný analfabeti a namiesto riešenia problému zo svojej strany, majú plnú hubu urážok v recenziách. Bohužiaľ, ani aplikácie nie sú vždy blbuvzdorné. Technicky dokonalá a vyladená ta hra určite nie je, ale od chýb, ktoré by vyložene ničili hru maju ďaleko. Updaty inak prichádzajú stále, takze časom možno zmizne aj to vyhadzovanie z online režimu. Ono možno je na vine aj modem samotný, ale určite to mohli vyriešiť inak. Nie hodenim do menu. Zatiaľ si ju užívam a teším na každú ďalšiu misiu. RTS je pre mna ale najzábavnejší žáner vôbec, ako som časom zistil, takze určite v mojom prípade zavážilo aj toto.

20825828
OneShot napsal 25. 7. 2017 v 13.04

UnreAll: To já vím, že už je na trhu asi dva měsíce, recenzovaná je teď, předpokládám, kvůli obří slevě na Steamu. Jestli je to omezení demoverze, tak tam mohli aspoň napsat, že to je demoverze. Zatím tam píšou plná hra na víkend, takže to považuju za bug, ne za záměr. Zase se mi ale nestalo, co tu píšeš ty, že by mi hra spadla uprostřed mise. Když si přečteš recenze na Steamu, tak zjistíš, že tam mají lidi se hrou i úplně jiné problémy- některým nejde dokonce spustit. Takže hádám, že u každého se ty technické problémy projevují jinak- asi podle toho, jakou má zrovna Boris náladu. :)
Ale přeju ti, jestli tobě tedy funguje dle tvých představ. ;) Jo a průměrné hodnocení 2,5/5 Hrej neumí, tak beru za průměr 3.

20835570
UnreAll napsal 25. 7. 2017 v 12.36

OneShot: Nepropagujem ju, ale dobrých stratégii neni dnes moc. Priemerná nie je, je ľahko nadpriemerná, čo dokazuje aj hodnotenie tejto recenzie. Kľudne by sa to dalo prirovnať k máličko "slabšej" alternatíve k CoH sérii. Mne naopak príde zbytočná škoda tu hru ignorovať kvôli pár technických chybám, ktoré vo väčšine ani nie sú podstatne pre hru samotnú. Jediná väčšia je to občasne zlyhanie pozície po vyhodení z hry, kvôli online začleneniu. Misie ale nie sú tak dlhé, ako v predchodcoch, takze žiadne dvojhodinové seance a následný výbuch nervov zase nehrozia. Ja ani netvrdím, že je to nejaká nová modla, ale viem, že ma to ohromne baví a keď čítam, že to niekto vzdá kvôli "demoverzii" a neni si istý, či je to spôsobené naozaj hrou, alebo obmedzeniami, tak mi to príde zbytočne. No proste podarena stratégia, ktorej občas niečo odpustis, lebo nakonci sa ti aj tak odvďačí. Uvidíme keď prídem k tým spojencom. Dám ti sem potom niekde vedieť :)

Inak hra je na trhu už v oficiálnom vydaní pomerne dlho, takze o problémoch s neuloženim kampane by sa dávno vedelo. To len Hrej recenzuje až teraz.

Editováno: 25. 07. 2017 v 12.40

20825828
OneShot napsal 25. 7. 2017 v 10.30

UnreAll: Teď jsem si všiml, že jsi nehrál kampaň za Spojence (tu jsem hrál já). Až/jestli ji bez problémů dohraješ, tak to sem napiš, kdyžtak aspoň s jistotou budeme vědět o jednom člověku, co skutečně hru dohrál celou. Nikoho neodrazuji, jsem prostě realista- je tu spousta lidí, co hrám vyčítají třeba jen lehký propad frameratu. To mi třeba přijde extrémní, oproti tomu je tohle dost závažné. K problému na mojí straně- možná se hře nelíbí, jaký mám OS. Možná se jí nelíbí můj Steam účet. Možná se jí nelíbí, že mám kabelovku. Tak, či onak, určitě nebudu sám, jen tu hru prostě zatím hrálo málo lidí na to, aby se o těchhle problémech mluvilo.
Mimochodem, mně se naopak zdá, že ty tu hru příliš propaguješ. :) Je to průměrná hra (i podle recenze), jak jsem psal, v podstatě dvojka s lepší grafikou, hratelnostně bych dokonce řekl, že ji druhý díl převyšuje. Navíc za chvíli vychází Sudden Strike 4 a právě tyhle "komári somári" mohou lidem usnadnit rozhodování.

Editováno: 25. 07. 2017 v 10.31

20835570
UnreAll napsal 25. 7. 2017 v 10.13

OneShot: priebeh kampane sa ukladá zvlášť a misii zvlášť. Rozhodne to neni problém hry a neexistuje dôvod, prečo by niekomu hra ukladala a inému nie. Chyba kľudne mohla byt na tvojej strane, alebo je to tak, ako som písal. To neni problém na úrovni doskakujucich textur a pod. kde rozdielna konfigurácia môže spôsobovať nestabilitu. Poznám stovky hier, kde sa mi jedného dňa úplne posral save a musel som nejaký úsek opakovať. Tuto je to niečo podobne, akurát sa teda zmaže len save z misii, nie kampane a to je zasadne. Navyše neni to pravidlom, kopu hodín som odohral bez jediného problému. Je to taká blbá daň za online. Osobne si skôr mýlim, že zbytočne odrádzaš ľudí od prípadnej kúpy velice slušnej stratégie. Žiadna tragédia to s tým občasným blbnutim pozícii zase neni. Nerobme z komára somára. Kazdy ma nárok na refund, keď mu buďe blbnut pozícia, ako tebe, nemusel čakať na voľny víkend. Je to tiež vec, ktorú si myslím, že by sa autori snažili odstrániť ako prvú.

Editováno: 25. 07. 2017 v 10.15

20825828
OneShot napsal 25. 7. 2017 v 09.53

UnreAll: Tak jasně, že se to asi nestane každému, to by to nekoupil nikdo. Problém je, že se to někomu stát může, tak jako se to stalo mně. Proto jsem považoval za svoji povinnost před tím ostatní varovat. Navíc sám uznáváš, že problém s ukládáním hra má- když si vzpomenu, že jsem ve dvojce hrál některé mise třeba i dvě hodiny, tak považuji za velký problém třeba i jen jednu misi (natož pak, když se ti smaže celá kampaň, a že jde o záměrné omezení, si nemyslím). Ohledně hratelnosti- i já jsem psal, že je hra docela zábavná, ale tohle s tím savem na mě prostě bylo moc.

Editováno: 25. 07. 2017 v 09.54

20835570
UnreAll napsal 25. 7. 2017 v 06.42

OneShot: Vlastním Blitzkrieg 3 od EA prístupu a dohral som kampaň za osu a teraz som v tretine za Sovietov. Hra je to chytlava a zábavná. Starosť o svoje jednotky, ktorá ale nakoniec nekončí neustálym nahrávaním pozície je u mna vítaná. V misiách plním všetky bonusové úlohy, ktoré hru sťažia, nie však frustrujú. Vizuál je nádherný a veľmi slušne optimalizovaný. Ozvučenie i keď mi znie trochu utiahnuté, tak reálne. Kampaň sa verne drží historických reálií vrátane náplne a postupnosti úloh.

Radosť z inak podarenej RTS kazia len tie technické chyby, ako sa píše v recenzií. Stáva sa, že mi hra oznámi prerušenie spojenia a hodí ma do "menu" (svetovej mapy - veľmi podarenej), kľudne aj počas rozohratej misie. Väčšinou to znamená hrať misiu od začiatku, pretože tento save padá, keďže je iba v onej jednej online pozícii. Proste Ruska hra. Ničmenej postup kampaňou zostava nedotknutý . Navyše niektoré "vedľajšie" misie sú na par minút a opakovanie tak neboli. Stalo sa mi to aj v pokročilej fáze poslednej misii za Nemecku stranu a vtedy to trochu zamrzí. Toto je ale vlastne jediná chyba hry, ktorá naozaj stojí za zmienku, resp. Nič iné som nezaznamenál, alebo je to akceptovateľné.

To s uloženou pozíciou, čo spomínaš ty, ale v hre neni a možno ide o zámerne obmedzenie, pretože ak sa ponáhľaš (ignoruješ vedľajšie úlohy) a máš veľa času, môžeš všetky kampane za ten víkend naozaj dohrať.

Editováno: 25. 07. 2017 v 07.09

20894476
pavel.makal napsal 24. 7. 2017 v 20.27

OneShot: Tím už dávno je :) Ale mrzí mě, že nám takové věci občas utečou.

20825828
OneShot napsal 24. 7. 2017 v 19.58

Hru jsem hrál teď v rámci té akce víkend zdarma a k těm technickým problémům bych dodal, že potom, co jsem v kampani strávil asi 4 hodiny, pak ji uložil a šel spát, tak mi další den byla nabídnuta pouze nová kampaň, uložená pozice nikde. Nemáte představu, jak rychle hra letěla do koše. A to jsem si ji, blázen, pár dní předtím chtěl dokonce koupit.
Ale pokud dokážete zahrát kampaň na jeden zátah, pak je to vcelku zábavná RTS, takový Blitzkrieg 2 s lepší grafikou a pár hratelnostními změnami, některými k lepšímu (jednotky konečně správně reagují na vaše příkazy), jinými k horšímu (systém povolávání posil, v recenzi zmíněná přílišná arkádovost).
P. S. Silesian má pravdu, ale recenze je obsahově dobrá, a to je hlavní.
Tímto slavnostně navrhuji Silesiana na post vrchního korektora zde na Hrej!

Editováno: 24. 07. 2017 v 20.13