Unreal Tournament 3 Článek Unreal Tournament 2007

Unreal Tournament 2007

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

10. 1. 2006 23:59 3
Reklama

Píše se rok 1999 a firma Epic vypouští ze svých dílen multiplayerově laděnou hru Unreal Tournament (dále jen UT), která se ihned stává jednou z nejoblíbenějších her vůbec. Kvalitní akce, kloubící v sobě výtečné herní módy a především perfektní hratelnost proto dostává mnohá ocenění a vysoká hodnocení v renomovaných herních časopisech. O tři roky později následoval další díl jménem UT 2003, postavený na zbrusu novém Unreal enginu 2.0, který byl ocejchován coby pokračování jedné z nejlepších her posledních let. Když v roce 2004 vyšel zatím poslední díl, UT 2004, který kromě nových map a drobných vylepšení zakomponoval do hry vozidla, stal se pro mnohé hráče neoficiálním králem multiplayerových her. Dvatísicesedmička má v této tradici pokračovat a její tvůrci mají jeden velký plán, který chtějí realizovat – vytvořit zatím nejlepší UT ze série, která nebude mít ve světě konkurenci. Dle informací, fotografií a videí mají pěkně blízko k tomu, aby se jim to podařilo. Unreal Tournament 2007 nemá být přímým pokračováním, nýbrž docela novou hrou, která bude pouze vycházet ze svých starších bratříčků, především pak z UT 2004 a původního UT. Bude to takový odrazový můstek pro následující díly.

Conquest – strategický mód?

Velkou novinkou kromě líbivé grafiky, o které si povíme později, se zajisté stane nový mód Conquest. Stačí vzít jeden středně velký shaker, vložit do něho mapy ne nepodobné těm z Onslaught, přidat velkou porci ingrediencí z Assaultu, protřepat, nemíchat a tadá – Conquest je světě. Conquest bude skutečně vlastnit určité herní principy ze dvou zmiňovaných módů, přičemž z Onslaught si bere rozlehlost map a vozidla, z Assaultu pak plnění úkolů. Podstatnou novinkou bude získávání důležitých surovin za účelem vytváření energie potřebné k pohánění důležitých strojů. Po celé mapě tak budou rozmístěny budovy, které vám po svém zabrání umožní vylepšit si například zbraně. Zní to velice zajímavě, objevují se strategické prvky a podle prvních ohlasů se to i dobře hraje. Ovšem vášniví hráči, kteří namísto získávání surovin raději vystřílejí co největší počet nábojů do nepřátel se nemusí ničeho obávat. Suroviny nejsou hlavní částí hry, bez jejich používání můžete s klidem zabírat důležitá území, avšak budete tak ochuzeni o mnohá vylepšení.

Co bude dnes dobrého? Vaří Unreal Engine 3.0!

Grafický kabátek zřejmě vyrazí dech mnohým hráčům, stačí se ostatně podívat na obrázky, ze kterých velice rychle zjistíte, že lehce překonává moderní enginy od Valve a id Software. Je až s podivem, co lidé z Epicu opět dokázali vykouzlit. Již engine verze 2.0, použitý v UT 2003/ 04, se postaral o grafické orgie a mnohé další hry byly na tomto enginu vytvořeny, například uvést sci-fi střílečka Pariah, stealth akce Splinter Cell či komiksově laděná XIII. Třetí generace toho enginu zvládá naprosto všechny moderní efekty, včetně High Dynamic Range (HDR), Pixel Shader 3.0, dynamického stínování a ultra kvalitních textur (až 2048 x 2048 pixelů). Výjimkou nebude ani do detailu propracovaná mimika postav, díky níž budou spolubojovníci i nepřátele vypadat skutečně jako živí.

Dále engine dokáže vykreslovat jak obrovské venkovní prostory, tak perfektně zpracovaná města s podrobně propracovanou architekturou, přičemž na scéně se může objevit 300 až 1000 objektů. To vše plně zničitelné! Veškeré charaktery ve hře budou tvořeny až 12 tisíci polygony, přičemž detailní modely až 2 miliony.

Jak je vidět na přiložených obrázcích, po grafické stránce vypadá hra více než famózně. Pokud bude výsledek opravdu tak skvělý, jak zatím vypadá a navíc se bude i svižně hýbat, bude to opravdová bomba. Zatím tomu však vše nasvědčuje, stačí se podívat, kolik známých firem již licencovalo tento engine. Můžeme uvést například Microsoft Game Studio, Namco, Vivendi či Sony (třeba pro další Killzone?).

Promluvte botovi do duše

I když je série určena především pro multiplayerově orientované hráče, hoši z Epicu nezapomněli ani na ty, jejichž internetové připojení nedovoluje oddávat se této zábavě. Proto bude hra opět obsahovat umělé protivníky, roboty, tzv. boty. Navíc se nám hoši naučili pořádně mluvit, takže se těšíme na situace, při níž nás budou informovat o celkovém dění právě probíhajícího boje. Velkou inovací by mělo být řízení botů hlasem. V praxi to znamená, že namísto hledání příkazů v menu, zahlásáte do mikrofonu: „Go Go Go!“ a bot ihned doběhne zajistit dané místo. Bomba! Konečně další krok, kterým se offline hraní alespoň trochu přiblíží tomu internetovému. Nabízí se však otázka, zda toto bude použitelně vyřešeno a z jak velké části naplní tvůrci své sliby.

Návrat krále?

Dost možná. Zatím má Unreal Tournament 2007 dost silně našlápnuto k tomu, aby se stal králem multiplayerových her a opět se tak zapsal do historie. Pokud se však nepodaří dosáhnout dobré hratelnosti a vyvážených zbraní, ani perfektní vizuální zpracování nic nezachrání. Na druhou stranu však musíme uvážit, že hra si má vzít to nejlepší ze všech dílů a ještě mnoho přidat. Nový herní mód, další dopravní prostředky (už jich bude rovná osmnáctka), ovládání botů hlasem a další. Jak to všechno dopadne se dozvíme za pár měsíců. Do té doby nezbývá nic jiného, než čekat na nové informace, které odhalí zase trochu víc. O veškerých nových zprávách vás budeme informovat v novinkách.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama