Zeno Clash II Článek Zeno Clash II

Zeno Clash II

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

9. 6. 2012 22:00
Reklama

Nezávislé jihoamerické studio ACE Team se po bizarní montypythonovské odbočce Rock of Ages vrací k titulu, který jim zajistil světovou proslulost: bojovce Zeno Clash. Pokračování hry, jež v roce 2009 bodovala především audiovizuální stylizací a kvalitním bojovým systémem pro šarvátky na blízko a pěstní bitky, se představilo v kratším, příběhovém videu a hratelné ukázce, pro změnu zaměřené právě na změny v bojích a jejich ovládání. Jasně patrné je přitom jedno: ACE Team se tentokrát nevydává cestou divoké, nespoutané inovace, ale rozvíjí svůj úspěšný koncept a snaží se původně velmi lineární a relativně krátkou akci otevřít a obohatit o prvky, které z ní udělají velkolepý zážitek.

Už úvodní záběry dávají jasně najevo, že se Zeno Clash II drží svérazného grafického stylu jedničky. Postavy s protáhlými hlavami a nezvyklými poměry trupu a končetin, stavby v mnohém popírající fyziku, krajina, kde v dáli pozorné oko zahlédne obří ruku jakoby zasazenou do louky... A v těchto známých kulisách bude pokračovat i příběh Ghata, Deadry a dalších dětí hermafroditního TátoMámy, toho času ve vězení. Přijít na to, jak TátoMámu zachránit, a co má za lubem zákeřný Golem, přitom už nemá být záležitostí slabých třech čtyřech hodin, ale osmi až deseti, které by měla naplnit méně lineární a hlubší akční hratelnost. Minutu dlouhé příběhové video je k dispozici v Hrej TV s českými titulky:

Mezi hlavní novinky, které ACE Team prezentuje v rámci tiskového oznámení, patří otevřenější herní svět, kooperativní multiplayer a rozvinutější bojový systém. Neznamená to, že by se ze Zeno Clash II měli stát Borderlands, ale hráč by se měl potulovat rozsáhlejšími lokacemi a zbavit se koridorového pocitu. Ke hlavnímu hrdinovi Ghatovi se pak kdykoliv může přidat Rimat – instantní kooperace umožňuje druhému hráči připojit se a odpojit podle potřeby a přímo za běhu té či oné mise.

První dojem, než dojde na samotné boje, patří audiovizuálnímu provedení. K nezvyklé architektuře a jedinečné práci s texturami a osvětlením patří i výrazně zlepšená animace postav. Nepřátelé se blíží s přirozenou plynulostí, kterou by bylo na místě obdivovat, pokud by zrovna nechtěli praštit Ghata po hlavě. A tak je třeba uhnout: buď zablokováním jejich úderu, anebo úskokem do strany. K protiútoku pak hrdina využije buď rychlé rány na střed těla, či pomalejšího, ale silného háku zleva či zprava. Je přitom třeba sledovat pozici nepřítele. Když si kryje levou stranu, úspěšná rána musí přijít zprava. Pokud má rozhozené ruce, zapůsobí nejlépe rychlý, rovný úder. A když se zásah povede, může se hráč pokochat opět přesnou animací jejich zavrávorání či pádu, která budí dojem, že údery mají skutečný dopad na tělo protivníka.

Efektní dojem z pěstních soubojů doplňují ještě silné údery: tu a tam se na těle protivníka objeví malý červený bod – a když se povede citlivé místo trefit, hráč je odměněn speciální animací a kombo zásahem. Všechno to funguje dobře i díky pomalejšímu tempu šarvátek - to jednak zajišťuje, že má hráč neustále přehled a nemačká jen zuřivě tlačítka, jednak navozuje i dojem, že boj stojí hrdiny síly, a že zkrátka nějaký čas trvá, než se paže napřáhne k úderu, než se postava přesune a připraví k boji.

Zatím se v prezentaci nehovořilo o pokročilejších částech hry, kdy by měl Zeno Clash II dokonce dostat jednodušší RPG systém a kde pěstní bitky doplní i trocha střílení a prozkoumávání interiérů i exteriérů. Na detailnější představení těchto prvků mají ale lidé z ACE Teamu ještě dost času: vydání Zeno Clash II je naplánováno na rok 2013, a to pro Xbox 360, PS3 a PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama