10. březen 2015 20:00 / Zdeněk Princ / Recenze / Diskuze (75)

Nephe napsal 11. 3. 2015 v 20.07

Nechápu Zdenka, který hru tak obhajuje a říká, že to není tím, že je to česká hra.
Ta hra má podprůměrný design, logické to neni ani hovno a dabing stojí za velké kulové...
Zdenku, tato hra také není výzva, jak zaznělo na začátku recenze. Pokud je pro tebe výzva to, že se musíš našprtat každý krok, tak OK :/

-1
Ropušátko napsal 11. 3. 2015 v 19.53

v: Já to chápu, ale mě, jako zákazníka to nezajímá, stejně jako rok vydání, víš jak to myslím, jdu teď na steam a vidím tam stejně AAA hry, které jsou cenově stejné dokonce levnější. Již zmiňované CS GO za 10,99 je standardní cena, hra nabízí PRO MĚ daleké více než plošinovka z game makeru, ale to je každého věc :-)

-1
v napsal 11. 3. 2015 v 19.50

Ropušátko: ty ceny co uvadis jsou vsechno ceny v akcich na steamu pockej pul roku a bude hra za 8 euro v akci :) 14 euro je naprosto normalni cena pro novou plošinovku.

-1
Ropušátko napsal 11. 3. 2015 v 19.18

1)Mám rád obtížné hry, ale ne z důvodu toho, že musím zmáčknout čudlík na setinu přesně, nebo se nabiflovat úroveň nazpamět, ale z důvodu, kde mě hra donutí přemyšlet jak se lidově říká "out of the box". Nemám rád hry, ve kterých je obtížnost uměle nastavovaná, protože ta hra nic jiného než opakování a opakování nevyžaduje, každý dokáže splnit takovou úroveň dřív nebo později, pakliže tomu obětuje čas a to podle mě není dobře.

2)Cena 400 Kč je podle mě dost. Nemám problém s penězi a kupuji si hry relativně pravidelně, například nedávno jsem si pořídil Evolve, za plnou pálku a když mě hra zaujme, tak si nemám problém hru koupit za 60 euro, ovšem cena musí být pro mě obhajitelná. Neříkám, že hra je špatná, ale když se podívám, co za hry si na steamu do 400 Kč můžu koupit tak je tu pro mě problém, že často si můžu koupit AAA hru za tuto cenu, ikdyž to je třeba hra půlroku stará, nebo klidně rok, ale to pro mě, jako zákazníka nehraje roli, kouknu se na nabídku a vidím co si mohu vybrat například do 400 Kč, koupil jsem například nedávno skyrim legendary edition za 10,99 eur tužím že, counter strike global offensive 10,99 eur, bioshock infinite 7,99 eur, ano hra je to starší, ale oproti Blackhole je to pro mě stokrát lepší volba, protože už jen času co u skyrimu jsem strávil je nepočítaně nebo CSko je prostě taková klasika, kterou budu hrát pořád. Cenovku Blackhole bych viděl někde kolem 6,99 eur, viděl bych to na cenu stejnou jako Besiege, které je extrémě zábavné, a je to stejná "kravinka" jako Blackhole, prostě odreagovačka.

3) Nemám rád české youtubery, kteří se snaží být rádoby vtipní s primitivním humorem, kteří cílí na věkové publikum 13 let. Nic proti tomuhle humoru, ale není to pro mě. Radši si pustím Monthy Pythony, nebo Laurieho a Frye atd, chápu tenhle humor také nesedne každému, ale alespoň není plytký a jednoduchý.

Abych tenhle svůj "výblitek" shrnul, Blackhole není pro mě, svoje publikum si jistě najde a myslím si, že by mohli mít i úspěch, ale podporovat někoho jen proto, že je ze stejné země jako já mi nepřijde OK. Přispěl jsem radši Vávrovi se svým Kingdom Come, i když to může být ve výsledku průser, tak se mi hra zatím strašně moc líbí a příjde mi už teď nádherná a opět chápu, že pro některé lidi může být Kingdom Come nepochopitelná investice.

-1
Hejmuch napsal 11. 3. 2015 v 19.16

To se opravdu tady musíme hádat jestli ta hra je dobra nebo ne. Pro mě je důležité co napíše důvěryhodný recenzent, než nějake dítě v chatu. A to nemůžeme byt jednou hrdí na to, ze vyšla česká hra na steamu a ma ve světe dobře známky?? Trochu toho patriotismu lidi

-1
Lulan napsal 11. 3. 2015 v 18.06

Hra skvělá, až na ten dabing... (Hlavně kurva Ati, Selassie!)

-1
Všehomíra Rovnocenná napsal 11. 3. 2015 v 15.26

Bloodwer: Pokud ti přijde necelých 400,- (15 EUR) za kvalitní a designově světovou hopsačku jako moc, možná je čas si promluvit s rodiči o kapesném, nebo změnit zaměstnání. Čtyři stovky za menší hru na 10+ hodin je v dnešní době naprosto v pořádku.

Dabing a humor tu hru nedělá, pointa hry je skákačka s velmi promyšleným designem úrovní. Dále pak hra nebyla hodnocená jako od kamarádů, jak Vojta správně poznamenal, hra dostává vysoká čísla všude, i v zahraničí. Čiže další irelavantní argument. Nu a DLC a sběratelské edice jsou bonus, nikdo tě nenutí se o ně zajímat nebo je kupovat. Pokud se ti hra líbí, tak si je koupíš. Je to jako takové další extra poděkování autorům. To je snad naprosto jasné, že se kluci nesnaží vyrejžovat zlatý důl 2D hopsačkou s vysokou obtížností, to by se ta hra hrála úplně jinak a cenově by byla jinde.

20863219
Rudla napsal 11. 3. 2015 v 15.22

Tak tuto hru si asi nekoupím, trávit čas nadáváním a mlácením do stolu můžu i bez ní. :o)

-1
vlad1mir86 napsal 11. 3. 2015 v 15.12

Bloodwer: jednu jedinou hru s těmito kvalitami kterou si můžete zahrát zadarmo v prohlížeči, předem děkuji za odpověď.

20860016
Vojta Dřevíkovský napsal 11. 3. 2015 v 13.30

Bloodwer: Tak jestli nám nevěříš, můžeš se přesvědčit v recenzích zahraničních webů, že dobré známky hra rozhodně nesbírá z kamarádíčkování. Tohle fakt nemáme zapotřebí :)

-1
garfield napsal 11. 3. 2015 v 13.24

Hra nic extra, dabing strasny.....hra na 4/5 urcite ne........ale na prvni pokus urcite dobry autorum hodne stesti do dalsich her...

-1
vhoo napsal 11. 3. 2015 v 12.08

dabing je skutečne hrozný , humor je slabší než v poldovi kde to zachranoval aspon Sobota :). Vůbec nechápu proč tam vůbec nějaké mluvení autoři prosazovali, mohlo se to obejít úplně bez toho a u těchto her není třeba vůbec nějaký příběh a tady udělali tvůrci podle mě chybu, neměli se na to vůbec zaměřovat a spíš uděat zajímavějšá grafiku která mi přijde taková "už jsem to viděl tak v deseti hrách". Nápad a level design je na dobré úrovni. Dalo se ztoho vytěžit víc.

-1
Maurice napsal 11. 3. 2015 v 11.47

Bloodwer: .....................řekl............ šest...........ná....ctiletý.........

20859431
Bloodwer napsal 11. 3. 2015 v 11.37

Môžem triezvy názor?? takže takto obyčajná plošinovka ktorú by som si bol ochotný zahrat na androide cez prednášku zadarmo a toleroval by som reklamy......ale platit za toto peniaze?? tak to teda určite nie.....Dabing a ten humor čo tam je mierený na 12 ročné deti celkovo to pôsobí ako lacná hra čo si zahráte v prehliadači za 0.00€ + ešte som sa dočítal že majú v pláne DLC, a to je už silná káva.....okolo celého tohto projektu je strašne velké haló len preto že to dabujú 15 ročné deti z youtube a infaltilný dospeláci (čest jednej výnimke) ináč dost by ma zaujímalo vaše hodnotenie keby autorom bolo nejaké Pólske štúdio(najskär by ste to asi ani nerecenzovali alebo úplne zjebali)..... strašne mi vadilo ako sa celí čas bojíte povedať skutočný názor na hru len preto že to robia vaši „kamaráti“ z youtubu......čakal som viac profesionality....Nekritizujem hru je taká aká je, to že to vydávajú dokonca v zberateľskej edícií je odvaha a za tie DCL tak to je na facku ale čo už....skorej mi vadí vás prístup.....

20859114
bares69 napsal 11. 3. 2015 v 10.32

bůh: No fuj, takhle ho urazit, bože, bože :D

20872747
bůh napsal 11. 3. 2015 v 10.24

Alimen: Aha, myslel jsem si, že to má spojitost s tímto ;) http://www.csfd.cz/film/403663-hrajeme-…

20872747
bůh napsal 11. 3. 2015 v 10.18

daremes:
Game Maker Studio umožňuje export na PS3, PS4, Vitu XONE, MacOS, Linux, Android, Windows Phone a další.
Myslím, že stále má i redakce hrej.cz vůči němu předsudky a přitom se v poslední době hodně zlepšil a je to v podstatě plnohodnotný nástroj pro tvorbu 2D indie her. V Game Makeru bylo vytvořeno i např. Hotline Miami, Gunpoint nebo Nidhogg.

Editováno: 11. 03. 2015 v 10.19

-1
Alimen napsal 11. 3. 2015 v 10.17

bůh: Můžu se jenom zeptat, co jste myslel tím: Chápu, už podle nicku? :D Já už tuten nick mám od 8 let kdy jsem hrával WoWko na neoficiálních serverch a odtamtud (doufám, že to slovo mám napsaný správně :D) vzniklo Ali (Aliance) a Man, ale jelikož by to vypadalo divně Aliman, tak jsem to změnil na Alimen a už jsem si to nechtěl měnit. :D Tak nevím co Vám na něm vadí :) A jinak, já mám rád český dabing, jelikož jsem vlastenec, tak jsem rád za to, když se někde objeví a podle mě, když chce někdo dobrý dabing, tak ho musí postupně pilovat a jen málokdy se stane, že se ten dabing povede hned na poprvé. Ano, ten dabing není dokonalý, ale třeba se FiolaSoft příště polepší :) A jen abych odpověděl na to co jste psal, tak pokud chcete, aby Vám z příběhu nic neuniklo, tak si můžete vypnout dabing a nechat jen titulky a hudba se tam dá vypnout též.

S pozdravem Alimen :)

-1
vlad1mir86 napsal 11. 3. 2015 v 09.42

já spíše myslím, že je to přesně naopak, i kdyby hra byla sebelepší tak se bude na hodnocení nadávat, právě proto že je z ČR a všichni za tím budou vidět něco více naprosto ignorujíc zahraniční recenze. Jsem rád, že redaktoři drží objektivitu a snaží se tomuto trendu nepodléhat.

20861459
daremes napsal 11. 3. 2015 v 07.15

Nevim, kdo konkretne ma byt "Youtuber", ale dabing je objektivne priserny, ze to az kazi celkovy dojem z toho vytvarna. Mozna by bylo lepsi zamerit se na kvalitni anglicky dabing a prdnout tam treba ceske titulky. Ale jinak mi to prijde moc pekny, ani jsem nevedel, ze v Game Makeru se da udelat takovahle hra. MacOS verze by byla fajn, pokud to jde z toho snadno exportovat na dalsi platformy.

20872747
bůh napsal 11. 3. 2015 v 00.27

Alimen: Chápu, už podle nicku ;) Osobně to mám naopak než ty, marketingový tah nasazení youtuberů na mě působí spíše odrazujícím dojmem. Hra mi přijde jako kombinace And Yet It Moves (mechanismem otáčení gravitace) a již zmíněného Super Meat Boye (leveldesingem a obtížností levelů), kterého považuju za vrchol plošinovkových her vůbec. Hodně se mi hra líbí, ale 400Kč mi na hru tohoto formátu přijde hodně, ve slevě za rozumnou cenu koupím a vyzkouším. Letsplay jsem zatím neviděl, takže hodnotit dabing nemůžu. Obecně, ale u těchto plošinovek s důrazem na preciznost kombinovaných s logickými úkoly, preferuji kdyby to žádný příběh ani dabing nemělo. U her jako přávě Super Meat Boy se mi líbí, že si můžu hudbu vypnout úplně a pustit si k tomu třeba nějakou svojí hudbu a užívat si jen tu hratelnost a radost z překonávání výzev. Tady by mně vadilo, že by mi mohly uniknout nějaké hlášky nebo příběh, nevím přesně jak to ve hře s důležitostí příběhu je, zda je tam jen z marketingových důvodů, nebo má nějaký hlubší význam.

kafka: Hra i na Steamu má skvělé hodnocení (97% pozitivních recenzí) a v zahraničích recenzích hru také chválí.

Editováno: 11. 03. 2015 v 00.37

1236185
Zdeněk Princ napsal 11. 3. 2015 v 00.21

kafka a EL Prdelo: Kluci, vážně mi není deset, abych měl potřebu něco takového dělat, nebo abych za ty roky nedokázal udržet odstup. Hra má vynikající design, ten ji zdobí a je nakonec i hlavním důvodem, proč hra dostala takové hodnocení. Mouchy má, nic jsem nezatajil, ale jak už jsem psal níž - podobných příkladů, kdy nějaká nezávislá hra (třeba mě napadá Papers, please) dostala vysoké hodnocení za nápad, či atmosféru či jeden prvek, je mnoho a vážně to není nic neobvyklého. A to, že je to česká hra... mnohokrát jsem se už vyjadřoval v tom smyslu, že nevidím důvod, proč něčemu přidávat body jen za to, že hra vzniká v ČR... Možná je to spíš naopak, že za tím čtenáři (a teď nemyslím nutně jen vás dva) hledají nějaký komplot právě proto, že je to hra z ČR :)

Editováno: 11. 03. 2015 v 00.23

-1
Já jsem tady napsal 11. 3. 2015 v 00.17

Za mě hra 2/5 nebo 3/5. Všude na českých médiích se hra nadhodnocuje, protože Fiola a "protože je to z Česka" i když jde pouze o dobře udělanou průměrnou plošinovku. Dabing českých "džustuberů" je otravný a hru jsem hrál v angličtině. Vážně jak to někdo může v cz dabingu poslouchat. Příběh ujde, ale rozhodně nečekejte Dunu nebo Isaaca Asimova. Doporučuji raději Hotline Miami 2.

-1
kafka napsal 11. 3. 2015 v 00.06

EL Prdelo: souhlasim s tim nadhodnocenim, myslim ze v pripade tehle hry zde hraje velky faktor kamaradstvi a taky duvod ze se jedna o ceskou hru

-1
Jarvik napsal 11. 3. 2015 v 00.03

Alimen: Možná je to tím, že každý máme právo na svůj názor a jestli ti to tak vadí tak tě samozřejmě nikdo nenutí to tady číst, tak teď už to chápeš.

-1
Alimen napsal 10. 3. 2015 v 23.44

Nějak nechápu proč nadáváte na ten dabing. Nutí vás snad někdo, abyste ho poslouchali? NE. Mě se upřímně celkem líbí a jsem rád za to, že tam je.

1236185
Zdeněk Princ napsal 10. 3. 2015 v 23.23

twitter: No, je to prostě o tom pocitu, že nad něčím zvítězíš :) Nad učením můžeš samozřejmě taky, tohle je i přes to "učení" pořád zábava...

-1
Wizzian napsal 10. 3. 2015 v 22.59

V Game Makeru bol vytvoreny aj Hotline Miami ;)

-1
twitter napsal 10. 3. 2015 v 22.54

Tak nejak nevidim smysl, proc se drilovat a ucit nejakou hru, ktera by mela spise z podstaty veci bavit. Jinymi slovy daleko uzitecnejsi mi pripada uceni se napriklad ciziho jazyku nebo hrani na hudebni nastroj nez se frustrovat u podobnych typu her

-1
Nephe napsal 10. 3. 2015 v 22.51

2/3 českých dabingů, ať už u her, seriálů, filmů, čehokoliv jsou odpady :/ Zrovna u této hry je to jeden z těchto odpadů :))