Big Brain Academy: Wii Degree Recenze Big Brain Academy: Wii Degree

Big Brain Academy: Wii Degree

Ondřej Malý

Ondřej Malý

10. 10. 2007 22:00

Big Brain Academy na Wii je hrou podobnou, jako je Big Brain nebo Brain Age na DS, díky kterým se Nintendu podařilo svou kapesní konzolku prodat prakticky všem Japoncům bez ohledu na věk a pohlaví. Jde o kompilaci miniher, které mají „procvičit mozek“. Jestli tomu tak skutečně je, to netuším, i když mi hra dokázala, že unavená hlava po celodenním pracovním procesu je na tom hůře, než čerstvě vyspinkaný mozek v neděli ráno.

„Ne ptáčky!“

V Brain Academy najdete několik desítek hříček, které vyzkouší schopnost počítat, analyzovat, identifikovat, zapamatovat si a představit si. Budete tak muset například co nejrychleji určit, které ze zvířat na obrázku (delfín, moucha, sup a gepard) má křídla, vytvořit z různých čísel na obrazovce požadovaný součet, propíchnout balónky s čísly od nejmenšího do největšího a podobné ptákoviny. Samozřejmě, jak je to pro minihry na Wii typické, vše je nutné udělat s maximální rychlostí a chyby hra neodpouští. Hodnotí vás totiž nejen podle toho, kolik správných odpovědí během testu zvládnete, ale také jak rychle dokážete každý z úkolů dokončit.

Podle počtu správných odpovědí a rychlosti hra vyhodnocuje, jak jste dobří. Poněkud úchylně se vaše úspěšnost měří na „gramy mozkové hmoty“, což není zrovna smysluplný cíl. Nemohu si pomoci, ale připadá mi to až příliš zvláštní a moc mne nemotivovalo „zvětšovat si mozek“, ale spíš hrát proti ostatním, ale to je asi věc názoru. Při prvních pokusech je obtížné dostat se nad tisíc gramů, ale pár hodin tréninku stačí na to, aby podivínský profesor, který Mozkové Akademii šéfuje, skákal radostí nad tím, jaké pokroky děláte. Ocenit musíme také fakt, že minihry nejsou okopírované z DSka, ale vytvořené originálně pro Wii.

Něco pro manželku

Asi každý bude hodnotit podle toho, na co je dobrý, které z her mu sednou nejlépe – osobně ale považuji za nejtužší variaci na klasické „skořápky“ v podobě klecí s ptáčky. Na několikrát jsem opakoval i úkol spočítat červené a modré míčky, které létají do víceméně zároveň do košíčku, a stanovit, kterých bylo více. Úkoly jsou na první pohled naprosto triviální, na pohled druhý se musíte zatraceně dobře soustředit na to, abyste je splnili.

Samozřejmě, jak už to u kolekcí miniher bývá, opravdová sranda je to až v momentě, kdy je hrajete proti někomu. Nemusíte při tom také nutně být střízliví. Brain Academy je s ohledem na tento stav zřejmě vyvíjena, protože všechny ikonky jsou obrovské a prakticky není možné se netrefit ani v příjemně podroušeném stavu. Daní za to je, že o grafice se v případě této hry nedá moc mluvit, pokud tedy nechceme srovnávat s flashovkami na webu, kterým se Brain Academy podobá nejvíce. U tohoto žánru to ale příliš nevadí, protože, jak známo, party games lákají něčím úplně jiným.

Hra mi dala několik příjemných poznatků. Muži se skutečně neumí dobře soustředit na dvě věci najednou (skákání různobarevných míčků do košíčku). Hru se rychle naučí i nehráči, což je cílem celé strategie Nintenda s Wii i DS. Moje žena pochopila, co se po ní chce, cca po dvou minutách hraní, po pěti mě pak bez větších problémů porážela v každé druhé disciplíně. Ovládání Wiimotem je totiž na rozdíl od mnoha dalších her, které jsem měl tu možnost vidět, provedené extrémně jednoduše, je vidět, že autoři nevymýšleli žádná komba nebo obtížné pohyby, ale soustředili se na to, aby ho každý zvládl během minuty.

Kromě toho, že dokáží notně potrápit ego každého prohrávajícího, mají hry typu Brain Academy navíc tu výhodu, že se skoro nedají „dohrát“. Na rozdíl od vysokorozpočtových megaprojektů jsou nekonečnou zábavou, podobně jako třeba Tetris nebo má oblíbená flashovka Desktop Tower Defence. Podmínkou je ale, že je hrajete ve dvou a více lidech. Plný potenciál party her se projevuje až v multiplayeru a tady Brain Academy nabízí sice pár zajímavých módů, ale bohužel například žádnou hru po internetu přes WiiConnect24.

Brain Academy není špatná miniherní kolekce, i když pro hodnocení je nutné jej porovnat s ostatními hrami podobného typu, které jsou pro Wii dostupné. A tady mi vychází Brain Academy už hůře. U WarioWare či Raymana jsem se bavil mnohem více, i když Rayman je spíše singleplayerový. Nicméně až Brain Academy mírně spadne s cenou, mohu ho doporučit jako další díl do sbírky. Přece jenom, pravidelněji docházející přátelé si zaslouží nehrát neustále ty samé hry a mít občas něco jiného.

Big Brain Academy: Wii Degree

Velmi dobrá kolekce logických miniher. Na Wii je ale velká konkurence.

Jde o původní sbírku miniher neokopírovanou z DS, ovládání je přístupné, celkově je to příjemná výzva pro každého.