Alpha Protocol

Recenzovaná verze: PC
4. červen 2010 00:15 / Jaromír Möwald / Recenze / Diskuze (39)

Související hra

20799309
Lupulin napsal 6. 6. 2010 v 12.59

Icem4n: Ale podle tebe teda bude každá hra kde se budeme rozhodovat mezi několika možnostmi odpovědi kopie ME? Máš dojem že to jde udělat jinak? myslím že tohle se oproti ME HODNE odlišuje, už jen tím že na odpověď máš pouze pár vteřin a odpovědi jsou často vlastně zastoupeny jen typem chování...takže v ME můžeš přemýšlet klidně 2 minuty běhěm rozohovru zda řekneš ANO nebo NE ale tady prostě musíš přemýšlet daleko rychleji, pružněji a častokrát si po rozohovoru říkáš sakra...měl sem se chovat jinak.

13552801
Paul_cz napsal 6. 6. 2010 v 08.13

Tahle hra má naběhnuto na status Cult Classics stejně jako se to povedlo třeba Vampire Bloodlines nebo Arcanum. Shodou okolností taky dost nevyladěný hry při vydání. Holt takovej už je osud her co se snaží o něco víc, jsou ambiciózní a dělají je týmy s menšími rozpočty než klasické mainstream trháky..

Pro fajnšmekry jasná koupě.

20841473
YcemaN napsal 5. 6. 2010 v 22.37

silverback: Mam teda na to trosku jiny nazor.Je AP skutecne nejlepsi akcni RPG na trhu ? Mozna ano ale musim se zaroven zeptat je jeste nejake jine spionazni "rpg" na trhu ? Pokud ano tak by me nejake zajimalo abych to pripadne mohl porovnat.Rikas inspirace ME ale neni to spis pokus o kopii ME ? Asi spis zalezi na uhlu pohledu ale precejen proc se o tom nezminit.RPG system je taky taky prakticky stejny.Hral jsem take tajneho agenta a bohate mi z tech vsech veci stacily jen pistole.Mel jsem i to plizeni a souhlasim ze to bylo celkem komicke divat se nepriteli do oci na 10 metru a on nic.
Co se tyce hry samotne a pribehu.
Byla to celkem dobra hra ale nebyla tak dobra abych si ji zahral znova uz proto ze jsem Minu i Scarlet hned napoprve dostal. :)

Editováno: 5. 06. 2010 v 22.58

11007919
McJabbo napsal 4. 6. 2010 v 16.32

S recenzí vesměs souihlasím, nestotožňuji se však s výsledným hodnocením. Alpha protocol je jednoznačně nejlepší špionážní RPG na trhu a to co nabízí v rámci hratelnosti nikde jinde nenajdete. Silná inspirace Mass Effectem (dialogový systém, skotečně závažné změny ve scénáři podle hráčovi volby, osobitý příběh) je jedině k užitku a přiznejme si to - kde jinde jste viděli takhle dobře vyvážený kompromis mezi akcí a RPG? Je to ale právě RPG systém, který naopak ironicky sráží moje osobní hodnocení z 9 na 8. Proč? Je to jednoduché - dynamická a rychlá střelba se s házením kostek nemá mopc ráda. Můžete nepříteli mířit přímo na hlavu, ale pokud nemáte slušnou úroveň střelby z dané zbraně a hlavně - v pozadí vám padnou špatná čísla na kostkách, prostě se netrefíte. Další absurdní situace nastávají, pokud máte opravdu vysokou schopnost plížení. Úplně bez problémů projdete středem osvětlené místnosti a co je ještě horší, můžete dokonce sejmout nepřítele ze zálohy přímo před nosem jeho kolegy. Ale prostě protože máte aktivní schopnost Tajný agent, kolega ani nehne brvou a nechá se vklidu zlikvidovat též. AI nepřátel je vůbec neskutečně tupá a to je bohužel důvod, proč tahle hra není dokonalá. Všechno ostatní klape jako hodinky, nesouhlasím ani s tím, že by byl nějaký problém s krytím, mě se to tedy za celou hru nestalo, že bych s tím měl nějaký problém. Souboje s bossi lze někdy přeskočit nejen ukecáním, ale také efektní likvidací ze zálohy (za což dostanete speciální pozlacené zbraně). Každopádně taktika kterou popisuje recenzent se nedá uplatnit vždy, bossové mají nehezký zvyk útočit i přímo na tělo a pokud nemáte vysoké bojové umění, je v takové situaci lepší prostě před ním zbaběle zdrhat, dokud zase nevytáhne bouchačku. Každopádně hlavní devizou této hry je skutečně její variabilita a ani chyby v AI, slabší grafika a někdy opravdu absurdní situace zaviněné RPG systémem, jí níže než na 8/10 nedostanou. Rozhodně si tuto hru zahraju ne jednou, ne dvakrát, ale vícekrát. Její kvality budou podle mě vyšší s opakovaným hraním, kdy už budete vědět co vás čeká a jakým chybám se vyhnout.

jishuv (seznam.cz): jen bych tě chtěl upozornit, že na hlavní nedostatek hry, tedy grafiku, autor recenze upozorňuje hned v úvodu a ne že se o ní nezmiňuje, jak píšeš. Na druhou stranu souhlasím, že recenze neobsahuje všechny důležité aspekty hry.

20799309
Lupulin napsal 4. 6. 2010 v 13.43

Pro mě rozhodně zatím překvapení roku a 9/10 naprostá závyslost....těšíte se až to dohrajete abyste mohli hrát znovu...a taky sem dost nevyspanej :/

jinak že by v té hře byla nějaké grafika sem si ani nevšiml...ale je tam spousta zajímavých osobností, tajemných zákoutí, lží, intrik, spekulací a rozhodování....

Editováno: 4. 06. 2010 v 13.44

20843994
jishuv napsal 4. 6. 2010 v 13.02

MickTheMage: No jo, jenze to je taky IMHO. To, co je fakticky uvedeno v recenzi tomu neodpovida. Nevidim stiznosti na grafiku. Z tech faktu co uvedeny jsou vidim sama pozitiva, jak jsem psal nize. Proto me to zarazi. Smrdi to alibismem. Vlastne rika to same jako Grygar v Levelu (jen min informaci, mnohem min), ale hodnoceni se mu rozbehlo jinam. Nebo at zrusi cisla a bude klid. A ja budu o to vic kritizovat tohle:

Klasicka hratelnost - no a to je stejne nekonkretni:-) Vim jak to myslis, jenze k tomu tu oba mame smajliky a trochu to prehanime, protoze vime, ze driv bylo vse lepsi, i rohliky levnejsi:-) Jenze fakticky je to nula, zadne vyjadreni. Prazdna fraze.
Prave ta variabilita by mela byt soucasti hratelnosti a on ji s ni skloubi.
Me ta veta proste prastila do oci, protoze tyhle fraze jsou cim dal castejsi. Vypada to odborne a rika malo nebo nic. Takovy politicky slovnik:-) nebo fotbalovy "jdeme od zapasu k zapasu...je to klasicka hratelnost..." :-)

20796783
mickthemage napsal 4. 6. 2010 v 11.55

jishuv (seznam.cz): ja to hodnotenie plne chapem, imho ho zrazilo technicke prevedenie a nie obsah hry, ktory je samozrejme (ako sa v krajine cisel hovori) deviatkovy.

A "klasicka hratelnost" to je vec, ktoru v dnesnych hrach uz len ledva objavis. Je to taka ta, ktoru najdes skoro v kazdej hre z 90s ;))

20843994
jishuv napsal 4. 6. 2010 v 11.48

Nechapu dve veci. Co je ta skloubena "klasicka hratelnost"? To je co? To je jako napsat, ze skloubi "tradicni emoce". naprosto bezobsazna veta. Pokud chtel autor do vety neco dat, tak by mel skloubit tu variabilitu o niz pise s necim podobne konkretnim. Protoze i variabilita muze byt soucasti hratelnosti. Tehle prazdnych frazi je herni zurnalistika cim dal plnejsi.

A nechapu hodnoceni, ktere neodpovida textu. Text by balacoval po odvolavkach na Drus Ex, Fallouty a obrovske moznosti variability na hrane devitky. Takze o ty dva body ji srazi jen nedokonale kryti a akce tvorena "jen strilenim"?
Mne spis prijde, ze autor chtel dat mensi cislo, ktere vic bude odpovidat prumerum na metacritics a za ktere ho kazdy nebude kritizovat za nadrzovani.

Z obecne vysoke kvality recenzi na hrej mi tahle prijde slabsi. Nedozvedel jsem se nic o systemu miniher, nic o strukture misi, jestli jsou jen bojove nebo existuje i klasicke RPGckove prokecavani, pomerne malo o kvalite pribehu atd.

20825738
Odulin napsal 4. 6. 2010 v 09.35

Recenze dobrá a souhlasím s autorem.