Tom Clancy's The Division 2 - dojmy z bety

11. únor 2019 18:15 / Redakce Hrej.cz / Preview / Diskuze (18)

Související hry

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20925125
JirkaK napsal 12. 2. 2019 v 18.41

Od 1. do 4. března nám pojede open beta, tohle bude už více či méně definitivní verze neb 12. už to poběží pro ty s early accessem a počítám že nejpozději 11. bude preload, tzn. že ke schválení to bude muset jít de facto nejpozději na konci bety a to si nikdo nelajzne cokoli zásadního změnit.


kaprik: Ano pokud odehraje člověk jen 100 hodin tak nic neodehrál, lidí s 1000+ hodinami v jedničce bylo před cca rokem a čtvrt kolem 900 tisíc.

Lynch: tak tyhle glitche se objeví v live hře, stačí nahlásit ideálně s videem kde je zachyceno co tomu předcházelo, tyhle věci se řeší poměrně rychle, když je to replikovatelná chyba

Nahlásit nevhodný obsah

20846931
Lynch napsal 12. 2. 2019 v 15.05

Hraje se to o něco lépe než první díl ale stejně mě to nepřesvědčilo. A stal se mi vtipný bug. Po animaci v Kapitolu, moje postava zůstala zavřená v místnosti, kde se animace probíhá . ..nj, beta.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 12. 2. 2019 v 14.59

Palmy: Chce to trochu otevřenou mysl a trochu dobrodružné povahy a pustit se do žánrů neprobádaných. Zmiňoval jsi výhradně západní produkci. Co se tak podívat na Východ a okusit trochu té Japonské jinakosti?
Po létech assassínů, gétéáček a jiných produkcí servírovaných západními vydavateli pro masy už druhý rok hraji téměř výhradně japonské hry. Tolik svěžesti!

Editováno: 12. 02. 2019 v 15.00

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 12. 2. 2019 v 12.32

Corvus von Corax: delší dávkou po pár opakování do hlavy mu odpadla helma a šel do kopru.

Nahlásit nevhodný obsah

20925087
kaprik napsal 12. 2. 2019 v 11.55

JirkaK : Díky za info. Až tak zběhlí v té hře opravdu nejsem :-) Ale je vidět, že ta hra dává obrovské možnosti ke kterým se člověk co to hraje rámcově cca 100 hodin ani nedostane. Bohužel na to nemám tolik času jak bych potřeboval a proto se na to koukám z pozice lajka. Je super, že to dokáže vysvětlit člověk co tomu opravdu rozumí. Já jsem třeba takto trávil a trávím čas u Diablo 3 kde ty multipilíře na DMg jsou také. I když to by jsme se už bavili o úplně jiné hře.

Takže díky za vysvětlení

Nahlásit nevhodný obsah

20876465
Palmy napsal 12. 2. 2019 v 11.45

Myslím si, že shrnutý dojem viz. výše + komentáře viz. niže dokonale popsali celou hru, byť šlo jen o BETU. Za mě, ja už patřím k lidem, kteří hrajou PC hry přes 20 let, a musím asi přiznat, že trpím už určitým syndromem vyhořením a že najít hru, která mě opravdu chytne a zabaví, je pro mě čim dál větší problém. Naposled jsem měl snad takovej stav blaženosti u Witchera 3 nebo Dishonored 2. A to je sakra už dlouho. Možná ještě Kingdom Come ve mě zanechalo velkou stopu. Už si připadám jako takovej Herní brouk pytlík: všechno jsem hrál, vŠechny herní prostředí znám, žadný příběh už nepřekvapí. Neříkám, že každá hra musí být zlomová a převratná, ale v případě The division prostě dostanu ve sto procentech to, co jsem dostal už někde a né jen jednou. A jak jsem jiź psal, The division GOLD jsem teď pořídil za 7 euro a myslím si, že za tu cenu dostanu i patřičnou porci zábavy....ale kdoví, třeba ještě sám sebe pŘekvapím.

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 12. 2. 2019 v 10.58

Corvus von Corax: Přehrabování se v menu k tomu ale neodmyslitelně patří. Je to takové MMORPG a možností je spoustu. Že ti vybavení vydrží pár minut je dáno levelem, jakmile se dostaneš na třicítku, už si to budeš víc přizpůsobovat k obrazu svému a klidně si můžeš nechat jeden set nebo točit pár buildů. Přijde mi, že v případě Division mají lidi často úplně mylnou představu o tom, co je to za hru.

Nahlásit nevhodný obsah

20925125
JirkaK napsal 12. 2. 2019 v 10.50

Lachlan: tohle je samozřejmě o v kusu, mě zimní NY očaroval, ale po 3300 hodinách už nic nového nenabízí, Washington je příjemné oživení.. ale jak říkám, proti gustu :)


David Plecháček: A to je právě ono, looter hry jsou na stovky, neli tisíce hodin. Pokud v division někdo strávil pár hodin tak se nedostal do endgame, kdo tam strávil pár desítek hodin v endgame zdaleka neobjevil vše.

Stačí pozorovat lidi, mnozí se fixují na hodnotu DPS a podle toho určují svou DMG, přitom ani netuší co to je za číslo, někdo se kouká na gear score a dle toho určuje kvalitu aniž by zohlednil atributy gearu...

Když se zeptám člověka víš jakou máš DMG? Stěží odpoví, možná podle čísel ve hře, pokud si je nevypl, ale on ani netuší na jakou DMG se ptám.

Ptám se na red bar, purple nebo yellow bar nepřítele? mají/nemají armor? bavím se o DMG v PvP do hráče? Vypočítat si hloupou dmg na ránu je v division docela fuška se zohledněním všech bufů, debufů, statů, talentů a situace.

Třeba talent co dává 10% DMG navíc neznamená že dá 10% dmg navíc ... záleží jak se aplikuje (additive, multiplicative) záleží jaký je základ (třeba 12% headshot dmg na sniperce co má v základu 172% hs dmg nedá 12%ale asi 4.4% a to nezohledňuji žádné další věci...

Takových příkladu je v divizi hodně a někdy ani lidi se stovkami hodin netuší jak to funguje. My, co do toho vidíme a umíme si to spočítat pro každou situaci vidíme dost velké změny v RPG elementu, gear buildingu. Třeba změna v modifikacích zbraní, jednak odpadá grind více god roll kusů ale odpadá i must have. V D1 se hrálo jen pár doplňků protože jiné nemělo smysl hrát, ty bonusy byly zásadní. V D2 člověk může hrát cokoli protože za nějakou výhodu získá nevýhodu a je to jen o tom co člověku sedne více do ruky, potažmo jak dokáže stackovat konkrétní atribut který vyhovouje jeho hernímu stylu a účelu toho buildu. D2 sice ruší základní atributy, které hodně lidí jen mátlo, nabízí ale dle mě daleko proracovanější možnost ladit gear k obrazu svému. Těch bonusů jsou ve dvojce desítky. klidně na jendom kusu gearu.

Gunplay se také změnil, dnes je možné vzít jakoukoli zbraň a fungovat s ní pokud člověku sedne, v jedničce byl člověk omezený v zásadě na jednu/dvě zbraně a zbytek nemělo smysl používat protože jejich dmg output byl bídný nebo se zbraň nedala kloudně ovládat.

Obrovská změna je v armoru. Armor v jedničce byl mitigace zranění, fungoval permanentně, nedegradoval, vždy zastavil určitou porci DMG, health pool byl obrovský (od 1.7, do 1.4 armor zastavil 75% dmg a healt pool byl menší a pak se to různě přelívalo) Ve dvojce armor zastaví kompletní dmg, ale degraduje, healt pool je malý.

V jedničce díky možnostem léčení byla samozřejmost vše facetankovat, obzvlášť v PvP to bylo spray and pray. Současná možnost léčby téměř nulová a hlavně není instantní ale žádá určitý čas, to zásadně mění gameplay, Division konečně začíná být to co tvrdila jednička - cover based shooter. A to i v PvP kde to bylo v jedničce nemožné.

To jsou změny, které jsou patrné na první pohled každému zkušenému hráči jedničky. Problém je že se na to článek dívá z pohledu nezkušených hráčů, kde se dokonce jasně tvrdí že to autorovi nesedí. Těch co tomu opravdu rozumí je málo, jeden za všechny MarcoStyleNL, ten dokonce pravidelně dostává od Massive nabídky aby pro ně šel na Division pracovat.

Neřekl bych že dvojka nezaujme ty které nezaujala jednička. Samo ti kteří chtějí hrát realistickou střílečku jsou s Division vedle, tohle není střílečka v první řadě, je to RPG v první řadě. V RPG hře je normální že jsou nepřátelé spongy (tady záleží jak moc, chce to rozumný TTK). Kdo má rát looter hry se shooter elementy, Division 2 ho může zaujmout více než jednička.


JohnyPD: kdyby to bylo výrazně odlišné než jednička už by to nebyla Division ale WIld Lands 2, už tak dost věcí WL připomíná


kaprik: Boss má weak spot, pokud ho zničíš, jde dolů raz dva, pokud ne, vydrží extrémně hodně. To samo navyšuje hra v týmu, kdy výdrž škáluje s počtem hráčů v partě a proto je také pro nejlepší TTK třeba hrát solo max ve dvou.


digmen: Však v poho, každému co jeho jest, z mé zkušenosti z jedničky a dvojka nebude jiná, že když si vezmu spoluhráče, tak často nic neudělají nebo nefungují jak bych si přál a pro mě to bude zbytečně složitější. Samo můžu si najít kompetentní spoluhráče, ale těch reálně moc není, nemám na to čas ani náladu, navíc si nemusíme sednout dohromady s dobou kdy hrajeme, nicméně pořád zůstává delší TTK, což je věc která mě neskutečně štve, když hraje člověk sám a na něco si zvykne tak v týmu najednou umírá výrazně více protože tak rychle nepřítele nezabije nebo když spoléhám třeba na health on kill, pižlám to spongy NPC a o kulku ho nezabiju, přebíjím a kolega mi ho zastřelí a já díky tomu umřu... Ne děkuji :) Prostě kooperace pro mě moc zábava není, ale chápu že pro někoho je to super.

Gear zatraceně hraje roli solo nebo ve více hráčích, jde o efektivitu, v jedničce se dá solo odehrát úplně vš, všechny legendary mise, dokonce incursions až na ClearSky kde z důvodu focusu DMG tohle nikdo neustojí, byť by to nějako ustřílel, dokonce nejtěžší Stolen Signal jde udělat solo a to inkurze škálují pro plnou čtyřčlennou partu.

Můžu mít random kusy gearu s random bonusama a nic z toho, nebo můžu mít vymazlený gear, příklad damage to elites. Mě se ho na tom předpřipraveném gearu a modifikacemi podařilo nastackovat asi na 80% a to jsem měl omezené možnosti, To ale mimo jiné znamená že mám téměř 80% vyšší dmg do elit než třeba kolega vedle mě.

To samé je v jedničce, někdo má gear, třeba se 130% kritické dmg, protože přece dmg perky jsou best, ale když se zeptáš jakou má šanci na krit tak ti řekne třeba 3%. Tzn jeho průměrná dmg se zvýší o 4%, když ale bude mít stacklý enemy armor dmg na 80% a bude mít 38% dmg do elit, vzhledem k multiplikativní povaze toho bonusu bude mít reálně 148% dmg navíc do elitního nepřítele s armorem, což jsou třeba všechny heroic incursions nebo challenging mise/underground, landmarky ve vyšších DZ, takový člověk bude ty NPC meltit neskutečným tempem. A o tom to je.

Nahlásit nevhodný obsah

4519932
digmen napsal 12. 2. 2019 v 09.43

JirkaK: Jirko, předně díky za sáhodlouhý a vyčerpávající komentář. Single zážitek je pro mě doopravdy nebetyčná blbost. Samotného mě to vůbec nebaví (z výše uvedených důvodů). Když jsme však hru procházeli ve čtyřech, zábava to určitě je. Zatím mi v betě nepřišlo, že by gear hrál nějakou zásadnější roli ve hře pro vícero lidí. Vždy se dal každý úkol takzvaně vystřílet a jestli to bylo tou zbraní nebo onou, bylo prakticky jedno.
O inteligenci už jsme zde napsali více než dost a dle mého názoru jsem podobně smýšlející AI viděl naposled v multiplayeru Uncharted 4... No možná už u trojky... Zkrátka variace na hordu... A to taky příliš za zábavu nepovažuju, stejně jako Corvus von Corax:

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 12. 2. 2019 v 08.39

kaprik: To je pravda. Jak ta šíře, tak bossové. Jakmile na mě nastoupil obrněný boss (v singlu), tak jsem měl skutečně problémy rozpoznat zda mu vůbec uděluji poškození. A vzhledem k tomu, že jsem hrál sám, tak je takřka nemožné jej "flanknout" z boku a odstřílet mu postupně brnění. Tohle vidím zatím jako dost problematické. A mobilní turret moc nepomohl. Takže jsem do něj sypal co to dalo... což ale nepovažuji za zábavu.

Nahlásit nevhodný obsah

20925087
kaprik napsal 12. 2. 2019 v 08.09

Corvus von Corax : V tom AI s tebou naprosto souhlasím. Jediné co bych dodal je to, že v Div 2 je ten svět (herní oblast) o dost rozmanitější a roztáhlejší do šíře. Proto ta plošná strategie AI. A ještě bych chtěl dodat, že mě na dvojce štve ty boss fighty. v betě to vypadalo jako by boss měl tak 2 minuty nesmrtelnost a pak se teprve začalo něco dít :-D Doufám, že toto vývojáři ještě poladí, stejně jako plynulost hraní. Ta beta tedy úplně odladěná nebyla :-D

Ale jinak se na ten to zážitek moc těším...

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 12. 2. 2019 v 07.48

JohnyPD: Co se pohne, to se zastřelí. Vlny nepřátel. Kooperace. Loot. Výměna výzbroje každých několik minut. Průzkum prostředí. Promiň, ale toto je společný jmenovatel jak Anthem, tak The Division. A vzhledem k tomu, že tyto úkony děláš ve hře 100% času, tak si podobné prostě jsou. Je jedno zda jde o fantasy/scifi/post-apo. A je jedno zda jde o reálné zbraně nebo smyšlené kvéry. Jádro je totožné a nemá smysl se tahat o nuance. Proto se Anthem občas zmiňuje. Plus fakt, že hry od sebe vycházejí v 4týdenním rozestupu a někdo si rozmýšlí čemu dá přednost.

Co se týče herní mapy, tak pochopitelně, že všichni věděli, že půjde o letní Washington. To ale neznamená, že se nám musí líbit. Tomu se říká mít subjektivní názor. Pro mě Washington dobrý, ale ruku v ruce s jednoznačně horší grafickou stránkou (což je prostě záhada, když jednička je 3 roky starý titul) je takový... meeeh. Jak jsem napsal: nemasný neslaný. Atmosféra jedničky byla o úroveň výš.

A jen podotek k AI. Kde kdo si ji v diskuzích ohromně pochvaluje. Inu nelenil jsem, nainstaloval včera ráno znovu první díl a mám tedy naprosto konkrétní srovnání. Čili asi takhle: AI ve dvojce JE o chlup lepší, ale rozhodně nejde o nějaký extra zázrak. Jediné, co se skutečně v přístupu AI změnilo je (a skutečně jsem se na to zaměřil):

A) Ve dvojce velice rádi vývojáři posílají nepřátelé z obou směrů (čili vám je naportí do zad) a jdou často dvě vlny naráz z obou směrů.

B) Ve dvojce se nepřátelé rozprostřou do širšího perimetru, nedrží se tolik u sebe.

Jinak v jedničce se umí stejně krýt za objekty a často si vylezou například na střechu auta či baráku, aby získali výškovou převahu. Například bossové se často přesouvají a "rotují" kolem hráčovi postavy v kruzích. AI je mírně vylepšená, ale především snese více zásahů, což je v případě naprosto obyčejného loosera, kterých v ulicích náhodně potkáš kvanta, docela opruz (když spěcháš za úkoly).

V každém případě, i kdybychom si rozebrali všechno na šroubky, tak se dvojka hraje naprosto stejně jako předchozí díl. Což není nutně špatně, ale tento "bezpečný ubi-přístup" je zaměřen čistě na fanoušky. Takže nikdo nerozporuje, že hráče, kteří The Division denně žijí, dvojka nebude bavit.

PS: Mě na The Division skutečně ŠTVOU (a to to píšu ještě slušně) dvě věci - k výbavě nemám vztah. Každá zbraň včetně modifikací mi vydrží velice krátce, protože neustále padají o pár procent lepší kusy. Je to vidět na všech záběrech z hraní, jak hráči naprosto stoicky sbírají nové a nové a nové zbraně. Jako fabrika na bambitky... Mám rád RPG. A ještě více mám rád RPG, ve kterých si hráč vytvoří vztah ke svému arzenálu a ví, na co se může spolehnout a jak si to či ono vybavení tvrdě vydobil. Tento pocit v The Division (a podobných hrách) zcela odpadá (ano, chápu, že je to styl těchto her). A druhá věc: PROBOHA PROČ!!!??? Proč v roce 2019 jsou ve hře miliardy položek, podpoložek, 3 zadky tlačítek... Tisíc věcí na rozkliknutí a vylepšení apod. Jedničku, kterou jsem hrál včera celý den, jsem za to doslova nenáviděl. Něco tak nepříjemného jsem snad v jiné hře nikdy nezažil. Doufal jsem, že u dvojky od tohoto systému vývojáři upustí, ale nikoliv... A jistě, po 1000 hodinách si na to člověk zvykne. Ale to není žádný argument. Přehrabovaní se v těch desítkách menu (od inventáře, přes obchodníky, po 150 segmentů správy budov) je prostě katastrofální.

Editováno: 12. 02. 2019 v 08.04

Nahlásit nevhodný obsah

12410931
JohnyPD napsal 12. 2. 2019 v 02.14

Ja nevim co furt melete o Anthem... Uplne jina hra. Dve odlisny hry... Nejsou tam realny zbrane, zadnej system kryti, a uplne jinej svet... Jak muze vubec clovek neco takovyho srovnavat... A mimo jine to ze to bude stejny jako jednicka jen z jinyho prostredi se vi uz od predstaveni tak nevim proc delate prekvapeny a stejne si to mile rad koupim.........

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 11. 2. 2019 v 21.17

David Plecháček: "Koho nezaujala jednička, nezaujme ani dvojka."

Tady si s tebou dovolím nesouhlasit. První díl byl pro mě utrpení. Ne, že by to nestálo za nic, ta hra byla svým způsobem dobrá, ale bylo tam spoustu drobností špatně a jako celek mě to postupem času víc a víc frustrovalo, vydržel jsem to pár desítek hodin a nakonec už odložil. Dvojka se mi naopak líbí hodně, spoustu těch věcí vylepšili nebo předělali.

Ano, může to dopadnout stejně, ale to se dozvíme až po vydání. Kdyby se mě někdo teď zeptal, jedničku mu nedoporučím, dvojku ale bez mrknutí oka. Ona tam ta otočka opravdu je. Proti článku ale jinak nic nemám, i pohled ( s touhle sérií) nezkušených hráčů je potřeba a dost možná to bude totožně působit na velkou část publika.

Nahlásit nevhodný obsah

20875595
David Plecháček napsal 11. 2. 2019 v 19.06

JirkaK: Ne že bych s tím komentářem nesouhlasil, ale myslím, že se na to nedokážeš podívat jinak. Já teď po roce naskočil do Overwatch, tu hru jsem fakt cca 365 dní nezapnul - a přijde mi úplně jiná. Předělaný schopnosti u postav, se kterýma jsem měsíce před tím hrával, znamenají, že se s nima musím učit prakticky znova. Ale člověk, který to jen před rokem zpovzdálí sledoval a vidí to znova teď, nikdy neřekne, že se ta hra změnila v sebemenším hledisku. Neuvidí to.
A to samé se děje teď, ani jeden z nás, snad až na Kubu, v ní nenechal desítky hodin, a pocitově se toho prostě příliš nezměnilo. Ale člověk, který to v prvním díle nechal, tam ty změny uvidí a nikdo z nás neříká, že vůbec žádné nejsou. Jen si nemyslím, že to něco na relevanci článku mění. Koho nezaujala jednička, nezaujme ani dvojka. Koho bavila, bude bavit i letos. To je vše.

Nahlásit nevhodný obsah

20867763
Lachlan napsal 11. 2. 2019 v 19.04

JirkaK: mě tam nejvíc vadí ta atmosféra. Ať už byl první díl jakýkoliv, tak ta atmosféra zimního New Yorku byla fakt boží a pro mě to dělalo půlku úspěchu

Nahlásit nevhodný obsah

20925125
JirkaK napsal 11. 2. 2019 v 18.47

"Naprosto jiná zábava vás čeká, pokud do hry přizvete své kamarády. Ideálně další tři, aby vaše parta bylo plnohodnotná."

No nebo naopak zábava končí s tím jak se zvětšuje parta. Division totiž škáluje health/armor s počtem lidí v partě, takže se dost zásadně mění TTK. To samo vadí když máte gear laděný na "on kill" dovednostmi, navíc si vzájemně ty killy kradete. V drtivé většině případů je lepší hrát Division solo než v partě. Zvláště nekompetentní partě se špatně sestaveným gearem.



"Protivníci sice moc inteligence nepobrali"

Proti jedničce ji pobrali, v invaded (endgame) misi dle mě až příliš, příliš používají skilly, etc. hodně lidí se už schodlo na tom že tohle by měli trošku poladit.



"kteří holdovali prvnímu dílu, budou i tady jako doma"

Nesouhlasím, může to říct člověk, co s Division jedna strávil pár hodin, ne tisíce hodin. Division 2 je dost zásadně změněná.



"je lehce zaměnitelný s jakýmkoli jiným (spíše jihoamerickým) městem"

Ano vývojáři pro jednu z budov nedostali licenci, jinak, pokud se nepletu je to podání 1:1, je daleko věrnější než podání New Yorku, kde se hodně zkracovaly vzdálenosti, to není případ Washingtonu. Samo pokud hráč nezná Washington DC, tak mu to přijde prostě "jako město"


"Předchozí díl jsem nehrál a multiplayerovým hrám obecně moc neholduji"

A podle toho také tenhle článek vypadá, těch změn viděli dlouhodobí hráči division už při představení na E3 a to to vůbec nemuseli hrát.


"Chybí jí odvaha zkoušet nové věci, což je podle mě škoda."

opět je to z pohledu hry neznalého hráče. Ta hra se dost zásadně změnila, dobré věci zůstaly, špatné byly nahrazeny novými, vesměs lepšími.

Nahlásit nevhodný obsah

Tom Clancy's The Division 2

  • Výrobce: Ubisoft Massive
  • Vydavatel: Ubisoft
  • Žánr: 3rd person akce
  • Datum vydání: 14. 03. 2019