Two Worlds II Článek Two Worlds 2

Two Worlds 2

Vilém Koubek

Vilém Koubek

3. 7. 2010 22:00 3
Reklama

Ačkoliv první díl povětšinou nebyl přijímán kladně, tvůrci nezahazují flintu do žita. Čtou všechny výtky jak hráčů, tak kritiků, a tam, kde minule zklamali, hodlají s druhým dílem zazářit. A jelikož na poli freeform RPG není v posledních měsících moc konkurence, mají docela solidní šanci na úspěch.

Ještě temnější než minule

Druhý díl Two Worlds měl původně vyjít jako datadisk, ovšem jak už to tak bývá, počet přidaného obsahu se zvětšoval a změn přibývalo, až si najednou vývojáři z týmu Reality Pump, odpovědní za strategickou sérii Earth 21XX, uvědomili, že s trochou další snahy vlastně pracují na druhém dílu. K novému obsahu proto přidali také nový engine Grace, přibrali nové autory pro příběh a rozjeli vývoj v trochu větším měřítku.

Příběh, který by měl navazovat na první díl, nás uvrhne do role hrdiny z jedničky, jenž je momentálně uvězněn v žalářích hradu Grandohar a se stále nezachráněnou sestrou a zemí pod nadvládou temného boha má docela náběh propadat zoufalství a beznaději. Zcela z nenadání se však objeví pomoc v podobě jednotky orků, která se hradem proseká, jen aby hrdinu zachránila, ačkoliv pro ně byl dříve jedním z největších nepřátel. Hrdina se tak konečně dostává z věznění a opět proniká do světa Antaloor, který je tentokrát ještě temnější a prošpikovanější zlem, než byl minule...

Nový engine, záruka kvality?

Takže ano, dvojka chce být temnější, ale také zajímavější, o což by se měli postarat výše zmínění noví autoři. Nicméně způsob, jakým nás hodlají udržet u monitorů a hlavně u příběhu, zatím není znám – doufejme tedy, že toho chtějí docílit hlavně jeho kvalitou. Co naopak odhaleno bylo, jsou změny, které bylo možno ve hře provést díky novém enginu. V první řadě je zásadní poznatek, že je Grace univerzální nástroj pro tvorbu napříč platformami, takže bychom se měli dočkat přiměřeně stejných titulů jak na PC, tak na PS3 a X360. V druhé řadě je to důvod, díky němuž bude herní prostředí nádherné, jak ho znáte ze screenshotů, ale také rozmanitější než minule. Autoři přitlačili na architekturu jednotlivých měst, takže se prý máme těšit například na lokace, které by měly být takřka egyptské, nebo města, jež se svým slohem řadí spíše do evropského středověku, případně Japonska. Jak to jde dohromady, se nás neptejte, nicméně herní plocha má být větší jak v jedničce, tak to snad autoři nějakým způsobem rozdělí, abychom se z hradních věží nedívali na ufláklý nos sfingy. Rozmanitější a propracovanější má samozřejmě být i herní prostředí mimo města. Přislíbeny jsou klasické lesy, temné dungeony, vyprahlé savany a spousta dalšího...

Urob si sám

Kromě grafiky se samozřejmě pracuje i na vylepšování herních mechanik. Například kouzlení pomocí magických kartiček z jedničky se dočká rozšíření o vylepšovací karty, kterými se dají upravovat efekty kouzel. Pro představu si vezměte třeba fireball, který vylepšíte tak, aby se odrážel od překážek, nebo blesk úpravou předělaný na řetězový blesk. Aby toho nebylo málo, půjdou také míchat kouzla s kouzly, takže pak bude stačit jedno mávnutí rukou a zmrazíte okolí ledovou střelou, přivoláte si nějaké pomocníky a ještě se třeba zregenerujete.

V podobném duchu se ponesou i klasické věci v inventáři, které bude možno rozebírat na základní součástky a z nich posléze skládat něco nového. Takže pokud ve hrách rádi likvidujete okolí vlastním mečem a ještě raději anihilujete města vlastními kouzly, Two Worlds 2 vám dá možnost. A to klidně s jedním charakterem, protože stejně jako minule i tentokrát se vás nikdo nebude ptát na to, co nebo kdo chcete být, a namísto nějaké rasy, která se hodí pro určité povolání, budete do světa vrženi jako člověk, který se hodí na všechno. Questěním a levelování si tedy vytvoříte jakoukoliv kombinaci mezi bojovníkem, mágem, alchymistou a zlodějem... Volba bude vaše.

Kooperativní questy a vlastní vesnice

Two Worlds 2 zkrátka vypadá jako klasické RPG, které se nepouští do ničeho nového nebo převratného, ale namísto toho zkouší zaujmout hráče kvalitním zpracováním standardů. Aspoň tedy co se hry pro jednoho hráče týče. V multiplayeru se totiž autoři doslova trhají ze řetězů a dokonce by se dalo říct, že jím hru jednoho hráče zastiňují. Vedle módů jako je deathmatch, nebo team deathmatch totiž připravují také devítku kooperativních úkolů až pro osm hráčů, z nichž pro každý bude vytvořena speciální a originální herní plocha. Jako třešničku na dortu připravují Village mód, v němž budete se svými přáteli moci na herní ploše stavět vesnice a následně se o ně starat. Čímž se myslí chránit je, zajišťovat obchod s okolím a svým způsobem je tvarovat dle vašich potřeb. Do multiplayeru si totiž nepřenesete postavy ze singlu, takže bude třeba nové charaktery dostatečně vybavit a vylevelovat a na to přece není nic lepšího, než vesnice, která udělá vše, co jí řeknete.

Dalo by se tedy říct, že pokud vás nechytne singl, v multiplayeru byste k němu mohli nalézt adekvátní alternativu. Jak se Reality Pumpu jejich druhý pokus o RPG povede, se dozvíme už letošního 14. září.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama