10. prosinec 2014 12:11 / Jiří Bigas / Recenze / Diskuze (16)

-1
arnold napsal 31. 12. 2014 v 14.12

Chtěl bych se zeptat, působí Assassin's Creed Rogue také tak trapně a dětinsky jako Assassin's Creed 4 Black Flag ?

AC 4 jsem chvilku hrál, ale přišlo mi to jako pro malé děti, hra naprosto postrádá vážnost a smysl, jako by byla určena 8-letým dětem co si chtějí hrát.

-1
Kříž napsal 11. 12. 2014 v 17.52

bares69: Ano, také si myslím, že AC unity není zas až tak špatná hra, ale nesmíme zapomenout, že u všeho je důležitý tak říkajíc první dojem. Jak jistě víme, když na nás někdo dobrý dojem neudělá jen horko těžko to spraví. A AC: U udělalo příšerný dojem, proto mu tolik lidí křivdí (a já se jim ani nedivím) ačkoliv se ubisoft snaží docela dost to spravit. Přesto se musím zastat i Jirky Bigase, protože jako fandu série mi i přes nesporné technické kvality (grafika a Paříž je prostě užasné) AC:U příjde jako nejslabší díl ale na druhou stranu, souhlasím i stebou, že má zároveň i větší potenciál. Tak to bylo ale s AC vždy, že liché díly AC jsou slabší. Druhý díl je jen opravdu vyladěný a vyšperkovaný systém z jedničky a čtyka je zas vyladěná trojka. Tak třeba AC:Victory bude vyladěný unity.

-1
PRAVDA napsal 11. 12. 2014 v 13.56

Rogue je preskinovana AC4, FC4 je zase preskinovana FC3. U prvniho pripadu to nevadi, u toho druheho se z toho lidi muzou posrat...

20869409
xGeorgeXx napsal 11. 12. 2014 v 13.45

bares69: Souhlasím s tím, že Unity je hodně podceňované. Hraju po třetí a pořád mě to baví. Hraju na XONE a je to opravdu ten správny next gen, hlavně pohyby nemají obdoby. Stejně tak Paříž ta je nádherná. Pokud se někomu po posledních patchich hra seká. Pak radím smazat veškeré savy. Hra pak běží o poznání lépe :) I když problém sem s ní na zmíněné konzoli v podstatě neměl. I po smazaných savech a nahrané hře znovu, to běží uplně jinak. Ještě jsem nezaregistroval zaškobrtnutí obrazu.

20859114
bares69 napsal 11. 12. 2014 v 12.18

Srovnání Unity s Rouge není určitě na místě. Ty hry jsou úplně odlišné - Unity je postavené na úplně nových, ještě ne dokonale opracovaných základech, které ale mají mnohem vyšší potenciál a možnosti, než minulá generace. Pokud si AC:U zahrajete a projdete se těmi ulicemi Paříže, tak to je pro mne onen mýtický next-gen. Kdo nehrál, nepochopí.

Rouge je v podstatě reskin AC4 s novým příběhem, ale dle mého ne úplně logickým zpracováním - proč by templář vykrádal sklady, přepadával lodě a dobýval pevnosti? (U piráta to dává smysl). Takže srovnávat ho s AC:U, je jako když s Unity srovnáš AC4. Netvrdím, že to (zpracování hry) je špatně vzhledem k tomu, že AC4 byla limitní hranice, kterou byla minulá generace schopna zvládnout a AC4 má opravdu velmi dobrý základ.

Jinak, Jiří Bigas: po mnoha hodinách v AC:U musím zpětně říct, že mu v mnohém křivdíš.
Historie v něm JE, ukryta v kooperativních misích (ostatně se promítla i do nálad jednoho francouzského politika, kterému se nelíbilo charakterové vykreslení některých postav) - v recenzích ale píšeš, že se jí hra moc nedotýká. Kolik jsi během recenze hrál těchto misí? Tyto mise jsou navíc většinou opravdu povedené a originální, s vlastním příběhem - a to jsem sólista i v MMO.
Mnoho vedlejších aktivit, u kterých jsem strávil hromadu času, nebereš v potaz a opět, je v nich hodně malých střípků dávající obraz revoluční Paříže jako takové.
V tomto jsi se prostě sekl, a hodně. Pro mě, jako pro fandu série, to (vazba na historii a prostředí) je safra důležité.
Omlouvám se, že to píši až teď k jinému dílu, ale v té hře je potřeba strávit více času, aby to člověk mohl zhodnotit, navíc se do AC:U dost opíráš i v této recenzi, ne zcela pravdivě a fér (dle mého).

AC:U je perla v sérii AC, zastíněná humbukem kolem nepovedeného launche (ano, to byl opravdu totální průšvih, ale dnes již na 80% vyřešeno - ti z vás, kteří jsou jen uraženi, že jim to na konzoli nejede v 1080/60, se prosím zdržte reakcí), doufám, že se ji povede do příště autorů jen trochu lépe vyleštit. AC jde dle mého správným směrem.

Editováno: 11. 12. 2014 v 12.58

-1
23cicer napsal 10. 12. 2014 v 22.31

Nemelo tam byt revucni fraska.. by asik vic sedelo

20868885
iamx napsal 10. 12. 2014 v 19.10

tím víc mě štve absence češtiny, jelikož anglický jazyk moc neovládám a hrozně rád bych si přečetl všechnu tu informacemi nabouchanou databazi, která mě už ohromila ve třetím díle.

Editováno: 10. 12. 2014 v 19.10

-1
Earendil napsal 10. 12. 2014 v 15.47

Jiří Bigas:

V pohodě, to vůbec nebylo myšleno jako kritika - navíc recenze je to skvěle napsaná(to klobouk dolů), jenom špíš jako poznámka k věci, protože jsem to slyšel myslím od Tebe už v podcastu. Ono to dává rozum, když asi jediný významný český pirát byl Augustýn Heřman... ale ono pirátsví se v zásadě jako velké téma v širším významy týká především Británie a Španělska. Pro tyhle země je to důležitá část dějin, ale pro ostatní už tak moc ne v porovnání s Válkou o Nezávislost nebo Velkou francouzskou revolucí, což je férově nutný přiznat. Pro ostaní země to byli kriminálníci a nic víc. Ale zejména Anglii to pirátsví během TGAoP mělo spoustu společenskýcyh, politických a ideových podtextů a to mě třeba přišlo, že Ubisoft sice zjednodušeně, ale pěkně v Black Flag zpracoval.

-1
Earendil napsal 10. 12. 2014 v 15.38

Silesian:

Shay by mohl být syn Anne, protože některé prameny tvrdí, že otec Anne, který by bohatý obchodník ji z vězení dostal za úplatu a ona se vrátila, vdala a měla děti... pokud je Shay syn Anne, tak asi Ubisoft použil tuhle verzi, ale oficiálně se neví, co se s Anne stalo...

Nadruhou stranu z pohledu unverza AC, kdyby byl Shay syn Anne, pak by mě překvapilo, že Adewalé se k němu nijak neměl v Rogue (ani na začátku), když podle Black Flag musel hodně dobře znát jeho matku... ale kdo ví

20822354
Jiří Bigas napsal 10. 12. 2014 v 15.23

Earendil: V podstatě máš asi pravdu. Subjektivně mi přišlo, že v pirátské mytologii převládá fikce nad fakty, ale rozhodně beru, cos napsal. Já tam vnímal větší propast, ačkoli je fakt, že mě tohle téma tolik neoslovuje, což může být částečně důvodem. Svou roli ale rozhodně může hrát i to, jak sám píšeš, že z naší perspektivy jde o trochu neprobádané vody, které běžné učebnice nemapují zdaleka tak důkladně jako americkou nebo francouzskou revoluci.

20841627
Silesian napsal 10. 12. 2014 v 15.15

Earendil: Když už jsme u Anne Bonny, není to náhoda, že se narodila jako Anna Cormac?

-1
Earendil napsal 10. 12. 2014 v 14.11

Moc pěkná recenze. Jenom bych dodal směrem k Jirkovi, že pirátská tématika v Black Flag není založení převážně na mýtech (nebo lépe řečeno o nic víc než jakýkoliv jiný Assassin). Je k ddohledání sposuta světově uznávaných primárních i sekundárních akademických zdrojů . namátkou Charles Johnson nebo Markus Rediker a další... Ono se tohle období akorát na českých školách tolik neučí nebo spíše vůbec v rámci historie. Je tam spousta skutečných událostí, kterých je akorát Edward Kenway svědkem - to je stejné jako v případě Connora v AC III. Namátkou - Období kdy Nassau vedl otrio Hornigold - Teach - Vane, zrada Rackhama a Vane na pustém ostrově, kde ho našla obchodní loď, námořní souboj u Ocracoke Island, kde zemřel Teach (Blacbeard)", Anne Bonny a Mary Read se plavily s Rackhamem, byly těhotné když je zajali a Mary zemřela ve vězení, Anne záhadně zmizela... přepadení bitevní lodě Bartholomew Robertsem, jeho smrt v bitvě u břehů Principe atd.

20866316
Wumitai napsal 10. 12. 2014 v 13.50

super recenze asi jediný Assassin's Creed který stojí za to