Age of Empires III: Definitive Edition

Recenzovaná verze: PC
1. prosinec 2020 16:00 / Lukáš Černohorský / Recenze / Diskuze (15)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878723
veselykralicek napsal 4. 12. 2020 v 16.29

Tak už to hraju, ale dvojka teda za mě byla o hodně lepší..

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 12. 2020 v 12.29

Jsoucno: Battlefleet Gothic jsem zkoušel a bylo to na mě příšerně pomalé, a to mám WH40K rád :D

Když už je řeč o 40K, tak doporučuju Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War, je to tedy 4X, ne RTS, ale je to fakt povedené.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 3. 12. 2020 v 11.10

Ufo jsem hral snad jednicku a dvojku. Ty byly fajn, ke trojce jsem se uz nejak nedostal. Bavila mne velka paleta zbrani, ktera se dala pouzivat, to bylo super.

Kazdopadne je skoda, ze dneska moc strategii uz nevychazi. Posledni, co jsem hral, a nejak i vypadalo, ze za neco stoji, tak je Battlefleet Gothic 2, TW: Warhammer 1&2, Anno 1800.

A remake na Ejdze mne moc neuhranul teda.

Editováno: 3. 12. 2020 v 11.14

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 2. 12. 2020 v 15.28

RomanK47: Taky jsem rád, že nejsem sám :-) Mám ty hry rád, ale bohužel všechny měly dost nepříjemné vlastnosti:
Jednička měla nesmyslně monotónní dobývání nepřátelských základen (i když jiné mise byly krásně různorodé s úžasným prostředím a atmosférou).
Dvojka hrozně opakovala mise. Bylo tam vážně jen pár map pořád dokola. Navíc strategická část byla otravná.
Trojka mi přišla nejvyladěnější (i když máš pravdu, že nebyla lehká), ale podle mě si to zkazila závěrem, kde nebyla možnost rozumné diplomacie a výběru spojence. Mapy se taky dost opakovaly, ale aspoň se to trochu měnilo, jak postupovala teraformace. Rozmanitost prostředí ale mizerná, holt Mars, no. Pokud jde o silné nepřátele, tak jsem si počkal na dodávku několika megazbraní ze Země a s těmi to šlo.

Editováno: 2. 12. 2020 v 21.43

Nahlásit nevhodný obsah

20838584
RomanK47 napsal 2. 12. 2020 v 15.08

Smaug.: Už jsem se bál, že jsem jediný, kdo vzpomíná na českou trilogii UFO a komu se hry a jejich systém líbily. První díl jsem dohrál 2x, druhý díl jsem skončil prý někde za půlkou a poslední díl mi tedy už úplně nesedl - zkusil jsem jednou a neustále jsem bojoval s tím, že nepřátelé byli technologicky příliš vyspělejší než já, takže jsem to nakonec vzdal. Nevím, co jsem dělal špatně.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 2. 12. 2020 v 12.45

Mitsurugi: S převodem tahového (DnD) systému do realtimu válčil už stařičký Eye of the Beholder. Ten z principu věci musel být realtime (když nechtěli jít cestou Wizardry), ale oproti původním realtime dungeon crawlerům (Dungeon Master) byl hrozně neohrabaný - hra v podstatě brutálně lagovala. Plošná kouzla v BG jsou kapitola sama pro sebe, nevím, proč do toho tehdy šli.
Nejlépe provedený pozastavovaný realtime byl snad v české UFO trilogii, i když i tam se muselo dávat sakra pozor na používání relativně pomalých raket. Naopak pro hry s významným bojem na blízko (BG, Pillars of Ethernity) mi nevyhovoval. Tam jsem vždy skončil s řadou tanků vepředu a střelci v druhé linii. Sesílače jsem nikdy nedokázal rozumně využít.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 2. 12. 2020 v 10.59

Smaug.: A přitom v BG3 a jiných DnD (nebo Pathfinder) hrách je tahový boj podle mně mnohem lépe vybalancovaný, což dává smysl, předloha je taky tahová.

Krásně je to vidět v Pathfinder Kingmaker, kde má hráč na výběr mezi tahy a real time, kde v tahovém boji jsou najednou plošná kouzla mnohem použitelnější, jelikož v reálném čase od momentu kdy dá hráč příkaz a do momentu kdy to postava vykouzlí jsou nepřátelé úplně jinde, což se v tahovém boji nestává.

Přijde mi, že když to hraju v realtime, tak mám tendenci se víc zaměřit na mlátící postavy a víc kašlu na mikromanagement a nějaké lepší taktizování pomocí kouzel a mágové končí jako buffovací mašiny.

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 2. 12. 2020 v 10.41

Na Jagged Alliance 2 mi nesahejte! To je klenot u bez modů.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 2. 12. 2020 v 08.44

RomanK47: O Urban Strife jsem neslyšel. Díky za info. Snad se to povede.
Já nedávno oprášil Jagged Alliance 2 s modem 1.13. Akorát to moc nedávám, je to masakr. U JA2 mi dost chybí úrovně terénu. Jen zem a plochá střecha. Ale celkově samozřejmě vynikající hra.

catmeows: Může být, i když to není můj šálek kávy a taky už je to pár let. Pak je tu spousta budovatelských. Ty mají docela potenciál k rozvoji a vstup na neznámá území.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 2. 12. 2020 v 08.30

catmeows: no, to zrovna nevim. Ja jsem tomu veril, a ani mne tak nevypeka uplne obtiznost, jako ty cile - ten limit je obcas hodne sileny

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 2. 12. 2020 v 08.16

Smaug, Roman4K: They are billions není špatná RTS.

Nahlásit nevhodný obsah

20838584
RomanK47 napsal 2. 12. 2020 v 07.15

Smaug.: Vidím to také tak, ze strategií se držela dlouho série Total War, ale ty klasický zmizely. Už Dawn of War 2 se hodně odklonilo od původního konceptu. Já nedávno tak oprášil Generals, Middle-Earth a další.

Z tahovek hodlám oprášit Jagged Alliance 2 a Silent Storm. Z novinek se pak těším na Urban Strife, to vypadá nadějně a blízko Jagged Alliance 2.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 2. 12. 2020 v 05.42

Jsoucno: No jo no. Podle mě trend RTS dojel na tom, že v daném žánru je těžké vymyslet něco nového a lidi to prostě omrzelo. Oproti tomu dnes nejoblíbenější žánr akční RPG se dá kombinovat na spoustu způsobů, okořenit příběhem a atmosférou a obalit do detailní grafiky. I když je to nakonec v jádru pořád to samé.
No a na tahové strategie už jsou už lidé nejspíš líní, když počítače zvládnou real time. Ani v RPG nejsou tahové souboje moc vidět a když je Lariani nacpali do BG3, spousta lidí to neskousklo. Jo, jednou za čas je nová Civilizace, něco od Paradoxu nebo X-COM. Aspoň, že tak.
Na Spellcross taky rád vzpomínám. Před pár lety jsem ho zkoušel, ale tak v půlce jsem to vzdal především kvůli bugům (holt není k dispozici legální opathovaná verze s podporou moderních systémů). Jinak se ale pořád hraje slušně.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 1. 12. 2020 v 23.19

Ja bych bych chtel remaster Rise of Nations, to byla strategie jak vino !!!
Obecne je ale zajimave jak se ty trendy meni. Drive vychazelo nekolikr rts strategii do mesice, a dneska skoro nic co re rok dlouhy.

Jaaj, jak ja bych si zahral neco jako RUSE, Armies of Exigo, Heagemonia, KKND nebo desne tuhou zalezitost SpellCross.

Editováno: 1. 12. 2020 v 23.29

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 1. 12. 2020 v 16.12

No jo, dvojka dostala hrozně moc let vývoje, asi 4 datadisky a hromadu bugfixů. Navíc má aktivní komunitu a hromadu modů.

Tomu trojka, na kterou většina lidí kašlala už tehdy, nemůže konkurovat.

Nahlásit nevhodný obsah

Age of Empires III Definitive Edition

  • Výrobce: Microsoft
  • Vydavatel: Microsoft
  • Žánr: Real-time strategie
  • Datum vydání: 15. 10. 2020