Bad Day L.A. Recenze Bad Day L.A.

Bad Day L.A.

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

26. 9. 2006 22:54

American McGee je přesně ten typ člověka, který kašle na předepsané chování, dělá si srandu naprosto ze všeho a vždycky je jeho výrobek obohacen o velkou porci sarkasmu, ironie a především bizarností Ostatně, utvrdit tento názor můžete vzpomenutím na American McGee’s Alice. Kde jinde byl příběh o Alence v říši divů stylizován tak neskutečně halucinogenním filtrem, že z toho šla až hlava kolem? Wonderland byl zkrátka výtečně vytvořen, vše vypadalo naprosto fantasticky a autoři se zřejmě během vývoje museli častokrát posilňovat zakázanými látkami. S oznámením nové hry tak naše očekávání náležitě narostla. Zajímavý nápad, stylizované prostředí, humor, to vše bylo přislíbeno. Bohužel, Bad Day L. A. propadl na plné čáře a v článku vysvětlíme proč.

Houmlesák v hlavní roli

Žádný namakaný hrdina, žádná kočka s bujným poprsím ani žádná kreatura. Vcítíte se do těla amerického černošského bezdomovce Anthonyho s hubou tak drzou, že sprostá mluva Martina Lawrence a Chrise Rocka je proti němu jako jemné pírko. Nevím jak vy, ale já zrovna tyto dvě hollywoodské „hvězdy“ nemusím. Proto se mi humor, až na některé výjimky, dost nezamlouval. Celá mašinérie katastrof, ať už lidských či přírodních, začíná na dálnici. Spokojeně se svým vozíkem procházíte skrze auta, vykonáte potřebu a namísto klidného pokračování se na vaší hlavou prožene proklatě nízko velké letadlo, které to o pár desítek metrů napálí do mostu. Škody by snad nebyly tak velké, kdyby namísto pasažérů nebyla dvojice teroristů a pěkná sbírka chemických zbraní, které z lidí udělají zombie. Tím pádem se spouští lavina zkázy a neohrožený houmles Anthony musí vzít osud světa do svých rukou.

Potíže všude, kam se podíváš

Zkáza letadla není jen to jediné, co Los Angeles potká. Kromě eliminace nebezpečných teroristů ohrožujících občany se budete muset vypořádat se zemětřesením a jako taková třešnička na dortu je zde sprška meteoritů, které udělají solidní brajgl. Do toho všeho se spustí výtržnictví, zombie jsou na každé ulici, rozpoutává se válka gangů, dělníci se bouří a ještě si stihnete zasurfovat na obří tsunami, která celé město pohltí do spárů vodní hladiny. Do tohoto to koktejlu si přidejte ještě jednu ingredienci v podobě kritiky americké politiky a můžete začít ochutnávat finální výtvor. Zní to zajímavě, nemyslíte? Ano, námět je to celkem originální, ovšem přechod mezi nápady a realizací se bohužel nepovedl. Humor působí nemastným, neslaným dojmem. V některých situacích se Anthonyho průpovídky nehodí vůbec, jindy jsou trapné. Svérázné vtipy tedy nezapůsobily zrovna nejlépe. Stejně je na tom i zbytek hry.

Stupidní a nezábavné úkoly

Tam, kde mohla hra nasbírat kladné body, získala záporné. Úkoly se totiž od začátku neustále opakují, což už během první hodiny neskutečně začne lézt na nervy. V praxi to funguje tak, že seberete hasičák, zachráníte pár hořících lidí, naleznete páčidlo, pozabíjíte pár zombie, seberete porno časopis, který vám doplní zdraví, uhasíte další lidi, zabijete další zombie. Pozor, změna! Seberete samopal, zastřelíte pár teroristů, uhasíte pár zombie, zabijete pár lidí, vyléčíte pár teroristů. Ehh? Jde ale o to, že vesměs děláte pořád to samé. Někdy se leda tak nabídne možnost, ba nutnost, zachránit lidi v hořících domech (opět hašení), eliminovat teroristického odstřelovače (opět zabíjení). Pokud během plnění úkolů zapomenete kudy kam, stačí se zeptat normálního pocestného (rozuměj žádného agresivního, či nakaženého biochemickou zbraní), díky kterému se ihned zobrazí veliká žlutá šipka ukazující směr. Pokud byste se náhodou chtěli projít po městě křížem krážem (nevěřím, že by to někdo chtěl), hra vám v chůzi zabrání neviditelnou „zdí“ a hlavní hrdina pronese nějakou „vtipnou“ hlášku.

Pomocníci jsou k ničemu, máme zbraně!

Během hry se na vás nabalí čtveřice pomocníků, která je složena z malého děcka, jež pořád zvrací, mexického hromotluka s motorovou pilou, bezrukého vojenského kapitána a naprosto tupou blondýnku s malým čoklíkem (zjevně narážka na Paris Hilton). Všichni čtyři jsou naprosto k ničemu, ve hře skoro nepomáhají, a když ano, tak minimálně. Jsou zde pouze pro doplnění příběhu s naprosto klišovitým závěrem, který si mohl McGee odpustit, když chtěl být tak kontroverzní. Scénáristé prostě selhali Jelikož je hra více méně o zabíjení všeho možného i nemožného, budete potřebovat pořádný arzenál. Komu by nestačilo páčidlo, může vyzkoušet brokovnici, samopal AK-47 a odstřelovací pušku. Pro vyznavače extrémních řešení se nabízí raketomet, zápalné lahve, pyromani si užijí se sprejem předělaným na plamenomet a pro opravdové sadisty je připraven střihač nehtů (čtete dobře), který udělá obrovskou tlakovou vlnu (bože!) a na onen svět pošle solidní partu zmetků.

Hru před popravou nezachrání ani časté in-game animačky, z nichž ty hlavní vypadají opravdu dobře. Celá hra je zabalena do celshadované grafiky, tudíž komiksový nádech vyznívá z každého záběru. Velice časté je prolínání textur a objektů, což dokazuje nejeden pořízený obrázek v galerii. Zvuky jsou velice průměrné, dabing je sice na úrovni, ale vše působí strašně prázdně. Občas znějící hudební doprovod snad autor skládal okolo čtvrté hodiny ranní, když se zrovna vrátil nehezky upraven z hospody.

Bad Day L.A.
Xbox Xbox

Originálním hrám přejeme jen to nejlepší, ale musejí svůj napád dovést do konce a hlavně musejí být zábavné! Spíše než u Bad Day L.A. se pobavíte u plnění domácích prací, ono i koukání do zapnuté pračky je možná zábavnější.

Grafické zpracování, příběhová videa mezi katastrofami, občasný humor.
Nudná hratelnost, po většinu času trapný humor, stále se opakující úkoly, zábava vyprchá během prvních pěti minut hraní.