American Truck Simulator - New Mexico Recenze American Truck Simulator - New Mexico

American Truck Simulator - New Mexico

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

24. 11. 2017 18:14 7
Reklama

American Truck Simulatoru jsem se od jeho vydání vyhýbal, jako se ortodoxní kamioňák vyhýbá pořádné koupeli a deodorantu. Byla za tím snad má podivně selektivně patriotistická osobnost, bez výhrad inklinující k asfaltu dálnic, namodralého od všech těch evropských vlaječek a hvězdiček. Možná mi jenom nejsou sympatické typicky vlezlé a zbytečně obrovské kabiny amerických trucků. Možná mě prostě jen odrazovala slabá dvojice dostupných amerických států, tiše se krčících ve stínu pořádné porce kontinentální evropy se všemi jejími odlišnostmi a lahůdkami. A možná jsem jenom líná konzerva, co nechtěla opouštět svůj pracně vybudovaný logistický koncern kvůli pár asfaltovým nudlím skrze poušť. Když však redakční dispečink vyrukoval s drahocenným nákladem Nového Mexika, nezbývalo mi než se otřepat, zakřivit kšilt hluboko do čela a s tóny Livin’ on a Prayer mocně dunících ze sluch… reproduktorů vyrazit do prérijního svitu vycházejícího slunce

WHOAH, WE’RE HALFWAY THERE

A ne, nejedná se o žádný účelový výmysl. Hitovka z repertoáru Bon Jovi byla skutečně prvním songem, který prostřednictvím streamovaného rádia doprovázel mé rozkoukávání v zámoří. American Truck Simulator totiž už dávno není pohledná, ale poměrně chudá kombinace Nevady a Kalifornie. První, bezplatné rozšíření přineslo opět o chlup propracovanější Arizonu a letošní podzim přiváží další očekáváný stát, Nové Mexiko. První placené rozšíření mapy plnohodnotných rozměrů rozšiřuje virtuální Státy dále na západ. A že je vskutku co objevovat.  Nové Mexiko, a potažmo i Arizona, jsou sice ve svém jádru království naprostého vidláctví, i přesto se jim z rukou mapových architektů SCS Software dostává té pravé truckerské atmosféry. Konečně si mohou svých radovánek užívat i takoví polykači kilometrů a milovníci cest v řádech tisíců kilometrů, jako jsem já.

Už v případě recenze francouzského přídavku k evropskému souputníku hry jsem zmiňoval neustále stoupající křivku kvality a citlivosti leveldesignu.

Nové lokace a s nimi související míle nových silnic jsou dalším důkazem velkého talentu a píle, kterými disponuje tvůrčí tým studia. Už v případě recenze francouzského přídavku k evropskému souputníku hry jsem zmiňoval neustále stoupající křivku kvality a citlivosti leveldesignu. I v případě Nového Mexika a Arizony se podobným tvrzením nemohu vyhnout. Samozřejmě nemohu z vlastních zkušeností posoudit, jak moc reálně a autenticky zákoutí rozpálených a zaprášených pouštních silnic hra zprostředkovává. V případě srovnání s fotografiemi zpracovaných oblastí lze ale předpokládat, že na jedničku. Alespoň v rámci možností. O poznání přesvědčivěji nicméně působí většinu území pokrývající rozlehlé písčité plošiny, pokryté nízkými křovisky. Zalesněná pohoří na severu státu jsou sice malebná, ale stále postrádají šmrnc. Naopak parádně jsou (podobně jako v původní mapě) zpracovány oblasti kaňonů.

WOAH, LIVIN’ ON A PRAYER

Bohužel v mých očích tkví v samotných oblastech i ta největší bolístka rozšíření. Ačkoliv může být Nové Mexiko pro část fanoušků jistě zajímavé místo, pro většinu hráčů se stane rozlehlou a nehostinnou zašívárnou s hrstkou pohledných zákoutí. Nezajímavá je i nabídka měst. Zatímco se dosud přítomné státy mohly pyšnit svými Los Angeles, San Franciskem, Las Vegas, pozdější Arizona například i Phoenixem, Nové Mexiko podobná jména nenabízí. Pro spoustu hráčů bude zřejmě celý stát jedna velká neznámá. Jména jako Farmington nebo Gallup slovutnými španělskými vesnicemi, Santa Fe leda modelovou řadou Hyundai a i populačně a rozlohou nejbohatší sídlo Albuquerque spíše jazykolamem než významným cílem cest.

Je nasnadě, že podobný problém čeká SCS Software v případě většiny méně profláklých částí Spojených států. Nelze jim tak podobné nedostatky úplně připisovat na vrub. Naopak je třeba kvitovat, že autoři čím dál více kladou důraz na drobné detaily, dokreslující celkový dojem z křižování zemí. V Roswellu potěší budovy a památky s tematikou setkání s mimozemšťany, roztomilým doplňkem je i studiem často propagovaná hudební silnice v Tijeras. Parádně detailní a propracované jsou i všudypřítomné truckstopy. To samé lze však jen těžko říci o jednotlivých městech, do kterých v rámci své cross-country odysey vozíte roztodivné náklady. I přes viditelnou snahu autorů jsou si, až na trojlístek největších, podobné jako vejce vejci. Opět lze sice argumentovat lokálním charakterem zástavby, SCS ale už v poměrně sterilní Skandinávii dokázali, že umí tvořit působivá městečka.

TAKE MY HAND AND WE’LL MAKE IT

Jen velice obtížně se hodnotí prosté rozšíření mapy, které do hry nepřináší žádné nové hratelnostní prvky. Z hlediska bohatosti herních mechanik tak může American Truck Simulator pořád působit jako chudší příbuzný. Stejně tak stále není nijak oslňující nabídka modelů tahačů. Pokud jste se ale (podobně jako já) vyhýbali doteď hře jako takové z důvodu stísněnosti originální mapy, je načase o pořízení American Truck Simulator i s rozšířením New Mexico vážně zapřemýšlet. Skutečně hardcore fanoušci jej jistě dávno vlastní, nu, a pokud nejsou simulátory přepravy nákladů vaše krevní skupina, zřejmě na tom ani New Mexico nic nezmění.

American Truck Simulator - New Mexico
Windows PC

Verdikt

Nové Mexiko je krásně zpracovaný, ale pro našince tuze nezajímavý stát. Skuteční fandové virtuálních amerických trucků si své bezpochyby najdou. Hráči kteří za každou cenu netouží po rozšíření mapy by ale měli koupi rozšíření déle zvážit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama