Assassin's Creed 2 Recenze Assassin's Creed 2 - PC verze

Assassin's Creed 2 - PC verze

Ulrik_

Ulrik_

11. 3. 2010 23:55 49

Opakování jest matkou moudrosti, pravda. Nicméně omíláním téhož ne vždy dosáhneme vyššího osvícení. A proto prosím nechť neuchvacuje vaše srdce hněv nad tím, jak málo jsou popsány osudy Eziovy v tomto skromném článku. Ano, zmíníme se o Běsu florentském, ale ne v takové míře, jako již učinili jiní naši kolegové, neboť předmětem našeho bádání jest spíše genová mutace výše zmíněného jedince v životním prostředí odlišném od konzolového. Jednoduše řečeno si povíme, jak vypadá nový Assassin´s Creed II na PC.

Nicméně přeci jen něco málo o Eziovi. Dá se říci, že na svého předka Altaira navazuje ne úspěšně, ale přímo geniálně. Rodina Auditore patří ke klanu asasínů, kteří po staletí dle tvůrců zápletky válčí s podobnou konspirační skupinou s kódovým označením Templáři. Hodně zjednodušující, hodně fantaskní, ale co bychom chtěli od chlápka, kterému se to všechno vlastně zdá ve futuristickém křesle? Ano, Desmond alias budižkničemu je jako hlavní hrdina stále přítomen, ale všichni se shodneme na tom, že tedy jde hlavně o Ezia, zprvu nezvedeného, posléze velmi vyvedeného syna, který v této rozsáhlé hře odvypráví svou působivou ságu.

Zabíjíme, budujeme, bavíme se

Právě sága, tedy příběh, je jedním z hlavních vylepšení oproti zajímavé, působivé, ale po čase poněkud sterilní jedničce. Rozehrávají se tu osudy mnoha aktérů, politické intriky jsou příjemně zasazeny do dobové Itálie konce 15. století a dále a hlavně, je tu Ezio. Na první pohled nesympatický hejsek, který by mohl být dobovou kopií Cristiana Ronalda, kdyby jej bavil hrát fotbal, a který se z namyšleného floutka stane zodpovědným mstitelem a tak trochu i politikem. A na rozdíl od zmíněného kopálisty si získá i sympatie davu. Herní prvky samozřejmě také doznaly inovací. Kolega Pavlovský se obšírně zmiňoval o novém arzenálu, skvěle předělaném systému skrytí v davu i zvídavém Leonardu da Vincim, který je vlastně mistrem vylepšovatelem již objevených systémů. Ne že bychom měli jeho vynálezy o to méně rádi. Kdo by si rád nezalétal, případně nezastřílel pistolí? Klíčovou pro změnu stylu hry je ale změna samotné úkolové náplně. Střídání různých úkolů je dějově odůvodněno, což působí svěže a hlavně je výběr všech těch questů pestrý. Už žádné strojové získávání informací a hop s kudlou na krk! Ezio má styl, má mozek a má mimo jiné i panství, jež můžete zvelebovat. Skoro takové vražedné Sims.

Homo personalis computerus

Ale zpět k předmětu naší studie. Na PC se Ezio dostává se zpožděním (což je logické) a zbrusu novou ochranou, jíž se Ubisoft honosí (což je logické, nicméně pro mnohé velmi otravné). K optimalizaci. Hardwarově byl převeden svět na jedničku. Technicky hra nikde nezadrhává, žádné zasekávání o neviditelné překážky, propady texturami a podobné nemilé události. Ezio běhá nadšeně, přesně a v krásném prostředí. Nemohu subjektivně říci, že by hra na maximální detaily byla o něco hezčí než na PS3, ale to ona ani nemusí, vypadá skvěle i tak. Některé animace obličejů možná trochu nesednou, zvláště pokud jde o pasáž ze současnosti (Lucy je fakt ošklivé stvoření), ale třeba je to jen aktuálním srovnáním s až absurdně vypiplaným Final Fantasy XIII. Dobrou zprávou je, že na sestavě Intel C2Duo 3GHz, 8GB RAM, ATI X2 jede hra na plné detaily bez sebemenšího zaškobrtnutí i při davových scénách a velkém množství aktivních elementů. Konečně zase hra, která se dá hrát naplno na počítačích téhle generace.

Na druhou stranu se ale přiznám, že jsem měl problém přejít se svými šmatlavými prstíky z gamepadu na klávesnici. Zatímco na konzoli jsem během první minutky naskočil do intuitivního ovládání, zde jsem i po hodině občas zatápal, co že mají prsty nabírající tvar jurodivé chobotnice vymáčknout. Ano, časem se to poddá, ale nemohu říci, že by se mé prsty cítily komfortně. Bohužel hráči nijak nenapomáhá naprosto idiotský systém tutorialu. Místo toho, aby vám hra řekla „pro zvednutí zmáčkněte Shift“, nahrazuje definované klávesy jakýmisi ikonami. Takže jakmile dojde na ikonku, kterou jste si nezapamatovali, hop do nastavení a hledejte vysvětlivky, co se skrývá pod červenou ručičkou případně žlutou hlavou s křížkem. Velmi inovativní a mohu říci, že opravdu velmi otravné. Velmi.

Jedině v síti, ale krásně česky

DRM. Mohutnou mediální kauzu kolem této „součásti“ hry snad není třeba více rozvádět. Jednoduše řečeno – hra kontroluje, zda jste připojeni k internetu, neustále, zjišťuje tak svou legalitu, a když připojení není – hups, zobrazí se vám hláška, kterou najdete na jednom ze screenshotů vedle článku. Musím pochválit svého providera, protože mne tento výpadek přirozeně nepostihl ani jednou, a tak přišla na řadu simulace. Při testu „vypadl net“ trvá hře cca půl minuty než si nepřítomnosti připojení všimne. Poté čeká, až se znovu připojíte, a jedete od posledního checkpointu. To je poměrně hloupé. Navíc u kolegy Bacha vše proběhlo normálně, mně osobně se simulace dvakrát odvděčila nutností znovu konfigurovat router (simulováno dvakrát a s notnou dávkou nadávek), ale není jisté, zda za tímto stojí zrovna DRM. Každopádně zůstává faktem, že bez připojení k netu si nezahrajete, a pokud jej máte labilní a vypadávající na delší než půlminutovou sekvenci, tak pořádně také ne.

Česká lokalizace dopadla taktéž na jedničku. Přeloženy jsou titulky, byla by škoda si kazit tu práci, jíž měli tvůrci s anglickým psudoitalským dabingem. Tvoří až příliš velkou část atmosféry. Překlad je kvalitní, nevšiml jsem si žádné obsahové nesrovnalosti a musím konstatovat, že oproti anglickým titulkům u konzolové verze jsou ty české lépe nasazeny vzhledem k mluvenému slovu. Trochu otravný je jen fakt, že zůstalo u etymologicky nekorektního překladu hašašín, což působí občas spíše směšně. Pochválit je třeba i překlad ingame textů v grafické podobě, tedy různých menu v Animu apod. Nicméně pokud se podíváte na hodnocení této bezesporu skvělé hry, což jste už určitě udělali na začátku, uvidíte číslo o jedna nižší, než jsem dal konzolové verzi v Levelu. Tam jsem se dlouhé hodiny rozmýšlel mezi devět a deset, zde jsem ovšem takové dilema neměl. Nejde ani tak o menší handicap klávesnice oproti gamepadu, ale o stupidní ingame systém, který vám nenapoví absolutně nic. Může se to zdát jako málo, ale já byl dost znechucen a prvními okamžiky ve hře otráven, což by určitě nemělo být. Přidejte k tomu ono omezení s připojením a voila... nebylo nad čím dumat. Což nic nemění na neoddiskutovatelné skvělosti této hry.

Assassin's Creed 2

Povedený port na PC se skví stejnými benefity jako konzolový bratříček, velmi kvalitní českou lokalizací a dvěma pihami na kráse. Prostě jasná volba.