Ubisoft - dojmy z Gamescomu
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Ubisoft - dojmy z Gamescomu

Ubisoft - dojmy z Gamescomu

Pavel Makal

Pavel Makal

28. 8. 2018 14:51 1
Reklama

Ani Ubisoft samozřejmě nemohl na Gamescomu chybět a na jeho stánku bylo k vidění nemalé množství her. Kromě The Division 2 to byl přirozeně nový Assassin’s Creed, ale také rozšíření pro The Crew 2, Starlink nebo třeba asijská expanze pro For Honor. Přímo na stánku jsem bohužel stihl jen prezentaci pokračování The Division, náhoda tomu však chtěla, že jsem si nakonec vyzkoušel i Assassin’s Creed Odyssey. A jaké jsou moje dojmy?

TOM CLANCY’S THE DIVISION 2

Přiznávám bez mučení – The Division 2 jsem nehrál. Namísto hands-on ukázky se totiž za zavřenými dveřmi konala prezentace o tom, jakým způsobem vývojáři z Massive Entertainment přistupují k budování herního světa a proč za místo konání zvolili právě Washington D.C. Vývojáři údajně zvažovali celou řadu jiných možností, na přetřes přišel například Seattle nebo New Orleans, nakonec ale vyhodnotili D.C. jako tu nejlepší variantu. Hlavním rozdílem od prvního dílu by měla být především rozmanitost prostředí. Zatímco virtuální New York se omezil prakticky výhradně na betonovou džungli pokrytou sněhem, Washington D.C. bude mnohem pestřejší.

D.C. má ještě jednu symbolickou vlastnost – je domovem Divize, tedy smyšleného útvaru, který spadá pod přímé velení prezidenta a je nasazován v těch nejvypjatějších situacích.

Druhý díl se odehrává sedm měsíců po událostech jedničky, zima je pryč a s ní i první šok z vražedné epidemie. Lidé se začínají shlukovat do větších skupin, snaží se získat zásoby a samozřejmě se také bránit čím dál silnějším a troufalejším výpadům banditů. D.C. má ještě jednu symbolickou vlastnost – je domovem Divize, tedy smyšleného útvaru, který spadá pod přímé velení prezidenta a je nasazován v těch nejvypjatějších situacích. Tým vývojářů se do města několikrát vypravil, jednak aby získal materiály pro co nejvěrnější ztvárnění města, ale také aby načerpal místní atmosféru, zvuky (ty byly nahrávány soustavou masivních mikrofonů přímo na místě) a aby si jeho členové promluvili s lidmi, kteří běžně stojí v první řadě obrany při krizových situacích.

Z těchto rozhovorů s hasiči, záchranáři, policisty i příslušníky speciálních jednotek si Massive Entertainment odnesli řadu podnětů a informací, které by jim měly při budování vize rozpadu organizované společnosti výrazně pomoci. Je samozřejmě otázkou, jakým způsobem se podobné detaily nakonec v samotné hře projeví a kolik hráčů je v taktické akci střihu The Division zaregistruje a ocení. Mám trochu obavu, že tyto snahy, byť na papíře znějí zajímavě, nakonec ve hře budou mít jen podobu nějakého NPC, které bude cyklicky opakovat stále stejné emotivní repliky. Moc bych si přál, aby mi The Division 2 dokázala opak a vyléčila mě z cynismu, který notně podpořil první díl.

Massive si pochvalují svůj engine Snowdrop, díky němuž jsou schopni do herního světa implementovat množství detailů a především nabídnout hráčům Washington D.C. téměř 1:1.

V rámci Washingtonu D.C. bychom se měli podívat do šesti prostředí – Georgetown a bohatá předměstí, která se dočkala pomoci jako první, běžné obytné čtvrti, které to schytaly o poznání více, historické centrum, vládní čtvrti, historické centrum a samozřejmě více přírody. Massive si pochvalují svůj engine Snowdrop, díky němuž jsou schopni do herního světa implementovat množství detailů a především nabídnout hráčům Washington D.C. téměř 1:1. Velkou roli budou hrát i památky, například Lincolnův pomník bude důležitým strategickým místem s ohledem na blízký most, Rooseveltův ostrov pak ve hře slouží jako karanténní tábor. V rámci hraní se podíváme i do Bílého domu a poměrně líté boje na otevřeném prostranství bez možnosti krytí nás čekají kolem Washingtonova monumentu. Stalo se už tradicí, že vývojářské týmy jmenují město, v nichž je jejich hra situována, za jednu z hlavních postav. Nejinak je tomu i v případě The Division 2.

Ubisoft - dojmy z Gamescomu
i Zdroj: Hrej.cz

Jakkoli byla prezentace snahy týmu zachytit D.C. co nejdetailněji zajímavá, po celou dobu jsem si nemohl nevšimnout až úzkostlivé snahy vyhýbat se jakýmkoli zmínkám o samotné hratelnosti či herních mechanismech. Můj dojem z ukázky na E3, v níž nová hra působila naprosto stejným dojmem jako přes dva roky starý díl, to příliš nevylepšilo. Opravdu bych si přál, aby mě Massive vyvedli z omylu.

ASSASSIN’S CREED ODYSSEY

Přestože prezentace AC Odyssey probíhaly až od středy a nemohl jsem se jich tedy zúčastnit, zachránil mě stánek Facebook Gaming, stojící šikovně v ústraní, kde byla hra k osahání bez zbytečných front. Prezentované demo nabídlo možnost hrát jak za mužskou, tak za ženskou postavu a vyzkoušet si jak boj na souši, tak i námořní misi, v níž bylo za úkol potopit několik otravných aténských lodí.

Námořní bitva proběhla přesně tak, jak byste od série Assassin’s Creed čekali – ovládání lodi se od minulého dílu prakticky nezměnilo a jde tedy stále o jediné, kroužit kolem cíle, vyhýbat se jeho salvám a zasypávat ho hořícími šípy či oštěpy. Mnohem zajímavější bylo to, co jí předcházelo, tedy rozhovor se zadavatelem úkolu, který ukázal, že Kassandra je pěkně nemravné děvče (pokud ji necháte), ale taky to, že volby v rozhovorech budou skutečně poměrně zásadní novinkou v sérii. Voják, který vám úkol zadává, se totiž kromě flotily nepřátelských lodí zmíní i o otcově přilbě, která se potopila spolu s jeho lodí a rád by ji získal nazpět. Je to jen maličký subquest, ale moje dravá bojovnice nedělá nikomu donáškovou službu a po potopení několika lodí a oznámení úspěšné akce jen suše utrousila, že přilba zůstala na dně moře. Možná je to příliš malá ukázka toho, co by implementace voleb v rozhovorech a větší svobody při plnění úkolů mohla přinést, mám ale naději, že právě tohle by mohlo být pádnou odpovědí těm, kteří tvrdí, že se série nikam neposouvá.

Prostředí antického Řecka vypadá samozřejmě velmi sexy a pokud jste v dětství hltali Petišku tak jako já a máte sérii rádi, myslím, že se máte na co těšit.

Musím připustit, že při zběžném pohledu na herní mapu na mě šly mrákoty. Už loňský díl byl svou rozlohou naprosto brutální (byť se na obří mapě našlo poměrně dost hluchých míst), Odyssey jde ale ještě dál a hráči, kteří milují vyzobávání každého zpropadeného otazníčku na mapě, budou mít na dlouho o zábavu postaráno. Prostředí antického Řecka vypadá samozřejmě velmi sexy a pokud jste v dětství hltali Petišku tak jako já a máte sérii rádi, myslím, že se máte na co těšit. Z pohledu samotné hratelnosti, soubojů či navigace terénem se na první pohled nezměnilo téměř nic, opět dostaneme věrného orla, znovu na hráče čeká množství skillů, které si může odemykat a také pořádná hromada vybavení různých druhů a kvality.

Ubisoft - dojmy z Gamescomu
i Zdroj: Hrej.cz

Jestliže sérii Assassin’s Creed z jakéhokoli důvodu nemůžete přijít na jméno, pravděpodobné vás ani letošní díl nepřesvědčí, abyste ji vzali na milost. Po loňských výrazných změnách v soubojovém systému, RPG prvcích a questech přichází Odyssey s prakticky jedinou zásadní novinkou. Osobně se na nový díl těším a jsem velmi zvědavý, jak se rozhovory a volby projeví a nakolik bude příběh košatý.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama