torment-tides-of-numenera
Článek Torment: Tides of Numenera

Torment: Tides of Numenera

Ondřej Švára

Ondřej Švára

9. 3. 2013 23:44 4
Reklama

Neuvěřitelné tempo nabrala kickstarterovská kampaň pro léta očekávané pokračování dobrodružného opusu Planescape Torment. Duchovní nástupce zvaný Torment: Tides of Numenera vysbíral za první den kampaně bezmála půldruhého milionu dolarů a příliv peněz pokračuje takovým tempem, že autoři z InXile Entertainment ani nestíhají aktualizovat milestony.

Když jsem ve vteřinových intervalech obnovoval profilovou stránku hry a pokaždé na jejím kontě přibyly další tisíce dolarů, uvěřil jsem hrdému vzkazu autorů, že opravdovým vydavatele druhého Tormentu jsou samotní hráči.A co jim InXile na závěr roku 2014 vlastně slibují? Čtěte naše preview.

Větší ambice a nový svět

Už nyní je jasné, že hra bude oproti původním plánům větší a pompéznější a její vývoj se pro dobro věci nejspíš o něco prodlouží. Díky většímu rozpočtu například slíbil hudební skladatel prvního Tormentu Mark Morgan mnohem obsáhlejší soundtrack od symfonického orchestru a studio si přizvalo i nové scénáristy, kteří společně poslepují další alternativní větvě hlavního příběhu.

Než si nový Torment poprvé zahrajeme, předně bychom měli vědět, že se svému předchůdci z roku 1999 nebude příliš podobat. Snad jen atmosférou, filozofickými myšlenkami, upovídaností či stylem vyprávění. Ale na Bezejmenného a sféry zapomeňte. Vše ostatní bude úplně nové. Zejména herní svět. Kvůli licenčním tahanicím museli vývojáři již dopředu zapomenout na fascinující morbidní Planescape a sáhnout po zcela novém univerzu z deskové hry od Monte Cooka s názvem Numenera. Novinka má v sobě míchat prvky sci-fi a fantasy a nebude se podobat v podstatě ničemu, co známe z jiných dobrodružných her, zejména z těch, které pitvoří historické reálie středověku.

Vstříc Smrti

Jistě už jste zvědavi na příběh. Víme o něm jen střípky a náznaky, ale dá se o něm napsat mnohé. Vězte, že alfou a omegou nového Tormentu se stane stejně jako v původním Planescapu smrt, což je asi poslední evidentní podobnost mezi oběma hrami.

Bude to opět Smrt s velkým Es, které má v novém příběhu znamenat opět něco víc, než co v naší realitě. Ted víc než jen křečovitou vteřinu mezi existencí a nicotou. Smrt je v Tormentu 2 jakási božská entita, kterou se lidstvo odjakživa snažilo přemoci. Touha stát se nesmrtelným vydržela obyčejnému člověku po celých devět věků světa, ale zůstala nenaplněna. Pouze jediné bytosti se tajemství transcedence podařilo částečně rozlousknout. Zvala se Changing God a dokázala si osvojit techniku, se kterou opouštěla svoje fyzická těla těsně před soudným dnem. De facto tedy pokaždé přelstila svoji smrt, ovšem tahle zvláštní praxe skončila ve chvíli, kdy se deváté generaci lidstva zjevil anděl entropie.

Changing God svou schopnost ztratil a jediné, co po něm zůstalo, byly legendy o jeho mnoha tělesných schránkách, které v okamžiku „výměny“ překvapivě nezemřely a žily ještě nějaký čas svým vlastním životem. Jednou z těch tělesných schránek jste vy. Nikdo o vás nic neví, protože o vás žádná legenda ještě nevznikla. Těžko říct, kdo bude vaším úhlavním nepřítelem, možná anděl, před nímž budete muset svou existenci obhájit. Na cestě za poznáním by vám každopádně měly pomoci znalosti jistých artefaktů, které lidstvo po devět věků shromažďovalo. Jedná se o filozofické myšlenky, tajemné divy, konstruktérské zázraky, jenž se souhrnně nazývají numenera. Odtud i název celé hry. Jejich funkce je ale zatím zahalena tajemstvím.

Také zůstává otázkou, kdo vlastně jste, jaký máte vztah k Changing Godovi či jiným jeho inkarnacím a jak vás přijmou lidé, které na své cestě potkáte. Víme jen, že vás budou soudit dle vašich skutků a zároveň jim ale budete schopni pronikat do myslí elementální technikou zvanou Meres. Ovšem s podfuky opatrně. Vše, co ve hře uděláte, bude mít vliv na další směřování větveného příběhu. Svými činy prakticky budete psát svůj vlastní hrdinský epos, ve kterém se neškrtá. I když mě teď napadá... legendy se přece píší jen o mrtvých, ne? Cítíte ten paradox? Ale už se trochu zamotáváme...

Pořád ještě před startem

Zatím buďme střízliví, protože scénář se ke hře teprve píše a na Tormentu se reálně začne pracovat, až po dokončení druhého Wastelandu. Zcela jasné nám nyní mohou být jen základní pilíře: Tides of Numenera bude čistě singleplayerové a izometrické RPG na enginu Unity. Samozřejmostí je jeho ponurá atmosféra a velký důraz na vyprávění příběhu s košatými dialogy a mnoha možnostmi a reakcemi NPC. Díky tomu se do RPG žánru vrátí pravé konverzační drama, v němž je síla slova rovna síle zbraně. Autoři dokonce říkají, že slovo, myšlenka a uvažování budou vaše primární zbraně.

Hra má vyjít na PC, Mac a Linux na konci roku 2014, ale jde o velmi předběžné datum.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama