LEGO Jurassic World Článek VLASTNÍ DOJMY: LEGO Jurassic World

VLASTNÍ DOJMY: LEGO Jurassic World

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

19. 3. 2015 11:00 8
Reklama

Když se řekne Jurský park, člověku, který viděl některý z původních tří filmů, se okamžitě vybaví ikonické scény, kterých je v dosavadní trilogii skutečně požehnaně. Od scény v kuchyni s velociraptory a první setkání s T-Rexem v jedničce, přes noční louku s nebezpečně se přibližujícími siluetami pravěkých zabijáků ve dvojce, až po… Něco, co bylo ve trojce. Moje první otázka na producenta Tima Wilemana v rámci londýnské prezentace hry tudíž nemohla směřovat jinam, než na to, jaká scéna si vysloužila kultovní status uvnitř vývojářského týmu, a tím pádem nemůže chybět ani ve hře. Odpověď byla jednoznačná a do jisté míry pochopitelná. Jurský park mají všichni jeho diváci zafixovaný právě s prvním zjevením Tyrannosaura Rexe. “Chtěli jsme celou tuto scénu mít ve hře. Včetně křičících dětí, včetně okusování pneumatik, včetně momentu, kdy se Jeff Goldblum rozeběhne se světlicí po deštěm zkrápěné cestě, aby odlákal Rexovu pozornost”, vysvětluje Wileman. A okamžitě mi dává do ruky ovladač, abych si celou tuto pasáž v chystané hře LEGO Jurassic World sám vyzkoušel.

ŽIVOT SI NAJDE CESTU

Hned od začátku mě lehce odzbrojuje grafika. Ne snad, že by z technického hlediska byla kdovíjak revoluční, sic dešťové kapky, dopadající do kaluží, vypadají velmi epesně. Podivuji se spíš nad tím, jak dobře se tvůrcům povedlo zachytit styl celé scény, neboť působí jako rozpohybovaný původní film, do kterého někdo přidal možnost ovládat postavy. A sbírat ťuflíky, které pochopitelně nesmí v LEGO hrách chybět.

Ačkoliv byl původní Jurský park ukázkovým snímkem pro celou rodinu, psal se v době jeho uvedení rok 1993 a požadavky na rodinnou podívanou byly v porovnání s aktuálním stavem někde úplně jinde. Smrt a vůbec lehce temnější zápletka byly zcela přijatelné propriety. Dnes se v mnoha případech obrušují hrany na místech, kde by se v minulosti neustoupilo ani o krok a i na to má Wileman jasnou a poměrně logickou odpověď. “S LEGO hrami jsme vždy cílili na co nejširší publikum, a ačkoliv jsme si vědomi toho, že ve filmech jsou jisté drastické scény, chceme se na ně podívat naším pohledem. Přidat do nich sem tam trochu vtipu”, což mi názorně ukazuje v situaci, kdy si T-Rex došlápne na auto, v němž se krčí obě uvězněné děti. Jeho odlákání probíhá tak, že mu z roztroušených Lego kostek musím sestrojit obří kost, která ho upoutá daleko víc, než převrácený džíp. Ne, tohle ve filmu nebylo, ale do hry to tak nějak pasuje.

Jurský park mají všichni jeho diváci zafixovaný s prvním zjevením Tyrannosaura Rexe.

Ačkoliv jsou diváci u nás zvyklí na dabovanou verzi všech tří filmů, tvůrci byli evidentně velmi rádi za to, že se jim povedlo do konkrétních scén zajistit některé věty v původním znění. V prezentaci to názorně předvedla jedna z důležitých scén prvního filmu, kde se paleobotanistka Ellie (Laura Dern) snaží vyléčit nemocnou samici triceratopse. Valná většina toho, co říká ve filmu, zazní i ve hře, pochopitelně ve vyčištěné podobě. Pod rouškou tajemství zatím zůstává plné znění informace, kterou jsme se dozvěděli jaksi mimo řečí. Někteří z původních herců se prý do své role ve hře vrátí, ale kteří to budou zatím není jasné.

VELOCIRAPTOŘI NA MOTORKÁCH?

Ačkoliv nám tvůrci od začátku říkali, že o chystaném čtvrtém dinosauřím filmu nám nemohou říct ani slovo, otázky všech přítomných novinářů kolem něj neomylně kroužily. Příliš jsem ale nechápal proč. Veškeré vzpomínky, které na Jurský park, potažmo svět mám, pochází z prvního, sem tam ze druhého filmu a soudě dle hodnocení na všech filmových sajtách po světě to většina lidí bude mít podobně. LEGO Jurský Svět nabídne celkem dvacet úrovní, přičemž na přímou otázku, zda tedy logicky každý díl bude mít pro sebe pětici z nich, se producent Tim Wileman tvářil velmi vyhýbavě. Tvrdošíjně však vrtěl hlavou ohledně případné zhuštěnosti děje, který se bude rozprostírat na úzké ploše tím, že nás jistě překvapí délka samotných úrovní a to, co v nich budeme moci dělat.

To jsme si koneckonců mohli ozkoušet sami, neboť právě zmiňovaná úroveň s Rexem byla rozvrstvena minimálně do dvou částí s tím, že prostřední byla úmyslně přeskočena. Můj okamžitý dotaz na případné další části byl zodpovězen tajnosnubným úsměvem. V té druhé jsme navíc ovládali jedoucí vozidlo, které utíkalo před ozubenou Rexovou tlamou, tudíž soudím, že s variabilitou nebudou mít vývojáři problém.

VLASTNÍ DOJMY: LEGO Jurassic World
i Zdroj: Hrej.cz

Stejně jako v případě předchozích LEGO her je možné všechny úrovně projít ve Free play režimu, kdy se dějové postavy mohou proměnit za libovolnou odemčenou postavičku. To pochopitelně proto, abyste mohli odemknout všechna tajemství, která se v dané úrovni skrývají, protože ne ke všem se můžete dostat na první pokus. A pokud by vám ani toto nestačilo, ještě je ve hře možnost stavět svůj vlastní Jurský park. Tak trochu…

Producent Wileman se přímým otázkám na možnost průběžně se vracet do neutrální zóny a rozšiřovat ji o různé atrakce znovu poměrně úspěšně vyhýbal. Při otázce na srovnání s hrami jako Theme Park však důrazně zavrtěl hlavou. “Nečekejte žádnou napodobeninu budovatelských strategií, to rozhodně není náš cíl. K dispozici však budete mít dva ostrovy, na kterých se v průběhu hraní příběhu otevře několik lokací, do nichž budete mít volný přístup a půjde si v nich do detailu prohlížet věci, na něž narazíte během hry třeba jen na chvilku. Lokace budou dostatečně velké na to, abyste je za pět minut nepřeběhli celé, to se nemusíte bát.” A nebojíme se ani o osud hry.

Ze všech dosavadních náznaků to vypadá, že půjde o velmi solidní zábavu pro celou rodinu. Neviděl jsem sice nic natolik zázračného, že bych LEGO Jurský Svět okamžitě běžel doporučit všem, kteří se třeba jen okrajově zajímají o dinosaury, ale řemeslně kvalitně odvedenou práci? Tu jsem viděl bezesporu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama