Batman: The Telltale Series - Episode 3: New World Order Recenze Batman: The Telltale Series - Episode 3: New World Order

Batman: The Telltale Series - Episode 3: New World Order

Jiří Bigas

Jiří Bigas

31. 10. 2016 08:50 2

Tak přesně v takovýhle obrat za pět dvanáct jsem doufal. Možná mi to ani nebudete chtít věřit, ale temný rytíř od studia Telltale Games konečně chytil druhý dech a s ním i celá adventurní série. Třetí epizoda z celkem pětidílného dobrodružství nastartovala obrat v nejlepší možný moment a já budu s krajní zvědavostí vyhlížet, zda zbývající dvě dějství udrží laťku alespoň na této úrovni, nebo ji dokonce vyšroubují ještě o kus víc. Jako klasický videoherní optimista si totiž nechci připustit eventualitu, že šlo jen o chvilkový záblesk, po němž se vše vrátí do původních kolejí.

REPARÁT SE POVEDL

Co mě přimělo změnit názor? Co činí tuto epizodu tak výjimečnou ve srovnání s předchozí dvojicí? Je to pochopitelně scénář, dialogy a celá zápletka. Pokud jsme se shodli na tom, že tato série už ani nepředstírá, že by stála na základech klasického adventuření a řešení hádanek, to, co zbývalo, byl právě příběh a všemožná morálním dilemata, kterým budete v kůži Bruce i Batmana čelit. Až dosud ale nešlo o novince od Telltale Games prohlásit, že by se nějak vymykala nejprůměrnější komiksové produkci. Což přirozeně u takové legendy, která se zrodila už na sklonku třicátých let, nestačí. Jenže v třetím díle konečně autoři přiložili pod kotel a další hodinka a půl v Gothamu už připomíná solidně rozjetý rychlík, v němž si jízdu užíváte namísto toho, abyste ji protrpěli. Dvakrát jsem závěrečné titulky vyhlížel v naději, že ukončí mé trápení. Tentokrát jsem je v duchu oddaloval, abych se z příběhu dozvěděl alespoň ještě malý kousek.

Rodinné dědictví v troskách, pověst Wayneů se otřásá v základech a k tomu jedna soukromá šlamastyka za druhou.

Také začínám mít opravdu silné podezření, že se nám konečně začínají některé vztahové křižovatky trochu výrazněji podepisovat na tom, jak s kým vycházíme. I kdyby mě jen vývojáři chytře vodili za nos, neměl bych jim to za zlé a zatím nemám potřebu si to nějak ověřovat. Hlavní je, že to funguje. Třebaže je to jen iluze. Jenže jak vás mám já navnadit na scénář, o kterém nemůžu prozradit zhola nic? Konstatovat snad můžeme, že konečně dávají smysl slova autorů, že Bruce má tentokrát snad ještě větší problém než jeho netopýří alter ego. Rodinné dědictví v troskách, pověst Wayneů se otřásá v základech a k tomu jedna soukromá šlamastyka za druhou. Inu, takhle jsem si tedy ten život playboye a miliardáře nepředstavoval.

VNITŘEK STÁLE HNIJE

Minulými dvěma epizodami jsem proplul, získal pocit, že příběh se začal zvolna rozjíždět, ale nijak zvlášť mě prožité události nešokovaly. Teď si mě Telltale Games ochočili jako malého netopýra na provázku a já se nemůžu odtrhnout, dokud nezjistím, jak to bude dál. Nervy drásající cliffhanger patří mezi to nejlepší v epizodických hrách a alespoň na chvíli jsem díky němu zapomněl na archaické technické zpracování plné potíží s frameratem, topornou animaci postav nebo komicky liduprázdné davové scény. Batman jako detektiv? To je samozřejmě také výsměch. Kdyby nás alespoň autoři nechali občas něco vymyslet sami. Ale to oni ne, raději nás vedou od A k B a pak upozorní, že je tu ještě bod C a nějak by to vše šlo spojit.

Jenže pak se na scéně v elegantním oblouku prohne Selina Kyle a mezí ní a Brucem to začne jiskřit takovým způsobem, že si vzpomenete na to, jak jste s kamarádem usilovali o stejnou holku. Ano, ani o milostný trojúhelník není v Batmanovi nouze. Chemie mezi Catwoman a temným rytířem je špičková a jsem rád, že mě nešálil instinkt, když jsem od počátku jejich vztah a dialogy považoval za nejzajímavější z celé hry. Kdo se to ale, sakra, ukrývá pod maskou toho nového padoucha? Konečně mě nutí hra trochu přemýšlet. Netopýřímu muži už šel několikrát po krku zdánlivě nový nepřítel a nakonec se ukázalo, že se pod maskou skrývá někdo ze starých známých. Bojuje trochu jako Ra's al Ghul. Ale používá zbraň spíš jako Robin. A co ten nervový oblbovák? Tak že by snad Scarecrow? Joker už se nám ale také párkrát vydával za někoho jiného. Mohl by snad v této sérii chybět, nebo jen všichni čekáme na jeho grandiózní entrée? Samé otázky. A odpovědi v nedohlednu.

MOŽNÁ TO NEBYLY VYHOZENÉ PENÍZE

Po prvních dvou epizodách jsem litoval, že jsem nasypal Telltale Games ze svého a rovnou investoval do season passu. Teď už mám důvod alespoň k mírnému optimismu. Minimálně mi tenhle odvážný krok zajistil, že se nechám přesvědčit k dalším částem. Kdybych býval první a druhý díl koupil zvlášť, trojce už bych pravděpodobně šanci nedal. Jasně, většina mých výhrad přetrvává, takže přes optimistický nádech se pod recenzí nachází číslo, jaké se tam nachází. Jako mávnutím kouzelného proutku mě autoři pochopitelně nezbavili přesvědčení, že i moderní adventury potřebují nějakou výzvu, hádanky a pasáže, v nichž člověk má šanci si trochu opravdu zahrát. Ale konečně všechny tyto věci vyvažují scénářem a dilematy, která částečně ospravedlňují toto casual podání.

iOS iOS

Příjemné překvapení. Do hry jsem se musel nutit a zapínal ji s velkou nedůvěrou. Po hodině a půl se velmi těším na další epizodu. Tenhle interaktivní film nenabídl o mnoho víc hry, ale o dost lepší scénář.