until-dawn
Until Dawn Článek Until Dawn

Until Dawn

Erik Omar

Erik Omar

18. 8. 2012 22:33 2
Reklama

Vřískot - kultovní film, který proslavil žánr tzv. slash hororu. Tedy strašidelných snímků, v nichž partička nadržených teenagerů uniká před nějakou smrtící hrozbou, chová se naprosto nelogicky a postupně umírá až do posledního člověka. Tím bychom za sebou měli potřebné představení filmového žánru, kterému vzdává hold nově oznámená PS Move exkluzivita Until Dawn.

Jak prozrazuje sám název (v překladu “do úsvitu”), Until Dawn se bude odehrávat během jednoho večera. Příběh pak vývojáři ze Supermassive Games načrtnuli následovně: Partička mladých lidí se vydává do hor v Britské Kolumbii, aby si zde užívala alkoholu, zábavy a sexuálních hrátek. Něco se však zvrtne, vypadne proud, přestanou fungovat mobily, lidé se začnou ztrácet a naši teenageři si uvědomí, že je něco špatně. Startuje jejich boj o život, který skonči až s východem slunce.

100% Move

Until Dawn je od počátku vyvíjen přímo pro pohybové ovládání Move, které ve hře představuje baterku pro překonávání zrádných zákoutí temných kanadských lesů. S Movem zároveň prohlížíte nalezené věci nebo operujete s nejrůznějšími přístroji. Vývojáři to se svítíci bambulí myslí opravdu vážně, a tak hra zatím ani nepodporuje klasický ovladač. Borci ze Supermassive Games nám po krátké prezentaci předvedli záznam celého jednoho levelu. V tom jsme sledovali počínání páru, který si skrze temné hvozdy klátil cestu do srubu kdesi na kopci, aby se tam pak mohl zklátit navzájem. Nebudeme vás napínat a prozradíme, že se jim to nepovedlo.

Zhruba hodinové putování s krvavým koncem bylo zpočátku nudné, pak zábavně přisprostlé, následně napínavé a nakonec nervy drásající. Nedá se říct, že by vás opravdu skvěle napsaný scénář strašil po celou dobu. Lekání však dávkoval v přesných intervalech a finální katarze byla jen pro silné povahy. Nedivili bychom se, kdyby hru na pultech obchodů označili nápisem “nebezpečné pro osoby se slabým srdcem”. Jinak jsme napříč gameplayem viděli přiklady všech výše vypsaných prvků týkajících se Move. Hlavní hrdina se otáčel tam, kam vývojář bambulí namíříl, a při prozkoumávání předmětu nebo ovládání elektrického generátoru opět přirozeně kopíroval pohyb ovladače Move. Nakonec dokonce došlo i na střelbu a ani v tomto případě pohybový ovladač neselhal.

Překvapení

Krátce po skončení ukázky jsme měli za to, že jde o pohou kolejnicovou adventuru prošpikovanou skriptovanými ačními sekvencemi. Zkrátka takový interaktivní film. O to víc jsme byli překvapení, když nám bylo řeženo, že pohyb postavy ovládá hráč (vše na jednom ovladači Move) a může se tak vydat, kam chce, a tam prozkoumávat, co chce. Záleží čistě na něm, jak bude ve hře pokračovat a jak se pro něj příběh vyvine. Vývojáři, i přes to, že porušili spoilerové pravidlo, dokonce prozradili, že je možné projít hru bez jediného umrtí (všech 8 protagonistů tak může přežít). Takovýto postup však bude chtít mnoho zkušeností a tím se dostáváme k další předosti hry, a sice obrovské znovuhratelnosti. Until Dawn můžete hrát několikrát za sebou a pokaždé dostanete tak trochu jiný příbeh - nekteré epizody hra zcela vypustí, jiné přidá, atd.

Špičková audiovizuální stránka

Několikrát jsme zmínili skvělý scénař, ten by však nebyl nic bez řádné prezentace. A ta je v Until Dawn na opravdu vysoké úrovni. Především pak vše, co se týká zvuku, několikanásobně převyšuje zavedený standard. Ať už jde o atmosféru tvořící hudební doprovod nebo skvěle zvolený casting (zapojili se někteří známí seriáloví herci), vše by mohlo být dáváno zářným příkladem v učebnicích pro vývojáře (jestli nějaké existují). To samé platí i pro grafiku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama