Auta Recenze Auta

Auta

Lubor Jarkovský

Lubor Jarkovský

10. 8. 2006 22:35

V den premiéry nového pixaráckého filmu jsme vám přinesli jeho recenzi spolu s článkem o hře, která ho doprovází. Jednalo se o velmi jednoduchou celkem průměrnou gamesku pro ty nejmenší, která určitě nenaplnila očekávání. Spravit chuť se ale nyní můžete u závodních Aut, která jsou určena pro trošku starší děti. Zabavit se u nich mohou ale i dospělejší hráči, kterým se líbil film, a chtějí se odreagovat u originálněji pojaté závodní hry s hrdiny a příběhem. Všechny jistě potěší, že byl celý obsah kompletně přeložen do češtiny a to nejen textově, naši dabéři, kteří dali hlasy autům ve filmu, je propůjčili i do hry. Umožnili tím plně si vychutnat příběh, animace a všechny vtipné hlášky úplně všem.

Našlápnuto k úspěchu

Příběh nesleduje sice film, ale jeho implementace do herních Aut je bezesporu skvělým krokem k zatraktivnění závodění v očích dítěte. Mezi každým výjezdem na trať vedou v enginu hry hrdinové z filmu dialogy, kterými otevírají následující jízdu. Při samotném závodu se potom navzájem hecují, věty se sice dost opakují, ale postavičky jsou jimi oživeny a malé dítě je nebude vnímat jen jaké plechové mašiny objevující se v běžných závodních hrách. Leckdy se ovšem stane, že se ozývají nesmysly. To když například Blesk jede ve vedoucí pozici a komentátor oznamuje, že se auto s číslem 95, čili Blesk, pomalu propracovává dopředu. Něco podobného, jen v jiné oblasti, se děje i po prvním závodu odehrávajícím se jakoby ve snu. Blesk se probouzí v motelu a může jezdit po celé Kardanové Lhotě a jejím okolí, sbírat bonusy - body a vybírat si závody (podobný systém jako v NFS Underground). Úsměvné je, že prakticky neustále potkává stejná auta, v jedné zatáčce se vyřítí Burák a pozdraví ho, o pár desítek metrů přijíždí jeho zubatý kamarád ze stejného směru znovu. Nechápeme, proč tvůrci nedali do hry více vozů, které by vytvářely další projíždějící, nemuselo by se ani jednat o postavy z filmu.

Ostatní herní aktivity

Další položkou v menu je Arkáda, která skrývá tři druhy her. Můžete se vrhnout do hraní silničních závodů, které jsou asi nejzábavnější, protože v nich autíčka jezdí po běžných silnících vinoucích se krajnou, dále do závodů ze Zlatého pístu, jenž jsou ve stylu Nascaru. Ty už svou samotnou podstatou, jezdíte na oválném stadionu stále dokola, působí trošku jednotvárně a po pár kolech nudí. Poslední jsou minihry, jichž je rovných devět. Čeká vás například plašení traktorů, Doktorova lekce smyku či Seržův výcvikový tábor.

Veškeré okruhy, závody i minihry nejsou samozřejmě přístupné hned na začátku a musíte je postupným vítězením a plněním úkolů otevřít. Ke klasickému konceptu ale tvůrci přidali ještě body, které sbíráte v každé hře. V silničních závodech například za slušnou jízdu (nenarážení do soupeřů, žádné střety se stromy či kamením), v nascarových za vedení v jednotlivých kolech, body na vašem kontě nabíhají i za vítězství. Bodíky lze následně vyměnit za zpřístupnění položek v menu Bonusový obsah. Nejlukrativnější je nákup nových hrdinů, za které budete posléze moci závodit. Tvůrci ale přidali i různé grafické návrhy či vystřižené scény, jenže se ve finální herní story neobjevily. V podstatě by se dal tento obsah připodobnit k bonusům na DVD s tím rozdílem, že v této hře si je musíte zasloužit. Děti tento systém motivuje, aby hrály co nejlépe a nejslušněji. Částečně je i vychovává, aby nebyly žádnými piráty silnic. Zkusit si mohou i multiplayer (stejná nabídka jako u Arkády), ke kterému je potřeba připojit externí herní zařízení jinak ho nelze vůbec spustit. Na jedné klávesnice bohužel dva hrát nemohou.

Rock This Town

Velmi příjemným překvapením je soundtrack obsahující popové a rockové hity různých legendárních kapel. Hned v úvodním závodě v Příběhovém režimu nám po spuštění zazněl song Rock This Town od Stray Cats a hra tím nabyla úplně nového rozměru. Svižný rokec perfektně sednul do ušmudlané Kardanové Lhoty, kterou skutečně „otřásal“ probíhající závod. Graficky už je na tom hra trošku hůře, ale člověk si musí uvědomit, že byla vyvíjena s ohledem na to, aby běžela na většině domácích počítačů, které rozhodně nedisponují nejnovějšími grafickými kartami a třígigahertzovými procesory. Grafika ve své podstatě odpovídá nárokům uváděným na krabici. Děti však nějaké chybějící detaily určitě nebudou zajímat, protože se před nimi na monitoru objeví Blesk McQueen, největší závoďák na světě. A to pro ně bude to nejdůležitější. Z tohoto důvodu je třeba brát Auta trošku jinak než běžnou produkci, u které se dnes na grafickou stránku klade velký důraz.

Auta

Malí hráči se budou zajisté skvěle bavit, protože jsme se bavili i my a to už rozhodně nespadáme do věkové kategorie, pro kterou je tato hra výhradně určena.

Výtečná závodní hra, ve které nejde o fyziku pohybů, ani o realistickou brzdnou dráhu, ale jen a jen o zábavu pro malé děti, které si získal nejnovější animák od Pixaru.