World of Warcraft: The Burning Crusade Článek World of Warcraft: Burning Crusade

World of Warcraft: Burning Crusade

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

21. 2. 2006 23:43 1
Reklama

V dnešní době hraje WoW přes 5,000,000 hráčů po celém světě. Vskutku ohromný počet, že? Není se však čemu divit, svět Wacraftu je prostě výjimečný a ačkoliv nesedne každému, počet jeho příznivců zdaleka převyšuje odpůrce. Po oficiálním oznámení ze strany Blizzardu, že se v jejich dílnách kutí datadisk, který bude obsahovat dvě nové frakce, se rozzářilo nejedno hráčovo oko. Pojďme si tedy přiblížit svět, ve kterém se po rozhlehlých plání prohání tlupy Taurenů, temné lesy obklopují Noční elfové a v zasněžených horách žijí neohrožení trpaslíci…

Nový kontinent a rasy

Herní svět se rozroste o Outland. Nový kontinet, který svou vizuální stránkou bude nejvíce připomínat neúrodnou zemi, ne nepodobnou Mordoru z Pána Prstenů, především pak část u Minas Morgu, soudě dle oficiálních artworků. Ten se bude skládat z několika nových zón, přechod na něj bude jako z Azerothu na Kalimdor. Projdete temným portálem, objeví se nahrávací obrazovka a během chvíle už se ocitnete v Outlandu. Začínat budete na něčem, čemuž říká jeden ze dvou vedoucích designérů, Tom Chilton, Hellfire Peninsula (tedy Poloostrov pekelného ohně). To je zóna určená především pro hráče s postavami na levelech 54 – 60. Zda pak začíná vaše cesta k 70. levelu. Ano, čtete správně. Autoři z Blizzardu rozšířili možnost vyšperkovat si postavu až na sedmdesátý level. O tom ale až později.

V jednom z rozhovorů se Tom Chilton rozpovídal právě o Outlands, kde doslova řekl: „Vizuálně je to více než jen neúrodná pustina. Prostě nechceme aby Outland vypadal pořád jako Durotar. Jsme velmi citliví v potřebě mít takové ty velmi “cool” terénní přechody. Bude to vypadat podobně co se týče hraní, ale velmi odlišně po grafické stránce.” Dále pak pokračuje: „Nemyslím, že byste tu našli moc lokací, které by měly ekvivalent v současném světě. Například počasí je jednou z nových věcí v hlavním světě, proto bude velmi specifické pro Outland. Všechny gigantické tajemné bouře budou vytvářet velmi efektní počasí, které ještě umocní zážitek z nového světa. Jedním z nejzajímavějších přídavků v Outland jsou nová létající zvířata. Opravdu jsme cítili, že pokud by měl hráč možnost získat mount v Azerothu a Kalimdoru, bylo by opravdu parádní vidět okolí z ptačí perspektivy. Skoro to dává pocit jistého zesílení,“ rozplývá se Tom. „Určitě by to přineslo mnoho na hratelnosti a pakliže se chystáme dělat svět od jistého základu s tím, že budete mít létající prostředky, tak proč nedotáhnout věci o krok dál a neudělat to k úplné spokojenosti.“ Outland řeší problém nemožnosti přidání létajících kreatur díky tomu, že je navržen od základů znovu. Od tohoto se odvíjejí i různé questy. Stačí si představit situaci, kdy “high-lvl” obsah bude na nějakém těžko dosažitelném místě, nejlépe na takovém, které bude ke zdolání potřebovat právě nějaké létající zvíře.

Další hlavním přídavkem budou dvě nové rasy, jedna pro Alianci, druhá pro Hordu. I když se zatím neví, jakou rasou bude oplývat Aliance (spekuluje se o zvláštním národu Vikingů), Horda už má jasno. Její novým národem se stanou na magii závíslí Krvaví elfové. Po designerské stránce je možné určit tento pokus jako přidání „hezké“ rasy k nehezkým monstrům. Krvaví elfové mají velice poutavou historii, která bude známá především hráčům datadisku Frozen Throne k třetímu Warcraftu. Tito elfové byli kdysi velmi váženou rasou, která žila v království zvaném Quel’Thalas. Jejich moc pocházela z posvátné magické studni Sunwell, tu však zničil princ Arthas. Avšak objevil se Kael’thas Sunstrider, jež naučil přeživší elfi zajistit si přísun energie a moci jinak, než jako tomu bylo doposud. Dokáží tedy vysát energii ze svých protivníků a ostatních tvorů. Kromě Krvavých elfů se bude moci setkat s dalšími novými a nebezpečnými monstry, včetně epických bossů.

Co nás čeká dále?

O dvou nejzásadnější novinkách jsme si toho už řekli dost, nyní se podíváme na další podstatné informace a věci, které obohatí hraní. Přibude nová profese – šperkovnictví (jewelcrafting), kterou využijí především umírnění hráči, kteří se nevrhají do každého boje. Těšit se můžete dále na nové startovní zóny v Quel’Thalas. Přidáno bylo také několik desítek dungeonů v Azerothu, novém Outlandu a všude jinde. Finální počet však nebyl zveřejněn a ani bych se nedivil, kdyby ho zatím neznali ani sami tvůrci. Těšit se dozajista můžete i na stovky nových nebezepečných questů, nacházet budete moci obrovská množství nových předmětů. Dokonce se objeví i populární možnost známá z Diabla a to tzv. socketování předmětů, tedy jejich vylepšování. Datadisk také přinese rozšíření ve stromech schopností ke každému povolání. Zajímavou možností se stává cestování časem pomocí Caverns of Time, díky kterému se můžete vrátit zpět do minulosti a zúčastnit se známých bitev.

Grafická stránka hry se moc nezměnila, což příliš nevadí, protože WoW vypadá stále celkem k světu. Nahrána bude zřejmě nová výpravná hudba. Zatím se stále neví, zda se odehraje veřejný betatesting, jako tomu bylo u původní hry.

A kdy že budeme hrát?

Slibně vyhlížející termín vypadá na léto tohoto roku. Ovšem, jak známe Blizzard, je klidně možné, že se vydání zpozdí. Hlavní však je, že datadisk slibuje další a další hodiny zábavy, které potěší stávající hráče a zřejmě přilákají i slušnou hromadu nových. Trochu mi to připomíná situaci při vydání datadisku Lord of Destruction k Diablu II. Tam totiž přibyl nový akt, dvě postavy a nové možnosti. Že by nějaká spojitost? Na oficiálních stránkách hry se dále můžete dozvědět, že zatím autoři nevědí jakým způsobem distribuce hru budou prodávat. Zřejmě se bude jednat o klasickou krabicovou distribuci pomocí kamenných a internetových obchodů, avšak ani online distribuce pomocí kanálu typu Steam se nejeví jako nemožný postup.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama