Blackbeards Revenge Recenze Blackbeard's Revenge

Blackbeard's Revenge

Maxim Kucer

Maxim Kucer

26. 2. 2008 23:00 7

Hra, která nemá reklamu, nemá kredit. I zde ale existují výjimky, jmenujme Helldorado: Conspiracy. Blackbeard’s Revenge (případně BR) je podobný projekt. V oceánu internetu byste marně pátrali po nějakém preview či relevantních informacích o této hře, krom oficiálních stránek, samozřejmě. Rozpaky navíc vyvolala už velikost instalace - co se může vejít do 130 MB?

Untermenu

První, co na vás hra vybalí, je odporné menu s ještě odpornější pseudokaribsko-rockovou-80s-funky-shit muzikou. Vděčnější by byli už i Eva s Vaškem. Submenu Options na tom není o nic lépe. Zpočátku jsem myslel, že se za obrázkem klávesnice, kde jsou vysvětleny ovládací klávesy, skrývá například nastavení zvuku, rozlišení či, a to jsem byl už hodně naivní, možnosti grafiky. Nic. Pomsta autorů je dokonalá, protože veškeré zběsilé klikání je marné.

A v tomtoduchu se nese celá hra. Marnost nad marnosti. Veškeré prvky tohoto titulu jsou těžce vytrženy z reality, respektive z reality točící se okolo počítačových her. Dnes už není moderní grafika na úrovni dětských omalovánek, nejsou iN *.mid zvuky a hratelnost záživná jako sedmistý díl seriálu Tak jde čas.

To podstatné – děj

Děj Blackbeard's Revenge je těžce primitivní. Délka textů, které se vám objevují před každou misí, se podobá popiskům filmů v TV programu, ale jejich informativnost je podstatně skromnější. Takže děj je plytký a těžko uchopitelný. Číst krátké pasáže příběhu hráče obtěžuje a herní dobu geometrickou řadou zkracuje. Není cítit ani závan děje, který by vás byť jen trochu ponořil do hry samotné.

V podstatě jde o to, že disponujete minimalistickou flotilou sestávající se z jedné lodi-nelodi, jež má základnu na ostrově-neostrově potaženém asi čtyřmi druhy rozteklé a bizarně zbarvené textury. Možná pokus o surrealismus. Tento kus pevniny obdařený počtem polygonů, co by se na prstech dal spočítat, je groteskní říší fantazie, kterou můžete postupně vylepšovat za zlato, které naloupíte v jednotlivých misích.

Ty jsou úmorně nudné: znovau a zvonu loupežíte a ničíte nepřátelské lodi na moři. Jako odměnu za postup můžete považovat (ne)vítanou možnost kupování nových lodí. A že jich je! Nabídka čtyř pevně definovaných typů je na tento paskvil opravdu výkon. První „Dreadfull“, což by se dalo přeložit asi jako „Strašlivá“, si své jméno má podle popisků vysloužit tím, že je pomalá, ale dobře manévrovatelná. Velmi děsivé. „Wanderer“ je jedinou větou vystižen jako o něco rychlejší, ale hůře ovladatelný. A budou horší! „Tato loď je silná a rychlá“, řeč je o „Shearwater“. Třešnička na závěr se skrývá pod jménem „Moor’s Head“ s popiskem „It’s a big torpedo!“. Nutno dodat, že rozdíly jsou pouze papírově. Jejich tvary vás budou strašit ve snech ještě dlouho poté, co hru vyhodíte do koše.

O čem? O ničem!

Jedinou výhodou je, že BR je v zásadě technicky funkční. Když s ní budete skutečně chtít ztrácet čas, zamrzí, že při přepnutí do Windows se zpět už nedostanete. Jinak hra nepadá ani neútočí chybovými hláškami. Jenže to Blackbeard’s Revenge nezachrání, protože je natolik hluboko, že už není návratu. Jako nejzábavnější prvek shledáte zapalování knotů u kanónů pro následné efektní zatřesení obrazovky. To vás přestane bavit ve chvíli, kdy zjistíte, že nelze zaměřovat. Klávesy „R“ a „F“, pro tento účel vyhrazené, jsou nefunkční. Čímž mizí poslední důvod se nechávat touto bezobsažnou hrou obtěžovat.

Resumé

Hodnotící škála naneštěstí nemůže jít do minusových hodnot, které by si tento titul zasloužil. Doporučit ho lze těm, kteří mají chuť na pomstu. V případě, že ve svém okolí nesnášíte skupinku lidí, donuťte je tuto nádheru hrát po síti, neboť (a to, Bože, chraň) má dokonce multiplayer!

Blackbeards Revenge

Žijeme v demokracii, takže nás to nikdo hrát nedonutí.
Vše – příběh, hratelnost, grafika, zvuky a tak dále.