BattleTech

Recenzovaná verze: PC
7. květen 2018 18:50 / Aleš Tihlařík / Recenze / Diskuze (15)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20880825
Aleš Tihlařík napsal 11. 5. 2018 v 23.15

Corvus von Corax: Ahoj, něco pravdy na tom samozřejmě bude, ale podle mě to není nějaký zápor, protože to tak nějak vychází z obecné logiky. Rovnou však říkám, že Battletech není a ani nemá ambice být dalším dílem ze série Civilizace nebo Total War.

Jak jsem psal v recenzi - čím větší, tím lepší. Což znamená, že jako hráč má člověk tendenci vybírat si ty největší mechy (tedy aby toho co nejvíc vydrželi) a také se tyhle mechy snaží jako první eliminovat u soupeře. Nemyslím si však, že je nutné postupovat takovou tou klasickou "férovkou" všichni na jednoho, i když je to samozřejmě validní strategie. Jde o to, že pokud si vytvoříš tým plný gigantických a pomalých mechů, budeš taky později táhnout, což nevadí v případě, kdy máš takovou palebnou sílu, že v nějakém jednodušším úkolu skupinku nepřátel rozmetáš během dvou tahů. Ale jakmile přijde složitější bitva a stojí proti tobě třeba trojnásobná přesila, zjistíš, že soustředit se na toho jednoho velkého mecha vzadu nemá smysl, i když má největší palebnou sílu. Proč? Ti menší (mechové střední velikosti, ti nejmenší jsou relativně k ničemu) tě totiž můžou obejít ze strany, soustředit palbu na nechráněná místa a tím pádem tě velice efektivně vyřadit z boje, mnohdy s opravdu fatálními následky.

Ono se dá říci, že největším strategickým prvkem v Battletechu je poskládání mechů tak, abys našel ten pravý balanc, v tom je taky největší zábava. Balanc však občas postrádají právě ty úkoly, o čemž jsem vlastně také psal. A je pravda, že občas se ke konci mise opravdu dostaneš do situace, kdy jedeš klidně i čtyři tahy v kuse proti jednomu silně obrněnému nepříteli, jenže tam to jde brát jako ekvivalent bosse.

Jenže když se to vezme kol a kol, jak jinak by bylo možné tahové bitvy mezi mechy realizovat? Jsou to desítky tun vážící monstra, mechanismus jejich likvidace nikdy nebude sypání kousků perníčku a lákání do pasti v lese, kde je rozebereš na součástky. Tvůrci se rozhodli, že to bude moderní tahovka a že tam nechtějí mít těch mechů stovky, což tak nějak zužuje možnosti, jak takovou věc zpracovat. Podle mě to nezvládli bez chyb, ale rozhodně se ctí, což ti ostatně potvrdí nejen tahle a světové recenze, ale i diskuze lidí pod tou recenzí, kterou cituješ :)

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 11. 5. 2018 v 21.22

Uf! Jsem docela překvapen jak špatně ohodnotili BattleTech u konkurence... Prakticky zcela ve všem se recenze liší :-) Ale Metacritics je zase víceméně na 8/10... Cituji to zásadní:

"...bušte vždy vším co máte do jednoho mecha a nenechte se rozhodit. Tato strategie vám přinese vítězství vždy a všude, kdežto utvoření nějakých „dvojiček“ mechů nepovede víceméně k ničemu – budete si připadat jako v nekonečné přestřelce dvou téměř nezranitelných oblud. Ze zajímavé hry s neotřelými mechanismy se tímto rychle stává nudné rozhodování, kterého nepřátelského robota rozšmelcujete jako prvního..."

zajímal by mě názor Aleše Tihlaříka. Zda tento problém zaznamenal... Díky!

Editováno: 11. 05. 2018 v 22.28

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 11. 5. 2018 v 20.24

Harebrained Schemes je jedno z mých nejoblíbenějších studií. Už jen kvůli vynikající sérii Shadowrun, kterou bych doporučil naprosto každému, kdo miluje cyberpunk či tahovky. Battletech se mi vyhřívá na disku a už se těším až si na hru udělám dostatek času.

Nahlásit nevhodný obsah

20877039
Mantor napsal 8. 5. 2018 v 20.35

Tak nieco bude mat na svedomi aj Unity, ale Harebrained Schemes za sebou teda nemaju technicky ziadne veldiela.
Povedal by som, ze Battletech je po Shadowrunoch naozaj pokrok co sa tyka plneho 3D a aj vzhladu. Akurat, ze to naozaj vyzera ako 1-2 generacie stara hra.
Kazdopadne hra ako taka je paradna a uz davno som si hru tak neuzival, kedze tahove spracovanie Battletechu tu snad este ani nebolo.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 8. 5. 2018 v 19.52

DefiCzech: Tady je krásně vidět proč jsou PPCčka a Large Lasery momentálně úplně k ničemu.

Mimochodem, teď jsem si všimnul, že obrázek na titulní straně tam má mechy co se objeví až tak 24 let po událostech téhle hry :D

Editováno: 8. 05. 2018 v 19.59

Nahlásit nevhodný obsah

20863153
DefiCzech napsal 8. 5. 2018 v 18.48

Aleš Tihlařík: tak spíše s říše sci-fi :D tady je tabulka https://www.reddit.com/r/Battletechgame/comments/8evjzz/weap on_stats_and_observations/ kde jde +- vidět od jaké vzdálenosti může zbraň vystřelit a poté platí, že čím dále střílíš, tím větší penalizace na zásah. V deskovce to funguje tak že každá zbraň má definován počet hexů v rámci minimum range, short range, medium range a long range viz např. http://www.sarna.net/wiki/Weapons_and_E… kde u short range pro zásah musíš hodit kostkami nejméně, v medium více a v long nejvíce.

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 8. 5. 2018 v 17.09

DefiCzech: Máš pravdu, je to pravděpodobně chtěný efekt, nicméně pořád mi ty stats přijdou občas jako z říše fantazie, na obě strany.

sarapin: Možné to je, troufám si říci, že i pravděpodobné. Všichni známe Unity spíše z menších titulů, kde na engine nejsou kladeny takové nároky, možná že se při zpracování tolika věcí najednou zadýchává. To je ale pouze domněnka, kterou může potvrdit jen enginů, potažmo přímo Unity znalý programátor.

Nahlásit nevhodný obsah

8408537
sarapin napsal 8. 5. 2018 v 14.56

Vzpomínám si,že velmi podobný pokles jsem měl i Homeworld:Deserts of Kharak,není to snad tím,že to valí na Unity?

Nahlásit nevhodný obsah

20863153
DefiCzech napsal 8. 5. 2018 v 10.08

U té přesností záleží jaké jsi měl zbraně, ty na dálku mají penalizaci když s nima chceš střílet na blízku a opačně. Stejně tak záleží kolik bodů "evasive" daný mech měl. Protože mech který se pohne o hodně polí je hůře zasažitelný ap.

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 7. 5. 2018 v 23.00

sarapin: Mitsurugi: Chyba není na vašem přijímači, něco zkaženého se nachází v kódu hry. Sledoval jsem využití prostředků, disk je hodně zatěžovaný u načítání, což je jasné, při hraní ale ne. RAMky si hra taky nebere moc, stejně jako prostředků procesoru. GTX 970 mi to na maximální detaily taky nedovedlo vytížit více než na 90 % ve špičce, přesto dochází k pádům frameratu - jak na lodi, tak na bojišti. A to se bavím jak o vytížení jádra, tak VRAM. Otázka je, jestli je to opravitelná chyba, nebo spíše vlastnost. To se ale dozvíme až časem...

Nahlásit nevhodný obsah

8408537
sarapin napsal 7. 5. 2018 v 22.06

Mitsurugi: tak to máš dobrý,já lituju toho.že jsem prodal 1070,na té by to nejspíš šlapalo líp,ale co,uvidíme.Co jsem četl na fórech,tak nejsem sám a není nás málo.

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 7. 5. 2018 v 21.19

Mitsurugi: Díky za doplnění. Ono to tady opravdu dává smysl - jednak kvůli tomu, co píšeš, ale i z toho důvodu, že při zachování takové výšky by v terénech byli velmi těžce pozorovatelní. Abych pravdu řekl, i při této tělesné konstituci je to občas lehce na štíru.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 7. 5. 2018 v 21.08

"váš plechový miláček tyčí asi deset metrů nad okolní stromy, ale protivníkovi se jeví jako skrytý"

Tady je nutné podotknout, že reálná (myšleno v univerzu) výška mechů je o dost menší než ve hře, kde i lehký mech jako Locust je vyšší než stromy. To je proto, že mechové jsou hlavní hvězdy, tak jsou zvětšení pro impozantní vzhled. Nejmenší mechové mají ve skutečnosti tak 7 metrů a Atlas má tak 16.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 7. 5. 2018 v 20.57

sarapin: Což framerate, na mojí GTX960 to běží v pohodě (vše na max, akorát vypnutý antialiasing), ale mnohem horší jsou ty zaseknutí při vstupu a výstupu do obchodu, při cestování mezi systémy atd.

Nahlásit nevhodný obsah

8408537
sarapin napsal 7. 5. 2018 v 19.53

Je to tak,hra je to výborná,ale ta optimalizace,nevím nevím.Na 1080 ti mě hra umí spadnout v některých místech 20-25 fps. Je to škoda,snad to opraví.

Nahlásit nevhodný obsah

BattleTech

  • Výrobce: Harebrained Schemes
  • Vydavatel: Paradox Interactive
  • Žánr: Tahová strategie
  • Datum vydání: 01. 07. 2017
  • Platformy: PC, Mac, Linux