Assetto Corsa Competizione

Recenzovaná verze: PlayStation 4
2. červenec 2020 17:50 / Tadeáš Pepř / Recenze / Diskuze (3)

Související hra

20859314
h4nsasjks napsal 2. 7. 2020 v 21.01

xGeorgeXx: Problém současné generace konzolí je šitózní procesor, píšu to tu zas a znovu... AC je jedna z mála her, ne li jedinná, která aplikuje svůj jízdní / fyzikální model na všechny vozy na trati... Všechny ostatní série jako F1, GT apod. tady šetří na výkonu... S ACC přišla změna počasí i denní doby, což se rovněž na fyzice projevuje... Sečteno podtrženo, je to záhul na procesor a pro současnou generaci je to mimo její možnosti...

20869409
xGeorgeXx napsal 2. 7. 2020 v 20.32

Problém je možná ten, že za konzolovými verzemi nestojí přímo Konus Simulazioni, ale d3t Keywords, které dělalo třeba také Mafia II Definitivně Edition. Osobně bych pro konzolové verze zvolil studio Feral Interactive, které dokázalo na Switch dostat takové Grid Autosport v takové podobě, že původní verze na konzole mohou skutečně opravdu jen závidět. Po stránce optimalizace šlo skutečně o skvěle odvedenou práci.

20875587
Drew7878 napsal 2. 7. 2020 v 18.39

Hezká recenze. Něco bych trochu doplnil a přidal svůj pohled. Moc jsem Kunos nepochopil, proč to tak tlačili na současné konzole a nepočkali na novou generaci. Alespoň po stránce výkonu mohla být na tom hra daleko lépe, ale očekávám, že se nějaká vylepšená verze podívá i tam. Kdo chce hrát simulátory, musí prostě na PC. Na konzolích je strop Gran Turismo a Forza, dál to moc posunout ( v současnosti) nejde. Jsou tam problémy s UI, SW, HW atd. Tím vývojáře nechci omlouvat, rozhodli se to tam vydat, tak to měli lépe uzpůsobit, ale taková je realita.

Jelikož je to oficiální simulátor dříve Blancpain, nyní SRO ( Stephane Ratel Organisation), tak se jiné třídy očekávat nedají. Teoreticky by ještě v budoucnu mohli přijít TCR a to je všechno. Kdo do toho chce jít, musí si dopředu uvědomit, že bude řídit jenom GT3 a GT4, v blízké budoucnosti se to určitě nezmění. Tratí by mohlo být víc, ale jelikož se skenují laserem a dělají opravdu do posledního milimetru, tak to taky není jednoduché rychle sypat. Už vůbec ne pro tým, kde dělá cca 30 lidí a finančně je tam taky nějaké omezení.

Co se týká srovnání s rFactorem a iRacingem, tak právě naopak. ACC je na tom z hlediska simulace nejlépe. RF2 se tomu může trochu rovnat, ale iRacing ani zdaleka ( byť se taky zlepšuje). Ironií je, že ACC je jedním z nejdostupnějších simulátorů, když to vezmeme z pohledu financí. iRacing bych doporučil pouze pro ty, kteří mají rádi oválové závodění, na klasické okruhy určitě ne. Už jenom z důvodu poměru cena / výkon. Ale zase mají bezkonkurenční systém MP, tam se k nim nikdo ani nepřibližuje. Zkrátka každý má nějaké silné a slabé stránky, každý si musí vybrat podle priorit.

Pokud vám jde hlavně o závodění, překousnete nějaké ty mouchy a omezení na sérii GT3 ( tento měsíc konečně i GT4!), pak je jednoznačná volba ACC. Nikdo nemá takhle komplexní systém auta, počasí, teploty tratě a zkrátka všeho, co k motorsportu patří. Nadějně vypadá i Automobilista 2, který zrovna vyšel ve verzi 1.0, ale tam ještě budou nějaký ten čas potřebovat.

Editováno: 2. 07. 2020 v 18.42

Assetto Corsa Competizione

• Výrobce: Kunos Simulazioni